Nyt tarvittas hyviä neuvoja(tosin kai liian myöhään)
Olin juuri käynnistämässä prätkää kun viime käynnistyksestä oli jo pari kuukautta.
Huomasin että akku on kokolailla tyhjä. No olin jo varautunut antamaan lisävirtaa autosta niinkuin viime kerrallakin.
No johdot kiinni akkuun ja jo saatiin prätkään virtaa.
Virta päälle ja valot ym. ok.
No johdot on vähän hankala saada prätkän akun napoihin ja ne lipsahti irti just kun olin valmiina käynnistämään.(käyttäjässä ei tietenkään ollut vikaa)
Uusi yritys ja juuri kun startti pyöräytti ekaa kertaa johdot irtos taas *
No lopulta laiton ne niin että varmaan pysyy mutta ei enää kuulunut pihahdustakaan. Pyörä pysyi pimeänä ei valoja ei mitään.
Saattoi olla että tokalla kerralla oli virta päällä kun kytkin startti kaapelit akkuun *
Ajattelin että "ny men sulake", mutta mittasin ne ja kaikki oli ehjiä. Satulan alla on neljä sulaketta jotka mittasin kahteen kertaan.
Eli mitäkö mahtoi mennä rikki?
Tuntuu niinkuin olis jostain joku sulake rikki kun ei mikään sähkölaite toimi.(Mittaristo, valot, ym.)
Toivottavasti ei mikään sikakallis keskusyksikkö mikä hoitaa ruiskut sun muut.
Jos viisaammat vois antaa muutaman vinkin.
Niin pyörä on Scarver F650cs vuodelta 2002.
"only dead people are cool..."
Epäilen edelleen sulaketta. Oiskohan siinä mahdollisesti johtosulakkeita, sellaisia piuhoja jossa on pätkä silikonikaapelia.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
Liittyi: Elo. 25 2003,16:24
Pääsulakkeelta vaikuttaisi, se on yleensä eri paikassa kuin muut proput. Startatessa apukaapeleilla kannattaa pistää miinuskaapeli moottorin lohkoon akunnavan sijasta, välttää monet murheet eikä ole riskiä kiehauttaa mopon patteria. Tosin, tämänkin neuvon kumoavia asiantuntijoita löytyy täältäkin varmasti satamäärin.
Moni asiantuntija on TOISTA mieltä...(Simwitsc @ Maalis. 05 2005,17:02) kirjoitti
Täytyy varmaan alkaa ettimään pääsulaketta. Jos joku tuntee 650 sähkökaavion tai mistä alottaa niin olis kiva. Tosin eihän tuo pyörä nyt niin kauheen iso ole.
Kiitos.
Kuntoon tuli. Se tais sittenkin olla sulake. Olin kai vähän kierosilmäinen kun yleismittaria käytin. *
Ostin uudet sulakkeet ja latasin akun, lähti käyntiin kuin palmun alta. *![]()