Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Infoa kiinnostaisi kuulla niiltä jotka ovat säätöjä tai tarkistuksen tehneet. 24tkm on tietty suositus, mutta onko niissä ollut mitään säädettävää ja jos niin paljonko oli mittarissa silloin? Hondan huollosta sanottiin että lähinnä tarkistus hommaahan se on, joten turhaan ei kiinnostaisi purkaa pyörää mikä kehrää kuin kissa.

    Jenkkilän foorumista luin että 52000 mailia oli eräs ajellut, kolmesti tsekannut ja aina olivat olleet annetuissa arvoissa.
  2. #2
    Yleensä minkään polttomoottorin venoja ei tartte säätä ennen kuin alkavat nakuttaa, valohoitoa niille on turha antaa.
    Kyllä sen korvalla kuulee millon on tarve, tosin useimmat uusimmista on hydraalisesti toimivia jolloin säännöllinen öljyn vaihto pitää nakutukset poissa.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  3. #3
    Omassa 48tkm kohdalla sama juttu, pelkkä välyksien tarkastus riitti. Melko seikkaperäiset ohjeet löydät mm. Haynesin korjausoppaasta, kuten kaiken muunkin em. pyörän huoltoon liittyvän. Empä ihan äkkiä alleviivais tuota "ei tarvi säätä jos ei ala nakuttaa". Liian suuret välykset aiheuttaa ääntäkin, mutta lähellä kantamista olevat venttiilit ei paljoo nakuttele....



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  4. #4
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 15 2005,01:47) kirjoitti
    Omassa 48tkm kohdalla sama juttu, pelkkä välyksien tarkastus riitti. Melko seikkaperäiset ohjeet löydät mm. Haynesin korjausoppaasta, kuten kaiken muunkin em. pyörän huoltoon liittyvän. Empä ihan äkkiä alleviivais tuota "ei tarvi säätä jos ei ala nakuttaa". Liian suuret välykset aiheuttaa ääntäkin, mutta lähellä kantamista olevat venttiilit ei paljoo nakuttele....
    Itse samaa mieltä. Sillä aina ei välys todellakaan muutu suuremmaksi, jolloin tulee kilkattava ääni mukaan. Välys voi myös pienentyä ja jos pienenee tarpeeksi niin venttiili jää kantamaan ja sitä myöten edessä voi olla kannen purkamista ja seetien/venttiilien uusimista. Tosin välyksen pieneneminen monesti kertoo jo tuloillaan olevasta kansiremontista. Tarkistus kohtuulisin väliajoin on mielestäni paikallaan.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  5. #5
    Lainaa (leeman @ Helmi. 15 2005,10:03) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 15 2005,01:47) kirjoitti
    Omassa 48tkm kohdalla sama juttu, pelkkä välyksien tarkastus riitti. Melko seikkaperäiset ohjeet löydät mm. Haynesin korjausoppaasta, kuten kaiken muunkin em. pyörän huoltoon liittyvän. Empä ihan äkkiä alleviivais tuota "ei tarvi säätä jos ei ala nakuttaa". Liian suuret välykset aiheuttaa ääntäkin, mutta lähellä kantamista olevat venttiilit ei paljoo nakuttele....
    Itse samaa mieltä. Sillä aina ei välys todellakaan muutu suuremmaksi, jolloin tulee kilkattava ääni mukaan. Välys voi myös pienentyä ja jos pienenee tarpeeksi niin venttiili jää kantamaan ja sitä myöten edessä voi olla kannen purkamista ja seetien/venttiilien uusimista. Tosin välyksen pieneneminen monesti kertoo jo tuloillaan olevasta kansiremontista. Tarkistus kohtuulisin väliajoin on mielestäni paikallaan.
    Tuo on totta että välykset kirenee myös, ei pitäs mennä kirjoittelee epäinhimillisiin aikoihin teknisiä asioita.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  6. #6
    Itsellä tosin CBR 600...

    Mutta minulla tuoretta tietoa, viime viikonloppuna tein tuon 24000 km huollon, pyörällä ajettu 22000. Tarkistin venttiilinvälykset, ja OK olivat, toleranssien sisällä. Oli mukavaa pitkästä aikaa päästä ruuvaamaan, ja vielä mukavampaa oli huollon jälkeen laittaa pyörä käyntiin

    Muilta kuullut, että yleensä ei ennen 48000km joudu säätämään, muttei mahdotontakaan. Pahimmassa tapauksessa tulee kallista vahinkoa.
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *
  7. #7
    On tuossa ollut työnalla kyseinen opereaatio. Juuri eilen vedin nokka-akselien pukit kiinni. 3 imuun ja 2 pakoon vaihdoin paloja. Kaikki olisivat vielä menneet toleransseihin, mutta kun tuli aukaistua ja tarkistettua ja aikaakin on ennen kuin pääsee tielle. Palat sain vaihdettua uusiin merkkihuollossa veloittivat 8e kipaleelta, kun jätti vanhat vaihdossa. Mopossa on 50 tuhatta mittarissa ja huoltokirja(jos se nyt mitään merkkaa).

    Kirjoittelin aijemmin onko kukaan laittanut em. härveliin suutinsatsia ja slipareita. Miten on neulat, suuttimien koko ja ilmaruuvit tullut laitettua.
  8. #8
    Asiaa hieman sivuuttaen.. onko kellään hajua siitä että jos esim. tonni äffässä, jos huoltoliikkeessä vaihdatuttaa jakoketjun kiristäjän, silloinhan tarvii ottaa toinen nokka irti.

    Tarviiko kyseisen nokan venttiileitä säätää uudelleen tai muuttuuko välykset nokan irroituksen ja uudelleen kiinnityksen myötä? Kun ainakaan työraporteissa ei mainita asiasta sanallakaan.
    Honda CBR1100XX
  9. #9
    asiaa sivuten.....Jos nokka ollu pois niin välykset ei kyl muutu,toki ennen nokan irrotusta olis tietty fiksuu kattoo ne välykset ku ne pystys sit tietty säätää samalla...



    **1100XX**
    Epäonnistumisen vaara on suurin kun osaamaton neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
  10. #10
    Omalla XX:llä tuuppasin 55tkm ja venttiilit tarkastettiin aina ajallaan. Kaikki olivat säädöissään aina. Tuon jälkeen vaihdoin CBR929RR:n jolla ajoin yli 60tkm. Venttiilejä ei tarvinnut säätää kertaakaan. Toivottavasti nykyinen 1000RR pitää välyksensä yhtä hyvin paikallaan.
    .
  11.  
  12. #11
    Lainaa (vma @ Helmi. 17 2005,16:00) kirjoitti
    Omalla XX:llä tuuppasin 55tkm ja venttiilit tarkastettiin aina ajallaan. Kaikki olivat säädöissään aina. Tuon jälkeen vaihdoin CBR929RR:n jolla ajoin yli 60tkm. Venttiilejä ei tarvinnut säätää kertaakaan. Toivottavasti nykyinen 1000RR pitää välyksensä yhtä hyvin paikallaan. *
    Itselläni oikeastaan sama tarina, nyt toivotaan että RR on yhtä loistavaa tekoa kuin aikaisemmat pyörät (sevenfifty,cbr1000,XX)
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer