Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Olen hankkimassa vtx 1800:sen ja etsin siihen kunnollista kaatumarautaa, siis sellaista, joka suojaa myös polkimia kaaatumatilanteessa. Nykyisessä jammuss on erittäin tukeva ja hyvännäköinen rauta, mutta niitä ei kuulemma enää saa.

Onko kellään tietoa, jos sellaisen voi teettää ja mikä olisi karkea kustannusarvio?
    Lainaa (kotka @ Maalis. 10 2005,14:10) kirjoitti
    Olen hankkimassa vtx 1800:sen ja etsin siihen kunnollista kaatumarautaa, siis sellaista, joka suojaa myös polkimia kaaatumatilanteessa. Nykyisessä jammuss on erittäin tukeva ja hyvännäköinen rauta, mutta niitä ei kuulemma enää saa.

Onko kellään tietoa, jos sellaisen voi teettää ja mikä olisi karkea kustannusarvio? *
    Storm, allright tai duell... todennäköisesti jostain noista löytyy ne helvetin isot ja suojaavat perhosraudat.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

Lainaa (Heksa @ Maalis. 10 2005,22:12) kirjoitti
    Storm, allright tai duell... todennäköisesti jostain noista löytyy ne helvetin isot ja suojaavat perhosraudat.
    Olen tietoinen näistä. Tämä ns.perhosrauta ei kuitenkaan
    näytä suojaavan polkimia, eikä ainakaan kuvien perusteella se kovin jämäkältä näytä. Siksi yritän kartoittaa, jos vaikka saisi teetettyä.
    Kyllähän ne perhosraudat polkimia suojaavat, varsinkin jos ovat kovin leveät... ei ota polkimet edes maahan kiinni.
    Mutta on ne vaan niin saatanan rumat!

Mihin sä niitä rautoja oikeasti tarvitset... Aattelitko kaatuilla ihan urakalla?
    Meinaan noinkin uusi pyörä kun sulla luulisi omaavan kaskovakuutuksen. Ja jos niin paha kaato tulee, että jalkatapit/polkimet menevät solmuun, niin se on varmasti halvin korvattava osa.
    Toisaalta jos olet ns. TI-mies, niin sitten nostan hattua, eli korjaat ja oiot tankin ja sarvet, hiot naarmuiset osat kuntoon ja jne... sitten mä ymmärrän tuon rautahomman.
    Harmi vaan, että vakuutusyhtiöt eivät arvosta itse asennettuja suojavarusteita. Jos siitä olisi mulle jotain taloudellista hyötyä, niin varmasti itsekin laittaisin "järeämpää putkea" koneen ympärille. Nykytilanteessa en. *

Olisi "hauska" kuulla joskus käytännönkin kokemuksia pokarautojen hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä. Toki taviskin sen tajuaa, että jos mopo kellahtaa parkissa kyljelleen, on pokarauta poikaa.

Mutta jos, sanotaan vaikka keskimääräisesssä 100 kilsan vauhdissa vetää vaikkapa 220 kilon pyörän 80 kilon kuskeineen kyljelleen asfaltille, eivätkö massavoimat ole jo niin suuret, että pokaraudat taittuvat koneen kylkiin kuin tulitikut.

Eli mikähän se kaatumarautojen "kaatuminen" oikein on?

-harmaahukka-
    Kaverille tilattiin just jenkeistä, www.accessoryinternational.com, tosin pyörä oli VTX1300. Olivat semmoiset että toimivat myös jalkojen lepuutukseen.
    Euroopasta kandee katsoa www.bikercom.com
    Lainaa (harmaahukka @ Maalis. 12 2005,08:55) kirjoitti
    Olisi "hauska" kuulla joskus käytännönkin kokemuksia pokarautojen hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä. Toki taviskin sen tajuaa, että jos mopo kellahtaa parkissa kyljelleen, on pokarauta poikaa.

Mutta jos, sanotaan vaikka keskimääräisesssä 100 kilsan vauhdissa vetää vaikkapa 220 kilon pyörän 80 kilon kuskeineen kyljelleen asfaltille, eivätkö massavoimat ole jo niin suuret, että pokaraudat taittuvat koneen kylkiin kuin tulitikut.

Eli mikähän se kaatumarautojen "kaatuminen" oikein on?

-harmaahukka-
    Sehän on selvää, että kovemmassa vauhdissa ei raudasta ole mitään iloa, kuten ei turvavöissä autossakaan. Itse jouduin Gibraltarissa ylhäällä vuorella parkkeeraamaan pyörän hyvin kaltevaan paikkaan, kun koppalakkimies näytti, että siihen vaan. Sitten kun lähdin pois, en saanutkaan vauhtia tarpeeksi, ja kun jalka ei ylettänyt maahan, niin nurin mentiin. Mitään vaurioita ei tapahtunut kun pyörä jäi kaatumaraudan ja Givin sivulaukun varaan.
    Samalla reissulla jouduin Huelvassa risteyksessä hätäjarruttamaan kun kotilo tuppasi väkisin eteen. Pyörä nurin, mutta ei taaskaan mitään vaurioita.
    Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ainakin minulla on kaatumarauta tienannut hintansa.
    Valitettavasti nämä saatavilla olevat raudat tuntuvat varsin heppoisilta eli ovat lähinnä koristeita, eivätkä edes hyvännäkoisiä.
    Lainaa (Heksa @ Maalis. 12 2005,01:20) kirjoitti
    Kyllähän ne perhosraudat polkimia suojaavat, varsinkin jos ovat kovin leveät... ei ota polkimet edes maahan kiinni.
    Mutta on ne vaan niin saatanan rumat!

Mihin sä niitä rautoja oikeasti tarvitset... Aattelitko kaatuilla ihan urakalla?
    Meinaan noinkin uusi pyörä kun sulla luulisi omaavan kaskovakuutuksen. Ja jos niin paha kaato tulee, että jalkatapit/polkimet menevät solmuun, niin se on varmasti halvin korvattava osa.
    Toisaalta jos olet ns. TI-mies, niin sitten nostan hattua, eli korjaat ja oiot tankin ja sarvet, hiot naarmuiset osat kuntoon ja jne... sitten mä ymmärrän tuon rautahomman.
    Harmi vaan, että vakuutusyhtiöt eivät arvosta itse asennettuja suojavarusteita. Jos siitä olisi mulle jotain taloudellista hyötyä, niin varmasti itsekin laittaisin "järeämpää putkea" koneen ympärille. Nykytilanteessa en. *
    Ei kai sitä kukaan urakalla kaatuile, paitsi Vesa Matti Loiri.
    Ei siitä kaskosta ole paljon iloa jos esim. Kreikassa, jonne on tarkoitus lähteä, pyörä menee sellaiseen kuntoon, ettei sillä voi ajaa.Ainakin osa lomasta on pilalla kun joutuu odottelemaan pyörän korjausta jossakin tuppukylässä.
    Lainaa (A.C.E. @ Maalis. 12 2005,18:16) kirjoitti
    Kaverille tilattiin just jenkeistä, www.accessoryinternational.com, tosin pyörä oli VTX1300. Olivat semmoiset että toimivat myös jalkojen lepuutukseen.
    Euroopasta kandee katsoa www.bikercom.com
    Kiitos paljon tuosta accessoryn osoitteesta.
    Sieltähän löytyi sellaista rautaa mitä olin etsimässä.
    Teinkin tilauksen.
    Kysyn vielä, onko toimitusaika millainen?
    Kuinka maksu tapahtuu. jne.?
    En ole Usasta mitään koskaan tilannut, eikä kielitaitokaan ole aivan täydellinen.
    Lainaa (kotka @ Maalis. 13 2005,17:44) kirjoitti
    Ei kai sitä kukaan urakalla kaatuile, paitsi Vesa Matti Loiri.
    Ei siitä kaskosta ole paljon iloa jos esim. Kreikassa, jonne on tarkoitus lähteä, pyörä menee sellaiseen kuntoon, ettei sillä voi ajaa.Ainakin osa lomasta on pilalla kun joutuu odottelemaan pyörän korjausta jossakin tuppukylässä.
    Totta.
    Eipä tullut mieleen tuo ulkomaille matkustusjuttu. Vaikka Kreikassa onkin kohtuullisen hyvät Honda -palvelut, niin menetettyä vapaa-aikaa ei kyllä hevin korvata... Tietty jos mopo vaikka kaatuu sopivasti kivassa rantakylässä, niin eipä siitä juuri haittaa olisi *

Lainaa kirjoitti

Muutama vuosi sitten eteen tuli tapaus jossa pariskunta kaatui sateessa n.80-90 vauhdissa CB750:lla.
    Moottorin kyljessä olevat poskiraudat kyllä hiulaantuivat melkein poikki, mutta kestivät ja suojasivat moottorin sivukopat... Eli kyllähän siinä säästettiin vakuutusyhtiön rahoja, mutta totta, matka jatkui. Hyvät ajopuvut pelastivat matkustajat vaurioilta.
    Enpä tiedä sitten näistä isoista perhosraudoista, kestäisivätkö ne rajumman kaatumisen taipumatta, mutta pienemmät näköjään kestävät.
    ---------------------------------------------- edit-----
    Ainiin, fiksu kun olin, niin enpä sitten vastannut topicin varsinaiseen kysymykseen, koska en voinu ymmärtää rautojen tarpeellisuutta.

Vaikka jo tilasitkin raudat, niin kannattaa toki katsoa tämäkin linkki--> hondadirectline.com/ ihan vaikka tulevaisuuden tarpeita varten.

Edit. linkki

Lainaa kirjoitti
    Teinkin tilauksen.
    28.2 laitettiin tilaus, mutta siinä oli sitten vielä vähän säätöä, kun kaveri halus vielä tuuliohjaimet iskaireihin, niin käytiin sitten meilin vaihtoa jenkkeihin muutama kerta. Paketti tuli perjantaina Suomeen ja on huomenna tullista noudettavissa.

Hintahommelit menee siten että tuotteen hintaan + rahtiin lisätään ensin tulli 3,5% (muistaakseni) ja sitten vielä ALV. Periaatteessa nykyisellä dollarin kurssilla, nettisivuilla ilmoitetut dollari hinnat vastaavat euro hintaa noiden tullien ja ALV:ien jälkeen, meidän tapauksessa esimerkiksi dollarihinta oli 1085 $ ja kun paketin huomenna tullista hakee niin lopullinen euro hinta tais olla jotain 1050 €.

Maksuhan siis tapahtuu esim Visa:lla tilauksen yhteydessä ja sitten nuo muut Suomen tulliin suoraan pakettia noudettaessa.

Huomaa että sivulla ilmoitettu rahti on vain US sisällä, todennäköisesti noiden rautojen rahti on noin 80$.

Toi Accessory on varsin edullinen ostospaikka kun vertailin noita muita jenkkipaikkoja kanssa. Sain omaan Shadow:iin satulan satasen halvemmalla kuin muista paikoista, samoin nuo raudat oli halvempia kuin muissa paikoissa. Rahdeissa näyttää olevan harvoin eroja, osa tosin laskee rahdin tietyn % mukaan ostoksen koko summasta (www.cruisercustomizing.com)
    Lainaa (A.C.E. @ Maalis. 14 2005,19:41) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Teinkin tilauksen.
    28.2 laitettiin tilaus, mutta siinä oli sitten vielä vähän säätöä, kun kaveri halus vielä tuuliohjaimet iskaireihin, niin käytiin sitten meilin vaihtoa jenkkeihin muutama kerta. Paketti tuli perjantaina Suomeen ja on huomenna tullista noudettavissa.

Hintahommelit menee siten että tuotteen hintaan + rahtiin lisätään ensin tulli 3,5% (muistaakseni) ja sitten vielä ALV. Periaatteessa nykyisellä dollarin kurssilla, nettisivuilla ilmoitetut dollari hinnat vastaavat euro hintaa noiden tullien ja ALV:ien jälkeen, meidän tapauksessa esimerkiksi dollarihinta oli 1085 $ ja kun paketin huomenna tullista hakee niin lopullinen euro hinta tais olla jotain 1050 €.

Maksuhan siis tapahtuu esim Visa:lla tilauksen yhteydessä ja sitten nuo muut Suomen tulliin suoraan pakettia noudettaessa.

Huomaa että sivulla ilmoitettu rahti on vain US sisällä, todennäköisesti noiden rautojen rahti on noin 80$.

Toi Accessory on varsin edullinen ostospaikka kun vertailin noita muita jenkkipaikkoja kanssa. Sain omaan Shadow:iin satulan satasen halvemmalla kuin muista paikoista, samoin nuo raudat oli halvempia kuin muissa paikoissa. Rahdeissa näyttää olevan harvoin eroja, osa tosin laskee rahdin tietyn % mukaan ostoksen koko summasta (www.cruisercustomizing.com)
    Kiitos vastauksestasi. Tulin vasta eilen laivasta kotiin, joten luin tekstisi vasta nyt. Olin ennen töihin lähtöä yhteydessä jenkkeihin. Vastaus tuli nopeasti. Valittivat vaan, että rauta on niin isossa paketissa, että se tulee laivalla, ja rahti on USD 100-200. Otin nyt sitten hätäpäissäni all rightistä raudan joka on edes vähän sinneppäin. Täytyy nyt katsoa, riittääkö budjetti jossakin vaiheessa amerikan kamaan.
    Kai kannattaa täällä kysellä kimppatilauksesta, vai mitä ?
    ps. Tänä iltana saan pyörän käyttöön. Täytyy vaan toivoa, ettei sada.
    Lainaa (kotka @ Huhti. 08 2005,17:46) kirjoitti
    [quoOtin nyt sitten hätäpäissäni all rightistä raudan joka on edes vähän sinneppäin.
    Niinhän siinä taas kävi, kun hätäilin. All rightin rauta ei käykkään 2005 malliseen. Kiinnikkeitä ei ollut oikeassa paikassa, ja uudesta pyörästä olisi pitänyt purkaa syyläri ja muutakin ennenkuin rauta olisi edes jotenkin mahtunut paikoilleen. Pyöräkauppias kieltäytyi purkamasta ja olen samaa mieltä. Nyt täytyy vaan palauttaa rauta ja ruveta ruinaamaan rahoja takaisin.
    Lainaa kirjoitti
    Valittivat vaan, että rauta on niin isossa paketissa, että se tulee laivalla, ja rahti on USD 100-200
    Sinänsä kummallista sillä kaverini joka tilasi sellaiset Lindbyn kaatumaraudat, maksoi 80$ rahdista ja lentäen tuli. Itse samalla tilasin uuden satulan, joka oli vielä isommassa paketissa ja siitä meni 100 $ rahtia (pyydettiin tilattaessa että erittelevät rahdin).

Että vieläköhän tuo kannattas kysyä jenkeistä että mikä maksaa..
  15.  
    On aika vanha topikki tämäkin, mutta asia on sama minullakin.
    Olen siis koittanut haeskella ympäri webmaailmaa kaatumarautoja minun pyörääni myyvää liikettä.
    Taitaa vaan tuo VF 750 C Magna -95 olla jo niin vanha malli, että ei siihen enää pidetä rautoja myynnissä.
    Kun ei ole tiedossa itsellä kovinkaan useita alan liikkeitä, niin tähän voisi avuliaat laittaa linkkejä ko. alan liikkeisiin myös ulkomaisiin ja jos jollain on jäänyt nurkkiin ko. mopoon sopivat käytetytkin raudat, niin kiinnostaa, kunhan ovat ehjät.
    Täytyy myös käydä ajan kanssa tässä toikissa olevat linkit läpi, vaikka ovatkin jo aika vanhoja.
    Jenkeissä näyttää löytyvän Magnaan rautoja, onko kokemuksia noin pitkältä tilatuista osista ja tuleeko tullia/veroja...?