Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 37:sta
  1. #1
    Eli kyseistä pyörää olisin ostamassa, mitä kannattaa tarkistaa pyörästä, ennen ostopäätöksen tekemistä? Koskas YPVS tuli kyseiseen malliin?
    Onko kellään tarkempaa tietoa turun CycleWorldissa myynnissä olevasta yksilöstä?
  2. #2
    YPVS on kai ollu neste-RDssä "aina" eli -83 eteenpäin.( -82 250ssä ei ollut mutta se oli muutenkin eri pyörä) eipä se muutenkaan paljoa muuttunut, katteet kasvoi ja renkaat/vanteet leveni vuosien varrella. kaikki tavalliset kuluvat paikat kannattaa katsoa, niin kuin mistä tahansa ton ikäisestä. eikä se konekaan niin paljon kilometrejä kestä kuin nykypyörät vaikka kakstahtisista kestävän pelin maineessa onkin klassikko ja pala prätkähistoriaa, pidä hellästi jos ehjän löydät (vaipuu nostalgiseen valveuneen, wanhat hyvät ajat! mmmmm.)
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  3. #3
    Ok, eiköhän tuo kyseinen peli täydy hankkia.. Ainoa vika on, kun isäukko joskus nuoruusvuosinaan rakastui kyseiseen peliin, niin pyöränruinaussoittoja tullee kesällä jatkuvasti :P

    Issu: Ei ainakaan piikkisessä ollut ennen -87 (muistaakseni), omassa -84 piikissä ei ollu ainakaan



  4. #4
    Lainaa (glo @ Maalis. 01 2005,14:48) kirjoitti
    Koskas YPVS tuli kyseiseen malliin?
    Taitaapa '80-'82 RD350LC:t olla ilman YPVS:ää ja RD350LC YPVS tuli sitten markkinoille '83? Eli tuo CycleWorldin RD on YPVS:llä varustettu.

    Bikinikatteinen "ei-YPVS" muuten omaan silmään ainakin se kaunein RD350... Toki säilyttämisen arvoisia jokainen!



  5. #5
    [QUOTE= (heikkil @ Maalis. 01 2005,17:16)]
    Lainaa glo,Maalis. 01 2005,14:48 kirjoitti
    Koskas YPVS tuli kyseiseen malliin?
    Taitaapa '80-'82 RD350LC:t olla ilman YPVS:ää ja RD350LC YPVS tuli sitten markkinoille '83? Eli tuo CycleWorldin RD on YPVS:llä varustettu.

    Bikinikatteinen "ei-YPVS" muuten omaan silmään ainakin se kaunein RD350... Toki säilyttämisen arvoisia jokainen![/qu
    tiedätkö tuotiinko noita 80-82 350siä uutena suomeen? en oo koskaan nähnyt *sain ajokortin -84 ja RD-kuume oli silloin kova mutta en muista silloin olleen tarjolla kuin joku käytetty 250nen ja "uudet" YPVS:sät



    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  6. #6
    Lainaa (issu @ Maalis. 01 2005,18:06) kirjoitti
    tiedätkö tuotiinko noita 80-82 350siä uutena suomeen? en oo koskaan nähnyt * *sain ajokortin -84 ja RD-kuume oli silloin kova mutta en muista silloin olleen tarjolla kuin joku käytetty 250nen ja "uudet" YPVS:sät
    Ainakin '82 350 ei-YPVS:siä olen nähnyt silloin 80-luvun alussa; piikkipoikana kuola valui suupielistä, mutta kun kortti antoi luvan hommata sitten isomman mopon, niin alle ilmestyikin Hondan viissatanen veenelonen...
  7. #7
    Lainaa (glo @ Maalis. 01 2005,17:07) kirjoitti
    Ok, eiköhän tuo kyseinen peli täydy hankkia.. Ainoa vika on, kun isäukko joskus nuoruusvuosinaan rakastui kyseiseen peliin, niin pyöränruinaussoittoja tullee kesällä jatkuvasti :P

    Issu: Ei ainakaan piikkisessä ollut ennen -87 (muistaakseni), omassa -84 piikissä ei ollu ainakaan
    Jep. tarkoitin noita 250-350 malleja. piikeistä en tiedä kun kevaria en oo koskaan omistanut. (eka pyörä 350 cc) jos ostit sen RDn niin taputa satulaa mun puolesta
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  8. #8

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    80-82 tuli LC, jossa ei ollut YPVS-luisteja. Katteeton peli, johon kyllä sai PRO-AM katesarjan.

    83-84 tuli LC2, jossa YPVS, pikkukate ja belly pan. Uusi runko, swingi, keulaputket jne.

    85 ilmestyi LCF, jossa edelliseen verrattuna uutta vain kokokate.

    86-89 mallina LCF2, jossa uudet pakoputket, sylinterit, kansi, runko, takamuovit, penkki+ sähköt, eli käytännössä lähes kaikki uutta.

    90-95 mallinimenä RD350R, valmistusmaa Brasilia, uudet katteet tuplavaloilla, vanhat 31K malliset (vm.83-85) sylinterit ja kokonaisuudessaan surkea laatu.

    Lisätietoa eri malleista löytyy: http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/

    Loistava foorumi kyseiselle räpättimelle. http://www.yamaha-rd.com/forum/

    Tyyppivikoja on noissa YPVS-laitteissa suhteellisen vähän. Normaalilla pikkuhuollolla on omalla ritsalla tullut kurvailtua parhaimmillaan noin 30tkm ilman isompia remonttitarpeita. Jotakuinkin 50tkm sisään olen joutunut tekemään yläkertaan yhden täysrempan (uudet sylinterit ja männät) ja yhden yläkerran pikkurempan (hoonaus+rengastus).

    Tuo Cycle Worldin vekotin näyttäisi olevan LC2 ilman katteita tosin, joten siitä kannattaa tsekata ohjauslaakeri (ei ole kartiorulla-tyyppinen, joten väljistyy herkästi), swingin klappi sivu- ja korkeussuunnassa (sivuttaisklappi korjaantuu shimmaamalla, korkeusklappi johtuu kuluneista swingin puslista/koiranluista/vivustosta) ja YPVS-luistien keskellä sylintereiden välissä oleva yhdyskalikka. Nämä tulee ekaksi mieleen yleisistä pikkuvioista.

    Jos YPVS takeltelee, kun kääntää virrat päälle, niin yläkerta on lyötävä auki, jotta luistit saa putsattua karstasta.

    Muuten ko. fillariin pätee ihan normaalit tarkistukset, mitä käytettyä ostaessa aina tehdään.

    Edit: linkki kuntoon.



    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  9. #9
    Mites, kuinka paljon RD350:n katteet eroavat kooltaan vastaavan piikkisen katteista, kun jos ostan tuon pyörän, niin voisin lasikuidulla kopioida katteet, kun piikkinen löytyy tallista... Ja onko tuo perä samanlainen (siis satulan osalta) kun reservistä löytyisi yksi RD:n satula, tuossa cycleworldin vehkeessähän on joku omapatentti.

    Mistäs suomesta löytyy osia kyseiseen vekottimeen?



  10. #10
    Lainaa (glo @ Maalis. 02 2005,10:25) kirjoitti
    Mites, kuinka paljon RD350:n katteet eroavat kooltaan vastaavan piikkisen katteista, kun jos ostan tuon pyörän, niin voisin lasikuidulla kopioida katteet, kun piikkinen löytyy tallista... Ja onko tuo perä samanlainen (siis satulan osalta) kun reservistä löytyisi yksi RD:n satula, tuossa cycleworldin vehkeessähän on joku omapatentti.

    Mistäs suomesta löytyy osia kyseiseen vekottimeen?
    Taitaapa pikkisen osat olla luokkaa pienemmät 350-käyttöön... No sen RD:n varttikatteen nyt luulisi sopivan paikalleen valoineen, mutta peräosan kanssa onkin hankaluuksia - tosin mikään nyt ei ole mahdotontakaan (huomaa positiivinen ennakkoasenne...), mutta mikään bolt-on -operaatio se ei ole.

    Juu, eli oletkin katsomassa sitä Turun CW:n '84 RD:tä, etkä Helsingin CW:n RD:tä (Helsingissä myynnissä kokokatettu '87 F-malli, ja mieluummin kyllä pistäisin hieman enemmän rahaa kiinni ostoon, jotta noista kahdesta saisin kyseisen yksilön... Hintaero kuitenkin "vain" 700 eur, joka äkkiä hupenee kun rupeat huonompaa motoa ehjäämään). Hyvä ostopaikka RD:n kulutusosille lienee Storm ja tietty jälleenmyyjät viimekädessä (ja jos hinnalla ei väliä).
  11. #11

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Heikkil puhuu asiaa. Kannattaa ainakin käydä katselemassa tuollaista uudempaa 1WT mallin LCF2:sta, koska kyseessä on kuitenkin askeleen parempi kikotin tuohon vanhempaan verrattuna.

    Osien saanti on nykyään vähän heikohkoa. Kulutusosia saa lähes kaikista tarvikeosia myyvästä puljusta, joilla on Storm, Duell, Allright tms. edustus.

    Yamaha myy tekniikkapuolen osia edelleen, mutta joidenkin osien osalta on uustuotanto jo loppunut. Kateosia saa varmaankin vielä vanhoista varastoista, mutta uusia ei välttämättä tehdä enää (en ole varmistanut asiaa.), joten muutaman vuoden päästä saattaa olla uupelo osista.

    Käytettynä ei tahdo Suomesta löytyä enää juuri mitään kalikoita, Saksasta ja varsinkin UK:sta saa kaikkea, mitä voi kuvitella vakio- , viritys- ja erikoisosista sekä uutena, että käytettynä.

    Vastauksena kysymykseen piikkisen ja kolmepuolikkaan osien sopivuudesta, niin Heikkil osuupi oikeaan taas: Ei käy suoraan, passaamalla ja isolla vasaralla moukaroiden saattaa onnistua.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  12. #12
    Lainaa (Georg @ Maalis. 02 2005,08:19) kirjoitti
    80-82 tuli LC, jossa ei ollut YPVS-luisteja. Katteeton peli, johon kyllä sai PRO-AM katesarjan.

    83-84 tuli LC2, jossa YPVS, pikkukate ja belly pan. Uusi runko, swingi, keulaputket jne.

    85 ilmestyi LCF, jossa edelliseen verrattuna uutta vain kokokate.

    86-89 mallina LCF2, jossa uudet pakoputket, sylinterit, kansi, runko, takamuovit, penkki+ sähköt, eli käytännössä lähes kaikki uutta.

    90-95 mallinimenä RD350R, valmistusmaa Brasilia, uudet katteet tuplavaloilla, vanhat 31K malliset (vm.83-85) sylinterit ja kokonaisuudessaan surkea laatu.

    Lisätietoa eri malleista löytyy: http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/

    Loistava foorumi kyseiselle räpättimelle. http://www.yamaha-rd.com/forum/

    Tyyppivikoja on noissa YPVS-laitteissa suhteellisen vähän. Normaalilla pikkuhuollolla on omalla ritsalla tullut kurvailtua parhaimmillaan noin 30tkm ilman isompia remonttitarpeita. Jotakuinkin 50tkm sisään olen joutunut tekemään yläkertaan yhden täysrempan (uudet sylinterit ja männät) ja yhden yläkerran pikkurempan (hoonaus+rengastus).

    Tuo Cycle Worldin vekotin näyttäisi olevan LC2 ilman katteita tosin, joten siitä kannattaa tsekata ohjauslaakeri (ei ole kartiorulla-tyyppinen, joten väljistyy herkästi), swingin klappi sivu- ja korkeussuunnassa (sivuttaisklappi korjaantuu shimmaamalla, korkeusklappi johtuu kuluneista swingin puslista/koiranluista/vivustosta) ja YPVS-luistien keskellä sylintereiden välissä oleva yhdyskalikka. Nämä tulee ekaksi mieleen yleisistä pikkuvioista.

    Jos YPVS takeltelee, kun kääntää virrat päälle, niin yläkerta on lyötävä auki, jotta luistit saa putsattua karstasta.

    Muuten ko. fillariin pätee ihan normaalit tarkistukset, mitä käytettyä ostaessa aina tehdään.

    Edit: linkki kuntoon.
    Äijä jyrää! mikähän lie kun tuo vanha, pieni, vajaatahtinen on vuosien jälkeen alkanut taas kiinnostaa (alkava keski-ikä)
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  13. #13
    Juu, kyllä toi helsingin cycleworldin vehje näyttää fiksummalta.. Pitänee ostella pois, jahka sais ton kotarin pois jaloista pyörimästä ja sais vähän rahaa tehtyä..
  14. #14
    Toi on kunnon legenda kamaa toi 350 rd. Mun ensimmäinen katu pyörä oli just sellanen vuosi mallia -86. Hyvin tuntui kaks tahtinen kestävän. Mittarissa oli reilut 80.000 km ja meno ei tuntunut laiskistuvan yhtään.. Hyvä peli ja aika tehokas noin pieneksi. Mulla oli papereiden mukaan 63 hv.
    SR 500
    "Yksihän riittää?!"
  15. #15

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (mopotin @ Maalis. 03 2005,16:48) kirjoitti
    Toi on kunnon legenda kamaa toi 350 rd. Mun ensimmäinen katu pyörä oli just sellanen vuosi mallia -86. Hyvin tuntui kaks tahtinen kestävän. Mittarissa oli reilut 80.000 km ja meno ei tuntunut laiskistuvan yhtään.. Hyvä peli ja aika tehokas noin pieneksi. Mulla oli papereiden mukaan 63 hv.
    Paperilla 1WT-malli sylkee sen 63hv. Jossakin tehopenkissä jonkun artikkelin tai taulukon mukaan (mulla on loistava muisti..) takikselta jotakuinkin 50 kaakkia pihalle. Eli nopea johtopäätös tästä => Blue print ja pikku sievistelyä/sovittelua eri paikkoihin, niin tehoa pitäisi tulla helposti lisää.

    Hauska peli tuollainen vanha räpätin on ja sopivalla pikkutiellä pääsee oikeuksiinsa, jos ei välitä rungon notkumisesta ja heppoisesta alustasta.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  16. #16
    Meikäläisen 350 YPVS on vuosimallia 1985, ja mittarissa on noin 55 000 km. Sitä tuli hieman tyhmästi omalla epäaktiivisuuskaudella seisotettua, ja nyt remppaa on enemmän kuin ehkä normaalisti. Teini-iän ohittanut Jammu tarvitsee nyt ainakin uudet männät, sylinterien porauksen, kampiakselin laakerit ja stefoja sinne sun tänne. Takaiskarin jousikin on niin veltto, että taitaa koko satsi mennä vaihtoon. YPVS:n säännöllinen putsailu on myös jäänyt tekemättä... Kantapään – ja lompakon – kautta oppii

    Alunperin kasivitonen oli joko naku (N) tai kokokatteellinen (F). Omassa pyörässäni on ilmeisesti rataa varten tehty lasikuituinen lonksottava kokokate, josta olen vihdoin viimein päättänyt päästä eroon. Nyt kokokatteen tilalle on tulossa pieni yläkate ja alaspoileri, eli oikeastaan vuosimallin 1984 tapaan. Saas nähdä, iskeekö reumatismi kesäsateilla maantieajossa. Taidan jättää lasikuitukatteen vielä varastoon mielenmuutoksen varalta...

    Ajattelin palauttaa pyörän värityksen nostalgiseen, tosin joidenkin mielestä porvarillisen tylsään, valko-puna-mustaan. Alkuperäistä noudatteleva punainen satulakin on jo plakkarissa. Nyt kun vaan ehtisi roplata, että ajokki olisi kunnossa viimeistään toukokuun alussa
    ***** Kyllä saa kun tahtoo, kyllä voi kun viitsii. *****
  17. #17
    Lainaa (glo @ Maalis. 01 2005,17:07) kirjoitti
    Ei ainakaan piikkisessä ollut ennen -87 (muistaakseni), omassa -84 piikissä ei ollu ainakaan
    Näistä piikeistä sen verran, että Rd:hen tuli ypvs vuonna 85 ja dt:hen vuotta aiemmin.

    Mites muuten, kuinka harvinaisia on 500 kuutioiset RD:t? Tuli mieleen näitä lukiessani, että en moista kampetta ole nähnyt vuosiin. Klassikkohan sekin alkaa olemaan, vaikkakaan ei aivan pikkuveljensä vertainen ilmeisesti olekkaan.
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  18. #18
    Lainaa (Transalp @ Maalis. 07 2005,11:03) kirjoitti
    Mites muuten, kuinka harvinaisia on 500 kuutioiset RD:t? Tuli mieleen näitä lukiessani, että en moista kampetta ole nähnyt vuosiin. Klassikkohan sekin alkaa olemaan, vaikkakaan ei aivan pikkuveljensä vertainen ilmeisesti olekkaan. *
    Eipä noita isoja RD:itä kovin montaa ole vastaan tullut, mutta taisi olla toissa kesänä kun näin tollaisen 500:n RD:n liikennevaloissa. Ja vieressä 500 Gamma... Tippa meinasi tulla linssiin! (öh, ei siis kuitenkaan sinisten ja kitkerien pakokaasujen takia...)
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  19. #19
    Tervehdys vaan kaikille, olen ihan uusi jäsen täällä. Kokemusta eräiltä toisilta foorumeilta on kuitenkin jopa useamman tuhannen viestin verran, joten eiköhän tännekin tule kotiuduttua. Vaikuttaa asialliselta paikalta.
    ---
    Ka tulipa sitten itsellekin ostettua ensimmäinen pyörä, '87 RD 350 LC YPVS. Eli F2 pitäisi mallin olla ja koneena 1WT.

    Ihan kun ei esim. DVD-keräily ja kotiteatteri olisi vienyt tarpeeksi opiskelijan rahoja, nyt vielä prätkäharrastus. Innostus pyöräilyyn on ollut jo pitkään, mutta edellisestä ajamisesta on 6,5 vuotta. Ja silloinkin kyseessä oli autokoulun 125-kuutioinen Honda Rebel. Miltähän tuntuu RD, kun ajamaan pääsee... Liikennekokemusta kyllä löytyy 7,5 kolaritonta vuotta auton ratissa, mutta se pyörän käsittely... Ja taitaa tuo RD vähän terhakampi olla lähtemäänkin kuin 1.3 Corolla.

    Olen tuota ylläkin mainittua www.rd350lc.net (ifrance) -sivustoa viikon aikana selaillut, ja sieltä on hyvin tietoa löytynytkin. Tuosta vuosimallien välisestä erosta haluaisin kuulla lisää. Eli tuon sivuston History-osiosta saa sellaisen kuvan, että F2:n jälkeen tulleissa malleissa vain värit ja tuo tuplalamppu olisivat erona F2:een, ja yllä mainitut sylinterit. Mitenkähän mahtaa olla, eli käykö 90-luvun malleihin muuten samat varaosat, kuin esim. tähän '87:aan? Esim. satula, jousitus, jarruosat? Taaksepäin mentäessähän '86 tuntui olevan kokonaan uudistettu malli.

    Edit: Jos ne 90-luvun mallit olivat kerran huonoja laadultaan, niin kai niihin muutakin on muutettu kuin sylinterit?

    Kerrohan sitten glo myös, ostitko.



  20. #20

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Yömaha @ Maalis. 11 2005,00:53) kirjoitti
    Olen tuota ylläkin mainittua www.rd350lc.net (ifrance) -sivustoa viikon aikana selaillut, ja sieltä on hyvin tietoa löytynytkin. Tuosta vuosimallien välisestä erosta haluaisin kuulla lisää. Eli tuon sivuston History-osiosta saa sellaisen kuvan, että F2:n jälkeen tulleissa malleissa vain värit ja tuo tuplalamppu olisivat erona F2:een, ja yllä mainitut sylinterit. Mitenkähän mahtaa olla, eli käykö 90-luvun malleihin muuten samat varaosat, kuin esim. tähän '87:aan? Esim. satula, jousitus, jarruosat? Taaksepäin mentäessähän '86 tuntui olevan kokonaan uudistettu malli.

    Edit: Jos ne 90-luvun mallit olivat kerran huonoja laadultaan, niin kai niihin muutakin on muutettu kuin sylinterit?
    86 julkistettiin siis juuri RD350LCF2 (1WT) ja pyörä pysyi samana vuoteen 89 asti. 90-luvun vehkeet ovat sitten RD350R mallia (tyyppikoodia en muista ulkoa) jota valmistettiin lisenssillä Brasiliassa vuoteen 95 asti.

    R-mallissa palattiin huonompiin sylintereihin, joiden materiaali ja kanavien muotoilu edustaa 31K-mallia. F2:n sylinterithän ovat merkiltään 1UA (tai 2UA vähän maasta riippuen), joiden materiaali on parempilaatuista ja kanavat jonkin verran aggressiivisemmin muotoillut.

    Brasilian versiossa huipputehoa on pudotettu (31K-sylinterit, kuristukset pakoputkissa ja kaasarien suuttimet) ja kokonaisuudessaan laatu on selvästi heikompaa japanissa valmistettuihin edeltäjiin verrattuna. Huono laatu on siis suoraan verrannollinen valmistusmaahan.

    Lähes kaikki F2 ja R-mallien osat ovat vaihtokelpoisia keskenään, koska tekniikka, runko, jousitus jne. ovat identtiset. Ainoana todellisena erona on etukate ja pari pientä yksityiskohtaa. Hyvin laaja osa F2-mallin ja aikaisempien mallien osista on myös keskenään vaihtokelpoisia.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  21. #21
    Lainaa (Transalp @ Maalis. 07 2005,11:03) kirjoitti
    Lainaa (glo @ Maalis. 01 2005,17:07) kirjoitti
    Ei ainakaan piikkisessä ollut ennen -87 (muistaakseni), omassa -84 piikissä ei ollu ainakaan
    Näistä piikeistä sen verran, että Rd:hen tuli ypvs vuonna 85 ja dt:hen vuotta aiemmin.

    Mites muuten, kuinka harvinaisia on 500 kuutioiset RD:t? Tuli mieleen näitä lukiessani, että en moista kampetta ole nähnyt vuosiin. Klassikkohan sekin alkaa olemaan, vaikkakaan ei aivan pikkuveljensä vertainen ilmeisesti olekkaan. *
    Ainakin Tampereen pirkkalassa Mp-purkaamossa oli/on myynnissä rd 500 näytti olevan hyvässä kunnossa.Hinta oli muistaakseni 3-5t egee.Eiks niissä ollut 100hp?Aikamoinen viritysaste?Itellä oli joskus 350 rd 85 mallia yvps Oli se kyllä perseestä ajaa kaupungissa(kin)
    Suk dik!
  22. #22

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    RD500LC teho ainakin Suomeen tuoduissa 84-vuosimallin peleissä 88hp tehtaan lupauksien mukaan, jos en ihan väärin muista.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  23. #23
    Lainaa (Yömaha @ Maalis. 11 2005,00:53) kirjoitti
    . Miltähän tuntuu RD, kun ajamaan pääsee...
    Kyllä sekin kunnossa ollessaan pakenee ihan mukavasti. Ikäisensä perusmalli seiskapuokit ovat helisemässä tuonne kahdeksaankymppiin asti, sitten loppuu paukut. Kaksi kesää tööttäsin menemään -86 mallisella.
    Kannattaa käyttää vain laadukkaita synteettisiä 2-tahtiöljyjä, halpalitkut tukkivat koneen.
    Aikansa katukanuuna se on. Kaasarien synkka pitää olla kunnossa, sen tietää siitä, että molemmat pytyt käynnistyvät samanaikaisesti.
    Tempaisin sillä pohjoisen reissun ja siihen se oli kevyenpuoleinen ja sivutuuliherkkä. Kyllä silläkin silti pääsee...
    ...missäköhän vanha XX-300 pörisee...?
    Olehan varovainen pikalähdöissä, tarjoaa kyllä kärsää pystyyn kaasusta vielä kakkosella.
    ...while I'm working, 'am working on the road...
  24. #24
    Kiitos varoituksesta, Maple, rauhallisesti on tarkoitus aloitella ja jatkossakin ajella, mutta voihan se olla että kaasukahvaa ihan tottumattomuuttaan pyöräyttää turhan hanakasti.

    Noista 2-tahtiöljyistä olen yrittänyt etsiä enemmän tietoa netistä, yllättävän vähän on löytynyt. Jonkun MK-lehden testin löysin (Linkki testiin), tuossa ainakin kehuttiin osasynteettistä Shellin Advancea, joka ei ole mahdottoman kallista. Advanceahan on myös mineraaliöljynä ja täyssynteettisenä olemassa. Ikävä kyllä mineraalipohjainen Teboil SelfMix näyttäisi olevan koneen likaaja, tuo kun ei maksaisi litran pullossakaan kuin 2,90 €... Kai se pitää sitten unohtaa ne mineraaliöljyt tämän pyörän kohdalla. (Kotilossa käytän edelleen mineraali-Mobil 10W40:stä, koska se on alkuperäinen öljy joka on ollut koneessa uudesta asti - en halua vaihtaa synteettisiin. Halvemmaksi se ei tule, koska vaihtoväli on vain 5000 km. Tämä on tietysti täysin eri asia, mutta silläpä vaan että olen tottunut käyttämään mineraaleja vieläkin.)

    Georg, noista R-mallin sylintereistä. Miten voi olla mahdollista, että Haynesin korjausoppaassa tuota ei mainita ainakaan R-mallin esittelyn yhteydessä: "Apart from a new fairing, twin headlamps, remote-operated choke and tapered-roller steering head bearings, it is otherwise the same as the RD350FII." (s. 159) Voiko tähän kirjaan luottaa yhtään, jos tuotakaan ei mainita (tosin en ole läpi vielä lukenut, mutta ei ainakaan tuossa kohdassa)?

    Haynesin kirja tuli siis ostettua, mutta voi että kun saisi sen alkuperäisen omistajan käsikirjankin tälle FII:lle. Valokopioitu tai skannattu versiokin kelpaisi... Ei saa enää Yamahaltakaan tietääkseni...
  25. #25

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Yömaha @ Maalis. 27 2005,18:12) kirjoitti
    Georg, noista R-mallin sylintereistä. Miten voi olla mahdollista, että Haynesin korjausoppaassa tuota ei mainita ainakaan R-mallin esittelyn yhteydessä: "Apart from a new fairing, twin headlamps, remote-operated choke and tapered-roller steering head bearings, it is otherwise the same as the RD350FII." (s. 159) Voiko tähän kirjaan luottaa yhtään, jos tuotakaan ei mainita (tosin en ole läpi vielä lukenut, mutta ei ainakaan tuossa kohdassa)?

    Haynesin kirja tuli siis ostettua, mutta voi että kun saisi sen alkuperäisen omistajan käsikirjankin tälle FII:lle. Valokopioitu tai skannattu versiokin kelpaisi... Ei saa enää Yamahaltakaan tietääkseni... *
    Haynesin kirjasista eivät ainakaan osa tuntemistani brittiläisitä RD-harrastajista pidä, sillä niissä on kuulemma paljonkin asiavirheitä. Itse en ole niin paljon perehtynyt noihin R-malleihin, että pystyisin munani pistämään pantiksi, mutta eipähän tuossa Haynesin lainauksessa ole mainintaa putkien kuristuksistakaan, joten siitäpä voi vetää jotakin johtopäätöstä.

    Siksi toisekseen samaisessa lainauksessa Haynesissa mainitaan, että F2:ssa ei olisi kartiorullalaakerit ohjauslaakereina.. Eli uskoisin Mr. Haynesin tekevän pientä virhettä tuossa.

    Öljynä Shellin Advance VSX2 karstasi mulla aiva nhelkutisti. Viime kesän kurvailin Castrolin TTS:llä ja tuntui karstaavan huomattavasti vähemmän. Motul 600 on myös hyvä valinta tuoreöljyvoiteluun. Jos ajaa seosbensalla, niin Castrol 747 tai Motul 800..
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  26. #26
    Lainaa (Georg @ Maalis. 04 2005,07:09) kirjoitti
    ja sopivalla pikkutiellä pääsee oikeuksiinsa, jos ei välitä rungon notkumisesta ja heppoisesta alustasta.
    Tuosta ja RD:n yleisimmistä kuvauksista "hauska ajettava" "mukava pikku peli" jne. tuli mieleen, että tällaisenkin kommentin RD:stä löysin: Yamaha RD350 YPVS -84 on hyvä peruspyörä matka-ajoon. Kaksitahtimoottori antaa sopivasti tehoa normaaliajoon, jopa kaksin ajettaessa. (lähde)

    Tuo on ainoa kommentti, missä olen kuullut RD:tä mainittavan oikein matka-ajoon sopivaksi... Mutta pitäähän miestä uskoa, kun kokemusta tuntuu olevan.

    Olen nyt lukenut kymmeniä ja kymmeniä nettisivustoja RD:stä, ja lukuun ottamatta anttarin kommenttia ylempänä, en ole löytänyt yhtään negatiivista sanaa pyörästä (ainakaan englannin kielellä, espanjan-, ranskan- ym. kielisistä sivustoista ei oikein meitsi ymmärrä). Osalla on varmasti aika kullannut muistot, mutta nekin, jotka näiden kanssa vielä pyörivät, tuntuvat olevan enemmän kuin tyytyväisiä.
  27. #27

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Yömaha @ Huhti. 18 2005,22:17) kirjoitti
    Lainaa (Georg @ Maalis. 04 2005,07:09) kirjoitti
    ja sopivalla pikkutiellä pääsee oikeuksiinsa, jos ei välitä rungon notkumisesta ja heppoisesta alustasta.
    Tuosta ja RD:n yleisimmistä kuvauksista "hauska ajettava" "mukava pikku peli" jne. tuli mieleen, että tällaisenkin kommentin RD:stä löysin: Yamaha RD350 YPVS -84 on hyvä peruspyörä matka-ajoon. Kaksitahtimoottori antaa sopivasti tehoa normaaliajoon, jopa kaksin ajettaessa. (lähde)

    Tuo on ainoa kommentti, missä olen kuullut RD:tä mainittavan oikein matka-ajoon sopivaksi... Mutta pitäähän miestä uskoa, kun kokemusta tuntuu olevan.

    Olen nyt lukenut kymmeniä ja kymmeniä nettisivustoja RD:stä, ja lukuun ottamatta anttarin kommenttia ylempänä, en ole löytänyt yhtään negatiivista sanaa pyörästä (ainakaan englannin kielellä, espanjan-, ranskan- ym. kielisistä sivustoista ei oikein meitsi ymmärrä). Osalla on varmasti aika kullannut muistot, mutta nekin, jotka näiden kanssa vielä pyörivät, tuntuvat olevan enemmän kuin tyytyväisiä.
    Ei RD:tä ihan matkapyöräksi voi luokitella, mutta itse pitkiäkin matkoja kyseisellä räpättimellä ajaneena voin sanoa, että suhteellisen mukava peli on ajella matkaa. Fillari on sivutuuliherkkä ja esim. rekan takana ohituspaikkaa kytätessä tahtoo edellä menevän ilmapyörteet ravistaa mopoa.

    Kaksipäällä pitemmät reissut on aika tuskaa ainakin minun kokoiselle kuljettajalle (182/90), koska kyseessä on kuitenkin mitoiltaan pieni peli; yksinään voi vaihdella ajoasentoa hyvin ja käyttää välillä takajalkatappeja yms.

    Tankkausvälinä kun on noin 200km, niin sellaisia etappeja voi ajella useamman peräkkäin. Tankkauksen yhteydessä kun pitää vaikkapa kaffepaussin, niin taas jaksaa päristellä.

    Jos haluaa ultimaalisia ajo-ominaisuuksia tai jos haluaa ajaa jatkuvasti +130km/h, niin RD ei sellaiseen ole paras mahdollinen valinta. Jos taas haluaa nautiskella pienistä mutkateistä kohtuullisia nopeuksia käyttäen tai räyhätä välillä *llurallia nakkikioskin kulmilla, niin silloin RD pääsee oikeuksiinsa.

    Hyvä yleispyörä, mutta kiukkuinen ja hauska räyhähenki verrattuna pieniin 4-tahtisiin pyöriin.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  28. #28
    RD matkapyöränä? Miksipä ei, mutta omat reissuni sillä ovat olleet enemmänkin juuri mukavilla ja vauhdikkailla pienemmillä teillä eikä millään interrail-asenteella tyyliin ”tuhat kilometriä päivässä sivuilleen vilkuilematta”. Esimerkiksi viime kesänä tuli ajeltua kotomaan länsirannikon mutkateitä ja useamman sadan kilometrin päivämatkoja, mutta leppoisasti. Ja toki sopivassa paikassa välillä kaasutellen

    Tällaiselle 167-senttiselle RD on ehkä aavistuksen verran liian pitkä, eli painoa tulee käsille aika paljon. Yli 170-senttisellä kuskilla on varmaan mukavammat oltavat. RD-matkailuni on sujunut aina reilun sadan kilometrin välein kevyitä hyppytaukoja pitäen nimenomaan juuri niskojen verryttämiseksi, enkä nyttemmin tilasyistä suostu ottamaan kyytiläisiä kuin väkipakolla tai ihan lyhyelle matkalle. Joskus aikanaan eksä, iso mies, istui takana, ja se oli kyllä selvää rääkkiä. Ei ihme, että iskari on menossa vaihtoon

    Reissuilla tavarat ovat kulkeneet repussa, tankkilaukussa ja taakse mustekalalla viritetyssä pötkylässä. Ei valittamista, vaikka tuulikuorma ja sitä mukaa pyörän heittelehtivyys lisääntyvät. Isojen pakaasien seuraksi pyörän päälle virittäytyminen on myös oma taiteenlajinsa. Motarilla ajamista olen vältellyt juuri pyörän keveyden vuoksi. Sitäpaitsi moottoritiellä ajaminen on tappavan tylsää, tai muuten vaan tappavaa...

    RD on hyvä! Kyllä sillä ajaa niin radalla (vielä kokeilematta) kuin erilaisissa maantieoloissakin. Voi kun vaan saisi oman pian baanalle. Nyt on sentään runko ja molemmat pyörät kasassa, ja totaalirempattu moottori hiipinee tänään paikalleen. Pyöreä etulamppu pitäisi vielä jostain haalia kiinnikkeineen (jos jollain on myydä, täällä olisi innokas ostaja), katteet maalata... jaa’a, ehkä hyvässä lykyssä vapuksi liikenteeseen.
    ***** Kyllä saa kun tahtoo, kyllä voi kun viitsii. *****
  29. #29
    No niin, jatketaan kehumista. Ko. pyörä Oli minun ensimmäinen "iso pyörä" piikin jälkeen. Omani oli 350LC ypvs vm-87.

    Pyörästä jäi mieleen seuraavat asiat:

    - herkkä sivutuulelle
    - etujarru huono, erittäin huono tuntuma
    - kevyt (hyvä asia)
    - syntisen hauska pienillä mutkateillä, esim. hauskuuskerroin paljon suurempi kuin ZZR600(oli seuraava pyörä)
    - moottori hyvä, riittävän tehokas. Vaikka 2T niin ei mikään hullu kierroskone
    - huoleton, ei suurempia vikoja.
    - pyörästä jäi hyvä maku suuhun, suosittelen!
  30.  
  31. #30

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (koivusuo @ Huhti. 19 2005,18:53) kirjoitti
    No niin, jatketaan kehumista. Ko. pyörä Oli minun ensimmäinen "iso pyörä" piikin jälkeen. Omani oli 350LC ypvs vm-87.

    Pyörästä jäi mieleen seuraavat asiat:

    - herkkä sivutuulelle
    - etujarru huono, erittäin huono tuntuma
    - kevyt (hyvä asia)
    - syntisen hauska pienillä mutkateillä, esim. hauskuuskerroin paljon suurempi kuin ZZR600(oli seuraava pyörä)
    - moottori hyvä, riittävän tehokas. Vaikka 2T niin ei mikään hullu kierroskone
    - huoleton, ei suurempia vikoja.
    - pyörästä jäi hyvä maku suuhun, suosittelen!
    Jos etujarrun teho tai tuntuma on ollut huono, niin silloin on ollut jossain vikaa. F2-mallin jarrut ovat nimittäin erittäin hyvät, jos ne on kondiksessa.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen