Auttaishan se, mutta sillä setillä kun ei saa ajella kadulla. Näin luki MP maailmassa. En jaksa muistaa oliko kakkossettikin laiton.(Tylyttäjä @ Helmi. 09 2005,12:33) kirjoitti
![]()
Alkuinnostuksen jälkeen joutuu toteamaan, että kyllä toi semmoinen hype-muotipyörä on, että vähän rupeaa tökkimään... Kauanko kestää, että toi on jonkun Sedu Koskisen tms. persiin alla Image-lehdessä?
Oikeasti, mitä hauskaa tuossa pyörässä on mutterilla kököttämisen lisäksi? Ajamiseen löytynee monta paljon hauskempaa vehjettä, ja senpä takia luulenkin että toi sopii parhaiten niille, jotka eivät aja sillä mitään muuta kuin Kaivarille saakka.
Ja mitä hypetyksen hauskuuteen tulee, niin suora lainaus eräästä lehdestä: "Judging by the decals, it's aimed at people who don't want a Yamaha as the name can't be seen on the bike..."
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Onko sellaisiakin virityssettejä ylipäätään missään joilla sais? Kaikkihan ne on laittomia, oli pyörämerkki ja virityssarja mikä tahansa. Ne kun lähtee kaikki ensimmäiseksi tuosta putkenvaihdosta liikkeelle...(Wasserschwein @ Helmi. 10 2005,16:50) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ja harva "sinivuokko" mitään noista virijutuista ymmärtää (paitsi mopoissa). Jos ei mattimeikäläisen maalaisjärjellä tutkien päällepäin mitään erikoista näy, niin sulla voi olla vaikka mitä tehtynä pyörälle
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Se on vähän niikuin diesel auto. Nykydieselit on hiton mukavia ajaa kun vääntää jo tyhjäkäynnillä. Verotuksella vaan pilattu ilo diesel autoilusta. Vääntävän mopon filosofia on pikkuhiljaa tulossa myös läpi mutta vaatinee sportti mopoilijoilta ajatuksen juoksun muutosta otsalohkossa. Mielestäni idea on mieletön vääntö ja vaivattommuus joka liittyy siihen ettei tarvitse kelailla pahemmin vaihteita nopeuden muutoksissa vaan väääntää vaan kaasukahvasta ja katsella kun maisema vaihtuu. Ja ne miehekkäät mörinät ou yeah![]()
![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Öö... mutta kun punaraja on 5500 rpm kohdalla, niin eikös se tarkoita, että silloin on jo vaihdettava isommalle? Eli vaihtamistarve on suurempi kuin kovemmin kiertävällä koneella...
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
SSPproooooiinks!!!!!!!!!!??!!(wekkuli @ Helmi. 10 2005,20:21) kirjoitti
Ei tietenkään tarkoita sitä, että vaihtamistarve lisääntyy, jos kone kiertää vähemmän. Vääntöä kun on laajalla alueella, niin pelataan välityksillä. Sama välitys on pitempi kuin korkealle kiertävässä moottorissa, joten menoa löytyy...
minusta tuo MT-01 on kyllä upea.
Eikä suuri paino tarkoita millään tavalla sitä, että ajaminen ei olisi hauskaa. Miksei tuollaisellakin ajelisi, uudet raikkaat ideat ovat tervetulleita, ja Yamaha on kyllä Designissa todella hyvä.
No mutta jos iso nykykyykky kulkee ykkösellä 160 km/h, niin ei kai siitä enää voi vaihtamistarve pienentyä, jos nopeusrajoituksia noudattaa?
No vakavasti puhuen, jos käyttökelpoinen kierroslukualue on 2000-5000rpm tai 3000-10000rpm, niin kummalla on käytössään laajempi kierrosalue?
Eihän matalalla oleva vääntöhuippu automaattisesta laajempaa käyttökelpoista kierroslukualuetta (=pienempää vaihtamistarvetta) tarkoita.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Siis yrittäkää nyt ymmärtää, MT-01 välitykset on mitoitettu niin että nopeutta kertyy samoissa määrin tuolla 2000- 5000 alueella kuin jossain normaali R4 koneessa siinä 3000- 1000 välillä. Kierrokset vaan nousee hitaammin... Ehkä siitä johtuu se laiskuuden tunne noissa harvakierroksisissa laitteissa. Joku kusianen kuulostaa todella kovalta laitteelta vinkuessaan 16000 kierroksen kuolemaa silti olematta mikään erikoinen kulkija...(wekkuli @ Helmi. 10 2005,20:38) kirjoitti
Juujuu, kyllä se ymmärretään, että se kiertää vähemmän, kuin joku tiukempiviritteinen moottori, mutta ei se tarkoita välttämättä pienempää vaihtamistarvetta. Siitä vaan oli nyt mun kommentissa kyse.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Mää nyt vasta tohon vehkeeseen lehdessä törmäsin! Voi ..ttu, Yamahan insinöörit on keksiny Harrikan koneen uudestaan! Ei kai kiertokanget sentään ole samalla tapilla alapäästään?
Ja ajat sitten. Eikös tuo perusmoottori esitelty jo Wild Starissa 90-luvulla...(veeäm @ Helmi. 10 2005,22:16) kirjoitti
Desmo Jugend
Jeps... toi on "sama" moottori joka on WildStarissa ollut jo vuosia, sitten sitä kehiteltiin eteenpäin kun se tehtiin 1700cc Warrioriin... josta tuo MT-01 moottori on puolestaa seuraava kehitysmalli....ainakin näin muistelisin!! Jos olen väärässä niin saa korjata... Kyllä "vanha" tekniikka toimii oikein hyvin....![]()
WildStar XVS 1600
"Nothing beats the cubic inches"
"Loud Pipes Save Lives"
Eli tää oli se mitä minä tarkoitin, on ole komentoinut mitään tehosta tai ajo-omituisuuksista kun en ole pyörää livenä nähnykään. ihmettelin vain hintaa kun siinä on jammun R.W kone ja tekniikka. niin mikä vittu siinä maksaa viis tonnia enemmän kuin FZR tai FJR! käyn kyllä ens kesänä kokeilemassa mutta tuskin ostan.....(verner @ Helmi. 11 2005,12:06) kirjoitti
matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
Taas tulin viisaammaks. Tässä kohtaa tietämättömyys johtuu kiinnostuksen puutteesta. Mutta ei kai kiertokanget sentään ole samalla tapilla alapäästään?(verner @ Helmi. 11 2005,12:06) kirjoitti
Eikohän ne ole. Minulle ei tule mieleen ainuttakaan v-twiniä, jossa ei olisi samalla kaulalla.(veeäm @ Helmi. 11 2005,20:15) kirjoitti
Ensin kun näin tosta kuvia, niin tuli mieleen, että nyt ne on siellä yamahalla keksiny buellin uudestaan. Nyt kun kattelee teknisiä tietoja, niin ei ne keksineetkään. Toi MT-01 vaikuttaa ainakin paperilla paljon tylsemmältä laitteelta kun buellin pelit. Painoo on 60 kg lisää ja akseliväliä 200 mm.