Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    pitäs saada tietää vähän kyseisestä pyörästä. jos jollakin on ollut tai on parasta aikaa. onko hyvä, merkkivikoja, ym ym.

entäs onko kannattava ostos: yamaha xj 900f -91, ajettu 68700km
    ensi isoksi pyöräksi?
    Hyvä pyörä, helppo ajaa, ei oikeastaan tyyppivikoja. Joidenkin mielestä väritön ja jopa tuolla suomi24:lla väitettiin että munattomin pyörä. Itse nyt yhden kesän sillä ajaneena voin suositella. Ei tykki eikä kaikkein notkeinkaan, mutta varma perus matkajuhta kardaanilla joka on tosi iso plussa.
    Jos noi kilometrit pitää paikkaansa ettei ole 168700 niin siinä on sinulla pitkäksi aikaa pyörää. Pitemmäksi kuin ajattelitkaan.
    Hinnatkin on näissä kohdillaan. Tankin koko riittävä.
    Klassikko
    Desmo Jugend
    Ihan samanlaista pyörää ei ole ollut, mutta yamaha xj 900 diversion -99 löytyypi tallista. Ainakin minulle jammu on ollut helppo pyörä ajaa, vaikka se kohtuu raskas onkin.
    Vikoja ei ole ainakaan omassa pyörässäni ollut, mikäli etupään löysyyttä ei semmoiseksi lasketa. Kardaaniveto takaa huolettomia kilometrejä, ja onkin hyvä jos ketjunrasvaaminen ei houkuttele * Lisäksi voi vielä mainita varmatoimisen moottorin, josta löytyy puhtia riittävästi ainakin minulle.

Heh, ensimmäinen "oikea" viesti minulta tänne *
    Tuohon ylläolevaan viestiin heti, että omalla koneella ei kovin luettava tuo tekstin väri ollut.

Mutta sitten asiaan. Eli pyörä on tosiaan kestävä matkajuhta ja siinämielessä munaton, että ei siitä paljon tykkiä rakenneta mutta ei toisaalta ole mitään vikojakaan. Venttiilien välykset kannattaa tarkistaa ajallaan (6000km) ja öljyjen vaihto samoihin aikoihin.
    Sinänsä hauskaa tuo venojen säätö, että koko homma on hitaastikin tehtynä n. 4h operaatio. Tämä kyllä vaatii työkalun jolla venttiiliä painetaan pohjaan ja säätöpala napataan siitä välistä pois vaihtaen sopivampi tilalle. Ohjeena vielä, että kun säännöllisesti tarkastetaan, niin voi sinne alarajalle vetää sen välyksen. Tällöin kone käy huomattavasti pehmeämmin.

Kaasareiden synkkaaminen onkin hankalampaa johtuen yics putkesta joka automaattisesti jo tasaa tuota painetta. Eli älä koske sinne jos et ihan varmasti tunne että kaasareissa on vikaa.

Etupään öljyt kannattaa vaihtaa myös ajallaan (kerran vuodessa kevällä). Tuohon sitten hankala sanoa mitenpaljon/kuinka jäykkää tavaraa sinne pitäisi laittaa. Itse en oikeastaan kertaakaan saanut sellaista itseä tyydyyttävää jäykkyyttä/joustoa keulaan. Progejouset taas hintavia, että mielummin sitten vaihdoin mallia, en sentään merkkiä.

Takanakkihan on kohtuullisen kapea ja pään täytyy olla kunnossa jos tuolla haluaa kallistella. Varsinkin kun mäkädämi alkoi vesisateella jo 80 km/h vauhdissa suoraan ajaessa sutia. Kallistettaessa kerran jos toisenkin tuntui karkaavan takanen alta. Kerran 4-50km/h vauhdissakin pääsi kaupungissa yllättämään. Toisaalta prätkä sen verran halpa, että ei paljoa itketä jos sen sattuu kaatamaan.

Vielä voisi muistuttaa, että sinne perään kannattaa myös ne öljyt ajallaan (muistaakseni 6000 km välein) vaihtaa. Ja älä harrasta ylitäyttöä ettei sitten ala tihkua ylimääräiset ulos öljyten takakumia.

Ja vaikka tuolla olisi aikuisten oikeasti ajettu se 160 000 km niin ei se kone siitä ole huonontunut. Näillä kun ihan kiusattunakin taidetaan päästä sinne 2-300 000 km paikkeille. Itseasiassa en heti ole kuullut yhtään jääneen konerikon takia talliin. Mielumminkin poistuvat liikenteestä kaadettuina.
    Keuliminen ei ehkä ole niin helppoa, mutta kyllä se sitä takanakkia kiusattuna suostuu polttamaan....
    Mainio peli. Itse ajoin XJ:llä 50000:km.
    Ainoa iso ongelma oli puhkiruostunut bensatankki.
    (ja sekin saattoi olla itseaiheutettu onkelma)
  7.  
    Hyvä peli itsekin olen moisella alkanut. Ajelin 1,5 kautta ongelmitta. Olihan pyörä vähän raskas harjoitella, mutta kun painon ottaa huomioon niin toimeen tultiin.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.