Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    (poistettu tili)
    Mulla on FZS1000 vm 2004. Olen miettinyt Yoshimuran TRS sliparia, mutta valmistajan sivut puhuu vain vuosimalli 2003:sta. Mahtaako käydä myös vm 2004:een?

    Akrapovitsin sivut puhuu "street legal" malleista. Onkohan niissä jotain järkee? Tarkoitus ei ole niinkään saada tehoa, jotka toistaiseksi riittää mulle hyvin( en ole radalle menossa), vaan vähän ääntä. Ei mitään helvetinkoneen jylinää kuiteskaan.

    Mistä olette sliparinne ostaneet? Ja minkä merkkisen? Olisko joku muu harkittava malli? Micron?

    Kokemuksia ja suosituksia otetaan vastaan.
  2. #2
    Sen verran noista vuosimalleista et Fazer ei ole liiemmin muuttunut (ainakaan et mulle olis kerrottu) vuosien aikana, eli mikä käy 2003 malliin, käy myös 2005 vempeleeseen...Luulisin

    Itellä on harkinnassa joko Devilin Trophy tai semmonen tupla shot gun malli. Myös Leo Vincen Sito racing oval on listalla mukana. Street legal mallejahan on vissiinki nykyään semmosia mistä saa sen "äänen tappajan" veks silloin ku haluaa lisää mökää, kuulostaa kyllä järkevältä vaihtoehdolta.

    Vielä tässä joutuu koulussa pyristeleen niin eipä ole ennen joulua mahdollisuuksia mitään konkreettista asialle tehdä...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  3. #3
    TRS on alla ja kuititkin varmaan löytyy jostakin kun kaivelee. Anyway samoilla linjoilla eli se mikä menee 03 malliin menee varmasti myös 04:een.

    Ihan hyvä tuubi vaikka vähän tuttu ja turvallinen verrattuna VTR:n Devil pönttöihin joita ehdin kuuntelemaan miltei koko kesän ennen tätä. Tyhjäkäynnillä kuuluu matalataajuista huminaa joka ei häiritse naapureita vaan kun EXUP aukeaa niin laulu raikaa. Kuuluu juuri sopivasti kypärän sisäänkin että tietää missä mennään. Täydet pisteet sen kaksoisluonteesta
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  4. #4
    (poistettu tili)
    Tarttee vastata omaan ketjuun.

    Laitoin tänään Akrapovicin sliparin kiinni. Nyt on Fasussa ihan moottoripyörän äänet, kivaa murinaa tyhjäkäynnillä. Ei mitään mieletöntä mökää, niinkuin ei pitänytkään. En hirveesti revittänyt kun pitää vielä tilata kaasutinsarjan laittajalle aika.

    Näyttää tulevan hyvä viikonloppu ajeluun. Ei siis kiirettä seisokkiin.
  5. #5
    Kaasuttimia kun alat laittelemaan niin siinä huomattava että 01-02 mallin palikat ei käy 03- malleihin. Katso siis mitä kaupasta ostat ettei tule turhia palautusvaivoja... ainakin suutinrungot on eri kokoisia.

    nimim kantapään kautta
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  6. #6
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 29 2004,20:25) kirjoitti
    Tarttee vastata omaan ketjuun.

    Laitoin tänään Akrapovicin sliparin kiinni. Nyt on Fasussa ihan moottoripyörän äänet, kivaa murinaa tyhjäkäynnillä. Ei mitään mieletöntä mökää, niinkuin ei pitänytkään. En hirveesti revittänyt kun pitää vielä tilata kaasutinsarjan laittajalle aika.

    Näyttää tulevan hyvä viikonloppu ajeluun. Ei siis kiirettä seisokkiin.
    Mites toi ilman säätämist pelittää. Tehojen ja pyörän toimivuuden kannalt muutenkin? Haittaaks mitää jos ajelee laihal seoksel?

    Ittel talven aikana sliparin osto+suutinsarja ja ilmansuodatin. Mittaris on kahdeksan tonttuu. Voiko pyristellä tonne kympin huoltoon asti, jonka yhteydes vois säätää.?? Vaiko kannattaako heti mennä säädättää kaasarit ku lumi sulaa
  7. #7
    (poistettu tili)
    Enpä mitään erikoista huomannu, vaikka suuttimia ei vielä ole vaihdettu eikä säädetty. Ajelin viime lauantaina 300km, mukavasti murisi. Tosin en ainakaan huomannut mitään tehonlisäystäkään.

    Ensi viikolla on aika Viaberille varattu, katsotaas sitte uudestaan. Jos kelit sallii, ajan vielä viikonloppuna lisää.

    Kaveri on ajanu varmaan vuoden pikkufasulla säätämättä mitään sliparin laiton jälkeen eikä ole huomannut ongelmia. Mutta en osaa sanoa onko haittaa. Toisaalta eihän noi huollot tartte niin tarkkaan olla, varmasti 10 000km:n huollon voi teettää 9000:ssä km:ssä.
  8. #8
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 05 2004,18:54) kirjoitti
    Enpä mitään erikoista huomannu, vaikka suuttimia ei vielä ole vaihdettu eikä säädetty. Ajelin viime lauantaina 300km, mukavasti murisi. Tosin en *ainakaan huomannut mitään tehonlisäystäkään.

    Ensi viikolla on aika Viaberille varattu, katsotaas sitte uudestaan. Jos kelit sallii, ajan vielä viikonloppuna lisää.

    Kaveri on ajanu varmaan vuoden pikkufasulla säätämättä mitään sliparin laiton jälkeen eikä ole huomannut ongelmia. Mutta en osaa sanoa onko haittaa. Toisaalta eihän noi huollot tartte niin tarkkaan olla, varmasti 10 000km:n huollon voi teettää 9000:ssä km:ssä.
    Näinpä.. Meinaatko teettää suutinsarjan vaihdon myös kyseises liikkees vai laitaiko ite? Vissiin parempi antaa liikkees laittaa, varsinkin jos on vielä vapaavirtausilmanpuhdistajan laittanu. Ja tuolla on muuten tosiaan tost laihall ajamisest. Ei kovasti suosittele ilman suutinsarjaa ajamist jos tosiaan pelkän slipponin laittanu
    http://www.viaber.com/kysymys5.htm
  9. #9
    (poistettu tili)
    Eipä arvaa itse tehdä lähes uuteen pyörään (3000km) mitään ihmettä. Sliparin laitto oli tosin riittävän yksinkertaista.

    Toi webbi sivu oli vähän dramaattista, puhelimessa mies sanoi että aja vaan. Siis sitten kun aika oli sovittu.
  10. #10
    Tuskimpa vaan pelkällä sliparilla paukkuu niin laihalle et särkis paikkoja... Tosin paremmin varmaan pelittelee koko kierrosalueella kun käy suuttimet ym. vermeet laitattaan kiinni.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  11. #11
    Kuinka paljon pyörään (moottoripuolelle)voi tehdä muutoksia (slipari, suutinsarja, filtteri) ettei vaikuta takuuseen? Ainaki noi kyseiset.
  12. #12
    No sliparin periaatteessa voi laittaa mut muuta ei. Näin kuulin kauppiaalta... Ite koneeseen siis ei saa kajota, kaasaritkin vissiin lasketaan koneeseen tässä tapauksessa. Ei kyllä myyjä ollu varma edes sliparista, olikohan se varma ylipäätään mistään?!?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  13. #13
    Takuu loppuu ens maaliskuussa jollon kaasuttimet nostetaan pöydälle. Tästähän on ollut puhetta jo muualla eli valitettavan usein SlipOn (ei valittamista) K&N (kaikkien ongelmien äiti) ja suutinsatsi (pakollinen lisävaruste putsarin vaihdon yhteydessä) laitetaan pyörään kertalaakista joka sitten säädetään penkissä niin että käppyrät näyttää "paremmilta kuin ennen". En väitä vastaan etteikö virtaa tulisi mukavasti lisää 6K kierroksen yläpuolella mutta entäs sitten kun pitäisi ajaa nätisti pikkukierroksilla emännän kanssa tai muuten vaan kun ei huvita revitellä niin röpöttää vietävästi, bensa paukkuu pakarissa jokaisessa moottorijarrutuksessa ja meno on nykivää alle 3K rpm. 4n kaasarin virittäminen ja pitäminen säädöissä kaikilla kierrosalueilla ja kaikissa ajo-olosuhteissa on henkimaailman hommaa *



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  14. #14
    Lainaa (maantiesika @ Loka. 07 2004,15:15) kirjoitti
    Takuu loppuu ens maaliskuussa jollon kaasuttimet nostetaan pöydälle. Tästähän on ollut puhetta jo muualla eli valitettavan usein SlipOn (ei valittamista) K&N (kaikkien ongelmien äiti) ja suutinsatsi (pakollinen lisävaruste putsarin vaihdon yhteydessä) laitetaan pyörään kertalaakista joka sitten säädetään penkissä niin että käppyrät näyttää "paremmilta kuin ennen". En väitä vastaan etteikö virtaa tulisi mukavasti lisää 6K kierroksen yläpuolella mutta entäs sitten kun pitäisi ajaa nätisti pikkukierroksilla emännän kanssa tai muuten vaan kun ei huvita revitellä niin röpöttää vietävästi, bensa paukkuu pakarissa jokaisessa moottorijarrutuksessa ja meno on nykivää alle 3K rpm. 4n kaasarin virittäminen ja pitäminen säädöissä kaikilla kierrosalueilla ja kaikissa ajo-olosuhteissa on henkimaailman hommaa *
    Kyllä sen saa toimimaan paremmin kuin alkuperäinen kaikissa olosuhteissa, kunhan vaan tietää mitä tekee... Eikä se mitään erikoisen monimutkaista edes ole..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #15
    (poistettu tili)
    Tänään laitettiin sitte suuttimet. Teho 129,7hv, vääntö 102Nm/7503rpm. Vääntö on vähemmän kuin tehtaan ilmoittama 105,9Nm/7500rpm. Mistä lie johtuu? Mutta ajellessa Sipoosta pois pyörä tuntui todella hyvältä, kun ilman suuttimien vaihtoa tuntui että kaasua lisätessä pyörä teki äkkinäisiä hyökkäyksiä. Ja äänet on nyt juuri sellaiset kun halusin, ei siis mitään hillitöntä möykkää vaan matalampaa murinaa.

    Eikun seuraavan homman pariin, joka on perän nosto 25mm. Harmi vaan että tulee talvi!
  16. #16
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 12 2004,12:53) kirjoitti
    Tänään laitettiin sitte suuttimet. Teho 129,7hv, vääntö 102Nm/7503rpm. Vääntö on vähemmän kuin tehtaan ilmoittama 105,9Nm/7500rpm. Mistä lie johtuu? Mutta ajellessa Sipoosta pois pyörä tuntui todella hyvältä, kun ilman suuttimien vaihtoa tuntui että kaasua lisätessä pyörä teki äkkinäisiä hyökkäyksiä. Ja äänet on nyt juuri sellaiset kun halusin, ei siis mitään hillitöntä möykkää vaan matalampaa murinaa.

    Eikun seuraavan homman pariin, joka on perän nosto 25mm. Harmi vaan että tulee talvi!
    No ihan se takia, kun tuo vääntö on mitattu takarenkaalta, ja tehdas ilmoittaa kampuralta.

    Tokihan siihenkin pitää lisätä voimalinjan hävikki, usein on käytetty n. 15%.. Elikäs: 102Nm*1,15=117,3Nm. Ihan mukava lisäys.. Tehoa olis 149hp kampuralta, sekin varmaan about sitä mitä noilla modeilla pitäskin olla.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  17. #17
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 12 2004,12:53) kirjoitti
    Tänään laitettiin sitte suuttimet. Teho 129,7hv, vääntö 102Nm/7503rpm. Vääntö on vähemmän kuin tehtaan ilmoittama 105,9Nm/7500rpm. Mistä lie johtuu? Mutta ajellessa Sipoosta pois pyörä tuntui todella hyvältä, kun ilman suuttimien vaihtoa tuntui että kaasua lisätessä pyörä teki äkkinäisiä hyökkäyksiä. Ja äänet on nyt juuri sellaiset kun halusin, ei siis mitään hillitöntä möykkää vaan matalampaa murinaa.

    Eikun seuraavan homman pariin, joka on perän nosto 25mm. Harmi vaan että tulee talvi!
    Niin, mimkäs sliparin heitit paikalleen? Missä teetit/teit säädöt? Penkeistähän noi saatavat lukemat riippuu aika paljon, pääasia lienee ettei tehoissa mennä takapakkia... Mulla nyt Bikeworldin penkissä takasella 128,5 hv ihan vakiona. Kun jotain palikkaa laitan paikalleen ni varmana vien samaan penkkiin säädettäväksi, tietää sit sen tehonlisäyksen paremmin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  18. #18
    (poistettu tili)
    Slipari on Acrapovic SY10S03C, Suuttimet Factory jet kit CRBY6910 ja penkkinä Viaber Sipoossa.

    Tiedäppä näistä penkeistä, voiko niitä verrata toisiinsa, pääasia on mitattu ja käppyrät kunnossa. Omasta mielestäni huomasin eron entiseen (siis muutakin kuin äänen), mutta voihan se ero olla mun pään sisälläkin.

    Viaberissa oli ainakin kiva käydä, käyn varmaan toistekkin.
  19. #19
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 13 2004,13:05) kirjoitti
    Slipari on Acrapovic SY10S03C, Suuttimet Factory jet kit CRBY6910 ja penkkinä Viaber Sipoossa.

    Tiedäppä näistä penkeistä, voiko niitä verrata toisiinsa, pääasia on mitattu ja käppyrät kunnossa. Omasta mielestäni huomasin eron entiseen (siis muutakin kuin äänen), mutta voihan se ero olla mun pään sisälläkin.

    Viaberissa oli ainakin kiva käydä, käyn varmaan toistekkin.
    Mä oon vähän vertaillu penkkejä. Ainakin Mr-Powerin penkki ja Viaberin penkki näyttää hepan-parin sisään samoja arvoja.. Myös Vision Cyclen penkki oli hyvin linjassa.

    VM:ssä oli muutama vuos sitte vertailu näistä eteläsuomen dynoista. Todella hyvin näyttivät samoja arvoja.

    Vertailun vuoks, mulla tuli vähän yli 150hp Viaberilla nykyisellä takanakille, ja oisko vääntöä ollu n. 113Nm..

    Ilokaasuilla arvot oli sitten hiukkasen parempia



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  20. #20
    (poistettu tili)
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 13 2004,14:13) kirjoitti
    Vertailun vuoks, mulla tuli vähän yli 150hp Viaberilla nykyisellä takanakille, ja oisko vääntöä ollu n. 113Nm..
    No hyvinpä tuli, mitäs kaikkee muutoksia tehtiin? Siis olihan kyseessä kilofasu?
  21. #21
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 13 2004,18:34) kirjoitti
    Lainaa (Tylyttäjä @ Loka. 13 2004,14:13) kirjoitti
    Vertailun vuoks, mulla tuli vähän yli 150hp Viaberilla nykyisellä takanakille, ja oisko vääntöä ollu n. 113Nm..
    No hyvinpä tuli, mitäs kaikkee muutoksia tehtiin? Siis olihan kyseessä kilofasu?
    Ei kun kilo-Gixxeri, mutta linjassa menee, koska siinä pitäskin olla n. 20hp enemmän kuin fasussa takiksella...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  22. #22
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 13 2004,13:05) kirjoitti
    Slipari on Acrapovic SY10S03C, Suuttimet Factory jet kit CRBY6910 ja penkkinä Viaber Sipoossa.

    Tiedäppä näistä penkeistä, voiko niitä verrata toisiinsa, pääasia on mitattu ja käppyrät kunnossa. Omasta mielestäni huomasin eron entiseen (siis muutakin kuin äänen), mutta voihan se ero olla mun pään sisälläkin.

    Viaberissa oli ainakin kiva käydä, käyn varmaan toistekkin.
    saisitko laitettua ne käppyrät myös tänne näkyville?
    edelleenkin kesää odotellessa
  23. #23
    (poistettu tili)
    Työpaikan skannerin käyttö on sellaista tiedettä, että harjoittelu saattaa kestää muutaman päivän. Katsotaan, pitääkö kuvata kameralla.
  24. #24
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 20 2004,09:12) kirjoitti
    Työpaikan skannerin käyttö on sellaista tiedettä, että harjoittelu saattaa kestää muutaman päivän. Katsotaan, pitääkö kuvata kameralla.
    Kokemuksesta puhun että suosiolla vaan kameralla kuvat ja tänne... Skannerit on hanurista...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  25. #25
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 25 2004,14:14) kirjoitti
    Saakohan kuvasta tolkkua?

    [img]D:moto1.jpg[/img]
    En näe mitään???
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  26. #26
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 20 2004,12:24) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 20 2004,09:12) kirjoitti
    Työpaikan skannerin käyttö on sellaista tiedettä, että harjoittelu saattaa kestää muutaman päivän. Katsotaan, pitääkö kuvata kameralla.
    Kokemuksesta puhun että suosiolla vaan kameralla kuvat ja tänne... * Skannerit on hanurista...
    Kyllä se on niin, että kamerat on .

    Kunnon scannerilla, siis oikeasti kunnollisella saa tosi hyviä kuvia helposti. Ei tule heijastuksia, eikä häiriöitä.

    Hakkaa milloin vaan digikamerat. Digikamerat on kuvausta varten ja skannerit skannausta varten. Digikameran avulla papereiden kuvaus on verrattavissa puukon kärjellä ruuvin kiristykseen, eli onnistuu, mutta meisselillä olisi mennyt paljon helpommin ja työn jälki olisi ollut parempi.

    vähän offtopic, mutta aikaani tapan..
  27. #27
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 25 2004,14:16) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 25 2004,14:14) kirjoitti
    Saakohan kuvasta tolkkua?

    [img]D:moto1.jpg[/img]
    En näe mitään???
    Niin..tuo kuvahan sijaitsee sun kovalevyllä?
    Kawasaki ZX-10R 2008.
  28. #28
    Lainaa (&amp K. @ Loka. 25 2004,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 25 2004,14:16) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 25 2004,14:14) kirjoitti
    Saakohan kuvasta tolkkua?

    [img]D:moto1.jpg[/img]
    En näe mitään??? *
    Niin..tuo kuvahan sijaitsee sun kovalevyllä?
    Tä?
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #29
    (poistettu tili)
    Lainaa (Harri @ Loka. 25 2004,14:24) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 20 2004,12:24) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 20 2004,09:12) kirjoitti
    Työpaikan skannerin käyttö on sellaista tiedettä, että harjoittelu saattaa kestää muutaman päivän. Katsotaan, pitääkö kuvata kameralla.
    Kokemuksesta puhun että suosiolla vaan kameralla kuvat ja tänne... * Skannerit on hanurista...
    Kyllä se on niin, että kamerat on *.

    Kunnon scannerilla, siis oikeasti kunnollisella saa tosi hyviä kuvia helposti. Ei tule heijastuksia, eikä häiriöitä.

    Hakkaa milloin vaan digikamerat. Digikamerat on kuvausta varten ja skannerit skannausta varten. Digikameran avulla papereiden kuvaus on verrattavissa puukon kärjellä ruuvin kiristykseen, eli onnistuu, mutta meisselillä olisi mennyt paljon helpommin ja työn jälki olisi ollut parempi.

    vähän offtopic, mutta aikaani tapan..
    Näinhän se on mutta meidän hienolla scannerilla voi tulokset lähettää s-postilla itselleen. Paha vaan ettei tule perille, enkä jaksa selvittää miksei. Tää nyt on aika epävirallinen kuvatus, pari käppyrää, mutta mites ne liitetään viestiin niin että näkyisi muillakin kuin mulla?
  30.  
  31. #30
    (poistettu tili)
    Lainaa (&amp K. @ Loka. 25 2004,14:26) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Loka. 25 2004,14:16) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Loka. 25 2004,14:14) kirjoitti
    Saakohan kuvasta tolkkua?

    [img]D:moto1.jpg[/img]
    En näe mitään??? *
    Niin..tuo kuvahan sijaitsee sun kovalevyllä?
    Poika, töihin siitä! Tai kerro miten kuva laitetaan, ensin.
    Tietenkin se on kovalevyllä, missäpä muuallakaa`n?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen