Huomasin samanlaisen topicin Yamaha alueella pyörästä FZ6S ja ajattelin, josko CBF 600S mallista voitaisiin käydä samanlaista mielenkiintoista keskustelua. Olen sen verran huomannut, että täällä sekoitetaan tämä malli välillä CBR 600F malliin tai sitten Hornettiin CB 600F. Kyseessä on siis tämä malli Honda CBF 600S.
Eli avataan keskustelu tässä ja nyt.
Etenen rauhallisesti. Se on varmin tapa päästä perille.
Honda CBF 600S -04
kamoon... ei voi olla ettei kellään ole ajokokemuksia tästä. Mun tietojen mukaan tää oli viime vuonna yks euroopan myydyimpiä pyöriä, joten on niitä täälläkin oltava enemmän kuin omani. Itse ehdin ajaa vain 900 km, koska ostin pyörän vasta syyskuussa ja koska kyseessä on ensipyöräni, niin ei ole hirveästi kokemusta eri asioista, joihin kiinnittää huomiota. Ajaminen ko. pyörällä tuntuu juuri niin hyvälle, kuin olin kuvitellutkin.
Honda CBF 600S -04
Moikka
Vähän näyttää vastauksia tulevan
Itsellä ei ole vielä enempää kokemusta kuin lompakossa oleva tyhjä taskuOstin pyörän tammikuussa 05 ja nyt vain odotellaan kevättä.Mutta mitä olen lukenut Hondasta testejä niin hyvältä vaikuttaa...Jkl:ssä paikallinen jämy kertoi että pyörällä oli kova kysyntä 04 mutta maahantuojalta olivat jo keväästä lähtien varasto finaalissa...ja piti myydä eioota.
Itseäni kiehtoo Hondassa lähinnä sen hyvä ajoasento ja säädettävyys...ja hinta/laatusuhde
Ai niin tuli mieleen vilkaiskaapa tuohon osoitteeseen
www.tcpsa.com ja sanokaa mielipiteenne miltä Honda CBF 600 S vaikuttaa noilla katteilla![]()
Ihan hyvän näköisiä osia. Mua kiinnostais toi takalokari/ketjusuoja. (Hugger). Kysyinkin siitä viime syksynä ja hesan seudulla ois yks jämy, mutta se hinta, se hinta. Oli muistaakseni maalattuna tolla mun excalibur värillä n. 350€, joten jätän väliin.
Mulla kävi muuten parempi tuuri pyörän kanssa, kun ostin sen syyskuussa. Maahantuojalla oli varastossa yhtä väriä (excalibur) ja sain tinkastua sen ready to go paketilla hintaan 9490,-. Paketissa siis 45l takalaukku, teline sille ja keskiseisontatuki. Pyörän sain n. 3vkoa tilauksesta.
Honda CBF 600S -04
Kokemuksia tulee sitten kun niitä kertyy. Ihan kivan diilin tein itsekin kun olin otolliseen aikaan kaupan teossa. En viitti kehuskella ettei kenellekään tule paha mieli.
Olen kuullut ko. moposta pelkkää plussaa joten odotan innolla pääseväni itsekin puikkoihin.![]()
CBF600SA
"There are too many people and too few human beings."
Tossa kommentit kolmen viikon ajelun jälkeen... Pyörän pistin talviunille lokakuun alussa ja mittariin ehti kertyä parissa kuukaudessa 2500km... Eipä tohon paljoa ole lisättävää... Helvetin hyvä pyörä... Keväällä ostoslistalla on SW-Motech Alu-rack + takalaukku ja tankkilaukku, jotta kesällä pääsee reissaamaan... Ja tosiaan keskiseisontatuen ja kaatumaraudat tilasin vielä viime kaudella. Keskiseisontatuen sain ite parissa tunnissa paikalleen, mutta kaatumaraudat asennutin liikkeessä ja niilläkin meni siihen tunti, joten onnksi en ite yrittänyt niitä asentaa...(CBF600S @ Elo. 06 2004,10:35) kirjoitti
Minä tilasin CBF 600S ABS:llä EE-speedistä hintaan 9600e. ABS malliin sisältyy "keskijalka"! Toimitusajaksi ilmoitettiin 2 viikkoa+3 arkipäivää. Viikon verran vielä mennee?
TTU
En viitsinyt laittaa uutta aihetta tulevien tiedonhakijoiden riesaksi, joten pari kysymystä liittyen 2004 CBF 600S- malliin:
1. Edit: itse itselleni vastaten. TM:n testissä kiihtyi 0-100 (sekat ja matka) 4,5 s / 70 m ja varttimaili (sekat ja loppunopeus) 13,1 s / 163 km/h.
2. Miten siinä voi olla ryyppy? Hondan sivuilta lainaus: "Sytytysjärjestelmä = Tietokoneohjattu, digitaalinen FTI". Onko tämä vain 2005 mallisen ominaisuus?
3. Onko se teidän mielestänne "helppo ajaa"? Onko siinä tuo huipputeho uhrattu alavääntöön vai onko se vain lussumpi versio Hornetista, se kone?
Tämä on sikäli vähän pikainen kysymys, että tunti sitten selvisi meikäläisen joutuvan katsomaan tuollaista kaverilleni (joka on vielä enempi noviisi) käytettynä, enkä ole noihin aiemmin kiinnittänyt mitään huomiota ja Teknarikin on lainassa...
Ystävällisin terveisin Antti
Moi!
Muihin ylläoleviin kysymyksiin en osaa vastata, mutta kohtaan 2:
Digitaalisella sytytyksen ohjauksella ei välttämättä ole mitään tekemistä polttoaineen ruiskutuksen kanssa. Veikkaanpa, että kyseessä on ihan kaasaripeli ja silloin ryyppyäkin tarvitaan.
T: Kimmo
Kyllä peli on kaasari versioinen. Itsellä on -05 malli ja takana ensihuollon verran kilsoja eli vajaat tuhat. Pyörä on kyllä mukava peli ajaa ja se mikä yllätti oli hyvä vääntö. Vaikkakin väännöt on saatu aikaan tiuhoilla välityksillä minkä huomaa maantiellä. Kone kiertää korkealla satasen nopeudessa eli viitisen tuhatta. Tehojakin on aivan riittämiin normaaliin ajoon vaikka edelliseen pyörään verrattuna tehon alennus on noin puolet vähempi(edellinen oli XX:ä). Jousitus ei tietystikkään ole mitenkään huippu mutta toimii normi nopeuksissa oikein hyvin. Plussia löytyy enemmän kuin miinuksia joita en ole vielä juuri pahemmin löytänyt. Ajoasennon muunneltavuus on erittäin hyvä ja vielä kun kulutuskin on asiallinen niin kelpo peli. Itsellä oli toisena vaihtoehtona Fasu mutta pitkällisen harkinnan jälkeen kääntyi vaaka Hondaan eikä ole kaduttanut, ainakaan vielä![]()
Hyviä mielipiteitä...tässä itse ostamassa joko Susna GSX600F:n tai tuo Hondan CBF600S:n. Susnassa takamatkustajalla ainakin oli hyvät oltavat, HOndaa ei löydä mistään edes koeistuttavaksi saati -ajettavaksi! (länsi-Suomi)
Puolesta/vastaan-kommenttejä? Olen vain 173cm, joten Hondan säädettävyys viehättää. Tärinöistä joku sitä moitti...
Vaimokkeella on vm-05 ceepeeähvä ja senverran olen sillä itsekin ajellut, että en kyllä sanoisi, että se väristää pikemminkin päinvastoin.(Macc @ Heinä. 11 2005,19:15) kirjoitti
Pyörä on hyvä yleispyörä ja erittäin kevyt ja mukava ajaa. Vaimoke on 162,5 cm "pitkä" ja ylettää hyvin jalat maahan. Istuin on alimmassa asennossa ja ohjaustanko taaimmaisessa (etimmäisessä?) asennossa. Ainoa miinus on jousitus, jossa ei ole muuta säätöä kuin esijännitys takana, mutta kyllä sillä kohtuudella hyvin pärjää.
Jos päädyt uuteen CBF:ään investoi tonni lisää ja hanki se ABS -jarruilla. Jarrut ovat todella helppokäyttöiset ja hyvät. Normaali liikennetilanteissa ovat aivan ehdottomat.
Sulla siis on ABSit? Mitä eroa siinä nyt normaalikäytössä on? Voi surutta suoralla vetää "nahat", mutta tuskin noillakaan nyt kurvissa kallistaessa paljoa voi jarrutella sen enempää kuin ilmankaan...vai?(SPRINTRS @ Heinä. 11 2005,19:47) kirjoitti
Ja hintaa tulee 6000mk lisää...kun ei rahat riitä nytkään :/
Jep, nimenomaan suoralla niin kuivalla kuin sateellakin.Jarrutustapahtuma itsessään on helpompi kuin tavanomaisilla jarruilla ja varsinkin vähemmän kokeneille jarruttelijoille ovat hätätilanteessa todella hyvät (tehokas hätäjarrutushan ei todellakaan ole mikään helppo homma :;).(Macc @ Heinä. 12 2005,01:13) kirjoitti
Mutkassa ei paljon auta jarrutella senkummemmin kuin tavallisillakaan jarruilla.Lisäksi hiekalla jarrutusmatka on pitempi.
Honda tilattu![]()
Joo, kaipa ne ABSit hyvät olis, vaan rahat tosiaan loppui kesken...kun ostin vielä Givin laukkusarjan 3 laukulla...eli ei absia. Pitää pärjätä kuin ennenkin.
Kertoilen sitten omia kokemuksia, jos pyörä joskus saapuu.
Onnea uudelle mopolle.Toivottavasti et joudu kovin kauan mopoa oottelemaan.Hyvä mopo(Macc @ Heinä. 12 2005,21:31) kirjoitti
![]()
Vieläkö porukalla ajossa 2006-.. CBF600S? Fiiliksiä ja kokemuksia (hyvää / huonoa) moposta, kiitos!
Ja jotta puhutaan oikeasta pyörästä: http://alturl.com/w2vak![]()
Viimeksi muokannut: 75Finn; 27.04.2012 klo 19:32.
Kokemuksia on CBF600SA:sta (kaasutinversio) viime loppukesältä ja syksyltä n. 13,5 tkm:n verran. Kokonaiskilometrit ovat nyt n. 36,5 tkm.
Mukavan pysty ajoasento sopii mielestäni hyvin niin maantielle kuin taajamiin. Säätömahdollisuudet riittävät ainakin 190 cm:iin asti, eikä pitkilläkään ajorupeamilla väsy. Myös yläkate toimii varsin hyvin. Jaloille ja haaroille puhuria sen sijaan tulee enemmän kuin edellisellä pyörälläni, joka oli Aprilia Pegaso. Joissakin lähteissä näkee moitittavan värinöitä n. 5000 kierroksen paikkeilla, mutta itseäni nuo eivät ole häirinneet, vaikka toki kutosella satasen vauhdissa ja hieman sen alle värinät huomaa. Yksisylinterisen Pegason tutinat olivat kuitenkin aivan eri planeetalta.
Pyörä sopii rauhalliselle kuskille (ml. allekirjoittanut). Tehopiikkiä ei tule, mutta jos jaksaa kahvasta kiertää, niin ei pyörällä jalkoihinkaan jää. Mutta kuten todettua, pyörä sopii maltilliseen ajoon. Massakin (märkäpaino muistaakseni lähemmäs 230 kg) rauhoittaa. 600:ksi melko suuri massa ei kuitenkaan ole mitään käytännön hankaluuksia aiheuttanut paikallakaan pyöriteltäessä.
Ensin alkuun pyörä tuntui mutkatiellä vähän jähmeältä verrattuna Pegasoon (joka on muuten luokkaa 35 kg kevyempi). Tunnelma kuitenkin muuttui ratkaisevasti kevyemmäksi, kun eteen tuli uusien renkaiden hankkiminen. Michelin Pilot Road 3 tuntuu sopivan pyörään mainiosti.
Keskikulutus on ollut 4,35 l/100 km.
Huolto-ohjelma (ks. http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc) on melkoisen väljä. Öljynvaihtovälin 12 tkm olen puolittanut 6 tkm:iin. Venttiilien välyksiä sen sijaan ei ole tarkastettu ohjelman mukaisesti, koska huollossa oltiin vankasti sitä mieltä, että säätötarve on näissä härveleissä erittäin epätodennäköinen. Muutoin huoltoja onkin sitten taidettu tehdä ohjelman mukaisesti, eikä noihin ole omaisuuksia mennyt. Tosin ohjelmasta puuttuu sellaisia toimenpiteitä, joita muilla pyörillä näyttää huolto-ohjelmissaan olevan, mm. jarruletkujen uusiminen ja teleskooppien huolto.
Pyörä on yleisilmeeltään robustin oloinen, eikä isompia murheita ole ollut. Jotakin pientä kuitenkin. Mm. syksyn viileämmillä säillä tuli hieman käynnistymisvaikeuksia (vaati tarkkaa pelailua ryypyn kanssa) ja toinen etujarrusatula on alkanut lonksumaan. Lisäksi kädet sarvista irrottaessa sarvet alkavat vispaamaan niin rankasti, että parin sekunnin sisään on taas tarrattava kahvoista kiinni. Vispaaminen ilmenee, kun takalaukku on paikallaan! Näitä tässä selvitellään lumikelien aikaan... Maalipinta on yllättäen hieman kärsinyt ja parista kohtaa pilkistää pohjamaali. Tämä ilmenee tankissa polvien kohdalla - lienee ollut hiekkaa välissä. Kokonaisvaikutelma laadullisesta seikoista on kuitenkin hondamainen. Vertailu Pegasoon tuottaa tulokseksi suuren tyytyväisyyden CBF:ään - niin Italiasta kuin molemmat tulevatkin. Pegasossa erityisesti sähköt tuottivat päänvaivaa.
Yst. terv. MV