Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olen aikeissa ostaa pyörän ja budjetti on aika pieni. Harkinnassa on Yamaha FZR 600 vm. 90 ja kilometrejä n. 60 000. Haluaisin kommentteja *ko. mallin *hyvistä ja huonoista puolista. Mulla on ajokokemusta aika vähän eli mikään raketti ei tarvii olla.
  2. #2
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Osta halvempi mihin sulla on varaa niin on varaa korjaillakin.

    Nimimerkillä "Ekana kesänä pyörä kuukauden pukilla kun ei ollut varaa uuteen takarenkaaseen"

    Fyysisesti tuo on aika pieni mun mielestä tuo fzr. Jos siinä on 18" vanne takana niin sille on hankalampi löytää renkaita.
  3. #3
    kone kestää ihan ok. kaverilla on tuollainen 80th mittarissa eikä mitään vikaa.
    osta pois jos edukkaasti saat. siinä riittää puhtia ihan ok, eikä ajo-ominaisuudetkaan ihan mahdottomat ole.
    vaihdat sitten aikanaan uudempaan. kyllä tuolla saa ajohalut tyydytettyä.
    ja kuten karban sanoi... älä osta kaikella rahalla pyörää. ylläpito on hämmästyttävän hintaista.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  4. #4
    Tuommoinen 140/70/18 rengashan maksaa n. 100 euroa. Jos haluaa 160/60/18 niin se maksaa noin 170 euroa. Joten ei nuo kalliita ole verrattuna 17 tuuman renkaisiin. Ja hyvin löytyy noita kokoja.

    Muutenkin toimiva pyörä, mitään isompaa en omaani kolmen vuoden aikana tehnyt ja ajo ei todellakaan ollut rauhallisemmasta päästä, omallani ei toki ollut ajettu kuin reilu 50000 kun siitä luovuin ja vuosimallikin oli 93. Kuluvat osat toki kuluivat mutta ne kuluu kaikissa muissakin. Jos 90-luvun alun kusiaisista pitää valita niin ehdottomasti tuo FZR.

    Paljonkos muuten ajattelit maksaa tuon ikäisestä pyörästä?



  5. #5
    Joskus kymmenen vuotta sitten etsin samanlaista itsekin. Pohjois-suomesta loytyikin sopiva... Ihan mukavasti kulki ja muutenkin oli toimivan oloinen peli (idioottimaista verrata nyky tykkeihin), varmasti paasee eroon kortin sailytysongelmista, jos sopivasti kay. Eli kylla noillakin hevosilla suomen yha vain laskevissa nopeusrajoituksissa parjaa. Eika 18" vanne ole ongelma.

    ...pienten vaikeuksien takia en sit ko yksiloa hankkinut (myyjalta ei loytynyt papereita pyoraan).
  6. #6
    Lainaa (VLU @ Maalis. 10 2005,10:39) kirjoitti
    Paljonkos muuten ajattelit maksaa tuon ikäisestä pyörästä?

    Olis tosi siisti vehje ja hinta n. 3000 euroo. Uudet renkaat ja ketjut yms. Ei mielestäni paha hinta.
    Paljonkos muuten ajattelit maksaa tuon ikäisestä pyörästä?

    Olis tosi siisti vehje ja hinta n. 3000 euroo. Uudet renkaat ja ketjut yms. Ei mielestäni paha hinta.
  7. #7
    Ajelin viime syksyn tommosella -90 FZR:llä.. Ihan soiva pelihän se oli. Tuhannesti parempi kun ei mitään. Ei tosiaan tykki, mutta kiva oli körryyttää. Joku kyläseppä oli tehny sähköt niin ne alko sit loppuajasta vähän renaan..

    Osta pois, kyllä sillä kesän-kaks veivaa!
    KTM 390 adv
  8. #8
    Googlella ja orkin haulla ko pyörästä löytyy aika paljon tietoa, mutta laitellaan vähän omia kommentteja.

    Ostin ko laitteen vuonna 2000 vuosimallia -89 ja vieläkään ei pyörästä ole ominaisuudet loppuneet kesken. Muistaakseni silläkin oli ajettu noin 60 000km. Nyt taitaa olla 115 000 km mittarissa.

    Vakiojousitus on tarkoitettu varmaan max 65 kg tyypeille. 2-päälläajo vakio takajousi-iskaripaketilla pitäisi mielestäni kriminalisoida. Vaihtamalla takajousi-iskari hässäkän ja etujouset pyörä muuttuu aika lailla mukavammaksi ja turvallisemmaksi. Oman mopon jousien vaihdon jälkeen ei ole enää mielessä edes käynyt ohjausiskarin hankinta. Perääkin kärsi nostaa noin 40mm ilman mitään negatiivisia vaikutuksia. Vakio alustalla ja vakiokorkeudella olevalla perällä kallistusvarat on aika pienet. Jalkatapit kuluu aika nopeasti, vakio putki ottaa aika aikaisessa vaiheessa maahan kiinni. Koneen vasen poski kuluu vasta pitävämpien renkaiden kanssa korottamattomalla perällä.

    Takavanne 18" niin kuin monessa vietissä mainittu. Ajelin BT-45 touringrenkailla, ovat halpoja mutta aika vauhdilla kuluvia hitaammassakin rata-ajossa taikka autobaanalla. Jos radalla ajelee kestää keskiryhmän vaudissa ihan hyvin noillakin kumeilla.
    Jos vauhtia haluaa lisää niin vaihtaa 17":n takavanteen ja sitten on vähän enemmän valinnan varaa kumeissa, mutta kapea etuvanne rajoittaa vielä valikoimaa. FZR:n tehot riittää ihan hyvin nopeassakin ryhmässä ajamiseen, tosin suorilla kaipaisi kyllä vähän enemmän ruutia.

    Mitään erikoisempia ongelmia ei ole ollut, kuluvia osia on saanut vaihtaa ihan niin kuin muihinkin pyöriin.
    Regulaattori jännitteensäädin paketti alkuperäisosana on huono (ei jäähdytys ripaa), mutta senkin voi vaihtaa tarvike malliin sitten kun hajoaa.
    Vaihteisto ja kytkin taitaa olla vähän heikkoja mutta riippunee käyttötarkoituksesta. Omasta saanut molemmat paskaksi, mutta säälitty ei ole kyllä yhtään. Uudemman mallin isomman kytkimenkin saa sullottua paikoilleen, mutta pitää vähän ottaa tavaraa lohkosta ja kiertokangen pultista pois ja kytkin kopasta.

    2-mäntäset jarrusatulat on oikeesti vitun huonot, mutta kyllä niilläkin pärjäilee. En ole varma onko -90 mallisessa jo 4-mäntäset, niillä onnistuu jo endojenkin harjottelu.

    Ko rakkineella on tullut ajettua kesäisin työmatkat, huviajelut, rata-ajeluita ja pari viikkoa euraapassakin joskus tullut pyörährähdettyä. Muuten ei mopossa valittamista mutta Saksassa huiput jää vähän pieniksi, kai ne muut sitten jossain oottaa jos oottaa.

    Loppukaanootiksi:
    Jokunen vuosi on tullut ajeltua ja vieläkään ei ole FZR:n rajat tullut vastaan, niin ei ole vaihtotarvetta ollut.
    Kaksi päällä ajoon kannattaa miettiä kyllä jotain muuta, mutta satunnaisesti kyllä voi kahdestaankin ajella.
    Halpa ja mukava pyörä, mistä kyllä saa rahoilleen vastinetta IMO.
    Mutta kai se CBR600 on ihan yhtä hyvä valinta, siinä taitaa vanteetkin olla jo valmiiksi ja muutenkin helpomman olenen ajaa.

    Oisko toi 3000€ vähän liikaa? Itse maksoin -89:stä vuonna 2000 noin 4500€.
    Alinopeutta Ajava Absolutisti
  9. #9
    Hyviä kommentteja jo tulikin ja ainakin täältä löytyy lisää. Tosin pykälää uudempaan malliin, mutta aika pitkälle sama pyörähän se -90 on.

    Huonoksi haukuttu kytkin/vaihteisto on ainakin mulla kestänyt hyvin, kaikkihan tietysti rikkomalla rikki saa. Ja vakiojousitus kannattaa pitää kunnossa, kun se ei uutenakaan mikään huippu ole. Kolme tonnia ei ainakaan kuulosta pahalta, hinta/hauskuus -suhde on varmasti ihan kohdillaan.



    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  10. #10
    Kiitos vaan kaikille. Hyviä kommentteja on tullut ja lisää saa tietenkin tulla.
    Noista jousista sen verran että ajelen kyllä vaan ihan vaan yksin ainakin toistaiseksii. Noita kilometrejä on vielä takana melko vähän ja ikää sitäkin enemmän.
    Taidan hankkia sen pyörän, jostakin on alotettava.
  11.  
  12. #11
    Jep, eli itsekkin tuli moinen kikotin viimekesänä Belgiasta köijättyä. Malli on -93, mutta rekisteröity -94, joten tullihan ei sitä heti hokannu, ja verotus tuli uudemman 600R: n mukaan joka on jo käytännössä YZF, siitä sitten valitusta tekemään. Yksinään tuon pyörän kanssa ei tullut todellakaan mitään ongelmia, mutta mamman kun köijäsi kyytiin niin alkoi takajousesta loppua ominaisuudet. Samoin kyllästyin jäätelölaatikkoperään, mutta tuohan nyt on aivan sekundäärinen seikka. Ei ole tullut uudemmilla tykeillä ajeltua, mutta jos vertaa vanhaan cebariin, niin ketteryyttä ainakin piisaa. Ovatpa jotkin radalla kokeilleet kehuneet paljonkin paremmaksi.
    Ensi kevääksi pyörä kokee melkoisen muodon muutoksen, kun peräksi asennettiin jo syksyllä ZX6R: n peräkate, ja väri vaihtui helmiäisoranssiksi. Etupään jousitusongelmaan on olemassa halpa, sekä hyvä ratkaisu. Tyydyin halpaan, eli laitoin progressiivisuutta lisäämään molempiin putkiin pidemmät (20cm) PVC-pötkylät alkuperäisten metalliholkkien tilalle. Peräpää on hiukan arvoitus, kun innostuin mittaamaan eri pyörien iskareita, ja totesin, että 1100 GSXR: ssä sattui mitat riittävän lähelle. Ei muuta kun pamppu kiinni. Pari pientä asennuskikkaa joutui käyttämään, mutta muutoin vaikuttaisi kylmätesteillä, että saattaa jopa toimia. Tuo oli kanssa sellainen low-budget-ratkaisu, eli rahan kanssa pelatessa kannattaa heittää Öhlari tai WP sinne taakse.
    BTW. Perän vaihdosta jäi ylimääräiseksi hyväkuntoiset peräkatteet kaikki, sekä takavalo ja sisälokarit. Jos jollakulla tarvetta ilmenee niin luovun edukkaasti.
    Kyllä tuo 3000€ on mielestäni ihan markkinatasoa vastaava hinta. Suomessa ehkä jopa hiukan aliarvostettu pyörä, Ameriikan mantereella harrastusta löytyy enemmänkin. Kattava sivusto ja foorumi löytyy www.fzrarchives.com