Eli katteen kiinnitin ruuvin alapuolelta on n. 1cm kokoinen pala "kadonnut" eikä kiinnitin ruuvilla ole mitään merkitystä jos ei korjaa kohtaa. Löytyykö hyviä vinkkejä pieneen korjaukseen.
Lasikuidusta teet suurinpiirteisesti sen kohdan uusiksi, katteen takapuolelta, sen jälkeen hienoa kittiä etupuolelle, joka hiotaan tasaiseksi ja alkuperäisen katteen mukaiseksi. näin ruuvi pitää, päälle sopivanhenkinen tarra peittämään....
Tietysti voi hioa etupuolelta isommaltakin alueelta ja maalata/lakata päälle.
Olipa huonot ohjeet, mutta itse olen jonkinverran korjaillut "yritys/erehdys"-tekniikalla...ihan hyvää tuli!
Bike-lehden jossain numerossa pari-kolme vuotta sitten oli ohjeita katteenkorjaukseen.
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Ainaskin wurthilla on toimivaa kaksikomponenttista muovinkorjausainetta joilla omia katteita olen korjannut, käytetään ainakin auton alkuperäisten muovihelmojen sun muiden osien korjaukseen yleisemminkin. Se on sellainen sekoittavalla kärjellä varustettu, vähän niin kuin superepoksi putkilo. Ai niin tuo on kemiallista muovia siis eli ei sula lämmitettäessä, ei siis myöskään kestä sulavien muovien korjauksessa,ei tartu kii, kokemusta on![]()
1198+RG500