Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1


    Millasta ketjurasvaa kannattais käyttää ja mistä niitä kannattais hankkia?
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  2. #2
    tähän varmaan joku fiksu linkittäs jonku vanhan keskustelun..minen ny viitti mut toi on niiiii makuasia että ei tähän uskalla mitään yhtä sanoo ku joku pian hyökkää ylle ;)
    itsellä kyllä on lista niistä aineista mitä ikinään en enään tule ketjuihini laittamaan.
    --WROOM--
  3. #3
    ite käytän ihan vaan vaihteistoöljyä tippakannusta.
    Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
    Honda CBF 600S -04
  4. #4
    No haku "ketjurasvaa" opasti esimerkiksi tuonne:

    Miten rasvaat ketjusi?
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  5. #5
  6. #6
    - I love the smell of napalm in the morning.
  7. #7
    Lainaa (X-ray @ Maalis. 13 2005,08:46) kirjoitti
    En tiedä noista, mutta Scottoilerilla on maahantuoja Crossipyörä.

    Löytyy myös Louisilta.

    Hankinta on harkinnassa.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  8. #8
  9. #9
    ite käytän kerran viikossa.. ensin castrolin ketjunpuhdistus spray ja sitten ketjuille tarkoitettu spray..
  10.  
  11. #10
    Ketju rasvan ja vahan jälkeen siirryin vaihteisto öljyyn jota levitellään maantielle tasaisesti alla kuvatulla tavalla.

    Lennokin tankki 4-6e (Glunk tank, imuletku roikkuu pohjalla)
    ohutta lennokki pa-letkua 1-2e/m
    ISO neula 1,2e
    akvaarion ilmahana,1,7e. (säätö ei oo liian herkkä)
    Letku liittimiä tai ohutta putkea siihen tarkoitukseen
    joku puristin, tai muu venttiili jolla sulkee kokonaan.
    (hinnat muistaakseni tuollaiset)

    Pikkasen nippusiteitä, ja letkun kiinnittimiä ja 1-2h aikaa ja litra vaihteisto öljyä. Tiputtamaan noin 40 sekunnin välein.

    Näillä värkeillä sain kasaan ketjun voitelu laitteen joka toimii oivallisesti, pikkaisen säätelyn jälkeen sotkee vähemmän kuin ketjuvaha(ja vähät roiskeet lähtee saippua vedellä), ketju pysyy puhtaampana ja aina kosteana. ja litralla ajelee hyvinkin 20-30tkm... ja mun tankki tuli niin iso kuin katteen alle mahtui, joten kestänee n 10tkm yhdellä tankkauksella. (scott oiler lupaa muistaakseni n2-3tkm/dl)

    Lisävirityksenä tuossa on huohotin letku joka menee syylarin luo katteiden muodostamaan "kujaan"- tuo lisäpainetta pulloon kun ajaa kovampaa (mutu) jotta vauhdissa tiputtaisi enemmän, ja koettanut keksiä/värkätä automaattisen sulkimen joka pysäyttäisi tippumisen kun pysähtyy/sammuttaa koneen.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät