Hommasin 2002 vuoden Bulldogin joka on seissyt firmassa näytillä ja firman kupsahdettua rahoitusyhtiön tallissa tähän saakka. Ajettu 0 km. Keväällä olen ottamassa liikenteeseen. Näinköhän voisi tehtaan öljyillä ja vaijerirasvoilla ajella ekaan huoltoon saakka vai happaneeko öljyt 2.5 v aikana jos mopo seisoo koko ajan. Kuinka toimisitte mopo veteraanit tilanteessa? P.S. Akku pitää hommata mikä olisi hyvä kyseiseen myllyyn 1100cm v2?![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Vaijerirasvoilla kyllä, öljyillä en ajaisi. Ei se ööli niin kallistakaan ole että kannattais tuossa säästää. Vaihtaa varmasti osaat itsekin.
Akusta: potkua iso twini tarvii kyllä, joten ota ulkomitat ja Ah-määrä muistiin ja ala etsiä samanlaista. Biltema ja tarvikeliikkeet myy edullisia, mutta ehkä en tässäkään säästäisi noin alkuun uuden pyörän kanssa.
Edit: Turhan löpinän poistoa
Motoman suosittelee ekaa öljynvaihtoa 20 mailin jälkeen. Mahtaisivatko kestää sen ajan?
Itse vaihdoin n. 30 kilsan jälkeen, ja kyllä sitä purua sieltä öljyn mukana jonkin verran tuli. Suosittelen.
Minkä merkkistä öljyä suosittelette?
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Sisäänajoaikana jotain halpaa mineraaliöljyä. Synteettiset on "liian hyviä", moottori ei pääse kulumaan kunnolla, ts. osat eivät pääse hioutumaan yhteen. Synteettiset vasta sisäänajon jälkeen.
Ajaisin niillä olemassa olevilla öljyillä. Ei se öljyn laatu ole käyttämättömänä miksikään muuttunut. Tokkopa on eroa, onko öljy purkissa vai öljypohjassa kun on kyse 0 km ajetusta laitteesta.