Mopoilun osalta olen samaa mieltä. Motarin sahaaminen mopolla on vielä tylsempää kuin motarin ajaminen kotilolla. Kotilossa on sentään ilmastointi, stereot ja mukava "nojatuoli" missä makailla eikä tuuli riuhdo sinne tänne. Mopolla ajetaan mutkatietä.(Avokid @ Maalis. 11 2005,16:59) kirjoitti
Mutta kotilokuskin näkökulmasta nuo suunnitelmat pistävät kyllä vihaksi. Jo nyt mennään parin kympin alinopeutta vähän väliä kun siellä on aina joku "turvallisesti ajava" letkan kärjessä. Jättäisivät rajoitukset ennalleen ja alkaisivat sakottaa näitä alinopeuden ajajia, jotka toiminnallaan pakottavat muut ohittelemaan.
En malta odottaa kuinka kivaa tuolla tien päällä on tulevaisuudessa ajella kun satasen alueet muutetaan kahdeksankympin alueiksi ja siellä sitten täti-ihmiset ajavat kuuttakymppiä. Voi tulla aika pitkäksi automatkoilla kun vauhti tippuu nykynopeuksista jopa neljällä kympillä.![]()
Jep.(verner @ Maalis. 09 2005,10:40) kirjoitti
Laittaisin tämän tiehallinnon "päätöksen" samaan kategoriaan, kuin:
"Korkeasaarten paviaanien lopetus" ja
"VR pudottaa ajonopeuksia rautateiden huonon kunnon takia"
Kumpikin julkisuushaku onnistui odotusten mukaisesti---> lisää rahaa.![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Eikös kuopion "motarilla" mene keskikaide?(kokki @ Maalis. 08 2005,10:53) kirjoitti
Muistaakseni menee.
Nyt hiukan mutua, osunut seuraava tieto silmään jostain lehdestä.--> Suomessa moottoritieksi luetaan tie jonka kaistojen välissä on ajoradan levyinen ajokaistaton alue.
Kaipa siitä jostain mittojakin löytyisi.
Ja ainostaan motarilla voi olla 120kmh -rajoitus
Ehkäpä siellä kuopiossakin kokonaisen motarin rakentaminen kaatui rahaan ja liito-oraviin.![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Jos pitää noita kesänopeuksia pudottaa, tekis sen ruottalaisen nopeusrajoituksen eli 90, niin ajas rekatkin kerran alinopeuttaTosin moneen paikkaan 110 olis parempi, talvellakin
![]()
Maybe it was just a dream
Sometimes things ain´t what they seem
Better not fool with things you don´t understand
Meneehän siinä keskikaide juu, se motari ei ainakaan mun mielestäni muutu yhtään ulkoasultaan ollaanko sitten Siilinjärven ja Kuopion rajan pohjois- vai eteläpuolella, silti pohjoispuolella saa körötellä 20km/h kovempaa(Heksa @ Maalis. 11 2005,17:52) kirjoitti
![]()
edit: nyt kun luin vielä ajatuksen kera tuon Heksan kirjoituksen niin onhan niissä osuuksissa sittenkin kyllä eroa, eli Vuorelan kohdalla (missä menee Siilinjärven ja Kuopion raja ja motarin Kallaveden "keskellä" kulkeva osuus alkaa) Kuopioon päin mentäessä on kyltti moottoriliikennetiestä ja on se keskivalli sen jälkeen aika olematon...
---------------------------------------
-Pärrä meni mutta ajokamat jäi...-
-...ja kohta ei ole niitäkään :-) -
---------------------------------------
Olen kyllä sitä mieltä, että koko maan kattava talvirajoitusten jääminen ympärivuotiseksi olisi aivan utopistista. Kuinkahan moni menettäisi korttinsa ihan vahingossa vaikkapa kolmos- tai nelosmotarilla...
Ykköstiellä Turunpuoleisessa päässä on jo kesärajoitukset
-Timppa-
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito