Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Toisessa ketjussa on puhetta pohjolasta ja HAUSKINTA on nyt alkanut puhe kuristamisesta Kuinka moni on valmis siihen tai sitten vak.maksut Kg/Hv?? Jotenkin tuntuu siltä että ihmiset ei ymmärränyt asiaa vak.maksut nousee se on kai se mikä häiritsee kaikkia. En tiedä mutta jos esim. kaikki Suomen Motoristit ry kerhot liittyisivät yhteen ja kilpailuttaisivat vak.yht. niin siinä olisi massaa jota tarjoaisi vak.yht. Luulisin että se olisi kaikkia motoristien etu ja siihen kannattaisi kaikkien osallistua mukaan. (samalla kerhoihin liityminen tulisi joillekin järkeväksi)Voisihan siihen neuvotteluun ottaa mukaan muutkin vakuutukset joita mp ihmisillä on ja taas tulisi isompi kakku josta voisi vaantää järkevät mp vakuutukset.

Luulisin että 5000-10000 asiakasta on jo niin iso määrä että yhtiöt kiinnostuisivat ja voisi saada vaikka pulla kahvit neuvottelussa.
    JK:katso http://www.smoto.fi/kerhot.html
    Kuristamistahan on tehty saksassa jo iät ja ajat. Varmaan aika harvat tuontipyörät tulee täystehoisena paperilla. Kevareissa vastaava iilmiiö on ollut suomessakin heti tehorajojen tultua. Kevareissa tehdään tehorajan vuoksi ja saksassa vakuutusten. Eiköhän saksalaiset ole ihan samassa asemassa ja paini samojen ongelmien kanssa ja jos niiden keino on kuristus, niin miksei meidänkin? Tottahan tuohon tulee vakuutusyhtiö puuttumaan lämäämällä 4.7 x vuositulo + ( ajajan ikä x mopon ajokilometrit ) € sakkoja, jos jää kiinni...

En vain niin millään usko onko mitään merkitystä jos 10000 asiakasta siirtyy samaan vakuutusyhtiöön. Eiköhän jokaiselle vakuutusyhtiölle riitä asiakkaita ilmankin, saatikaan saada periaatteellisia vakuutusmaksuja muutettua asiakasmäärällä ? Eihän tilanne muuksi muutu. Saman verran kolaroidaan kuin aina ennenkin.
    Jalkapatikassa toistaiseksi...
    Nappulalta taisi nyt mennä pointti ohi.

Itse ehdottelin vastaavaa rintamaa jo aikaisemmin. Ei saanut kovin suurta kannatusta
    Lainaa (n00b @ Helmi. 11 2005,17:09) kirjoitti
    Nappulalta taisi nyt mennä pointti ohi.

Itse ehdottelin vastaavaa rintamaa jo aikaisemmin. Ei saanut kovin suurta kannatusta
    Niin taisi...
    Hyvä nappula lainaus Sinulta ;En vain niin millään usko onko mitään merkitystä jos 10000 asiakasta siirtyy samaan vakuutusyhtiöön. Eiköhän jokaiselle vakuutusyhtiölle riitä asiakkaita ilmankin, saatikaan saada periaatteellisia vakuutusmaksuja muutettua asiakasmäärällä ? Eihän tilanne muuksi muutu. Saman verran kolaroidaan kuin aina ennenkin.

Voiko joku tosiaan olla niin naivi (anteeksi sanonta) luulemaan että massalla ei ole voimaa??

Yksikertainen matematiikka 1000e vuodessa vak.maksu X 5000 asiakasta tekee 500.000 e vuodessa luulisi sillä jo jonkun kiinnostuvan näkemää bisnestä

saatikaan jos olisi se 10.000 mopoiliiaa valmiina siirtämään vak.maksut.

Mutta osaan jo sanoa että tämä ei onnistu koska me emme osaa nähdä kuin omat ongelmat saatikaan että osaisimme tehdä niille mitään.
    Lainaa (minä org @ Helmi. 11 2005,18:10) kirjoitti

Yksikertainen matematiikka 1000e vuodessa vak.maksu X 5000 asiakasta tekee 500.000 e vuodessa luulisi sillä jo jonkun kiinnostuvan näkemää bisnestä
    Monimutkaisella(?) matematiikalla minä saan tuosta ihan toisenlaisen tuloksen.
    Big guys need big bikes
    Hyvä nappula lainaus Sinulta ;En vain niin millään usko onko mitään merkitystä jos 10000 asiakasta siirtyy samaan vakuutusyhtiöön. Eiköhän jokaiselle vakuutusyhtiölle riitä asiakkaita ilmankin, saatikaan saada periaatteellisia vakuutusmaksuja muutettua asiakasmäärällä ? Eihän tilanne muuksi muutu. Saman verran kolaroidaan kuin aina ennenkin.

Voiko joku tosiaan olla niin naivi (anteeksi sanonta) luulemaan että massalla ei ole voimaa??

Yksikertainen matematiikka 1000e vuodessa vak.maksu X 5000 asiakasta tekee 500.000 e vuodessa * luulisi sillä jo jonkun kiinnostuvan näkemää bisnestä *

saatikaan jos olisi se 10.000 mopoiliiaa valmiina siirtämään vak.maksut. *

Mutta osaan jo sanoa että tämä ei onnistu koska me emme osaa nähdä kuin omat ongelmat saatikaan että osaisimme tehdä niille mitään. *
    *köh* 5 000 000e...
    Elämä on ihmisen parasta aikaa
    Anteeksi ehkä pitäisi mennä takaisin kouluun

Puolustelee ONSEKUITENKINISORAHA
    (ei se ollut kuin pilkkuvirhe)

Hyvä on. Olen sitten naivi, mutta matematiikka ei. Kuinka pieni on osa, esimerkkiyhtiössä Pohjolassa, moottoripyörävakuuttamisen osuus kokonaistuloksesta, joka on varmaan se asia mistä yhtiö on kiinnostunut.

Ote Pohjolan tilinpäätöksestä: "Vakuutusmaksutuotot kasvoivat 5,8 % ja olivat 692 milj. e (654 milj. e)."

Mainitsemasi 5 miljoonaa (5000 x 1000e) on 0,72 % kokonaisvakuutusmaksuista.

saatikaan jos olisi se 10.000 mopoiliiaa valmiina siirtämään vak.maksut.
    Tässä tapauksessa pitäisi saada 10 000 mopoilijaa vaihtamaan yhtiötä. 10 000:n moottoripyoräilijän vakuutusten osuus on nyt 1.44 % kokonaisvakuutusmaksuista. Jos yhtiö on valmis muuttamaan vakuutusmaksukäytäntöään saadakseen enemmän voittoa, niin en vieläkään usko tuon 1.44% muuttavan yhtiön kantaa, varsinkaan jos yhtiö väittää moottoripyörävakuutusten olevan hyvin kannattamattomia.
    En tiedä kuinka paljon vakuutuksia myydään rahoitusyhtiöiden kautta, mutta ilmeisen paljon sillä rahoitukseen liittyvän pakollisen vakuutuksen hinta on PALJON alempi kuin mitä se olisi jos sen ottaisi itse suoraan samasta vakuutusyhtiöstä. Tästäkin kirjoittelin jo aikaisemmin. Joten kyllä massassa on voimaa ja hintakilpailulle tilaa.

Ja sellaista firmaa ei olekkaan jota ei 5M EUR kiinnosta. Ei ole ainakaan kauaa. Kun tuottoa maksimoidaan niin joka ainoa euro lasketaan ja joka ainoa euro on tärkeä.

Vaikka mainitun vakuutusyhtiön koko tuotosta tuo ei olekkaan iso prosentuaalisesti on se silti valtava määrä rahaa. Kuinkahan suuri osuus se olisi ajoneuvovakuutuksista? Luuletko, ettei moottoripyörävakuutuksista vaastaavaa henkilöä/johtajaa kiinnosta oman vastuualueensa mahdollisimman hyvä tuotto/menestyminen?

Lisäksi voisin kuvitella, että moni vaihtaisi samalla myös muut vakuutuksensa pois yhtiöstä ja lovi vakuutusyhtiön tuloksessa suurenisi entisestään.
    Keskustelun avaaja on oikealla asialla, mutta johtopäätös uupuu kalkkiviivoilla.

SMOTO tekee juuri tuota työtä, kuin keskustelunavaaja ehdottaa. Mitä laajemmin motoristit järjestäytyvät, sitä painavammin SMOTOn sanaa kuuluu.

Jos ei omassa kerhossa jaksa olla toiminnassa mukana, tai on suoraan SMOTOn supportteri, niin kannattaa ilmottautua suoraan SMOTOn työryhmiin. Siellä ei osaavilta duuni lopu
    ... jotain piti muistaa

Yksikertainen matematiikka 1000e vuodessa vak.maksu X 5000 asiakasta tekee 500.000 e vuodessa * luulisi sillä jo jonkun kiinnostuvan näkemää bisnestä *

Mutta osaan jo sanoa että tämä ei onnistu koska me emme osaa nähdä kuin omat ongelmat saatikaan että osaisimme tehdä niille mitään. *
    Kolikon toinen puoli on noiden 10000 motoristin vahinkoalttius. Siinä on 10000 mahdollista uutta korvauksenhakijaa. Siinä tapauksessa, että nuo kaikki uudet vakuutukset olisivat tuloa, eikä niistä tarvitsisi kovasti korvauksia maksella, niin varmaan kiinnostaisi. Mutta jos otetaan kaikki smoton jäsenet, niin siihen mahtuu aika monenlaista viilettäjää. Omassa kerhossani on oma vakuutus-etu, eikä sen saamiseen riitä pelkkä jäsenkortin vilautus vakuutusyhtiössä.
    Lainaa (nappula @ Helmi. 11 2005,19:20) kirjoitti

Hyvä on. Olen sitten naivi, mutta matematiikka ei. Kuinka pieni on osa, esimerkkiyhtiössä Pohjolassa, moottoripyörävakuuttamisen osuus kokonaistuloksesta, joka on varmaan se asia mistä yhtiö on kiinnostunut.

Ote Pohjolan tilinpäätöksestä: "Vakuutusmaksutuotot kasvoivat 5,8 % ja olivat 692 milj. e (654 milj. e)."

Mainitsemasi 5 miljoonaa (5000 x 1000e) *on 0,72 % kokonaisvakuutusmaksuista.

Tässä tapauksessa pitäisi saada 10 000 mopoilijaa vaihtamaan yhtiötä. 10 000:n moottoripyoräilijän vakuutusten osuus on nyt 1.44 % kokonaisvakuutusmaksuista. Jos yhtiö on valmis muuttamaan vakuutusmaksukäytäntöään saadakseen enemmän voittoa, niin en vieläkään usko tuon 1.44% muuttavan yhtiön kantaa, varsinkaan jos yhtiö väittää moottoripyörävakuutusten olevan hyvin kannattamattomia.
    omasta kokemuksesta voin kertoa että pohjola on hyvinkin kiinnostunut saamaan motoristeja asiakkaikseen, siirsin itse edelliskaudella pyörän vakuutukset sinne kun bonusten mulkkaus kotilon ja pyörän välillä loppui. pohjolan miehet oli ainakin täällä pohjoisessa MP-näyttelyssä hyvin aktiivisesti kauppaamassa vakuutuksia. ymmärtävät kyllä oikein hyvin sen että motoristi(kin) on potentiaalinen asiakas jolla on muutakin vakuutettavaa kuin pyörä eli kyllä tällaisella joukkovoiman käytöllä olis varmasti jotain vaikutusta
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  14.  
    No hyvä jotkut näkevät että tässä olisi asiaa.

Joku taas puhuvat vakuutus yht. puolesta kuinka vaikeaa tämä vakuutaminen on ja kuinka prkl huono bisnes tää on.

Yksi taas heittää että tätä he tekevät ja haluavat apua siihen

Ajatus oli avata keskustelu ja hieman kertoa mitä joukko voima on ja sen järkevä käyttö.

Loppuun kysymys kuinka moni olisi valmis siirtämään tai siis antamaan sitoutumuksen (siis kirjalisena) siihen että on valmis siirtämään vak. siihen yhtiöön joka antaa parhaan edun ja hinnan mopo vakuutuksille. Itse olen valmis

HUOM: tämä on vain kysymys EI sido mihinkään. (vähän niin kuin kalluppi )