Voisiko joku antaa ohjeita miten sellainen, Mahdollisimman yksinkertainen, tehdään? V2 kone olisi kyseessä
Yritin etsiskellä haulla foorumeista mutta en löytänyt, olen kyllä ohjeita .orgissa nähnyt olevan.![]()
Laita hakusanaksi synkkaus tai synkronointi, löytyy juttua...
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Bilteman mittarit ei muistaakseni paljon maksa.
Ne pitää vaan kalibroida näyttämään samaa arvoa samassa paineessa (yllätys). Onnistuu vaikka piirtämällä tussilla mittarin lasiin oman asteikon.
Niin ja jokin kuristin letkuun ettei viisarit väpätä aivan mahottomasti. Esim. porata johonkin pieneen tulppaan 1 mm reikä ja ängetä se letkuun.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
No perskeles, mulla oli bilteman mittari mutta palutin sen just tuon "väbätyksen" takia![]()
Hmm.. kannattaskohan kävästä Mopo Sportissa Vantaalla. sieltä saa kunnollisia nestevaimennettuja synkka mittareita, eivätkä ihan mahdottomii maksa![]()
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Oliko kyseessä tämä: Bilteman mittari(khassi @ Maalis. 10 2005,22:13) kirjoitti
Halvaksi tulis kyllä pari tuollaista jos toimii vaimennettuna.
Ei varmaan maksa, ei.(kst @ Maalis. 11 2005,07:00) kirjoitti
![]()
n. 5 eurolla tekee vähintään yhtä tarkan(4 metriä letkua ja pari mig-suutinta)
Tein ite ja hyvin toimi. Hintaa tuli syksyllä n. 22 euroa, kun osti kaikki osat (neljälle kaasarille). Migin suuttimet maksoi melkein kympin, joka vähän kirpas! *![]()
Idea on siis se, että jos tekee manometrin kahdelle kaasarille, otat noin kuusi metriä letkua, täytät noin pari metriä siitä vedellä ja laitat letkun pääihin migin suuttimet (pienimmät, mitä löytyy, eli 0.6 mm). Sitten sopivat palat vielä letkun päihin, että saat ne kaasareihin kiinni. Synkatessa letku muodostaa U:n muotosen lenkin, jonka alaosassa vesi näyttää kahden letkunpään paine-eron. Kun varaat tarpeeksi letkua ja U:n sakarat tarpeeksi korkealle, niin kaasarit ei ime vettä, vaikka ne olisivat kovinkin epäsynkassa.
keskustelu
Joo, itse joskus säätelin kahdella tollasella. Kyllä se toimi kun oli pitkien (2m) letkujen päässä seinään kiinnitettynä ja kuristimet välissä. Keskenään ne on helppo kalibroida liittämällä ne vaikka T-littimellä samaan kurkkuun tai itse imemällä. Ja piirtää sopivan asteikon.(HarriS @ Maalis. 11 2005,09:42) kirjoitti
Jos enemmän aikoo säädellä niin sitten oikeaan mittarikauppaan.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Bensaa liekeille(khassi @ Maalis. 11 2005,16:06) kirjoitti
![]()
DSIISUS, notta työ jaksatte parin kympin edestä ährätä kun muutamalla kympillä saa ihan oikeita ja tuohon tarkoitukseen tehtyjä mittaristoja... ei ymmärrä... No kai se on sitten sitä harrastamista. Toisaalta miksette tee momenttiavaimia itse?
ja sitten taas![]()
<p>2002-2014</p>
Tottakai teemme. Kalapuntari on oivallinen tähän tarkoitukseen. Oikeat kilomäärät/Newtonit on vain laskettava varren pituuden mukaan...(Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 11 2005,20:20) kirjoitti
![]()
No eipä niitä muutamalla kympillä paria taida saada, ainakaan parempia mittareita.(Ctrl @ Alt+Del+Maalis. 11 2005,20:20) kirjoitti
Ja tuli se momenttiavaintakin melkein jo tehtyä kun Stahwillen avaimesta pyysivät yli 2000 markkaa sillon joskus.
Edittiä: Niin sen Stahwille oli 1/4 tuuman vääntiöllä.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Kyllä saa... (muutamalla kympillä) JA OIKEASTI HYVÄN(khassi @ Maalis. 11 2005,21:26) kirjoitti
CARBTUNE
<p>2002-2014</p>
JOO, rakensin just ite Bilteman mittareista synkkaustyökalun, kyll onnistuu ku laittaa letkut vitu´n tiukkaan solmuun, muuten heiluu ku mielettömän mu...u mielipu...n pers...ssä!(khassi @ Maalis. 10 2005,22:13) kirjoitti
![]()
Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
Saako noita suomesta jostain?(Ctrl+Alt+Del @ Maalis. 12 2005,00:03) kirjoitti
Tuolta tilaamalla hinta ois n.76e.
Mulla on kyseinen laite, joku se täällä kauppaskin niitä jossain välis, silloin tuli tilattuu. Loisto vehje.(Stobias @ Maalis. 12 2005,01:10) kirjoitti
Tuoltahan sen sai
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Mitä ihmettä oikein venkuloitte? Yartsa sanoi jo kaiken oleellisen tuollaisen mittarin rakentamisesta. Toimii!!!![]()
On tuo mittari just, mutta letku pitää käytännössä tuketa melkein kokonaan. Itse laitoin letkuun 5mm pultinpätkän ja nyt ovat liikkeet rauhalliset ja hyvin luettavissa(HarriS @ Maalis. 11 2005,09:42) kirjoitti
Niin eikä mitään reikää pulttiin, kulkee sen verran "ilma" kun tarvitsee.
Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
Riippuu varmaan letkun sisähalkaisijasta(hudes @ Maalis. 12 2005,13:25) kirjoitti
![]()
<p>2002-2014</p>
Tarkoitan niitä letkuja jotka tulee mittarin mukana.....(Ctrl @ Alt+Del+Maalis. 12 2005,13:33) kirjoitti
Kiitos neuvoista ja vaihhtoehdoista, väsäsin sen letkuhässäkän. Hyvin toimii ja hintaakin tuli kokonaiset 4 euroa![]()
Kertokaahan vielä joku viisas mitäs mä sitten teen kun on pinnat tasan tyhjäkäynnillä mutta kaasun kera toinen imee enempi?
Mä en kyllä saa tuosta muutamaa kymppiä millään?(Stobias @ Maalis. 12 2005,01:10) kirjoitti
KTM 690SM
Mikä mopo? Minkälainen kaasarien keskenään synkronointi? Bokseribemarissa tuo kertoisi siitä, että ruiskurungoille meneviä kaasuvaijereita ei ole säädetty yhtä pitkiksi / toisessa on isompi välys kuin toisessa...(Custi @ Maalis. 19 2005,02:23) kirjoitti
Tuohan kertoo siis siitä, notta läpät aukeavat eri tahdissa... Asiaan saattaa vaikuttaa myös venttiilien säätämättömyys, jos sylinterit eroavat rankasti toisistaan...
<p>2002-2014</p>
Myönnetään, jotta on kallistunut siitä kun itse tilasin (suoraan tuolta Irkuista), mutta en silti peräänny kannastani, että huoltohommissa käytän oikeita, hyvälaatuisia työkaluja.(Calypso @ Maalis. 19 2005,02:38) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Mopo on VT600 honda 2 kaasaria, säätö tapahtuu molempien kaasareiden läppiä avaavan "tangon" säädöillä.
Onkos siinä tangossa joku säädettävä välys. Eli jos tuo alkaa avaamaan toista läppää ennen toista?(Custi @ Maalis. 19 2005,10:14) kirjoitti
<p>2002-2014</p>