Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Tänään laittelin uuden renkaan ja tulpat ja meinasin tehdä pikku lenkin. Mutta toisin kävi..

    Startata sai 15min ennen kuin lähti käyntiin,bensa haisi prkleesti
    ja mopo putputti kolmella/kahdella pytyllä

    Käyntiin sain hana kiinni ja kaasu pohjassa startaten
    Jostain ruikki pensaa lattiallekin..

    Mopedi seisonut talven lämpöisessä tallissa.Uudet bensat laitoin tankkiin,tulpat on uudet. Mikähän wittu sille tuli??

    Eli vinkkejä kaivataan jos jo huomenna pääsis

    Kiitos jo etukäteen!!

    mikko
  2. #2
    Minkä ikäinen pyörä on kyseessä?
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
  4. #4
    Tuon ikäisessä pelissä lienee ainakin bensaletkut jo kovettuneet, ellei sitten ole jo vaihdettu uusiin.. Seisonnan jälkeen ne letkut voivat alkaa vuotamaan, etenkin jos on liikuteltu tankkia yms.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  5. #5
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 30 2005,19:39) kirjoitti
    Tuon ikäisessä pelissä lienee ainakin bensaletkut jo kovettuneet, ellei sitten ole jo vaihdettu uusiin.. Seisonnan jälkeen ne letkut voivat alkaa vuotamaan, etenkin jos on liikuteltu tankkia yms.
    Juu tankki oli irti kokonaan talven ajan..
  6. #6
    Itsellä samoja murheita ollut keväällä, ettei käy heti kaikilla. Kohokammiossa olevat bensat hartsiintuu talvenaikana suuttimiin ja tukkii ne. Kunnollinen putsaus ja taas pelaa kaikilla pytyillä.
  7. #7
    Itsellä -87 cbr ja samanlaista ongelmaa oli muutamia viikkoja taaksepäin. Uudet tulpat oli vaihdettu mutta silti startatessa yritti vain muttei lähtenyt käyntiin. Vaihdoin entiset tulpat paikalleen niin niillä lähti heti käyntiin. Tiedä sitte miksei tykännyt uusista tulpista vaikka ovat samanlaiset kuin entiset.

    Ps. Paukutti putkessa, kävi parilla pytyllä ja myös mulla ollu lämpimässä tallissa talven, +5 astetta.



  8. #8
    Itelläni oli joskus aikoinaan sama ongelma (cbr 98). Kävi kolmella pytyllä ja heitti kaasareiden ylivuotoputkesta bensaa pihalle. Mulla ainakin vikana oli se, että kaasareihin oli jääny bensaa mikä oli sitten talven mittaan tukkinut kohokammion.
    Siinä kaasarin sivussa on, muistaakseni kullan värinen, ruuvi mistä saat tyhjennettyä kohokammion. Sen jälkeen vaan kone käymään, niin pitäisi pikkuhiljaa alkaa toimia. Näin ainakin mulla...
  9. #9
    heikon starttamisen syynä useimmiten on bensan haihtuminen kohokammioista ,joten malttakaahan valuttaa hana "pri" asennossa jos semmoinen löytyy rauhassa muutama minuutti..ei ne tulpat mitenkään talven aikana huonone,jos syksyllä on pelittänny hyvin. ja vielä yks juttu: jos kaasarikone,niin startatessa kaasu pitää olla kiinni että alipaine on suurimmillaaan starttipiirissä,mikäli semmoinen on...ainakin Mikunit..ja vielä; neulaventtiliit pitää olla kunnossa muuten tulvii ja menee röpöttämiseksi..



  10. #10
    JIIHAAAA!!

    Lähtihän se kun laittoi pensaletkut oikein kiinni!!

    Nyt istun ajokamat päällä joten --->

    Kiitos kaikille vastauksista!
  11.  
  12. #11
    Olen huomannut että talven seisottamisen jälkeen kannattaa mopo nostaa pystyyn startatessa. Joskus on tehnyt sen, että kun tyhjiin kaasareihin on valuttanut bensaa sivutuella, niin kohot on jotenkin jumittunut ja kaasarit alkaneet tulvimaan. Voipi olla että pystyssä myös öljy roiskuaa tasasemmin?