Siinon sitte uudemman mallin istumaväline =) Ilmeisesti menny orggis rikki ja varaosana uudemmasta -93 mallista jakkara...
Kitka miehen tiellä pitää!
Oli mulla -92:ssa jo punainen penkki ja punainen pleksi.(Jarge @ Maalis. 15 2005,20:04) kirjoitti
Ja hopeiset vanteet.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
miulla -90 mustapenkki, musta pleksi ja valkoset vanteet.
Taitaa olla sekasikiö![]()
pyörää vailla.
Johtuisko penkin väri edellisestä Saksalais syntyisestä omistajasta?Pahus kun en osaa paiskata kuvaa tänne tekstin yhteyteen, olis meinaan itse tehty "high-mallin" koko putkistokin. Edellis talven pimeiden iltojen puuhasteluita..
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec
Kertokaapas vifferin omistajat (entiset myös) meneekö vanteelle 180/55/17" kumi ? kun taitaapi tuo oikea koko olla 170/60/17"
pyörää vailla.
Kyllä menee ja helposti. Oli ittellä takavuosina -92 VFR ja takana oli just tollanen 180/55 rengas!(kupoc @ Maalis. 16 2005,16:33) kirjoitti
Menee, muttei sellaisesta mitään hyötyä ole...(kupoc @ Maalis. 16 2005,16:33) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Emmie sillä mitää hyötyä hae. Mutta rodamoton tarjous oli "huomattavasti" halvempi tuolla 180/55/17" kumilla kun 170/60/17"(Athene @ Maalis. 17 2005,09:29) kirjoitti
![]()
pyörää vailla.
Onpa tuossa kaksi kesää testattu 180/170 kumi vaihtoehtoja. Tulos olis seuraava: 180, Kestää kulutusta aavistuksen verran enemmän. 170, paljon parempi ajettavuus.
Ei heti uskois, vaan kun on kahdella samanlaisella vfr,llä testattu!!!!! Niin on jaappanin insinööri joskus koon oikeaksi todennut.
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec
180:llä muuttuu ohjaus jotenkin äkkipikaisemmaksi - tai ainakin semmoisen eron huomasin oman ja Hannu P:n VFR:ien välillä. Huomattavasti johdonmukaisempi ajettava vakiokokoisella kumilla (jos se ero ohjauksissa nyt yleensä siitä kumista johtui). Millainen kokemus sulla heikki vfr oli?
Kitka miehen tiellä pitää!
Minkäs levyinen vanne noissa on? RC46:ssa on 5.5" ja vakiona 180/55-17, mutta niin on mielestäni CBR1000F -99:ssäkin viispuolikas ja 170mm kumi.
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Niin ohjauksen herkkyys johtuu siitä että 180- renkaassa on korkeampi profiili ja se nostaa ohjauskulmaa pystympään asentoon. Se on todella pieni kulman muutos mutta vaikuttaa draamaattisesti. Samoin käy jos laittaa matalampi profiilisen eteen.(Jarge @ Maalis. 17 2005,23:21) kirjoitti
![]()
The Black line
Ero korostuu mentäessä ajamaan radalle. 170 kumilla pyörän ohjattavuus on merkittävästi parempi. Mutkiin mentäessä pyörää pystyy kallistamaan aivan eri tavalla. Jotenkin kevyemmästi se taittuu, johtunee kumin pallomaisemmasta profiilista. Siis poikkileikkaus. Pito on myös ko, koolla parempi mutkissa. Tuntuu kuin 180 kumin profiili olisi liian loiva, mentäessä kuvion aivan ulko reunalle. Oma vakaa mielipide on siis seuraava: Jos ajelet isoja valtaväyliä etkä niinkään paljon mutkateitä käy 180 kumi oikein hyvin. Vaan jos haluat ottaa pyörän ajettavuudesta kaiken nautinnon mutkateillä irti, on valinta 170 koon kumi.
Jos joskus joku ihmettelee pyörän raskaan oloista ajettavuutta "kömpelö tms" voi tämä johtua vääränlaisesta pyöräkoosta. En teitä muista tiedä mutta tämä olis mun filosofi pitoinen mielipide, kertokaas toki omista kokemuksista!!
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec
Vaihdoin täksi kaudeksi alle 170 kumin aiemmin olleen 180 tilalle... saa nähdä onko mitään eroa. Luulen ettei ole paljoa normikäytössä.(Athene @ Maalis. 17 2005,09:29) kirjoitti
Samalla bridgestone vaihtui misukaksi. Ei viitsi BT-020 etunakin voblausta toista kertaa kokea...
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Mulla nyt alla Michelinin Road Pilotit, enkä kyllä tykkää yhtään niistä, pirskutin liukkaat, kumin pinta on "lasinen" ja varsinkin kylmällä tosi liukas, ei uskalla kantata oikein yhtään, sitten semmone +20 keli ja auringon paistetta niin parin kymmenen kilsan jälkeen uskaltaa jo hieman tarjota kanttinkia(Säätömies @ Maalis. 28 2005,21:30) kirjoitti
ja kumeissa vielä omasta mielestä hyvin pitaa jälellä, eikä suurempaa kulumista huomattavissa :C
Tämän johdosta meinasinkin heittää nyt alle joko metzlerin z6 tai sitten roadtec m1 tai pirellin dragon tai diablo.
pyörää vailla.
Kyllä nuo Bridgestonet on miulla ihan hyvin pitäneet. Kulutuspinta kulunut laidoille saakka, vaikka radalla ei oo käyty. Mie muistelen et joskus jonkun lehden webbisivulla oli juttua, että VFR:n woblaus johtuu rengastyypistä, että jollain tietynmerkkisellä renkaalla ei woblaa vaikka melko kulunutkin, ja taas toisella renkaalla vatkaa jo uutena.... Itsellä huomasin ilmiön tulevat bridgeillä silloin kun renkaat alkavat olla todellakin aivan lopussa, eli lain hyväksymä pinnoitemäärä alkaa olla kaikki mitä renkaasta löytyy. Ja ei sitä kauheesti tartte säikähtää, miks sitä pitää ilman käsii ajaa? Ei se woblaa missään olosuhteissa jos pitää edes yhden käden tangossa.
Pikku lisäys: senkii mie oon huomannu et takanakki alkaa kulua nopeemmin, jos hyppään satulasta pelkääjän kahvojen varaan hiihtämään mopon perään, eli ns. puukenkätemppu.... johtuu varmaan painopisteen muutoksesta
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Ittelä tällä hetkellä -95 VFR ja toiset Pilot Roadin alla, enkä voi kyllä pahasti haukkua. En kyllä mitää hirveetä ratakanttausta ajellutkaa, mut kyllä tavallisessa katuajossa on toiminu ihan hyvin.
Vielä Ihan näin off topic: Olis Rombon slipari myynnissä just tollaseen -90 -93 malliseen Vifferiin. Siisti! !!
Niin, tuli mieleen sellainen ajatus "ellei joku ole jo ehtinyt" että vfr:n omistajat kesällä jonnekkin keskemmäs suomea kokoonnuttas. Päästäis katselemaan livenä toisten päristimiä ja vaihtamaan kuumat kuulumiset ja viimeiset vinkit!!
Olisko ajatusta?? Jonnekkin asialliseen paikkaan, olisko
ahvenisto paha????
![]()
Kyllä tämä todellakin on parasta mitä housut jalassa voi tehda!
Honda vfr vtec
Vois olla ihan jees juttu. Sais kuulla ja oppia teiltä "konkareilta" kikkoja pyörästä.
Tosiaan ens viikolla ois itelläni VFR tarkotus hankkia.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Lähipäivinä ois edessä -92 (tai ylivuotinen -91) vifferin rekisteröintikatsastus. Vähän jännittää kun pyörässä on hyväksymätön Remus-slipari. Äänet ei tosin päätä huimaa, joten saataa hyvinkin mennä läpi.
Sellainen tuli mieleen että onko kellään irrallista hyväksyttyä pönttöä ko. mopoon vaikka vuokrata jos joutuu ottamaan suunnitelma b:n käyttöön että sais kilvet?
Mulla on orggis pönttö -96 vfr:stä käyttämättömänä hyllyssä sen kyllä pitäis sopia. Putki tosin Tampereen päässä. Ilmottele jos tarvit(jjari @ Huhti. 01 2005,10:28) kirjoitti
Life is too short to drink cheap beer.
Asiameininkiä, laitetaan korvan taakse(artisti @ Huhti. 01 2005,10:56) kirjoitti
Kiitos.
Ei käy. Ei ainakaan toisinpäin.(jjari @ Huhti. 01 2005,11:13) kirjoitti
Itsellä oli myös tuon katsastuksen kanssa ongelmia ja täältä tarjottiin vanhemman pönttöä lainaksi. Kävin kokeilemassa eikä sopinut. Sain kuitenkin toista kautta hieman kauempaa lainaksi, tai oikeastaan vuokralle (six pack kaljaa) pöntön katsastuksen ajaksi.
Sinänsä kumma että 90-93 malli on rc36, ja 94-97? malli on myös rc36. Ovat kuitenkin ihan eri näköisiäkin *![]()
Joo, ei sovi! -90 -93 ja -94 - 97 malleissa erilaiset putket ja kiinnitykset. Vanhemmassa on se "taittuva" putki, joka on sellasella liikkumisen sallivalla "laipalla" kiinni ja uudempi kiinnitetään putkien liitoskohdan ympäri menevällä klemmarilla.
Lisäks kiinnityskulmat hiukan erilaiset eli ei siis valitettavasti sovi keskenään. Kokemuksen syvällä rintaäänellä![]()