Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 102:sta
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 08 2005,22:33) kirjoitti
    vanhempi hiukka alle tonninen kone on ihan metka, hiukan kuminauhamainen ja yllätyksetön, mutta kumminkin kiva. Niin ja ne saundit on ihan kivat, varsinkin neljästä-viidestä tonnista ylöspäin.

Itse voisin kuvitella valitsevani sen, joka tuntuu mukavammalta ajoasennoltaan, jne. Saattaisin hyvinkin valita Trumpan, oli ne käppyrät sitte minkälaisia tahansa, tai insinöörit mitä mieltä tahansa. Omaan ajotyyliin ja runkorakenteeseen se Trumppa vaan sopii jotenkin paremmin.

Tosin ei taida kovin monella olle vielä ajokokemusta noista -05 -malleista...
    Tuo kuminauhamaisuus ja yllätyksettömyys kuulostaa kyllä vähän pahalta (=eli Hondan rivinelkulta).

Äänet vaikuttavat kyllä mielenkiintoisilta, kun netistä parista videopätkästä niitä ihmettelin. Ulinan puolesta vähän niinkuin ko. sivuilla joku kuvailikin "puoliksi sahattu Porsche 911 bokseri".

Ajoasennosta: minkäs mallinen ukko mahdat olla? Meikäläisellä on siis hakusessa mopotin 190+cm kuskille.

2005 kokemuksista: joo, tuskin tuosta kenelläkään vielä on kokemuksia, mutta luulisi laitteen olevan suunnilleen sama kuin viime vuonnakin ainakin luonteensa puolesta.

OFFTOPICISTA: Eivätköhän kaikki maailman ihmiset jo tiedä ilman kahdeksaa postauksellista dynokäppyröitäkin, että nykyiset tonniset sportit ovat parempia piirustusvälineitä värikkäiden käyrien piirtoon.

Henk.koht. kuitenkin olen koeajojen pohjalta päätynyt lopputulokseen, että R4-laitteet eivät voisi minua vähempää kiinnostaa supersport-kuosissaan ja nakunakin esim. Z1000:sta puuttuu joku oleellinen ja vaikeasti määriteltävä asia mitä olen hakemassa. Eivät vain sytytä, eivätkä innosta millään tasolla.

Liian sivistyneitä + liian muovisen lelumaisia lienee summaus pahimmista allergian aiheuttajistani.

Lainaa (NewmanRS @ Helmi. 10 2005,11:05) kirjoitti
    Kuka noista käppyröistä. Mulle on tärkeintä että lähtee silloin kun kiertää kahvaa eikä tarve polkea vaihteita alaspäin. Eli ns. normaaleilla liikennenopeuksilla. Ehkä pitäis verrata tuota suurimman vaihteen kiihtyvyyttä niin ehkä silloin nuo ubervälitetyt kisasportit voi hetkeksi jäädä. Esim mun edellinen triple RS jaksoi mukisematta 6:lla mennä taajamanopeuksia, joista vaan kaffaa vääntämällä lähdettiin aika haipakkaa. Tosin en ole koskaan millään "kunnon" sportilla ajanutkaan, joten tämä ei ehkä ole oikein validi argumentti.
    Ei ole vissiin juu, kyllä noi rivinelkut on jyränny pahasti twinit yms roll-oneissa suurimmalla vaihteella. Kannattas kokeilla joskus. Lähtee muuten tollanen kilonen kyykky kutosellakin ihan hyvin vaikka taajamanopeuksista, vaikka välitykset on helvetin pitkät.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 10 2005,11:06) kirjoitti
    Henk.koht. kuitenkin olen koeajojen pohjalta päätynyt lopputulokseen, että R4-laitteet eivät voisi minua vähempää kiinnostaa supersport-kuosissaan ja nakunakin esim. Z1000:sta puuttuu joku oleellinen ja vaikeasti määriteltävä asia mitä olen hakemassa. Eivät vain sytytä, eivätkä innosta millään tasolla.
    Vähän sama ongelma, nyt kun on päätä pahkaa ihastunut tuohon veturiin.. seuraavan pyörän valinta tulee olemaan aika vaikea, kun aprilian ulkonäkö ei miellytä, ducatien luotettavuus ja ylläpitokustannukset ovat mitä ovat.. twinikyykyt ovat aika harvassa

SP2 lienee ainoa vaihtoehto.. sääli etteivät ole Hondalla yrittäneet enää saada sitä kilpailukykyiseksi painon ja alustan suhteen noiden uudempien kilpailijoiden kanssa.. rahalla sekin tietty onnistuu

Messuilla kyllä miellytti silmää tuo uusi Triple.. täytyy bongata koeajotilaisuus jostain ensi kesänä.. jos vaikka tyytyisi sitten ajelemaan radalla kilvettömän i4-mopottimen kanssa ja siviilissä päästelisi Trumpalla

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 10 2005,11:17) kirjoitti
    Kuka noista käppyröistä. Mulle on tärkeintä että lähtee silloin kun kiertää kahvaa eikä tarve polkea vaihteita alaspäin. Eli ns. normaaleilla liikennenopeuksilla. Ehkä pitäis verrata tuota suurimman vaihteen kiihtyvyyttä niin ehkä silloin nuo ubervälitetyt kisasportit voi hetkeksi jäädä. Esim mun edellinen triple RS jaksoi mukisematta 6:lla mennä taajamanopeuksia, joista vaan kaffaa vääntämällä lähdettiin aika haipakkaa. Tosin en ole koskaan millään "kunnon" sportilla ajanutkaan, joten tämä ei ehkä ole oikein validi argumentti.
    Ei ole vissiin juu, kyllä noi rivinelkut on jyränny pahasti twinit yms roll-oneissa suurimmalla vaihteella. Kannattas kokeilla joskus. Lähtee muuten tollanen kilonen kyykky kutosellakin ihan hyvin vaikka taajamanopeuksista, vaikka välitykset on helvetin pitkät.
    Osittain totta Jälleen kerran:

Ote brittilehdestä, super-sportteja (+ 2 Touring sohvaa) todella vaativassa 6th gear roll-on 60 - 140 mph (96,5 - 225,2 km/h):

Kawa ZX-10R * * * * 11,01s (r4)
    Suzuki GSX-R1000 * 11,31s (r4)
    Triumph Sprint * * * * 12,97s (r3, ja vain 120hv)
    Yamaha YZF-R1 * * *13,58s (r4)
    Honda CBR1000RR * *13,65s (r4)
    Suzuki GSX-R750 * * 14,65s (r4)
    Aprilia RSV-R Factory 15,98s (v2)
    Aprilia Mille R * * * * * 17,91s (v2)
    Ducati 999S * * * * * *21,17s (v2)
    Honda VFR 800 * * * *29,31s (v4)

PS. Niin, ei mullakaan ole koskaan ollut todella super-sport-mopoa...mä oonkin vanha mies
    no niin...se siitä jyräämisestä......ei vaiskaan....hehehe...
    It only takes willpower.
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 10 2005,11:35) kirjoitti

Ote brittilehdestä, super-sportteja (+ 2 Touring sohvaa) todella vaativassa 6th gear roll-on 60 - 140 mph (96,5 - 225,2 km/h):

Kawa ZX-10R 11,01s (r4)
    Suzuki GSX-R1000 11,31s (r4)
    Triumph Sprint 12,97s (r3, ja vain 120hv)
    Yamaha YZF-R1 13,58s (r4)
    Honda CBR1000RR 13,65s (r4)
    Suzuki GSX-R750 14,65s (r4)
    Aprilia Mille R 17,91s (v2)
    Ducati 999S 21,17s (v2)
    Honda VFR 800 29,31s (v4)

PS. Niin, ei mullakaan ole koskaan ollut todella super-sport-mopoa...mä oonkin vanha mies
    Noniin!! Käyriähän osaa jokainen piirtää, mutta mitattuja aikoja onkin vaikeampi tehdä mieleiseksi. Sinne jäi taakse R1 ja CBR 1000. Ja nimenomaan ottaen huomioon Sprintin 120hv vastaan, R1/CBR 160-170hv. Hyvä suoritus Triumphilta.
    tulipas mukavan hiljaista.....ehhehe....vitsi vitsi...
    It only takes willpower.
    Lainaa (jyrhen @ Helmi. 10 2005,15:38) kirjoitti
    tulipas mukavan hiljaista.....ehhehe....vitsi vitsi...
    Jep. Tais Kiinapyörä-fanit lähteä karkuun. Hetken ne jaksaa pommittaa, kunnes huomaavat, että turhaan väsyttävät itseään.
    Hehheh.. Kummastuttaa kun V2:n ja R3:n "puolestapuhujat" ensin rummuttuvat, kuinka näissä kontruktioissa on tietyt ominaisuudet selkeesti parempia kuin rivinelkussa.. Sitten kun paljastuu, että ei olekaan parempia, niin aletaan tuulettamaan sillä jos pääsee edes lähelle ;)

Karua luettavaa tuo roll-on, jos V2 ja R3 olis parempia lähtemään isommalla vaihteella, niin nehän miehittäis tuossakin kärkipaikat! Nyt kärkipaikat menee yhtä lukuunottamatta R4:lle.

Mulle on ihan sama mistä kukin tykkää, ja hauskahan se on ajella vaikka yksmukisella. Olen vain sitä koittanut kertoa, että jos kehuu ja tuulettaa jollain ominaisuuksilla, niin ehkä sen tuuletuksen olis syytä perustua faktoihin..
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 10 2005,15:55) kirjoitti
    Mulle on ihan sama mistä kukin tykkää, ja hauskahan se on ajella vaikka yksmukisella. Olen vain sitä koittanut kertoa, että jos kehuu ja tuulettaa jollain ominaisuuksilla, niin ehkä sen tuuletuksen olis syytä perustua faktoihin..
    tää on sitä samaa virttä kun myntimies vetää höplästä ja sit joskus karu totuus alkaa paljastua ettei se "väännökkyys" tai alavääntö tai mikä lienee olekkaan ihan niin kuin se mukava myyjä sanoi...sitten kun vielä menee vielä möläyttämään samat sävelet ihmisten ilmoilla ja saakin korvat täyteen vastakommenttia niin pikkuisin voi harmistus iskeä..

en mä sen kummempaa tähän keksi.

kyllä muakin harmittais jos olisin luullut ostavani 02 Firepilden äärimmäisenä ratasporttina joka hakkaa tehossa mennen tullen muut tonniset...ja sitten kun täällä sitä hekuttaisin niin selkääni saisin että korvat punottais.

ja kun vielä omat mutu-teoriani bilden ylivoimaisuudesta murskattaisiin ja minut myös häpäistäisiin niin kyllähän se harmittaisi...

no sellasta
    ...Er..Houston we have a problem here...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
    vajaapyttyiset on useimmiten katukäytössä vähän "alaviritteisiä", varmaankin kestävyyden takia.. miten mahtaisi pärjätä rivinelkulle joku vähän kireämpi twini.. kyllähän niistäkin kilparadoilla ruutia löytyy.. Linkki

..ja vielä se 30kg ylipainoa pois

Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
    Lainaa (Mr. Big @ Helmi. 10 2005,15:18) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 10 2005,11:35) kirjoitti

Kawa ZX-10R 11,01s (r4)
    Suzuki GSX-R1000 11,31s (r4)
    Triumph Sprint 12,97s (r3, ja vain 120hv)
    Yamaha YZF-R1 13,58s (r4)
    Honda CBR1000RR 13,65s (r4)
    Suzuki GSX-R750 14,65s (r4)
    Aprilia Mille R 17,91s (v2)
    Ducati 999S 21,17s (v2)
    Honda VFR 800 29,31s (v4)

Noniin!! Käyriähän osaa jokainen piirtää, mutta mitattuja aikoja onkin vaikeampi tehdä mieleiseksi. Sinne jäi taakse R1 ja CBR 1000. Ja nimenomaan ottaen huomioon Sprintin 120hv vastaan, R1/CBR 160-170hv. Hyvä suoritus Triumphilta.
    Superbike-aihiolla- esim. CBR 1000RR FireBlade, jolla itse ajan - aktiivisemmin ajettaessa eli soveltaen luovasti nopeusrajoituksia, ei ajeta pelkällä väännöllä, vaan myös kierroksilla. Triumph Sprint ja esim. XX ovat luonteeltaan lähinnä matkavessoja, joilla voi harrastaa sitä väännöllä ajamista. Minä en lähde 6. vaihteella kiihdyttämään 96,5 km:stä ylöspäin, vaan enintään 3. vaihteella. Bladessa, joka on tällaiselle keski-ikäiselle miehelle erinomainen ajopeli, 2. vaihde vetää mittariin 190 km/h ennen kuin ruiskutus katkeaa, joten sitäkin voi käyttää kun oikein erityisen nopeasti pitää lähettää. Sprintillä on turha mennä jalkoihin pyörimään WSBK-sarjaan, oli 6th gear roll-on lukema mitä tahansa, mutta Bladella siellä on pärjätty osakilpailuvoittoihin asti. Ducati-armeija pelastui kaudella 2004 täpärästi kun ainoan Blade-kuskin, Chris Vermeulenin peliin tuli muistaakseni parissa kolmessa viimeisessä kisassa jotain mekaanista häikkää eli oli keskeytyksiä.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Joopa joo. Mulla on parempi kun sulla. Sulla ei voi olla parempi kuin mulla, koska mun pyörä menee ainakii täysii. Ja mun pyörä sutii ja paukkuu. Sit mulla on tehoputki.
    Voi Wee!!!! alkaa tää keskustelu menemään siihen kuuluisaan hiekkalaatikko väittelyyn.
    Lainaa (Mr. Big @ Helmi. 10 2005,17:57) kirjoitti
    Joopa joo. Mulla on parempi kun sulla. Sulla ei voi olla parempi kuin mulla, koska mun pyörä menee ainakii täysii. Ja mun pyörä sutii ja paukkuu. Sit mulla on tehoputki.
    Voi Wee!!!! alkaa tää keskustelu menemään siihen kuuluisaan hiekkalaatikko väittelyyn. *
    no juu..ihan ok aihe olis ollu jos ei olis alettu höpöttämään V2 koneen väännökkyydestä ja rivi4 koneen huipputehosta ja (ikään kuin) vastakkain asettelemalla moottorityyppejä..siis jos olisi puhuttu jotain muuta kuin mutua vatua tai vitua. ala-arvoiseksi juttu meni viimeistään silloin kun itse osallistun viestiketjuun

Kaikenlisäksi tästä ei ole kovinkaan kauaa kun viimeksi piti pistää riisitikulla silmään pizzalapion heiluttajia tuosta V2:n ylivoimaisesta alaväännöstä...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    Pappa Tunturi -71,
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 10 2005,15:55) kirjoitti
    Hehheh.. Kummastuttaa kun V2:n ja R3:n "puolestapuhujat" ensin rummuttuvat, kuinka näissä kontruktioissa on tietyt ominaisuudet selkeesti parempia kuin rivinelkussa.. Sitten kun paljastuu, että ei olekaan parempia, niin aletaan tuulettamaan sillä jos pääsee edes lähelle ;)

Karua luettavaa tuo roll-on, jos V2 ja R3 olis parempia lähtemään isommalla vaihteella, niin nehän miehittäis tuossakin kärkipaikat! Nyt kärkipaikat menee yhtä lukuunottamatta R4:lle.

Faktoihin... hmmm...

Käppyröitä kannattaa tuijotella silmät ummessa. Ne kertovat ihan yhtä paljon pyörästä kuin alkoholipitoisuus viinissä.

Monesti unohtuu sellainen suure, mitä ei voi mitata, kuten hyvä maku.

Viini, jossa on enemmän prosentteja, on parempi, erh...
    Makua ei pysty mitenkään mittaamaan, silti se on kaikkein oleellisin tekijä viinissä. Aloittelija tosin voi sijoittaa viinin paremmuusjärjestykseen edullisen hinnan ja mahdollisimman korkean prosenttiluvun mukaan, jotta tulisi enemmän känniin.

Päteeköhän sama moottoripyöriin

No niin, jatkakaa keskusteluanne.
    Lainaa (Mr. Big @ Helmi. 10 2005,17:57) kirjoitti
    Voi Wee!!!! alkaa tää keskustelu menemään siihen kuuluisaan hiekkalaatikko väittelyyn.
    No sitähän tämä keskusteluketju on jo ollut liki alusta lähtien, eli ei siis todellakaan mitään uutta.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (Earthend @ Helmi. 10 2005,11:27) kirjoitti
    [.. seuraavan pyörän valinta tulee olemaan aika vaikea, kun aprilian ulkonäkö ei miellytä, ducatien luotettavuus ja ylläpitokustannukset ovat mitä ovat..
    Höpöhöpö - tosimies menee huollattamaan pyöränsä normaalia huoltoväliä useammin klaukkalaan. Kiinteä huoltohinta 753 euroa + pientarvikelisä Halpaahan se...
    Lainaa (Jyri @ Helmi. 10 2005,18:26) kirjoitti
    Faktoihin... hmmm...

Käppyröitä kannattaa tuijotella silmät ummessa. Ne kertovat ihan yhtä paljon pyörästä kuin alkoholipitoisuus viinissä.

Samaa minäkin ihmettelin näiden käppyrämiesten jutuissa eli miten esitetään faktoja makuasioista ja subjektiivisista mieltymyksistä?

Jos tarkoitus oli verrata kahden nakun rähinäpyörän moottorien luonteita perstuntuman kautta, niin mitä tekemistä supersport-dynokäyrillä on asian kanssa?

Hiukka sama kuin vertailisi saunaklapien pilkkomistapoja: koneella saa parissa tunnissa eleettömästi ja olemattomalla vaivalla liiterin täyteen halkoja. Silti monet (kuten minä) kuitenkin tykkäävät mielummin hakata halkoja jeesuksen aikaisella kirveellä. Miksi? Koska se tuntuu hyvältä.

Se että joku piirtäisi minulle hienon käppyrän, joka osoittaa kuinka paljon symmetrisempiä halkoja ja nopeammassa ajassa kone tekee ei muuttaisi sitä tosiasiaa, että koneen käyttäminen ei tunnu missään.

Nyt oli siis tarkoitus hakea subjektiivisia makustelukommentteja rivikolmosia ja veekakkosia testailleilta ihmisiltä. Toivottavasti heitäkin tänne vielä lisää eksyy, vaikkakin pari sivullista paskanjauhantaa saattaa äkkiä siirtää mielenkiinnon muihin aiheisiin.
    nimenomaan.

Jos laiska twini ei kiinnosta, koska siitä ei ole mp:n voimanlähteeksi, esittelen mopedin, millaista ei saada tehtyä japanilaisella nelipyttyisellä moottorilla (pakko jauhaa twinistä):
    Keveys on mannaa

Niin joo, pidän kyllä nelipyttyisistäkin, kunhan nyt vain osallistun keskusteluun
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 10 2005,18:44) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Helmi. 10 2005,18:26) kirjoitti
    Faktoihin... hmmm...

Samaa minäkin ihmettelin näiden käppyrämiesten jutuissa eli miten esitetään faktoja makuasioista ja subjektiivisista mieltymyksistä?

Jos tarkoitus oli verrata kahden nakun rähinäpyörän moottorien luonteita perstuntuman kautta, niin mitä tekemistä supersport-dynokäyrillä on asian kanssa?

Hiukka sama kuin vertailisi saunaklapien pilkkomistapoja: koneella saa parissa tunnissa eleettömästi ja olemattomalla vaivalla liiterin täyteen halkoja. Silti monet (kuten minä) kuitenkin tykkäävät mielummin hakata halkoja jeesuksen aikaisella kirveellä. Miksi? Koska se tuntuu hyvältä.

Se että joku piirtäisi minulle hienon käppyrän, joka osoittaa kuinka paljon symmetrisempiä halkoja ja nopeammassa ajassa kone tekee ei muuttaisi sitä tosiasiaa, että koneen käyttäminen ei tunnu missään.

Nyt oli siis tarkoitus hakea subjektiivisia makustelukommentteja rivikolmosia ja veekakkosia testailleilta ihmisiltä. Toivottavasti heitäkin tänne vielä lisää eksyy, vaikkakin pari sivullista paskanjauhantaa saattaa äkkiä siirtää mielenkiinnon muihin aiheisiin.
    hahah vai käppyrämies ..no mitattu data on mitattua ja se on selkeää, sitten voidaan toki kinastella mikä mittaus on oikein ja mikä väärin, tai mitä mitattu tuos ylipäätään kertoo...
    mutta kuitenkin voidaan aina jäljittää miten miksi millä tavalla johtopäätökset on tehty. Näin toimien ollaan jo paljon lähempänä totuutta kuin jos kaikki perustuu fiilikseen.

en tiedä miten asian laita on nyt , mutta silloin ennen vanhaan, kun opiskelin, kaikki todistelut perustuivat nimen omaan faktaan..ei mutuun..eikä tuolla työnantajani tuotantolaitoksellakaan mitään tehdä mutulla vaan faktalla. Luoja varjelkoon meitä siitä insinöörin reppanasta joka mielenhäiriössään toimii mutulla...

no käppyrä on faktaa, fiilikseen perustuva on mutua vatua ja vitua. Myyntimies rakastaa mielikuvia asioista joiden faktapohja ei aina ole kovin vankkaa...mutta siitä viis kun paikalle saapuu testosteronia uhkuva nuorukainen ja ostaa fiilistä.. No jokainen tyylillään ja fiilistelyllä V2 huikean vääntö ja alavääntö kunniaan...

se että jos joku saa fiiliksen 2 mukisen papatuksesta, suosittelen kokeilemaan 1 mukista koska siinä papatusksessa ja värinässä saa vanhempikin mies, kuten minä, kunnon prostaattahieronnan ..jos ei värinästä niin ainakin papatuksesta.

kun luen tätä viestiketjua niin huomaan että mutumiehet alkavat heittämään fiilis vs faktaa..no huvinsa meillä kaikilla.

äläkäääää hyvät v2 ihmiset ottako itseensä, eihän tässä ole kritisoitu muusta kuin siitä ettei suusta päästetä ihan sammakoita ja illuusioita että rivi kolmonen olisi jotenkin kombinaatio jossa yhdistetään V2 massiivinen alavääntö ja rivinelosen kierrosherkkyys ja maksimi teho...

mutta hauskaahan tämä läpätys on ja mukavasti illat menee teiden sulamisia odotellessa..

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    Pappa Tunturi -71,
    Hyvin valikoivaa näyttää olevan tuo faktojen ja MUTUn häilyvä raja-aita

Ensin eräs heittää R1:stä kehiin joka paikkaan ja kuinka rivinelkut jyrää "vajaasylinteriset" ison vaihteen roll-onissa (MUTUa), sitten kun tuli faktat kehiin niin faktat ei kelvannutkaan taikka faktoja alettiin muokkaamaan omiin tarkoitusperiin sopiviksi

Ja eikä aikaakaan, kun toinen tulee ja sanoo ettei isolla vaihteella vedätys ole tarkoituskaan, vaan vaihteita pitää käyttää Voi hyvää päivää

Alkuperäinen aihekin jo kauan sitten unohtunut, mutta ei se mitään, pääasia että insinöörit pääsee pätemään, onnea valitsemallanne tiellä

Talttapää, tee itsellesi palvelus ja osta mopo jossa on fiilistä, äläkä vain vie sitä minnekään dynomittaukseen
    Topikkiin viitaten.. erään mp kauppiaan lausumaa:

'Vitut niissä twineissä mitään sielua ole yhtään enempää kuin noissa muissakaan paskoissa, pasit vaan kestää maailan tappiin Ducatit ei'

lalalalalaa.

Btw, uus Speed Triple on kyllä hieno vekotin.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Lainaa (Zam64 @ Helmi. 10 2005,20:32) kirjoitti
    hahah vai käppyrämies ..no mitattu data on mitattua ja se on selkeää, sitten voidaan toki kinastella mikä mittaus on oikein ja mikä väärin, tai mitä mitattu tuos ylipäätään kertoo...
    mutta kuitenkin voidaan aina jäljittää miten miksi millä tavalla johtopäätökset on tehty. Näin toimien ollaan jo paljon lähempänä totuutta kuin jos kaikki perustuu fiilikseen.

en tiedä miten asian laita on nyt , mutta silloin ennen vanhaan, kun opiskelin, kaikki todistelut perustuivat nimen omaan faktaan..ei mutuun..eikä tuolla työnantajani tuotantolaitoksellakaan mitään tehdä mutulla vaan faktalla. Luoja varjelkoon meitä siitä insinöörin reppanasta joka mielenhäiriössään toimii mutulla...

no käppyrä on faktaa, fiilikseen perustuva on mutua vatua ja vitua. Myyntimies rakastaa mielikuvia asioista joiden faktapohja ei aina ole kovin vankkaa...mutta siitä viis kun paikalle saapuu testosteronia uhkuva nuorukainen ja ostaa fiilistä.. No jokainen tyylillään ja fiilistelyllä V2 huikean vääntö ja alavääntö kunniaan...
    Onkohan sinulla nyt mennyt insinööritieteet, työaika, järkisyyt ja hauskanpito vahingossa samaan astiaan?

Toki jos perustaisin moottoripyöräni valinnan mitattavissa oleviin faktoihin, niin olisin ostanut nakukategoriasta Kawan Z1000:n jo aikaa sitten. Tai jos haluaisin vielä parempia mitattavissa olevia teholukemia tuottavan mopottimen, niin vaikka 10R:n.

Edelleen kun haluat kovasti mitata asioita, niin löytyisiköhän jostain päin netistä käyriä, joissa olisi vertailtu nakupyöriä seuraavilla mittareilla:
    -mustuus
    -muovikikkelimäisyys
    -soironoikaisukerroin
    -harteikkuus
    -orankikätisyyssopivuus
    -raspikurkkuisuus

Ainoat tässä threadissä tarjotut mittarit teho ja vääntö, kun ovat ainakin minulle 100+hp pyörissä taivaallisen yhdentekeviä. Ainakin minulle siis se asia joka ratkaisee pyörävälintani on se mielikuva ja fiilis, koska se on ainoa asia joka minulle erottaa pyörät toisistaan. Moni 150hp pyörä on minusta aivan paska, kun taas vaikkapa 105hp pyörä aivan mahtava. Mitä iloa minulle on tällöin dynokäyrien vertailusta?

Ja vielä mielenkiintoisempi filosofinen kysymys on mielestäni tällöin mikä kumma on tämä totuus, johon fiilispohjalta valitsemillasi faktoilla pyrit? Miten perustelet vaikkapa musiikkimakuasi faktoilla ja mikä yleensäkään on objektiivisesti tarkastellen hyvää musiikkia? Onko se sitä, jossa soitetaan kovimmalla äänenpaineella ja eniten nuotteja samassa ajassa?

Lainaa (Talttapää @ Helmi. 10 2005,21:17) kirjoitti
    Miten perustelet vaikkapa musiikkimakuasi faktoilla ja mikä yleensäkään on objektiivisesti tarkastellen hyvää musiikkia? Onko se sitä, jossa soitetaan kovimmalla äänenpaineella ja eniten nuotteja samassa ajassa?
    Sitä nimenomaan. Mites muutenkaan?
    *läjä sivistyneitä sanoja*
    kun luen tätä viestiketjua niin huomaan että mutumiehet alkavat heittämään fiilis vs faktaa..no huvinsa meillä kaikilla.

äläkäääää hyvät v2 ihmiset ottako itseensä, eihän tässä ole kritisoitu muusta kuin siitä ettei suusta päästetä ihan sammakoita ja illuusioita että rivi kolmonen olisi jotenkin kombinaatio jossa yhdistetään V2 massiivinen alavääntö ja rivinelosen kierrosherkkyys ja maksimi teho...

mutta hauskaahan tämä läpätys on ja mukavasti illat menee teiden sulamisia odotellessa..
    Mutu, vatu tai vitu, joku niistä on kenties heimo afrikassa? Voisiko se olla faktaa?

Hauskaahan tämä on mopoharrastajalle, siis roikkua näissä foorumeissa ja odotella ajokelejä. Tätä keskustelua on muuten käyty todella monessa aiheessa syksystä asti.

Miksi ihmeessä V2-moottoreita ylipäätään laitetaan pyöriin, siis myös aivan uusiin malleihin?

Muutamia tässä: Aprilian RSV1000, Tuono, Falco, Futura, Ducatin kaikki mallit, Moto-Morini, ihan uutena KTM Super Duke, Boxer, Buell, Ghezzi&Brian, Moto-Guzzi, yms yms?

Muistaakseni moottorityypille annettiin takavuosien Superbike-säännöissä helpotusta, koska rakenteesta ei vaan saada tehoa ulos niin kuin nelipyttyisistä kilpailijoistaan.

Siihen Zam tahi Official Tylyttäjä Fan Club (lyhenne vaikkapa OTFC) ei ihan helposti pysty vastaamaan? Mikä saa täällä foorumeillakin viisastelevia insinöörejä vastaavat insinöörit valitsemaan kaikista konstruktioista juuri nimenomaan V2-moottorin? Vaikka käyrä nousee ja kertoo selvää kieltään R4:n paremmuudesta? höh...

Hyvä viini arvostellaan edelleen vain ja ainoastaan tunnepohjaisilla aisteilla, viinien eroja ja paremmuuksia ei pysty mittaamaan.

Mistä sitä suomalainen nettikirjoittaja-inssi tietää, onko mp-tehtaan hyvinkoulutetun insinöörin mielestä nimenomaan V2 se oikea valinta vaikka siinä tapauksessa, että sen ympärille on yksinkertaisesti helpompi rakentaa pyörä? Vai halutaanko hakea jotain sellaista kummallista, ei-mitattavaa kuin tunne, tuntuma ja fiilis?

Pystytäänkö mittaamaan sitä, kuinka monen kuskin mielestä twini yksinkertaisesti tuntuu paremmalta, vaikka 1000 mp-kuskin otannassa, vaikka penkkikäyrä kertoo "lahjomattoman" totuuden kuitenkin R4:n paremmuudesta. Jos mitataan "tunnetta", tai paremminkin sitä, kuinka moni tuntee jommankumman moottorityypin paremmaksi ollaankin jo lähellä tiedettä ja faktaa.

Mielenkiintoista sinänsä, Tvini jostain syystä usean sellaisella ajavan mielestä tuntuu tehokkaalta ja helposti ajettavalta? Miksiköhän... tunne... hmmm...

Mp-kauppias, siis pitkänlinjan sellainen, on usein saanut yliannostuksen moottoripyöräilystä, ja tunnetta ei enää ole ollenkaan, ei edes huvita k*sta pyöriä päin. Sama ilmiö on havaittavissa alkoholismina ja muina yliannostusilmiöinä...

Onkohan se tunne, fiilis kuitenkin se, joka ratkaisee sen, kumpi moottorityyppi on oikeasti "tehokkaampi"? Jos siis käppyrä ei kerrokaan...

nimim. "Mitenköhän monesti se Ducati on viimeisen 15 vuoden aikana vienyt Superbiken mestaruuden"
    Lainaa (Jyri @ Helmi. 10 2005,21:46) kirjoitti
    nimim. "Mitenköhän monesti se Ducati on viimeisen 15 vuoden aikana vienyt Superbiken mestaruuden"
    Tai "joku muu" twini..
    Hyvähän se on viedä kun Superbike-säännöt suosivat V-2:sta. Eikö tuo ole jo liene aiemminkin todettu tälläkin foorumilla. Iso punainen esitteli v. 2000 V-2:n eli SP:n, jolla heti voitettiin MM, joten kyllä se vinosilmä-inssi osaa toimivia pelejä rakennella aina silloin kun haluaa. Montako V-2-moottorista Ducatia muuten ajaa nykyisin MotoGP:ssä?
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 10 2005,21:17) kirjoitti

Onkohan sinulla nyt mennyt insinööritieteet, työaika, järkisyyt ja hauskanpito vahingossa samaan astiaan?

Toki jos perustaisin moottoripyöräni valinnan mitattavissa oleviin faktoihin, niin olisin ostanut nakukategoriasta Kawan Z1000:n jo aikaa sitten. Tai jos haluaisin vielä parempia mitattavissa olevia teholukemia tuottavan mopottimen, niin vaikka 10R:n.

Edelleen kun haluat kovasti mitata asioita, niin löytyisiköhän jostain päin netistä käyriä, joissa olisi vertailtu nakupyöriä seuraavilla mittareilla:
    -mustuus
    -muovikikkelimäisyys
    -soironoikaisukerroin
    -harteikkuus
    -orankikätisyyssopivuus
    -raspikurkkuisuus

Ainoat tässä threadissä tarjotut mittarit teho ja vääntö, kun ovat ainakin minulle 100+hp pyörissä taivaallisen yhdentekeviä. Ainakin minulle siis se asia joka ratkaisee pyörävälintani on se mielikuva ja fiilis, koska se on ainoa asia joka minulle erottaa pyörät toisistaan. Moni 150hp pyörä on minusta aivan paska, kun taas vaikkapa 105hp pyörä aivan mahtava. Mitä iloa minulle on tällöin dynokäyrien vertailusta?

Ja vielä mielenkiintoisempi filosofinen kysymys on mielestäni tällöin mikä kumma on tämä totuus, johon fiilispohjalta valitsemillasi faktoilla pyrit? Miten perustelet vaikkapa musiikkimakuasi faktoilla ja mikä yleensäkään on objektiivisesti tarkastellen hyvää musiikkia? Onko se sitä, jossa soitetaan kovimmalla äänenpaineella ja eniten nuotteja samassa ajassa?
    jaapa..ei ei...en minä pyörän valintaa tässä nyt ole kritisoimassa, en todellakaan. Vaan ainoastaan sitä "V2"-moottorin muhkeaa alavääntöä, siis sitä myyntimiehen mantrahöpötystä.

Moottoripyöräily on mitä suurimmassa määrin fiilistä/fiilistelyä varsinkin meidän katuvässyköiden.

mitä sitten minun pyörän valintaan tuli..en tehnyt sitä fiilispohjaöta, en ainakaan siinä mielessä miten minä ymmärrän sanan fiilis. mutta jokainen tyylilllään myös tässä topikissa.

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    Pappa Tunturi -71,
  30.  
    Lainaa (Bomber @ Helmi. 10 2005,23:06) kirjoitti
    Hyvähän se on viedä kun Superbike-säännöt suosivat V-2:sta.
    En ole sääntöihin paljoa perehtynyt, mutta millä tavalla ne säännöt nimenomaan suosivat twiniä, muuten kuin tasaamalla tehoeroja eri moottorikonstruktioiden välillä?
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen