Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Yritän ens kesäksi viritellä monivuotista haavetta ajella italiaan ja takas ja viettää pohjois-italiaan kierrellen paikan päällä jokunen päivä. Kohde olisis alustavasti Garda ja sen ympäristö.

    Onko hyviä vinkkejä mitä kautta kandee mennä ja tulla. Myös kokemuksia pohjois-italiassa ajelusta tai majoituspaikoista otetaan mieluusti vastaan?

    Porukkakin pitäis saada vielä kokoon. En ole itse pahemmin euroopassa ajellu ja aattelin, että jos useamman pyörän sais liikkeelle, niin ois hauskempaa...

    ideoita anybody?
    Speed is LIFE!!!!
  2. #2
    Me mentiin Turusta iltalaivalla Tukholmaan, ajettiin sieltä klo 17 mennessä Trelleborgiin, jossa hypättiin laivaan (6 tuntia) ja mentiin yli Rostociin. Näin jälkeenpäin ajatellen ois ehkä kuitenkin ollu järkevämpää mennä Tanskan halki ja laivalla Buttgardeniin (niinkun takasinpäin tultaessa tehtiin). Rostocista ajettiin sitte Saksan halki Itävaltaan ja Sveitsiin, josta Italiaan. Jos haluat kunnon vuoristoteitä ja haastetta matkalle, niin suosittelen ehdottomasti ajamaan Sveitsin StMorizin kautta Gardajärvelle. Matkaa siitä ei ole kun muutama sata kilometriä, mutta ne vuoristotiet....meillä meni 12 tuntia siinä muutamassa sadassa kilometrissä. Tankata siellä kannattaa ainakin ennenkun lähtee vuoristoon, siellä niitä bensa-asemia ei ihan joka mutkassa ole (me lasketeltiin 40 km vapaalla vuoristoteitä alas, kun uhkas bensa loppua). Maisemat on ikimuistettavia, mutta siellä kannattaa sitte pitää sen verran varansa, että paikalliset autokouskit kaahaa aika tavalla.

    Garda-järvellä on paljon leirintäalueita, ovat edullisia ja hyvin toimivia paikkoja, kunhan muistaa sen, että ne eivät ota uusia yöpyjiä enää klo 20 jälkeen (meillä meni eka yö yöpyessä yhellä pellolla, kun ei päästy enää leirintäalueelle puolen yön aikaan ja muutaman tunnin yöunesta ei viititty 100 e maksaa hotellissa). Elokuu on ruuhkasta aikaa, hotellit on aika täynnä. Me yövyttiin Lazizen kylässä Gardalla. Pidettiin sitä tukikohtana ja ajeltiin sieltä reissuja ympäriinsä. Käytiin mm. Veronassa (siellä kannattaa käydä paikallisella näköalavuorella, josta näkyy koko Veronan kaupunki), Venetsiassa (pyörän joutuu jättämään vartioituun parkkiin kaupungin sisäänmenokadun varrelle). Paikka on tosiaan kokemisen arvoinen. Me tehtii 2 tunnin pikakierros Venetsiassa ja se on kun hyppäis renessanssi aikaan. Kannattaa ehdottomasti käydä.

    Mua harmittaa ainoastaan se, että ei muistettu Garda-järvellä ollessa käydä siellä köysiradalla mikä vie sinne vuoristoon. Mutta ehkä sitten ensi kerralla. Ja Saksassa olis ollu niitä hienoja linnoja jotka jäi koluamatta ;)

    Takasin tultiin Itävallan kautta, Saksan halki Buttgardeniin, josta Tanskan halki Ruotsiin ja takasin Tukholmaan ja iltalaivalla Turkuun.

    Koko matkan aikana oli yksi sadepäivä Saksassa, ja yksi tosi kylmä yö teltassa Ruotsissa. Muuten paisto aurinko koko ajan (meiän reissu oli 10 pv pitkä).

    edit: Me oltii kahdestaan liikkeellä kaks päällä Lanatin kanssa, eikä kyl kaivattu muuta seuraa. Saatiin valita reitit oman pään mukaan ja pysähtyä sillon kun huvitti. Sekin on makuasia tykkääkö suurella joukolla liikkumisesta.



    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  3. #3
    just ton tyyppistä reissua suunnittelen. Mulla on ajankohta kesäkuu ehkä heinäkuun alku....katotaan ny saanko sopivan sakin koolle, vai lähenkö vähemmällä väellä.. yks vaihtoehto on tietty ottaa sopivaa seuraa tarakalle istuun.....but that requires some attitude.... Aika hyvin ootte kerenny jos 10 pv:ssä veditte retken läpi..
    Speed is LIFE!!!!
  4. #4
    Gardalta löytyy hyvätasoisia edullisia majapaikkoja helposti tukikohdaksi, ei tarvitse leirintäalueille mennä. Jos vähintäin neljä ihmistä mukana majoituskulut luokkaa 15€/vrk/hlö (yleensä viikkovarauksia).

    Tästä Garda-linkistä löytyy majoituksia kaikista kylistä jokaiseen makuun.



    Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että saa kaiken.
  5. #5
    Lainaa (-timpe- @ Maalis. 05 2005,09:04) kirjoitti
    just ton tyyppistä reissua suunnittelen. Mulla on ajankohta kesäkuu ehkä heinäkuun alku....katotaan ny saanko sopivan sakin koolle, vai lähenkö vähemmällä väellä.. yks vaihtoehto on tietty ottaa sopivaa seuraa tarakalle istuun.....but that requires some attitude.... Aika hyvin ootte kerenny jos 10 pv:ssä veditte retken läpi..
    Hyvin kerkis 10 päivässä. 2400 km tuli mittariin. Neljän päivän huilaus Gardalla anto voimia hyvin. Me yövyttiin koko matkan aikana ainoastaan 2 yötä hotellissa, kaikki muut teltassa. Sekin on makuasia haluaako luksusta vai riittääkö vähempi. Meille riitti vähempi (oli tunnelmaa paljon enempi ).
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  6. #6
    Kierrettiin viime kesänä melkein koko saapas. Pisasta lähdettiin pohjoiseen kohti Gardaa. Tarkoitus oli yöpyä
    Riva da Gardassa leirintäalueella. Koko ajan kun ajettiin Gardan rantoja ylöspäin, oli leirintäalueiden logoja teiden varsilla. Sitten kun päästiin Riva da Gardaan, eipähän niitä sitten enää näkynytkään. Ajeltiin vähän aikaa ympäriinsä ja sitten suuntasimme suoraan kohti Innsbruckia.
    Kyllä siellä tietenkin leirintäalueita on, mutta alkoi ottaa koteloon kun koko Italiassa ainoastaan Sienassa ja Venetsian itäpuolella Punta Sabbionesa löytyi opasteiden mukaan leirintäalue helposti. Muualla saattoi olla merkki tai pari ja sen jälkeen ei löytynyt mitään. Tuurilla sitten joskus osui kohdalle. Tuli vaan turhan paljon hotelliöitä kun ei illalla väsyneenä jaksanut etsiä ja valkata hintoja.

    Kannattaa netistä ottaa noita osoitteita mukaan ja kysyä paikan päällä.Tosin ainakin Roomassa meitä neuvottiinkin ihan minne sattui. Sellainen vaikutelma tuli, että meistä vaan haluttiin päästä kohteliaasti eroon ja sanottiin mitä sylki suuhun tuo .
    Kuten olen jo aikaisemminkin täällä sanonut, mielestäni opasteet Italiassa moottoriteitä lukuun ottamatta ovat varsin paljon aunuksesta. Tosin näin on aika pitkälti myös esim. Ranskassa. Maisemat ovat kyllä etenkin pohjois Italiassa varsin upeat.
    Ei muuta kuin hyvää matkaa
  7. #7
    Lainaa (lanatar @ Maalis. 05 2005,08:42) kirjoitti
    Me tehtii 2 tunnin pikakierros Venetsiassa ja se on kun hyppäis renessanssi aikaan. Kannattaa ehdottomasti käydä.
    Venetsiaan kannattaa ehdottomasti varata aikaa vaikka koko päivä. On se sen verran erikoinen mesta. Tietysti jos aikaa ei ole enempää, niin kannattaa se kaksikin tuntia käyttää.
    - Engine MC -
  8. #8
    JA kannattaa sitten Venetsiassa järjestää siten, ettei tartte ajokamoja mukana raahata. Viime kesänä oli pirun kuuma...
    ... jotain piti muistaa
  9. #9
    Itellä suunnitelmissa kans ens kesänä käynti Italiassa akselilla Venetsia - Rooma - Firenze - Pisa.

    Onko kellään jo käyneellä suositella em. mestoista hyviä leirintäalueita?

    Tuoltahan voi alueita etsiä mutta hyviä vinkkejä otetaan kernaasti vastaan.

    http://www.eurocampings.net/fi/
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  10. #10
    Sattuiko kukaan Gardan kävijä huomaamaan millä hinnalla vuokraavat pyöriä siellä ja millaista kalustoa niiltä saa?

    Lennetään tyttöystävän kanssa Italiaan kesällä, pakko jättää oma pyörä kotiin...
  11. #11
    Lainaa (MRi @ Maalis. 06 2005,19:51) kirjoitti
    Itellä suunnitelmissa kans ens kesänä käynti Italiassa akselilla Venetsia - Rooma - Firenze - Pisa.

    Onko kellään jo käyneellä suositella em. mestoista hyviä leirintäalueita?

    Tuoltahan voi alueita etsiä mutta hyviä vinkkejä otetaan kernaasti vastaan.

    http://www.eurocampings.net/fi/
    Venetsian koillispuolella on ainakin pitkä niemi jonka nimi on Lido di Jesolo. Alueella on hotelleja sekä leirintäalueita ihan sikanaan. Myö ajettiin ihan niemen kärkeen paikkaan nimeltä Punta Sabbione. Sieltä lähtee laiva ihan San Marcuksen torille ja takaisin. Leirintäalueelta käveli n. 5 minuuttia laivarantaan. Alue oli kohtalaisen siisti. Siellä oli jopa pyörälle pesupaikka sekä pesukone vaatteille. Hinta oli teltalta ja 2 hengeltä 20,50 € yhteensä per yö. Pesukone vaati oman poletin jonka hintaa en muista, mutta ei se kallis ollut.
  12. #12
    Kiitoksia.

    Ja jos jollain vinkkiä Rooman lähellä olevista leirintäalueista niin vihjeitä vaan tulemaan. Mielellään sellaisista joista pääsee julkisilla kohtuudella liikkumaan.

    Tasohan noilla leirintäalueilla on yleensä vähintään kohtuullinen, joskin jotain "pikku" puutteitakin voi olla. Gardalla aikoinaan oli alue aivan rannassa varustettuna mm. uima-altaalla, ravintolalla ja kaupalla. Vessoista toisin löytyi vaan reikälattiasta ja lämmintä vettä ei saanu suihkusta edes rahalla...
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  13. #13
    Lainaa (Artsi @ Maalis. 05 2005,22:39) kirjoitti
    Lainaa (lanatar @ Maalis. 05 2005,08:42) kirjoitti
    Me tehtii 2 tunnin pikakierros Venetsiassa ja se on kun hyppäis renessanssi aikaan. Kannattaa ehdottomasti käydä.
    Venetsiaan kannattaa ehdottomasti varata aikaa vaikka koko päivä. On se sen verran erikoinen mesta. Tietysti jos aikaa ei ole enempää, niin kannattaa se kaksikin tuntia käyttää.
    Totta, mutta kun sitä aikaa ei tosiaan ollu enempää ku se kaks tuntia...seuraavan kerran aion mennä koko viikonlopuks

    edit: meillä ajovermeinä Venetsian reissulla farkut ja ajopuvun takki + kypärä. Kypärät jätettiin vaijerilukolla kiinni pyörään (pyörä oli vartioidulla parkkipaikalla heti Venetsian "portilla") Hyvin säily. Tankkilaukku oli matkalla mukana, muut tavarat oli teltalla leirintäalueella (sielläkin kaikki toimi erittäin hyvin eikä mitään varastettu, tosin kaikki arvokas: lompakko ja kamera olikin mukana tankkilaukussa). Lämmintä oli sillonkin 35 C joten kyllähän tuon takin ja tankkilaukun raahaaminenkin oli työlästä ja hiostavaa.



    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  14. #14
    Lainaa (lanatar @ Maalis. 05 2005,08:42) kirjoitti
    Me mentiin Turusta iltalaivalla Tukholmaan, ajettiin sieltä klo 17 mennessä Trelleborgiin, jossa hypättiin laivaan (6 tuntia) ja mentiin yli Rostociin. Näin jälkeenpäin ajatellen ois ehkä kuitenkin ollu järkevämpää mennä Tanskan halki ja laivalla Buttgardeniin (niinkun takasinpäin tultaessa tehtiin).
    Kuinka usein tuolta Trelleborista menee lauttoja rostociin? Millainen lautta tuolla Rodby - Puttgarden välillä seilailee?
    Oliko minkä hintainen ja kuinka usein kulkee?

    Löytyisköhän nettisivustoa mistä tuota Rodby - Puttgarden välistä lauttaliikennettä voisi tarkastella.



    "Life is too short to be small"

    Näillä mentiin:
    Suzuki GSX750F
    Kawasaki GPZ500S
    Tunturi SS ~50cm3
  15. #15
    Scandlines:
    http://www.scandlines.se/SEFront/Front_SE

    Eli väli kestää 45 minsaa ja botskeja menee lähes koko ajan...



  16. #16
    italia on ihan hieno paikka ajella motukalla,kunhan vaan muistaa,että pienemmillä vuoristoteillä voi tulla mutkantakaa mitä tahansa ja kuinka lujaa tahansa.Eikä niille paikallisille ole se kauhean tarkkaa,kumpaa kaistaa käyttävät,yleensä ne kaahaa sisäkurvin puolella,ajoivat sitten,pyörällä,skootterilla,traktorilla,hlö-autolla(useimmiten fiat uno) tai vaikka kuormurilla,Iltahämärässä ilmiö oli jonkin verran pelottavaa kun ajelimme Itävallasta Italian puolelle Timmelsjoch:in solan ja St.Leonhardin kautta kohti Meranoa.Eihän ne valoja päälle laita ennenkuin on TODELLA pimeää,ja kulkupelistä otetaan kaikki irti että ehtii illaksi kotiin.Pari kertaa kävi mielessä että:"nyt loppui maanpäällinen vaellus tänne italialaisen rotkon pohjalle".Mutta matka oli jokatapauksessa aivan sika-hieno kokemus ja varmaa on että uusiks tulee lähdettyä (koti-ruotsi-tanska-saksa-itävalta-italia-ranska-sveitsi-ranska-saksa-tanska-ruotsi-ja takasi kotio.5900km 13vrk) vaikka menikin vähä "ajamiseks" *
  17. #17
    Nyt on reissun aika löyty sitten lukkoon..muutinkin työsyistä elokuulle, eli elokuun puolesvälis on lähtö. Taitaa pahimmilleen ola lomaruuhkat euroopassa, mutta pääseehän noista ohi tai kiertään...voipi olla että ruotsin kautta ajattaa, vaikka eteläruotti on kuulemma tylsää ajaa. On noi saksan lautat aivan älyttömän hintasia..
    Speed is LIFE!!!!
  18. #18
    Vaimon täytyy nyt lisätä sellainen asia, mikä yllätti meidät TÄYSIN! Eli Alpeilta mennessä Itävallan ja Italian raja suljetaan kello 20.00. Me olimme rajalla muutamaa minuuttia ennen kahdeksaa ja tullimies oli jonkin verran siitä kiukkuinen. Päästi vielä kuitenkin (kun kello oli vaille kahdeksan), mutta sanoi, että pysähtyä ei saa 15 kilometrin aikana. Paikan nimi oli muistaakseni Timmelsjoch, tai vastaava.

    Mutta toivotan antoisaa matkaa!
  19. #19
    Lainaa (Manu @ Maalis. 17 2005,11:37) kirjoitti
    Vaimon täytyy nyt lisätä sellainen asia, mikä yllätti meidät TÄYSIN! Eli Alpeilta mennessä Itävallan ja Italian raja suljetaan kello 20.00.
    BMW R 1200 GSA
    Honda GL 1000 Caferacer

    EX
    BMW R1200RT
    Yamaha GTS
    Rocket lll
    Honda VFR1200
    Honda GL1800
    Honda ST1000 Pan European
    Honda Transalp
    Honda CB750
    Honda GL1000
    Yamaha V-max
    Suzuki GT125
    Nopeita Tunturi SuperSportteja 70-luvulla
  20. #20
    Lainaa (Maxkari @ Maalis. 17 2005,21:31) kirjoitti
    Lainaa (Manu @ Maalis. 17 2005,11:37) kirjoitti
    Vaimon täytyy nyt lisätä sellainen asia, mikä yllätti meidät TÄYSIN! Eli Alpeilta mennessä Itävallan ja Italian raja suljetaan kello 20.00.
    Äh öh eh... oisko ollu Livigno tai muu verovapaa alue??
    ... jotain piti muistaa
  21. #21
    Kannattaa muistaa, että sikäläinen asfaltti on aika paljon liukkaampaa kuin täkäläinen, ja varsinkin katumaalaukset on tosi liukkaita. Kannattaa yrittää muistaa välillä testailla tien liukkautta takajarrulla tai kengällä.

    Toisaalta liukkaus mahdollistaa näyttävät sladit pienempitehoisellakin vehkeellä

    Tuolla meidän kotisivuilla on jotain juttua Gardan reissusta, jos mielenkiintoa riittää tonkia. Eli www.matkalla.tk

    Kivaa siellä kyllä oli, vaik välillä vähän kuumaa pitelikin
  22. #22
    Matkakumppaneiden valinta vaikuttaa onnistumiseen. Jotkut meistä ovat parhaimmillaan yleisessä isossa melskauksessa. Mitä enempi sen parempi. Me, mammeli ja minä, viihdytään matkalla pienessä, valikoidussa porukassa tai mieluimmin kahdestaan. Voi pysähdellä missä ja miten haluaa, valita ajovauhdin oman mielensä mukaan jne, kuten Lanatar kertoo.

    Asiaa kannattaa hetkeksi miettiä. Toisaalta kaikki vaihtoehdot ovat elämyksiä itsessään ja niistä on lupa nauttia. Ovat ohi menevä osa elämästä.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  23. #23
    Lainaa (seku @ Maalis. 23 2005,14:55) kirjoitti
    Lainaa (Maxkari @ Maalis. 17 2005,21:31) kirjoitti
    Lainaa (Manu @ Maalis. 17 2005,11:37) kirjoitti
    Vaimon täytyy nyt lisätä sellainen asia, mikä yllätti meidät TÄYSIN! Eli Alpeilta mennessä Itävallan ja Italian raja suljetaan kello 20.00.
    Äh öh eh... oisko ollu Livigno tai muu verovapaa alue??
    Eipä ollu ei. Tarkistin, että paikan nimi tosiaan oli Timmelsjoch. Eli juuri Itävallan ja Italian rajalla Alppeja ylittäessä. Korkeutta paikalla on 2509m. Siitä tie menee suoraan kaupunkiin nimeltä Merona. Jos kartalta haluaa katsoa.
  24. #24
    Lainaa (-timpe- @ Maalis. 16 2005,23:35) kirjoitti
    Nyt on reissun aika löyty sitten lukkoon..muutinkin työsyistä elokuulle, eli elokuun puolesvälis on lähtö. Taitaa pahimmilleen ola lomaruuhkat euroopassa, mutta pääseehän noista ohi tai kiertään...voipi olla että ruotsin kautta ajattaa, vaikka eteläruotti on kuulemma tylsää ajaa. On noi saksan lautat aivan älyttömän hintasia..
    Ainoo huono puoli tossa euroopan loma-ajassa on, ett siel on laivamatkojen hinnat korkeemmat, samoin majotuspaikat on täynnä. Mut jos teltan varaa mukaan, niin hyvin pärjää. Meil kävi tosiaan sen Trelleborg-Rostoc lautan kanssa niin, ett kun ei oltu varattu etukäteen lippuja, niin ei mahduttu laivaan. Sit onneks tunnin päästä lähti toisen yhtiön laiva viereisestä laiturista, ja siihen mahduttiin. Mut hinta oli kovempi.

    Mut ei muuta kun hyvää lomareissua! Me myös suunnitellaan euroopan turneeta *
    "Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
  25. #25
    On tullut jo jossain muussa kohdassa mainittua, että kannattaa harkita vaihtoehtoa Saksan läpiajolle. Autobaanatykitys on puuduttavaa, joten miksei sitä nautiskelisi kurvailusta jo ennen Alppeja? Viimeistään läntisen Saksan Ruhrin teollisuusalueen (Dortmundin/Düsseldorfin) kohdilta pari piirua länteen ja Belgian/Luxemburgin metsäalueiden mutkateitä alaspäin. Jatkossa joko Saksan lounaisosan Schwarzwaldin tai Reinin toispuol Ranskan itärajalla kumpuilevan Vogeesien metsäalueiden läpi etelään. Kiemuratiet ovat näillä alueilla vähäliikenteisiä, yleensä hyvässä kunnossa ja ajamisen kannalta upeita ynnä mahtavia. Aikaa tietysti kuluu enemmän kuin moottoriteitä paahtaen, mutta ajonautintokin on eri luokkaa.
    AndersReisen
    Reissuverkko

    "Musiikki ei ole se, mikä soi, vaan musiikki on se, miksi se, mikä soi, soi niin kuin se soi, silloin kun se soi."
    - Leif Segerstam, kapellimestari
  26. #26
    Jaahas, muitakin Italiaan menijöitä. Itse lähden elokuun alussa Gardalle, mutta ynnäiltyäni reittivaihtoehtoja olen päätynyt Viro(Tallinna)-Puola-Itävalta-Italia. Näin saa ajaa koko ajan vieraissa maisemissa, Ruotsi on niiiiiin tylsä maa ajaa ja laivat Suomesta Saksaan maksaa hunajaa. Matkaan varattu n.10 päivää aikaa, katsotaan miten käy.

    Jos jollain on kokemusta antaa lähinnä noista "huonommista" maista ( Liettua, Puola...) majoituksen suhteen niin antaa tulla vaan.
    ...pakokaasuimpulsinaattorilla tahdistettu...
  27. #27
    Italiaanpa Italiaan. Vaan ei Gardalle, ruuhkaan. Jospa vaikka Iseon tai Comon rannalle, aluksi. Sitten kohti länttä, Ranskaan. Sieltä joskus hitaasti päin pohjoista. Paljon aikaa - nelisen viikkoa on hyvä. Vähän "pakkoja". Paljon lomaa.
    Reissuverkko

    - Naura itelles ennenku muut kerkiää. -

    - Emmie mittää tiiä, ku mie vain istun kyy'issä. -

    "Ja nyt onkin jo aika kiiruhtaa
    pahaa tekemään ja syntiä
    sen lyhyen ajan mikä jäljellä on."
    - Harriet Löwenhjelm, runoilija

    "Harrasta seksiä talvella, älä kesällä. Syksyllä ja keväällä se tärvelee vähemmän kuin muulloin, mutta aina se rasittaa ja haittaa terveyttä." - Pythagoras, filosofi
  28. #28
    murphyn laki: miksi aina mutkassa tulee se auto vastaan eikä suoralla? joten ennakoivaa varovaisuutta vuoristo teille! :hieno maa suosittelen!



  29. #29
    Elokuu on muuten hyvää aikaa olla Italiassa mutta joka paikka täynnä kuin " Turusen pyssy ". Huonolla tsäkällä leirintäalueella ( jos olet teltan kanssa liikkeellä ) telttojen väli on n. 20 cm., narut ristiin rastiin ja hinnat pilvissä. Tosin sellaisiakin leirintäalueita löytyy jossa jokaiselle on varattu oma numeroitu ruutunsa jolloin hieman väljempää. Hinnat, Elokuu parhain sesonkiaika, yleensä minimi maksu yhdeltä viikolta vaikka olisit yhden yön. Joskus neuvottelemalla voi onnistua pääsemään pelkästään niiden vuorokausien maksuilla jotka on paikan päällä. Safkat seuraa samaa skaalaa. Kannatta hakea eväät paikallisista kaupoista.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  30.  
  31. #30
    Itä-Euroopan majoituksista: jos vaikuttaa siltä, että respa puhuu heikosti englantia, niin kannattaa pyytää kirjoittamaan ylös huoneen hinta. ettei tule erimielisyyksiä. Majoituspaikkoja löytyy paljon, ja taso vaihtelee kovasti. On paljon myös täysin neutraaleja eurooppa-ketjujen hotlia. Pikkupuljuissa voi hyvin pyytää nähdä huoneen ensin. Pienemmät ja paikallisemmat on kyllä aidomman tuntuisia. Sinne vaan!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen