Tulokset 1:stä 18:een 18:sta

K&n

  1. #1
    Kuka tietää kuinka paljon sitä öljyä pitää suihkuttaa
    Fairy-käsittelyn jälkeen tuohon tötteröön?
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
  2. #2
    Ei paljoa. Mutta älä multa kysy
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
  3. #3
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, ohut kerros vaan...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  4. #4
    Ehdottomasti vain niin vähän, että vain väri näkyy eli nopea suihkaus per lamelli.
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  5. #5
    Ja toinen kyssäri aiheeseen ja ilmanputsareihin liittyen: mitä öljyä sen pitäisi olla ja miten sitä voi levittää siihen suodattimeen, jos se ei ole sprayta? Vai onko se?
  6. #6
    Lainaa (motoristi_86 @ Maalis. 08 2005,16:39) kirjoitti
    Ja toinen kyssäri aiheeseen ja ilmanputsareihin liittyen: mitä öljyä sen pitäisi olla ja miten sitä voi levittää siihen suodattimeen, jos se ei ole sprayta? Vai onko se?
    Öljyksi minulle myytiin ainakin sellainem BelRay spraypullo, maksoi n. 11e ja riittä ainakin 20 käsittelyyn eli kevyt suihkutus vaan spraytä pestyn filtterin pintaan
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
  7. #7
    K&N Filter Recharger kitti maksaa 16€, joten ei ylimaallisen hintainen.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  8. #8
    Mitäs se liika öljy sitte lopulta haittaa? Äkkiä ajatellen luulis enimpien valuvan pois ja loppujen irtoavan ilmavirran mukana ja palavan moottorissa.
    Ja eikös siinä K&N ohjeessa suositella runsasta öljyämistä, jos käyttöolosuhteet on pölyiset.. Vai muistanko ihan väärin?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    koko K&N o huijausta ja pilaa ja turmelee moottorin.....
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  10. #10
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 09 2005,12:54) kirjoitti
    Mitäs se liika öljy sitte lopulta haittaa? Äkkiä ajatellen luulis enimpien valuvan pois ja loppujen irtoavan ilmavirran mukana ja palavan moottorissa.
    Ja eikös siinä K&N ohjeessa suositella runsasta öljyämistä, jos käyttöolosuhteet on pölyiset.. Vai muistanko ihan väärin?
    Jos satut vaikka säätämään seokset runsaasti öljytyn filtterin kanssa, niin jonkin ajan päästä enimpien öljyjen hävittyä onkin
    seos yllättäen tosi laihalla ja männät ym. tykkää, I,think
    Tulee aika jolloin p.....t tervataan! Ja niin tosiaan, asiantuntijalausuntoja aiheesta riippumatta. Takuu!
  11. #11
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 09 2005,12:54) kirjoitti
    Mitäs se liika öljy sitte lopulta haittaa? Äkkiä ajatellen luulis enimpien valuvan pois ja loppujen irtoavan ilmavirran mukana ja palavan moottorissa.
    Ja eikös siinä K&N ohjeessa suositella runsasta öljyämistä, jos käyttöolosuhteet on pölyiset.. Vai muistanko ihan väärin?
    Se ei virtaa juuri yhtään jos sen öljyää "tukkoon". Ei siis saa läheskään tarpeeks ilmaa.

    Just sen verran kun öljyää, että se on joka paikasta punainen (ei näy valkoisia läikkiä), niin sit on hyvä. Ei yhtään enempää.

    Lainaa kirjoitti
    koko K&N o huijausta ja pilaa ja turmelee moottorin.....
    Ei se K&N mitään kusetusta ole. Mulla on ollu kaikissa pyörissä sellanen (tai BMC), eikä oo koskaan mitään ongelmia! Eipä tartte ostaa uutta filsua, putsailee vaan..



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  12. #12
    Konnan ja muiden vapaavirtausfilttereiden idea onkin lisätä ilman saantia.

    Kone pitää säätää parhaalla virtauksella jottei menisi vaarallisen laihalle.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  13. #13
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 09 2005,13:04) kirjoitti
    Ei se K&N mitään kusetusta ole. Mulla on ollu kaikissa pyörissä sellanen (tai BMC), eikä oo koskaan mitään ongelmia! Eipä tartte ostaa uutta filsua, putsailee vaan..
    Ei varmaan, mutta joissakin pyörissä saattaa aiheuttaa kohtuuttomasti päänvaivaa suhteessa hyötyyn. Lisäksi monissa pyörissä oma filtteri on myös pestävä ja jopa halvempi kuin K&N...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  14. #14
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 10 2005,10:12) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Maalis. 09 2005,13:04) kirjoitti
    Ei se K&N mitään kusetusta ole. Mulla on ollu kaikissa pyörissä sellanen (tai BMC), eikä oo koskaan mitään ongelmia! Eipä tartte ostaa uutta filsua, putsailee vaan..
    Ei varmaan, mutta joissakin pyörissä saattaa aiheuttaa kohtuuttomasti päänvaivaa suhteessa hyötyyn. Lisäksi monissa pyörissä oma filtteri on myös pestävä ja jopa halvempi kuin K&N...
    Joo, joissain missä orkkisvaimennin on huomattavasti huonommin virtaava, voi joutua säätämään pikkasen enemmän. Elikäs silloin siitä saadaan hyötyäkin (tehoa) enemmän, kun saadaan seokset kuntoon.

    Monella vaan menee sormi suuhun kun alkaa prötäämään vapaavirtaussuddan asennuksen jälkeen. Eikä säädetä yhtään. Sen jälkeen sen voikin julistaa sudeksi.

    Mun mielestä sen ei pitäs kauheesti yllättää, että jos virtauksia muutetaan niin se vaatii säätöä. Olis se aika ihme aparaatti, jos se itte säätäis ittensä K&N:n virtauksien kanssa optimaalisesti toimivaksi, varsinkin kaasaripeli
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 10 2005,10:12) kirjoitti
    Ei varmaan, mutta joissakin pyörissä saattaa aiheuttaa kohtuuttomasti päänvaivaa suhteessa hyötyyn.
    Tuo pitää tasan tarkaan paikkansa.

    Jatkuvasti kysellään pitääkö säätää sliparin vaihdon jälkeen, meneekö filtterin vaihdon jälkeen laihalle,...

    Eli kun koneen hengitystä parannetaan (tai heikennettään), on säätö edessä. Miten säätö/optimointi toteutetaan, riippuu pyörästä.

    Ruiskuvehkeissä säädetään ruiskua, jos mahdollista, vaihdetaan ECU, laitetaan PC, ... Onko vielä vaihtoehtoja ?

    Kaasaripeleissä vaihdellaan neuloja ja suuttimia.

    Asennellaan lambda-antureita putkiin ja tarkkaillaan arvoja ajettaessa tai jälkeenpäin kotona. Säädetään näiden arvojen perusteella kokeilemalla itsekseen.

    Viedään pyörä penkitykseen ja säädetään samalla.

    Eli kuten KMSwallower huomauttaa, puuhastelua riittää.

    edit (lisätty): (tai heikennettään)



    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  16. #16
    Uusien pyörien osalta sanosin että K&N filtterin suurin hyöty on se, että pääsee kertomaan ja pätemään snagarilla ja nettikeskusteluissa miten omaa laitetta on viritetty. Vanhemmissa pyörissä merkitys lienee suurempi.

    Toinen hyöty on se, että pitemmällä tähtäimellä uudelleen käytettävä filtteri saattaa olla hankintahintoja vertailemalla taloudellisempi. Kokonaistaloutta ajatellen näin ei välttämättä ole, sillä yksi koneen penkitys maksaa enemmän kuin puolenkymmentä orggisfilsua. Toisaalta penkityksenhän (tai säädön yleensä) joutuu joka tapauksessa tekemään (varsinkin kaasaripyörissä) aina silloin tällöin.

    Yhteenvetona: Kaikissa mopoissa on katukäyttöön riittävästi tehoa vakionakin. Virittämiseen on ihan muut syyt, joihin ei kuulu ''edullisuus'' tai ''kokonaistaloudellisuus''.

    p.s. Niin, allekirjoittaneella on omassa (ei pankin) puolihomosohvassa K&N filsu, ja hyvin toimii. Honda-palstalta etsimällä löytyy jopa kuvasarja filsun huollosta sun muista rempoista, mitkä kuuluvat olennaisena osana mopoharrastukseen. Siihen kategoriaan kai se virittäminenkin liittyy, värkkäämiseen ihan värkkäämisen ilosta.



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  17. #17
    Lainaa (IlDuce @ Maalis. 10 2005,10:26) kirjoitti
    Lainaa (KMSwallower @ Maalis. 10 2005,10:12) kirjoitti
    Ei varmaan, mutta joissakin pyörissä saattaa aiheuttaa kohtuuttomasti päänvaivaa suhteessa hyötyyn.
    Tuo pitää tasan tarkaan paikkansa.

    Jatkuvasti kysellään pitääkö säätää sliparin vaihdon jälkeen, meneekö filtterin vaihdon jälkeen laihalle,...

    Eli kun koneen hengitystä parannetaan, on säätö edessä. Miten säätö/optimointi toteutetaan, riippuu pyörästä.

    Ruiskuvehkeissä säädetään ruiskua, jos mahdollista, vaihdetaan ECU, laitetaan PC, ... Onko vielä vaihtoehtoja ?

    Kaasaripeleissä vaihdellaan neuloja ja suuttimia.

    Asennellaan lambda-antureita putkiin ja tarkkaillaan arvoja ajettaessa tai jälkeenpäin kotona. Säädetään näiden arvojen perusteella kokeilemalla itsekseen.

    Viedään pyörä penkitykseen ja säädetään samalla.

    Eli kuten KMSwallower huomauttaa, puuhastelua riittää.
    Aivan.
    Jostain luin myös testin jossa verrattiin OEM (=alkuperäistä)- suodatinta ja noita tarvikesuotimia. Mittauksissa K&N suotimen virtausominaisuudet olivat huonommat kuin alkuperäisen suodattien. Myös suodatuskyky oli huonompi. Tämä testi oli tehty Hondan ilmansuodattimella. Muistaakseni pyörä oli 1100xx.

    Tietysti jos haluaa K&N suodattimen vain sen pestävyyden/uudelleenkäytön vuoksi, tilanne on hieman eri.
    .
  18.  
  19. #18
    ite olen ollut käsityksessä että K&N hengittää paremmin sen vuoksi että suodatuskyvyssä on tingitty. mulla on K&N paikoillaan edellisen omistajan asentamana ja olen tyytyväinen. muistaa vain rasvailla. pesua ei vissiin tarvi koko ajan tehdä koska valmistajakin mainitsee että "let dirt build up work for You" eli tiettyyn rajaan asti töhnä vaan tehostaa suodatusta.

    väite että K&N olisi kokonaisuutena (suodatus&virtaus) parempi kuin pyörä/auto valmistajien alkuperäissuodattimet on mulle hlö-kohtaisesti mahdoton ajatus.
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-