Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onkohan ajatukseni ihan ? Olen talven pimeinä iltoina funtsinut että onkohan mahdollista vaihtaa suzuki600gsx-f:ään moottori astetta isommaksi, 750cc:ksi. Nykyinen on nimittäin sen verran ajettu, että vaihto edessä enivei.
    Olen ymmärtänyt että rungot molemmissa kuutiotilavuuksissa aivan samanlaiset, ehkä jopa täysin.
    Samalla paranisi väännötkin hieman ala-alueilla.
    Mitenköhän katsastus-setä suhtautuu asiaan, vai pitääkö häntä edes asialla vaivata?

    Sanokaa joku edes että lopeta noi ajatukset!!!

  2. #2
    Lopeta noi ajatukset.
    <p>Ennen olin varma,enää en niinkään....</p>
  3. #3
    Minkä vuosimallin pyörä ja kuinka paljon on ajettu? Eikö olisi kuitenkin kannattavampaa myydä pois ja ostaa isompi, edellyttäen että pyörällä on vielä jälleenmyyntiarvoa. Jos kone on loppuunajettu niin ei pyörä enää muutenkaan ole varmaan huippukunnossa. Miksi siis vaihtaa vanhaan romuun uusi kone?
    Saisitko jostain halvalla tuon 750cc motin? Vanhaa konetta et kuitenkaan saa myytyä enää erikseen. Moottori ei tod.näk. mene ihan heittämällä paikoilleen (tämä on mutua) ja jos sen siihen jollain purkkaviritelmällä kiinni saatkin, voi pyörän jälleenmyyntiarvolle viimeistään heittää hyvästit.
    Mutta nämähän ovat sivuseikkoja tosirakentelijalle, joten pistä vaan uus motti kiinni ja muista kertoa miten kulkee.
  4. #4
    Eikö entisen kunnostus kannata...

    Ihan helpoimmalla pääsis jos kolari yms. pyörästä heittää samanlaisen moottorin tilalle.
    Spinninwheel.se varmasti auttaa... Suomessakin löytyy mp-purkaamoita joskin suppeampia. Ja avk.
    <p>I/ö- got the Feeling</p>
  5. #5
    Itse tein tuon kyseisen operaation tänä talvena, tosin vaihdoin samanlaiseen 600-f:n moottoriin. Sillä erolla että 5 vuotta uudempaan 92->97.

    Olisi siihen ilmeisesti sopinut myös 750:aan moottori suoraan, kannattaa varmistaa joltain asiantuntijalta, kaasareista en tiedä ovatko ne samat.

    Hankin tuon moottorin juuri Spinninwheelistä. Toimitus oli nopea ja moottori tuntuu ihan ehjältä.

    Alkuun oli vaikeuksia saada käymään kunnolla, mutta se paljastui omaksi tyhmyydeksi *
    -Pepe-

    Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
  6. #6
    Mittariin tullut 70000, uutta mallia. Järkipuhetta on mukava aina kuunnella, ettei mene kesän ajot pieleen tallin katossa kiikkuvia moottoreita töllistellessä.
    ..mutta... kun tuli laitettua tonnilla osia muutenkin huippukuntoiseen kolaroimattomaan ahkioon...
    Mitäs meni sydämen vaihtoon miestyötunteja Pepellä?
  7. #7
    Ensimmäinen ilta meni kun purin startin, laturin ja muut tilpehöörit pois, toisena taisin vaihtaa koneen ja sitten kolmantena kasasin. Operaatio ei ollut paha.

    Kone lähti heti käyntiin, mutta ei oikein ottanut kierroksia. Sen selvittelyssä meni tovi aikaa, olisi tarvinnut heti tarkistaa käykö kaikilla pytyillä. Viaksi paljastui viallinen tulpanjohto.

    Omasta vanhasta koneesta oli kulunut nokat aika toivottamaan kuntoon ja puristus paineet oli tippuneet alle 6 kg:n, ajettu oli mittarin mukaan jotain 72 tkm.
    -Pepe-

    Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
  8. #8
    kyl sen ite koneen pitäis passata suoraan..
    eikä tossa niin suurta tehonlisäystä tuu että tulis sen takii ongelmii. tietty kandee vaihtaa kone vaan jos muu pyörä on hyväs iskussa.. tietty viäl vähä isompaan..
    itte koneen vaihto aika helppo mut ainaki kaasarit kyl on 600..s vähä pienemmä... ainaki noissa -90 vaihteen vehkeissä
    tosin noi 70tkm ei nyt ole kovin palijo tolle öljy koneelle..
    ite ainaki yritän satatonnia saada rikki tol ennen ku pistän gixun koneen
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  9. #9
    Tuommonen koneenvaihto 600-->750 on heittämällä kiinni projekti.
    Itse laitoin muutama vuosi sitten -88 600 äffään -91 750 ärrän myllyn.Helppo +30 hv viritys...
    Btw. Ei tuo oma koneesi ole 70000km ajosta mennyt vielä miksikään.
  10. #10
    Lainaa (gix1100 @ Helmi. 21 2005,12:00) kirjoitti
    Tuommonen koneenvaihto 600-->750 on heittämällä kiinni projekti.
    Itse laitoin muutama vuosi sitten -88 600 äffään -91 750 ärrän myllyn.Helppo +30 hv viritys...
    Btw. Ei tuo oma koneesi ole 70000km ajosta mennyt vielä miksikään.
    Mietin juuri samaa, eihäön tuo 70tkm ole vielä mikään ihmeellinen lukema 600cc koneelle
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  11. #11
    Niin tiedä sitten mitä tuolla minunkaan koneella todellisuudessa oli ajettu. Tosin joku sanoi että on vähän niinkuin tyyppi vika tuo nokkien kuluminen.
    -Pepe-

    Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
  12. #12
    70 000km luulisi Ducatinkin kestävän
    Desmo Jugend
  13. #13
    Lainaa (verner @ Helmi. 21 2005,12:57) kirjoitti
    70 000km luulisi Ducatinkin kestävän
    Kestää aivan varmasti!

    Öljy/ilmaducateja tiedän yksilöitä, joilla on ajettu todella paljon. Eräs 900 SS on lähes 90 tkm ajettu, eikä siinä ole mitään sen ihmeempää ongelmaa.

    Jousitus ja laakerit ovat kyllä hieman kuluneita, mutta kyllähän sen siitä saa iskuun...

    Sama pätee tollaseen Suzukiin, huoltoon koneen lisäksi jousitus yms, niin siitä tulee kuin uusi!
  14. #14
    Lainaa (Pepe @ Helmi. 21 2005,12:55) kirjoitti
    Niin tiedä sitten mitä tuolla minunkaan koneella todellisuudessa oli ajettu. Tosin joku sanoi että on vähän niinkuin tyyppi vika tuo nokkien kuluminen.
    joissain malleissa on vähän heikkolaatuiset pinnoitteet nenissä. r-koneistus kerava. hionta 60e per nokka ja nitraus 150e päälle.
    räjähtänyttä konetta en itse lähtisi korjaamaan mutta tuollaisen kuluneen korjaa aika helpolla.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  15. #15
    Ihan uteliaisuudesta kysyn, että mitkä oireet/syyt ovat saaneet sinut uskomaan, että mylly on loppu? Kävikö joku katastrofi? 750:lle huoltomies lupasi n. 200 tonnia, jos pitää sitä nätisti (Voipi kylläkin olla turhan optimistinen arvio )
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  16. #16
    Eihän 70000 ole vielä paljon jos huollot on tehty ja mopo ei ole saanut joka lenkillä "isän kädestä".
  17. #17
    Ei siinä mitään vikaa ole vaikka onkin katastrofi aasiasta. Joo enköhän köröttele vielä ainakin ens kesän ja pällistelen em. sivustoja siinä sivussa. Ehkä ens talvena sitten tallin lattia mustuu.

    Ihmisen ehkä paras ominaisuus on järkeistäminen, minkä tahansa asian voipi perustella, ainakin ittelleen. Siis minun järkeistykseni kulkee suunnilleen näin
    Miten saisi isomman myllyn? Ja pidettyä vaimon siinä luulossa että nimenomaan autoa ei ole järkevää vaihtaa. Jospa samanvärisen pyörän ostamisen (jossa isompi kone 750cc)saisi vaimolta peitettyä...ei se mitään huomaisi...mutta sopivia sellaisia harvassa.
    Hmm....
    vaihdan moottorin!!!Sehän on niin ajettukin. Nyt kaikki ovat iloisia.
    Näin se motoristin yksilöllisyyttä hakeva elämänasenne sekoittuu perhearvoihin. Mutta first things first eiks niin?
  18. #18
    Lainaa (Belzebuub @ Helmi. 22 2005,00:14) kirjoitti
    Ei siinä mitään vikaa ole vaikka onkin katastrofi aasiasta. Joo enköhän köröttele vielä ainakin ens kesän ja pällistelen em. sivustoja siinä sivussa. Ehkä ens talvena sitten tallin lattia mustuu.

    Ihmisen ehkä paras ominaisuus on järkeistäminen, minkä tahansa asian voipi perustella, ainakin ittelleen. Siis minun järkeistykseni kulkee suunnilleen näin *
    Miten saisi isomman myllyn? Ja pidettyä vaimon siinä luulossa että nimenomaan autoa ei ole järkevää vaihtaa. Jospa samanvärisen pyörän ostamisen (jossa isompi kone 750cc)saisi vaimolta peitettyä...ei se mitään huomaisi...mutta sopivia sellaisia harvassa.
    Hmm....
    vaihdan moottorin!!!Sehän on niin ajettukin. Nyt kaikki ovat iloisia.
    Näin se motoristin yksilöllisyyttä hakeva elämänasenne sekoittuu perhearvoihin. Mutta first things first eiks niin?
    Harvinaisen rento ja kiihkoilematon asenne! Säilytä se! *
    ps. katsastusmiehen asenne sensijaan kannattaa kysästä etukäteen, ennenkuin teet mitään.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  19. #19
    Osta uus kilogixu ja asenna siihen noi katteet.
  20.  
  21. #20
    Joo...hyvä vertauskuva mutta ehkä ostan uuden kypärän ja vaihdan sen sisältä käpylisäkkeen.