Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Pyörän akusta on päässyt virta loppumaan.

    Uskaltaako antaa apuvirtaa autosta ja käynnistää
    mopon sillä?

    Vai käykö jotain?

    Eli faktat esiiin.

    Laturia en jaksa ostaa ja uuden akun ostaisin vasta ajokauden
    alussa, joten olis kiva saada pyörä nyt käyntiin.
    Suzuki GSXR 600 L1
  2. #2
    Minä otin autosta virtaa eikä mitään räjähdystä tai rikkoontumista ainakaan tapahtunut. Startti pyöri iloisesti mutta ei käynnistynyt kun vika on jossain muualla. Keväällä teen saman uudestaan.

    edit. Tässä ainakin 1 ketju aiheesta.



  3. #3
    akkulaturi on edullisempi ja vaivattomampi kytkeä kuin jännitteensäätäjä, joka tollasella tavalla startatessa voipi ottaa siipeensä! en itse lähtisi starttailemaan tolla tavalla kuin äärimmäisessä hädässä! tässä vaiheessa talvea se on edullisempi hankkia se akkulaturi, ja ladata patteri kesäksi kuntoon!

    Tyyli ennen tarkoitusta.
  4. #4
    Snadi on riski. Kun jännite kerran on sama (12 V), niin se on potku, jossa on eroa.

    Jos prätkässä on vikaa sähköissä, se auton akun teho kärventää loputkin eristeet.

    Se kumminkin edellyttää sitä vikaa, vikaa, vik... joten yleensä hätävarjelun liiottelua

    Savun hälvettyä, tarkastamme kytkennän
    ... jotain piti muistaa
  5. #5
    Ei ainakaan entiseen pyörään mitään vikaa tullut vaikka aika monta kertaa käynnistettiin auton akun avulla Tosin ei se auton akkukaan paras ollut mutta riitti potku hyvin käynnistykseen, ei paljon tarvinnu nirhata
    Maybe it was just a dream

    Sometimes things ain´t what they seem

    Better not fool with things you don´t understand
  6. #6
    Lainaa (kuulapää @ Helmi. 18 2005,19:49) kirjoitti
    Minä otin autosta virtaa eikä mitään räjähdystä tai rikkoontumista ainakaan tapahtunut. Startti pyöri iloisesti mutta ei käynnistynyt kun vika on jossain muualla. Keväällä teen saman uudestaan.

    edit. Tässä ainakin 1 ketju aiheesta.
    Joo...Kyllähän tuolla aikamoinen väittely on aiheesta.

    Jos aiot vain käynnistellä pyörää, niin kytke väliaikaisesti auton akku käynnistyskaapeleilla kiinni pyörän akkukaapeleihin. Otat siis pyörän akun kokonaan pois. Ostat sitten uuden akun keväällä.

    Tällä tavalla toimittuna ei asiassa luulisi olevan mitään epäselvää.
    @, AT, RD07A
  7. #7
    Hyvin uskaltaa, mutta vedä maakaapeli akun miinusnavan sijasta moottorin lohkoon. Vaikka TÄÄLLÄ jotkut väittää muutakin.

    Edit. Jaa, kattos, Kuulis ehti ensin. Se onkin Espoon nopein...



  8. #8
    Olen samaa mieltä muiden kanssa, että mikäli syy lisävirran tarpeseen on tyhjä MP-akku niin auton akusta sitä voi huoletta ottaa.
  9. #9
    Kolme rätkää elvyttänyt auton akulla ja ei mitään hätää. Ja kerran auton käynnistin mopon akulla ja toimii.
    ooo
  10. #10
    Hyvin toimi vaikka otti virtaa Mersun Sprinteristä (isoin malli) Ei mitään ongelmia....piuhat kiinni ja pyörä käyntiin!!
    WildStar XVS 1600
    "Nothing beats the cubic inches"
    "Loud Pipes Save Lives"
  11. #11
    Tyhjä mopoakku voi kyllä ottaa aika pahasti siipeensä moisesta syöksyvirrasta Itse olen ratkaissut ongelman s.e. tallissa on irrallinen auton akku, jota latailen enempi vähempi säännöllisesti ja kesäisin se pukkaa autojääkaappia viileäksi auton seistessä parkissa => auton oma akku säilyy latingissa No mutta takaisin mopoon. Eli mopon oma akku on Ctek:in perässä ns. kestolatauksessa. Kevään tullen kytken tuon autoakun suoraan mopon akkukaapeleihin, ilman mopoakkua. Näin saadaan se kevään "ekastartti" aikaiseksi ja kerran lämmittyäänhän se jo jaksaakin sitten omallakin akulla käyntiin
    - Pyörä myyty jo pois -
  12. #12
    Siitä vaan, ei se pyörä siitä nokkiinsa ota. Samanlaiset sähköt siinä autossakin on... Monta kertaa on käynnistetty kyseisellä tavalla.
  13. #13
    samalla sinisellä savullahan molempien startit toimii..ja kun savu tulee pois niin eipä enää toimi startti ei muuta ku piuhaa kiinni.
    **1100XX**
    Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
  14. #14
    Uusissa autoissa voi kyllä elektroniikka ottaa itseensä, itse en ehkä antaisi (jos omistaisin uuden auton) sellaisesta virtaa. Enkä kyllä ehkä CAN-vayläistä pyörää piuhoilla autosta starttailisi. Rinnalle kytketty pelkkä akku olisi eri asia.

    Mutta noilla vanhoilla ropposilla lienee se ja sama, kunhan ei starttia polta.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  15. #15
    Yep, hyvin starttas kun pistin auton akkuun niin (auto ei käynnissä) ja sitten starttailin.

    On se pyörän ääni vaan niin kaunis ;)
    Suzuki GSXR 600 L1
  16. #16
    Rätkä kuuluu hinata kewäällä käyntiin, kawerin 4WD maasturilla
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  17.  
  18. #17
    Lainaa (samu69 @ Helmi. 22 2005,10:08) kirjoitti
    Rätkä kuuluu hinata kewäällä käyntiin, kawerin 4WD maasturilla
    Tuleepahan samalla mitattua että asfaltin pitokyky on jo riittävä kauden aloittamiseksi
    - Pyörä myyty jo pois -