Pari vuotta olen nyt ajanut 600 Diversionilla ja kesän lähestyessä tekisi kovasti mieli vaihtaa vähän tehokkaampaa peliä alle.
Täysveristä kyykkypyörää en ole hankkimassa, vaan kohtuullisen "rentoa" ajettavaa jolla voi taittaa pitempääkin matkaa.
Nyt olisi löytynyt pari vaihtoehtoa: Yamaha 600 Thundercat tai Kawasaki ZZR-600. Vaikuttavat aika samanoloisilta peleiltä. Osaatteko vertailla pyöriä ja kertoa niiden eroista?
Aika makuasioiksi menee noiden kahden kanssa...listaanhan vielä voisi lisätä hieman kevyemmät ja hieman tehokkaammat Honda CBR600F ja Triumphin TT600...
Itselläni on -03 Thundercat ja edellinen pyöräni oli -92 ZZR.
Teho ja vääntö on samaa luokkaa, mutta Thundercat on mielestäni
parempi ajettava, sporttisemman näköinen ja pyörän alustaa voi säätää mielensä mukaisesti. Ajoasennossa ei ole paljon eroja.
KyyditettävälleThundercatissa on kahvat takasivulla, mikä oli ainakin emännän mielestä parempi kuin suoraan takana.
Näistä kahdesta, ehdottomasti Thundercat.
Kuvia --> Suzuki GSF 1250 A Bandit -08
Mulla on kanssa ollut zzr 600 ja nyt on thundercat. En keksi, mikä olisi ollut zetorissa parempaa. Ajoasento on molemmissa rennohko, mutta kokemuksen perusteella catilla pystyy vetelemään pidempiä vetoja kerrallaan/ päivässä. Siinä asia noin niinku lyhyesti.
Honda VTR 1000F
kawasta ei ole kokemusta kuin muutaman kilometrin verran, joten siitä ei nyt hirveästi ole kerrottavaa, perus pyörä kaiken puolin..Ittellä nyt -03 catti ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. todella helppo käsitellä ja tarvittaessa voi rykästä vaikka vähän pidemmänkin rupeaman kerralla ilman mitään ongelmia..Suosittelen!
itse en omaa kokemusta ZZR:stä mutta "muinaisemmissa" vuosimalleissa kuulemma koneessa oli kuollut alue juuri normaaliajon kierrosluvuilla 5000-7000.
Tcat vetää 3000 >> nätisti. Takana on tosin vasta 900 km saksalaisia tiestöjä, mutta noista 600 km vedin (kahdella tankkauksella) putkeen ja Rostockiin saapuessani tuumasin että rata loppui kesken
jos arvostat kohtuu pientä kulutusta = toimintasädettä niin valintasi on Tcat, 100 km/h keskinopeudella kulutus pyöri 4,5-5,0 ja saat vetää 160km/h että menovettä menee about 6,5 litraa.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..