Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Uuteen Rykköseen olisi tarkoitus hankkia Öhlinsin ohjausiskari. Vaihtoehtoja on kaksi, joko alkuperäisen tilalle tuleva tai tankin päälle asennettava. Myös tuota ensin mainitun jäykkyyttä pystyy käsittääkseni säätämään.

    Olisi tuo orkkiksen tilalle laitettava kliinimmän oloinen kun se on siellä piilossa mutta sitä ei juuri ajon aikana ropata. Toisaalta kiinnostaisi tietää onko "normaaliajossa" tarvetta ajonaikaiseen säätämiseen. Radallakin tulee varmasti käytyä mutta suurin osa kilometreistä tulee kuitenkin muualla.
    Joten kumpi vai kampi?
  2. #2
    R6:ssa oli siinä tankin etuosassa Öhlinssin valmiste, eipä juuri tullu säädettyä! Onhan se hienon näköinen siinä ja tulee
    Fun is not a straight line
  3. #3
    Sama iskari se on kummassakin tapauksessa, eri teline vaan,
    eikä sitä todellakaan räplätä ajossa, ite ottasin sen orkkis paikalle menevän.
    tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
  4. #4
    Lainaa (äryksi @ Helmi. 28 2005,17:30) kirjoitti
    Sama iskari se on kummassakin tapauksessa, eri teline vaan,
    eikä sitä todellakaan räplätä ajossa, ite ottasin sen orkkis paikalle menevän.
    Oisin kyllä vähän erimieltä. Itselläni on tankin päällä oleva iskari ja yleensä "matka-ajossa" pidän sitä kohtuullisen löysällä mutta heti "B-teille/maaseutuGP":lle siirryttäessä jäykistän sitä aikasta paljonkin. Eli maantiellä pidän jossain n. 10 kliksua ja B/Gp:llä tuolla n.20 kliksua. Max on 25 kliksua. Nykyinen iskari on Hyperpro mutta vanhassa mopossa oli ööläri ja kliksut oli suht samat. Itse tulee siis käytettyä sitä säätömahdollisuutta aika tiuhaan.
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  5. #5
    Minulla oli Öhlinssi ja samassa asennossa se oli kokoajan. Jos siinä on nivelet kunnossa ja iskariosa huollettu, se toimii mainiosti pienemmälläkin vaimennuksella, koska välystä ei ole.

    Ota sinne alkuperäiseen paikkaan, on kevyempi *

    Nämä ovat puhtaasti makuasioita.

    Huomaa myös, että jos jousitus on oikein säädetty, painumat ja vaimennussuhteet, ohjausisjarin tarve pienenee.



  6. #6
    Mistäs ootte noita hÖhläreitä hommanneet,ja mihin hintaan??
  7. #7
    Ennenkuin ostat Öhlinssin, niin suosittelen harkitsemaan WP:n iskaria. mm. MR-Power myy niitä ja muistaakseni hinnat alk. 240€. Jossain näin Öhlinssin hinnan, tais olla yli 400€. Ja WP:ssä on 30 napsua säätövaraa. Suosittelen.
  8. #8
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 02 2005,20:04) kirjoitti
    Ennenkuin ostat Öhlinssin, niin suosittelen harkitsemaan WP:n iskaria. mm. MR-Power myy niitä ja muistaakseni hinnat alk. 240€. Jossain näin Öhlinssin hinnan, tais olla yli 400€. Ja WP:ssä on 30 napsua säätövaraa. Suosittelen.
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
  9. #9
    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois? Ostin oman rykkösen syksyllä enkä viä ole oikein päässyt murjomaan... toivottavasti orkkiksella pärjää edes samassa suhteessa kuin alkuperäinen vaimennin/slipari! Eli onkohan kyse siitä minuakin useasti vaivaavasta turhamaisuudesta vai tarpeesta?
  10. #10
    Lainaa (äryksi @ Maalis. 02 2005,22:20) kirjoitti
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 02 2005,20:04) kirjoitti
    Ennenkuin ostat Öhlinssin, niin suosittelen harkitsemaan WP:n iskaria. mm. MR-Power myy niitä ja muistaakseni hinnat alk. 240€. Jossain näin Öhlinssin hinnan, tais olla yli 400€. Ja WP:ssä on 30 napsua säätövaraa. Suosittelen.
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    Ainakin tossa mun WP:ssä on pitkälti yli 30 noita kliksuja. Aika paljo vähempikin riittäs ajossa. Ei kuitenkaan välttämättä Essolla tai nakkikioskilla.



    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  11. #11
    Lainaa (SampySladi @ Maalis. 02 2005,22:49) kirjoitti
    Lainaa (äryksi @ Maalis. 02 2005,22:20) kirjoitti
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 02 2005,20:04) kirjoitti
    Ennenkuin ostat Öhlinssin, niin suosittelen harkitsemaan WP:n iskaria. mm. MR-Power myy niitä ja muistaakseni hinnat alk. 240€. Jossain näin Öhlinssin hinnan, tais olla yli 400€. Ja WP:ssä on 30 napsua säätövaraa. Suosittelen.
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    Ainakin tossa mun WP:ssä on pitkälti yli 30 noita kliksuja. Aika paljo vähempikin riittäs ajossa. Ei kuitenkaan välttämättä Essolla tai nakkikioskilla.

    Lainaa:

    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois?
    Snägärillähän noita kliksuja mitataan!! Kai se hiukan kertoo iskarin "säädettävyydestä", mene ja tiedä..... Ja mitä tohon iskarin hintaan ni ei se öölärin pelkkä iskari maksa ihan mahdottomia mutta ne asennussarjat maksaa saman mitä pelkkä iskari kovin usein.

    Tohon orkkiksen poistamiseen ni sehän ei vissiin oo mitenkään säädettävissä ja jos se on yhtä hyvä kun vanhassa tellussani ollut ni siitä saatto joskus olla vaan enemmin haittaa kun hyötyä. Susnaan ja jammuun saa varmaan kohtuu hinnalla iskareita orggis paikalle jotka varmaan toimivat muuallakin kun vaan snägärillä!! Ei tarvi välttämättä ostaa sitä hienoa tankinpäälle asennussatsia..
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  12. #12
    Lainaa (EskimoR1 @ Maalis. 02 2005,22:35) kirjoitti
    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois? Ostin oman rykkösen syksyllä enkä viä ole oikein päässyt murjomaan... toivottavasti orkkiksella pärjää edes samassa suhteessa kuin alkuperäinen vaimennin/slipari! Eli onkohan kyse siitä minuakin useasti vaivaavasta turhamaisuudesta vai tarpeesta? *
    En ole kovasti kehuja kuullut tuosta orkkisiskarista, itsellä ei tosin kokemusta joten kuulopuheiden mukaan mennään.
    Jos laadukkaammalla osalla ehkäistään edes yksi kunnon woblaus niin hankinta lienee kannattava.
    Minun taitoni eivät riitä mopon piiskaamiseen äärirajoille mutta joskus saattaa keula keventyä vahingossa (ihan pikkaisen vaan).

    Päädyin orkkisiskarin tilalle asennettavaan Öhlinsiin, hintaa tuli asennuksineen 340€ jota pidän ihan kohtuullisena.
    Mielestäni parempaa vastinetta rahoille kuin se slipari vaikkei tuo mihinkään näykkään.

    Täytyy toivoa että satsin mukana saa hienoja tarroja joita voi sitten liimailla tankkiin ja kypärään.
  13. #13
    Lainaa (Dekke @ Maalis. 03 2005,00:22) kirjoitti
    Jos laadukkaammalla osalla ehkäistään edes yksi kunnon woblaus niin hankinta lienee kannattava.

    Mielestäni parempaa vastinetta rahoille kuin se slipari vaikkei tuo mihinkään näykkään.

    Täytyy toivoa että satsin mukana saa hienoja tarroja joita voi sitten liimailla tankkiin ja kypärään.
    Juurikin näin! Oma Kawa 636-03 on aivan mahdoton ajaa ilman tuota kapistusta. Radalla on jatkuvaa hötkyilyä melkeimpä joka kurvista ku ajaa ja maaseudullakin on tullu pelastettua tilanne NIIIN monta kertaa et oksat pois. Se kun ei tarvi ku Töyssyn/kuopan/hiekkaa/mutapaakun jnejne... Aivan ehdoton kapistus nykyisiin kyykkäreihin!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  14. #14
    Lainaa (seppomies @ Maalis. 03 2005,00:28) kirjoitti
    Juurikin näin! Oma Kawa 636-03 on aivan mahdoton ajaa ilman tuota kapistusta. Radalla on jatkuvaa hötkyilyä melkeimpä joka kurvista ku ajaa ja maaseudullakin on tullu pelastettua tilanne NIIIN monta kertaa et oksat pois. Se kun ei tarvi ku Töyssyn/kuopan/hiekkaa/mutapaakun jnejne... Aivan ehdoton kapistus nykyisiin kyykkäreihin!
    Tää onkin muuten mielenkiintoinen juttu!!! Kaikki aina puhuu tosta woblaamisesta tän pyörän kohdalla mut pakko sanoa,et oma käyttäytyy todella rauhallisesti!! Kerran olen ajanut toista "samanlaista" 6R:ää ja siinä taas oli tätä "vaarallista" taipumusta huomattavasti enemmän kuin omassani,tiedä sitten mistä johtuu.. saman asian huomasi myös kyseisen pyörän ajaja omastani. Kuulemma käyttäytyi huomattavasti rauhallisemmin. Itse ajan mutkapätkää,keulin,ajan radalla ym..pyötällä tahkonnut nyt about 19tkm ja enpä voi sanoa että tuohon välttämättä mitään ohjausiskaria tarvitsee. Varmasti ihan oiva vekoitin ja tarpeenkin,mutta mitään erityistä yli herkkyyttä en vm-03 6R:ssä ole havainnut. Loistava pyörä!
    Täytyy joskus ajaa 6R:ää,jossa ohjausiskari.Tiedä sitä vaikka joutuisin perumaan kaikki puheeni..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  15. #15
    Lainaa (Kawa600 @ Maalis. 03 2005,01:24) kirjoitti
    Loistava pyörä!

    Täytyy joskus ajaa 6R:ää,jossa ohjausiskari.Tiedä sitä vaikka joutuisin perumaan kaikki puheeni..
    Omassani huomasin iskarin tarpeellisuuden selkeiten tuolla alastarolla. Palmasista lähdin ja seuraava nopea vasuri kahva kaakossa ja törkeet ohjausvärinät, jalat tapeilta ja kevyt kenttäpelästys. Lemminkäinen meni todella epävakaasti ja lähtösuoran neulansilmästä kakkosella aavistuksen keulien ni taas kauheet värinät. Tätä jatku lähestulkoon koko seuraavan kierroksen jonka jälkeen tulin radalta pois. Iskari irti telineestä (keskeltä kiinni telineessä, oikeasta reunasta irti) ja hieman renkutusta ja homma toimi jälleen. Takaisin radalle ja mitään tällaisia oireita ei enää ollut. Samalla tavalla mutkat ja avaukset. Tää on ollut ihan selkein tapaus missä oli oikea vertauskohta ennen iskaria ja jälkeen iskarin. Mutta silti olen samaa mieltä, Loistava pyörä!! Pidän juurikin tuollaisista vähän hötkyilevistä pyöristä, siinä on sitä ajamisen makua!!
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  16. #16
    Lainaa (Kawa600 @ Maalis. 03 2005,01:24) kirjoitti
    Tää onkin muuten mielenkiintoinen juttu!!! Kaikki aina puhuu tosta woblaamisesta tän pyörän kohdalla mut pakko sanoa,et oma käyttäytyy todella rauhallisesti!! Kerran olen ajanut toista "samanlaista" 6R:ää ja siinä taas oli tätä "vaarallista" taipumusta huomattavasti enemmän kuin omassani
    Alustan säädöt ja renkaat vaikuttaa hyvin paljon tuohon asiaan.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  17. #17
    Lainaa (äryksi @ Maalis. 02 2005,22:20) kirjoitti
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    Niinkö mä sun mielestä sanoin, että iskari paranee, mitä enemmän siinä on kliksuja? Tarkoitin sitä, että WP:n iskarissa on paljon säätövaraa, toisin kuin näissä 7 kliksun iskareissa. 30 kliksun iskari tarkoittaa sitä, että siitä saa aika tarkkaan kuskin tarpeet täyttävän kapistuksen. Missään nimessä en tarkoita, että se olisi maailman paras ohjausiskari, mutta ainakin "kadun miehen" tarpeet täyttävä.
  18. #18
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 03 2005,08:43) kirjoitti
    Lainaa (äryksi @ Maalis. 02 2005,22:20) kirjoitti
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    arkoitin sitä, että WP:n iskarissa n paljon säätövaraa, toisin kuin näissä 7 kliksun iskareissa.
    Kunnon iskareissa on vielä erikseen nopean ja hitaan vaimennuksen säätö..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  19. #19
    Lainaa (EskimoR1 @ Maalis. 02 2005,22:35) kirjoitti
    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois? Ostin oman rykkösen syksyllä enkä viä ole oikein päässyt murjomaan... toivottavasti orkkiksella pärjää edes samassa suhteessa kuin alkuperäinen vaimennin/slipari! Eli onkohan kyse siitä minuakin useasti vaivaavasta turhamaisuudesta vai tarpeesta? *
    Sama juttu täällä - siis ostin mopon tammikuussa eikä vielä ole testattu. Entinen omistaja oli käynyt jonkin verran radalla ja sanoi, että asennettu iskari on aika ehdoton just woblauksen estoon. Sanoi myös, että jos tiessä on esim. halkeama, niin mopo pysyy tiellä eikä lähde riepottaan.
    Ja kun lukee R1-foorumeita, on paljon halukkaita iskarin ostajia... Kai sekin jotain kertoo...
    Misteepä sen tietää mihinkä pystyy ennen kun kokkeiloo.
  20. #20
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 03 2005,09:04) kirjoitti
    Kunnon iskareissa on vielä erikseen nopean ja hitaan vaimennuksen säätö..
    Ok! Edelleen viitaten edellisen kirjoitukseni viimeiseen lauseeseen...



  21. #21
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 03 2005,09:04) kirjoitti
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 03 2005,08:43) kirjoitti
    Lainaa (äryksi @ Maalis. 02 2005,22:20) kirjoitti
    paraneeko toi iskari sun mielestä jotenkin mitä enemmän
    siinä on noita "kliksuja"
    arkoitin sitä, että WP:n iskarissa n paljon säätövaraa, toisin kuin näissä 7 kliksun iskareissa.
    Kunnon iskareissa on vielä erikseen nopean ja hitaan vaimennuksen säätö..
    Eipä ainakaan siinä Öhlarissa ollu mikä mulla oli. Eikö sen pitäis olla "kunnon iskari"? Kyllä toi WP on vähintään yhtä hyvä kuin se Öhlari oli. En oo muuten vielä ite nähny ohjausiskaria, jossa olis erikseen hidas ja nopee. Mut kai niitäkin jossain on.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #22
    Lainaa (minsku @ Maalis. 03 2005,09:33) kirjoitti
    Lainaa (EskimoR1 @ Maalis. 02 2005,22:35) kirjoitti
    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois? Ostin oman rykkösen syksyllä enkä viä ole oikein päässyt murjomaan... toivottavasti orkkiksella pärjää edes samassa suhteessa kuin alkuperäinen vaimennin/slipari! Eli onkohan kyse siitä minuakin useasti vaivaavasta turhamaisuudesta vai tarpeesta?
    Sama juttu täällä - siis ostin mopon tammikuussa eikä vielä ole testattu. Entinen omistaja oli käynyt jonkin verran radalla ja sanoi, että asennettu iskari on aika ehdoton just woblauksen estoon. Sanoi myös, että jos tiessä on esim. halkeama, niin mopo pysyy tiellä eikä lähde riepottaan.
    Ja kun lukee R1-foorumeita, on paljon halukkaita iskarin ostajia... Kai sekin jotain kertoo...
    Miten kauan rykkösessä on tullut ohjausiskari vakiona? Saattaa ostoilmojen määrä johtua niitten puutteestakin eikä vain vaihdon tarpeesta. Toivottavasti.
  23. #23
    Lainaa (Mr. Big @ Maalis. 03 2005,09:33) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Maalis. 03 2005,09:04) kirjoitti
    Kunnon iskareissa on vielä erikseen nopean ja hitaan vaimennuksen säätö..
    Ok! * Edelleen viitaten edellisen kirjoitukseni viimeiseen lauseeseen...
    Ei niin etteikö tuo WP olis kunnon iskari, vaikka siinä ei sitä hitaan säätöä erikseen olekaan. Itellekin tulossa moinen Kaipa se on suunnittelussa mietitty miten se käyttäytyy hitaassa liikkeessä suhteessa nopeaan liikkeeseen. Scottsin iskarissa ainakin on nupit erikseen..



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  24. #24
    Lainaa (EskimoR1 @ Maalis. 03 2005,09:41) kirjoitti
    Lainaa (minsku @ Maalis. 03 2005,09:33) kirjoitti
    Lainaa (EskimoR1 @ Maalis. 02 2005,22:35) kirjoitti
    Ei aiheeseen valitettavasti ole mitään muuta sanottavaa, mutta kun aloin kovasti ihmetellä onko pakottavia syitä vaihtaa orkkis pois? Ostin oman rykkösen syksyllä enkä viä ole oikein päässyt murjomaan... toivottavasti orkkiksella pärjää edes samassa suhteessa kuin alkuperäinen vaimennin/slipari! Eli onkohan kyse siitä minuakin useasti vaivaavasta turhamaisuudesta vai tarpeesta? *
    Sama juttu täällä - siis ostin mopon tammikuussa eikä vielä ole testattu. Entinen omistaja oli käynyt jonkin verran radalla ja sanoi, että asennettu iskari on aika ehdoton just woblauksen estoon. Sanoi myös, että jos tiessä on esim. halkeama, niin mopo pysyy tiellä eikä lähde riepottaan.
    Ja kun lukee R1-foorumeita, on paljon halukkaita iskarin ostajia... Kai sekin jotain kertoo...
    Miten kauan rykkösessä on tullut ohjausiskari vakiona? Saattaa ostoilmojen määrä johtua niitten puutteestakin eikä vain vaihdon tarpeesta. Toivottavasti. *
    Niin, -04 mallissa se on vasta vakiona. Ja rykkönen kyllä _todellakin_ tarvitsee ohjausiskarin, varsinkin -01 ja vanhemmat.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  25.  
  26. #25