Hankittuani vihdoinkin 1-osaisen nahkapuvun, tulin siihen tulokseen että vanhat ajosaappaat näyttävät naurettavilta sen yhteydessä. Siispä jotain muhkumpaa.
Vanhat: TCX X-Cube
Muhkummalla tarkoitan jotakin tyyliin Alpinestarsin Tech 7, Tech 3 tms pitkävartisempaa, kovakuorista.
Ongelmaksi muodostui Alpinestarsin tarjontaa sovittaessa kaikista löytyvä vetoketjukiinnitys. Mikä ihmeen järki? Luulisi menevän rikki pienimmästä kolahduksesta. Voiko olla niin että vain kurapyöräkengissä on laskettelumonoista tuttu...kliksahteleva...räikkä...juttu?
Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
Honda CBR600F 2003 (Myyty)
KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
Sidiltä löytyy myös sellaisia ajosaappaita, joissa on vetoketjun lisäksi "kiinnityslukot". Esim. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...i-Vortice-0001 Kannattaa kuitenkin huomioida se, että kaikilla MotoGP-kuljettajillakaan ei ole vetoketjun lisäksi mitään ihmeempiä ajokengissään ja kaatumisetkin on kestetty pääsääntöisesti hyvin.
Itsellä Sidin Vertigo Corsat (ei enää mallistossa) oli ainoat ajovarusteet jotka ei menneet lunastukseen 2010 ratakaadossa, ja ovat vieläkin käytössä.
Pumalla löytyy useampi malli ilman vetoketjua.
-nomen est omen-
Räikkien etu on se, että kengän saa sovitettua jalkaan napakasti... Mikä on erittäin käyttökelpoinen ominaisuus esim. sidin italialaisen lestin kanssa. Mulla jalka on 43-44, sidiltä pitää ostaa koko 46 että saan sopivan kengän mutta silloin varsi on liian väljä => räikillä varren saa kiristettyä juuri passeliksi (pätee sekä vorticeen että crossfireen).
Jos haet oikeaa krossikenkää, niin kannattaa tsekata tuo sidi crossfire. Itse päädyin pari vuotta sitten hommaamaan moiset kun ensin olin käynyt ihmettelemässä muita merkkejä. Itse asiassa olin jo päättänyt ostaa a* tech3:tmutta crossfiret nivelletyllä nilkalla oli vaan mukavimmat (ikävä kyllä myös kalliimmat mutten ole katunut).
Jos vain krossikengän tyylistä niin esim. sidi adventure voisi olla passeli ratkaisu.
Nimenomaan. Räikillä kengän saisi napakaksi. Ongelma sovittaessa oli etten saanut valtavia pohjelihaksiani mahdutettua muuten sopivaan kenkään. Onko prätkäkengissä muita mitoituksia kuin jalkapöydän pituus?
Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
Honda CBR600F 2003 (Myyty)
KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
Mitenkäs nuo gaernen tai forman sumo-kengät?
Itsellä mahtuu A*:n tech kymppiin polvisuojat/lahkeet varren sisään.