Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Kävi Ässä penkissä tänään. Paikka oli Mc Road Ratsien penkki. Vaihdettu suodatin, suuttimia rassattu ja pönttö.
    Tehoa tuli takarenkaalta 136,6 / 9749 rpm ja 109,3Nm / 8070 rpm
    Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora.
    Kuitenkin näytti tuo penkki 10 heppaa ekstraa... no ei vaa!
    Onnittelut mukavista lukemista.
    NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!... * *taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
    Lainaa (fzr1000 @ Huhti. 09 2005,23:39) kirjoitti
    NON NIIN...Pitikö julkaista tollaset tehot,vakiokoneesta...ei niin kuin mun mopon kone 1040?...melkein identtiset hv/Nm arvot kuin mun fzr:ssä!...ja mulla on "välilohko" mopossa!... * *taas tietää mulle päänvaivaa...missä hepot luuraa?....pitäis päästä aloittaan ajokauden,niin loppuis mietiskelyt ja siirtyis nautiskelun puolelle...
    Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (Yamaha1 @ Huhti. 10 2005,11:31) kirjoitti
    Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää * Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä... *
    Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja
    Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (Nightwolf78 @ Huhti. 10 2005,12:01) kirjoitti
    Meet vaan suosiolliseen penkkiin, halvin konsti virittää * Missä olis semmonen penkki notta valehtelee oikeen sikana, voisin käydä munaa kasvattamassa tässä kesällä... *
    Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja *
    Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä *joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait * *
    Niin joutuu tekeen... Saat sitten maksusta nähdä vilaukselta ne tulosteet... Wattu, minen hae kun niitä ääniä...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (elkku @ Huhti. 09 2005,16:58) kirjoitti
    Kävi Ässä penkissä tänään. Paikka oli Mc Road Ratsien penkki. Vaihdettu suodatin, suuttimia rassattu ja pönttö.
    Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora. *
    * * *
    Hyvältä näyttää lukemat, paljonkos ässässä on ilmoitettu koneteho vakiona ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (Nightwolf78 @ Huhti. 10 2005,12:10) kirjoitti
    Hyvältä näyttää lukemat, paljonkos ässässä on ilmoitettu koneteho vakiona ?
    Joo, kampiakselitehot oli 151,8 hv ja 121,5 Nm vakiossa ne tais olla, jos en väärin muista 146 hv ja 108 Nm. Eli ihan mukava nousu
    Vääntöä oli jo 3 tuhannen kohdalla 90 Nm ja 5,5 tuhannessa 100 Nm, siis takapallolla. Eli normaalilla käyttöalueella hyvät väännöt. 3,7 tuhannen kohdalla huomaa, kun exup rupee toimimaan.
    Niin ja kierrosrajoitin löi 285 km/ h kohdalla pelin poikki kierroksien ollessa 11500
    Lainaa (elkku @ Huhti. 09 2005,16:58) kirjoitti
    Käyrät tasaisia, ei mitää notkahduksi ja seosviiva, suora. *
    * * *
    onko 1040cc?vakio kone tuottaa huipputehon yli kymppitonnin kiekoilla,mun 1070 tuotti parhaan tehon 9700 kierroksella.
    Lainaa (Nightwolf78 @ Huhti. 10 2005,12:01) kirjoitti
    Viaberin penkki antaa kuulemma positiivisia lukuja *
    Hmm mmutta toisaaltaan ois sitten kiva nähdä se hyöty jonka saat tulevasta viristä *joten samaan penkkiin kun viimeeksi niin katsellaan millaset kottaraispöntöt oikein sait * *
    Ei anna positiivisia.. Enemmän tuli vaikkapa Mr-Powerilla takanakilta munkin pyörässä kuin Viaberissa. Ennemmin se näyttää alakanttiin, viimeks kun käytin omaa GSX-R 1000:a siellä, niin ilman NOS:sia 149hp takarenkaalta. Busasta siellä oli tullu 152hp takanakilta:
    http://www.busanistit.org/foorumi....2;t=856
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Tässä dynokäyrät, toinen pyörä on kaverin 1070cc Thunderace Akran kokoputkella, omat neulat ja vähän isommat suuttimet, pikkasen hiplattu kansi + BMC suodatin. Bike Worldin penkki.

Toinen on mun GSX-R 1000, Akran bolt-on, ja ruisku säädetty + K&N. Mr-Powerin penkki. Ja tietysti tuossa käyrässä ei käytetty kaasua.

Aika hyvin Ace pistää kampoihin Gixxerille, keskellä aika paljon tehokkaampi. Acen käyrässä näkyy Exupin poisto kun vääntö alle 5000rpm on pikkasen heikkoa...

Tietysti, kun en ole omaa pyörää tuolla penkissä käyttänyt, niin muutama heppa voi olla penkeissä eroa suuntaan tai toiseen. Lähellä ne on kuitenkin toisiaan, koska katottiin Bike Worldissa muitakin käyriä (esim Gixxerin) ja samalta ne näytti kuin muuallakin.

Tossa se kuva, huomatkaa että siinä on hiukan epätarkkuutta, kun näpyttelin arvot exceliin kattomalla kuvasta ja vain 500rpm välein:

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Lainaa (YZF1070 @ Huhti. 10 2005,13:32) kirjoitti
    onko 1040cc?vakio kone tuottaa huipputehon yli kymppitonnin kiekoilla,mun 1070 tuotti parhaan tehon 9700 kierroksella.
    ei oo kuutioita kasvatettu, eli vakio.
    Lainaa (elkku @ Huhti. 10 2005,18:57) kirjoitti
    Lainaa (YZF1070 @ Huhti. 10 2005,13:32) kirjoitti
    ei oo kuutioita kasvatettu, eli vakio.
    Sitten täytyy kyl sanoo, että on ollu pikkasen optimistinen penkki. Aceissa on yleensä takarenkaalla 125-130hp vakiona. Eikä sliparilla yms härpäkkäillä kyllä tuollaisiin lukemiin tahdo ainakaan niissä penkeissä päästä missä mä oon käyny..

Kampurateho taas on sitä mitä luuliskin, eli tuossa on taas arvioitu takarengastehon perusteella kampuratehoa. Joka ei vaan onnistu, kun voimansiirto pyörii silloin ilman sitä rasittavaa voimaa, jolloin hävikki ei ole niin suuri kuin sitä rasitettaisiin voimalla.

Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 10 2005,20:07) kirjoitti
    Sitten täytyy kyl sanoo, että on ollu pikkasen optimistinen penkki. Aceissa on yleensä takarenkaalla 125-130hp vakiona. Eikä sliparilla yms härpäkkäillä kyllä tuollaisiin lukemiin tahdo ainakaan niissä penkeissä päästä missä mä oon käyny..

Kampurateho taas on sitä mitä luuliskin, eli tuossa on taas arvioitu takarengastehon perusteella kampuratehoa. Joka ei vaan onnistu, kun voimansiirto pyörii silloin ilman sitä rasittavaa voimaa, jolloin hävikki ei ole niin suuri kuin sitä rasitettaisiin voimalla.
    Jep, mulle on itse asiassa sama antoko se takapallolta sen tossa penkissä 136 vai 130. Ainut oli et näki että kaikki on kohillaa ja on se penkki mun kuuleman mukaan antanu noi tehot yleensä aika lähelle totuutta
    Esim. mun jälkee oli -04 busa jota rupesivat säätää boksille ja filtterille. Ennen niite asennusta ajoivat yhden vedon ja sai takaselta 162 hp. Ai niin, siihe oli laitettu jo tässä vaiheessa yoshimuran koko putkisto.
    Boksi ja filsu jälkee teho oli 160 hp, mut vääntö nous aika paljo keskellä. En jääny enää oottaa lopullista tulosta mitä tuli. Sinne jäijät säätää ja minä eli en tiedä loppu tulosta. Eiks noi busat yleensä anna jotai ton suuntaista?
    Tietokone näytti sen kampuratehon suoraa, en tiedä miten se sen laskee ja onks se onnistunu vai ei
  15.  
    Lainaa (elkku @ Huhti. 10 2005,20:58) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 10 2005,20:07) kirjoitti

Jep, mulle on itse asiassa sama antoko se takapallolta sen tossa penkissä 136 vai 130. Ainut oli et näki että kaikki on kohillaa * * ja on se penkki mun kuuleman mukaan antanu noi tehot yleensä aika lähelle totuutta *
    Esim. mun jälkee oli -04 busa jota rupesivat säätää boksille ja filtterille. Ennen niite asennusta ajoivat yhden vedon ja sai takaselta 162 hp. Ai niin, siihe oli laitettu jo tässä vaiheessa yoshimuran koko putkisto.
    Boksi ja filsu jälkee teho oli 160 hp, mut vääntö nous aika paljo keskellä. En jääny enää oottaa lopullista tulosta mitä tuli. Sinne jäijät säätää ja minä * eli en tiedä loppu tulosta. Eiks noi busat yleensä anna jotai ton suuntaista?
    Tietokone näytti sen kampuratehon suoraa, en tiedä miten se sen laskee ja onks se onnistunu vai ei *
    No ei se kauheesti näytä sitten liikaa, jos Busasta irtos putkella sen 160hp.

Tottahan on, että eri yksilöissä on jopa 10hp eroja! Johtuen enimmäkseen nokkien ajoituksesta. Sulla taitaa olla sitten ihan huippuyksilö.

Mulla oli kans edellinen R1 todella hyvä yksilö. Tää nykynen Gixxeri taas on ihan keskitasoa tai jopa hiukan alle. Pitäs varmaan ottaa kansi irti ja laittaa säädettävät nokkapyörät..

Niin, eihän niillä numeroarvoilla olekaan kauheesti merkitystä, erojen mittaamisen ennen/jälkeen muutoksien ihan asiallinen ja tietysti voi verrata muihin samassa penkissä käyneisiin. Kyllä noi penkit varmaan lähes kaikki näyttää 5hp sisään samoja arvoja, ainakin ne on näyttäny missä mä olen käynyt.

Lambdalla se varsinainen säätötyö kuitenkin tehdää, penkki on vaan ok apuväline tohon hommaan. Jarrullinen penkki varsinkin, tollanen inertiadyno on vaan lähinnä pääsuuttimen/kaasu pohjassa arvojen tarkastukseen hyvä.

Joo, tollasella rullalla kun mitataan takapyörältä, niin kampuratehoa ei todellakaan sillä pysty oikeesti mittaamaan. Ne on vaan jonkunnäkösiä arviota..