Tarkistin asian ja näin oli että Euroopasta löytyi ainakin myynnissä onko sitten hyllyssä on eri asia.Omani tulivat jenkeistä Vaasalaisen mp-liikkeen tilaamana.Ja hinta näytti olevan suht sama kuin b&c expressenillä.(Talttapää @ Maalis. 03 2006,15:28) kirjoitti
let the force be with you
Juu, hinnasta en tiedä onko halvempaa vai kalliimpaa - minulla oli ykkösasiana saadaa ratas nopeasti kouraan. Säätöinto kun iskee niin ei useampaa viikkoa millään malta odotella sormet syyhyten.(powerslide @ Maalis. 03 2006,17:28) kirjoitti
42-47 takasia mailitse kysellessä sanoivat löytyvän hyllystä ainakin -HA eli kova-anodisoituina versiona. Englannissa ilmeisesti sen verran Suomea enemmän Trumppia liikkeellä, että kannattaa pitää kamaa hyllyssä. Tiedä sitten määristä eli onko näitä aina ja jatkuvasti suoraan saatavilla, jos joku on juuri sattunut halutun koon ostamaan pois.
Suomesta kun rattaita jäljitin, niin Trumpan yksipuoleiseen takahaarukkaan sopivia rattaita ei tuntunut hyllykamana löytyvän kuin JT sprocketsin tekemiä 42, 43 ja 45 piikkisiä. JT ei omien sivujensa mukaan muita kokoja valmistakaan, jos teräksiset rattaat ovat jollekulle enemmän mieleen kuin Rethalin ja kumppaneiden alumiiniset versiot.
Täytyy vielä hiukan puffata bandcexpress.com :a eli äsken kolahti viime viikon torstaina tilattu ratas postiluukkuun - toimitusaika Suomeen ~4 päivää. Palvelu tuntuu pelaavan paremmin kuin hyvin. Muistaakseni sivuilla oli jotain juttua, että ennen klo 15 paikallista aikaa tilatut kamat pistävät saman päivän aikana tulemaan.
(NewmanRS @ Maalis. 03 2006,09:35) kirjoitti
![]()
![]()
Olishan se ihan kiva, jotta kakkosellakin nousis! Siis pelkällä kaasulla. Olishan sekin myös kiva, että ykkösellä vetoalue alkais jostain 30-40 km/h nykyisen 50-60km/h sijaan.
Nykyvälityksillä (18-42) on teoreettiset huiput 250km/h, eli jää rielusti varaa tiuhentaa välitystä. Itselle riittää se n. 200km/h todellista nopeutta huipuiksi, ei tolla romulla sen lujempaa oikein pysty syöttämään.
Pari kertaa oon vetänyt pidemmän pätkän 220-230km/h mittarinopeutta (~200 todellista). Ei siinä oikein meinaa enään kyydissä pysyä, on se semmoista riepotusta...
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Nyt on uudet JT:n rattaat ja DID:in ketjut.Taakse tuli 45 ja eteen koe mielessä 17:n. Saa nähdä kuinka radikaalisti muuttuu pyörän käyttäytyminen. Tulis vaan ne ajokelit jo![]()
Yamaha XS2 650 1972.Red/White.
Kerro sitten miten toimii käytännössä, kun pääset ajeleen. Itellä tosiaan nyt aluksi vain tuo 17:n edessä. Pistän kommenttia kun pääsen ajeleen, että vaikuttiko käytännössä mitään.(Torque @ Huhti. 08 2006,06:03) kirjoitti
Ei ihan vielä pääse testaan, piha jäässä ja änkkärikin vielä työn alla. On muuten huba meteli, kun pistää trumpan käyntiin ilman pönttöä ja väliputkea!
Oli siinä naapurit ihmeissään, kun antoi vähän kierroksia...
Täytyy tuo muistaa seuraavalla tasarireissulla, jos nyt joku pystyy trumppa-porukkaa muutenkaan metelin määrässä haastamaan!
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Nyt on muutamat ajolenkit heitetty ja vaikuttaa todella hyvältä tuo 17:n eturatas. Välitykset sopivat paljon paremmin ihan normi katuliikenteeseen, ts. löytyy helpommin sopiva vaihde eri rajoituksille (esim. ennen kun nopeus oli 60km/h, ei osannut oikein päättää ajaako 2. vai 3. vaihteella. Nyt selkeästi 3. vaihde on sopiva).
Muuten ei mainittavaa vaikutusta, mitä nyt vahinkokeuloja tulee useammin. Kakkosella ei edelleenkään keuli pelkällä kaasulla. 45:sta taakse odotellessa...![]()
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Nyt sit todettu 17/45 ratastus toimivaks mun kaupunki ajoon sopivaksi. Liikkeelle lähdettäessä ei ykkönen enään tunnu pitkältä vaan lähtee mukavasti ettepäin![]()
Maantie ajossa nopeuden ollessa 100km/h on kierrokset n.4100rpm. Kaveri ajo edellä samaa nopeutta RS:llä ja sillä kierrokset n.3500rpm. Täytyy ehkä joku kerta laittaa vakio 18:n eteen , kokeilu mielessä. Mutta kaikin puolin ollaan tyytyväisiä.![]()
Yamaha XS2 650 1972.Red/White.
Mitkä nyt olis sit daytonaan ('02 vakio 19/44) hyvät välitykset? Onko kukaan koittanut 18/46? vaatiko pidemmät ketjut? mitenkä vaikuttaa kierroslukuun esim 100km/h vauhdissa?
Thruxton '07
Suosittelen tripleen ehdottomasti ainakin etusen vaihtoa pienemmäksi. pyörä muuttu uskomattoman paljon etenkin kaupunki ajossa. mulla on muuten 40km ajettu 46 renthalin ratas myytävänä, jos joku haluaa mopon repivän kädet irti![]()
Taitaa toi 17/45 olla aika suosittu
Mutta, vaikka meno on kivaa ja repivää niin paljonko teillä
nousi kulutus verraten 18/42 väleihin?
Mulla sytty bensavalo vakioilla jossain 230km ollessa tripissä,
nyt tiheemmillä jo 170km.
Bensa on niin "halpaa" niin ihan mielenkiinnosta vaan kyselen
Pääseepähän bensikselle kuselle useemmin.
1300cc Suzuki
itellä 17/42 ja 200km syttyy bensavalo semmosella reippaahkolla ajolla...
Tuntuu kyllä että ihan hyvin voisin heittää 19piikkisen tuohon eteen seuraavaksi, kokeilun halusta.. tuskin pahasti metsään menee sekään
K750 -61
17-45 menee vakio ketjuilla.kokeilemaan ei vielä päässyt vuoden ajasta johtuen.siitä sitten kertomusta lisää kun on päässyt tien päälle.
Hmm, ei niitä ketjujen pituuksia/rataskok123xyz tartte arpoa, klikatkaa ittenne GearingCommanderin sivulle, sinne oma mopo ja vuosimalli ja sivusto kertoo aika lailla kaiken ketjuista ja rattaista siihen mopoonne mitä haluatte tietää...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten