Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    vuosien myötä ns:kyykäpyörien ajoasento on muuttunut
    jatkuvast, nytkin on taas luettavissa että pyörien pituus
    korkeus ovat tas "pienentyneet" miten jatkuu kehitys, jos
    joka vuosi lähtee muutama milli niin onko "päätä" näkyvissä.

    pian ei erota mikä on piikki mikä tonninen, katteet peitää
    koneet, olen tottunut että joku tonninen on SUURI pyörä
    ja niinedelleen, suunnittelevatko japanilaiset meille eurooppalaisille
    "sopivat" pyörät eikö se ole sama kun italialaiset tekevät meille
    kenkiä, eivät varmaan sovi jos käytät 43 numeroista niin saat
    ostaa 45.

    tuo sikiö asento on meillä käytössa ainoastaan ennen syntymää
    vessanpytyllä ja urologillaa ja missään niissä ei välttämättä
    viihdy pitkää aikaa kuin tuossa ensimmäisessä (ja sekin on pakko) .

    eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
    siihen liityvien osalta, tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
    käytettävää ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
  2. #2
    Lainaa (jarijii @ Helmi. 04 2005,12:55) kirjoitti
    eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
    siihen liityvien osalta, *tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
    käytettävää *ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
    Tuohon samaan liittyy myös customien suhteen mittojen vienti äärimmilleen, jos nyt ei suoraan tehtaalla, niin ainakin talleilla rakennettaessa. Itse olen törmännyt esim. tapaukseen, jossa jalka- ja käsihallintalaitteet oli siirretty niin, että kaltaisellani kääpiöllä (180cm) oli ihan rajoillaan ylettyä niihin niin, että ajamaan pystyi.
  3. #3
    Lainaa (pete @ Helmi. 04 2005,14:14) kirjoitti
    Tuohon samaan liittyy myös customien suhteen mittojen vienti äärimmilleen, jos nyt ei suoraan tehtaalla, niin ainakin talleilla rakennettaessa. Itse olen törmännyt esim. tapaukseen, jossa jalka- ja käsihallintalaitteet oli siirretty niin, että kaltaisellani kääpiöllä (180cm) oli ihan rajoillaan ylettyä niihin niin, että ajamaan pystyi.
    Älä Pete masennu, mulla noin 167 cm mittaisena, persjalkaisena, on ongelmana se, että esim. V-Rodissa jalat ei yllä jalkatapeille...
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  4. #4
    Ja jossain customeissa joutuu istumaan pelkääjän paikalla että mahtuisi ajamaan pyörää. Duracl, ei pahalla
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  5. #5
    heh... tulee tässä mieleen vanhoja.
    joskus kultaisina 90 luvun alun käytiin kuolaamassa paikallisessa mp kaupassa Hondan RC30stä sekä Yamahan OW01stä ja samassa nipussa oli koeistuttavana myös zxr400 joka tuntui silloin niiiiiin pieneltä ettei siihen ihminen voinut mahtua. sittemmin on käynyt niin että oma yzf on tiukemmassa linkussa kuin se zxr4nen eikä edes tunnu kovin rasittavalta tankkausvälillä (250km) joten kaikkeen tottuu.

    kyllä se noissa nopeissa vehkeissä on niin että paino ei ole voimaa, ja ylipaino ei ole ylivoimaa. mitä pienemmäksi saavat runtattua niin sen parempi. kilpaahan niillä ajetaan ja kilpakuskeista harva on yli 180cm. paitsi colin edwards ehkä. mutta poikkeus vahvistaa säännön
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  6. #6
    Lainaa (GriZzLy @ Helmi. 04 2005,14:24) kirjoitti
    Ja jossain customeissa joutuu istumaan pelkääjän paikalla että mahtuisi ajamaan pyörää. Duracl, ei pahalla
    Nii-in... Mut on tuossa mun moottoripyörän ulottuvuuksissa se hyvä puoli, että eipähän ole ihmiset ruinaamassa tyyppejä ihan itte saa ajaa!

    Sitä mä kyllä ihmettelen, että jos sä et "mahdu" betsyn kyytiin, kun et sä nyt kuitenkaan mikään ihan hujoppi ole... niin miten ihmeessä sä mahdut niitten muovipyörien kyytiin mitä sä diggailet???



  7. #7
    Juuri sopivankokoista pyörää ei ole olemassa. Itse haluan ajaa sporttipyörää vain koska pidän sellaisesta pyörästä. Pituus vain on ongelma kun sitä on melkein kaksi metriä. Yleensä olen pyöriä vertaileessani ja muita pyöräilijöitä jututtaessani törmännyt seuraavaan:

    1. Jos olet normipituinen, voit ajaa millaista pyöräää vain

    2. Jos olet lyhyt niin pienillä modeilla saa ajettua sporttiakin

    3. Jos olet pitkä niin osta gold wing

    Joskus vain tuntuu että tosi lyhyttä kuskia suorastaan kannustetaan modifiointiin, kun taas pitkää jätkää suositellaan vaihtamaan pyörää...

    Näiden pohjalta uusien muoviluotien pieneminen suututtaa

    Millaista pyörää minä ajan viiden vuoden päästä kun ei enää valmisteta pyörää jolla haluaisin ajaa...
    Jalkapatikassa toistaiseksi...
  8. #8
    Lainaa (duracl @ Helmi. 04 2005,15:34) kirjoitti
    Nii-in... Mut on tuossa mun moottoripyörän ulottuvuuksissa se hyvä puoli, että eipähän ole ihmiset ruinaamassa tyyppejä * *ihan itte saa ajaa!
    Ainakin melkein koko ajan.

    Olihan siinä vähän polvet suussa... Mutta enemmän harmitti se, kun ZRX:n takavalo rupesi loittonemaan, eikä kahvasta kääntäessä oikein tapahtunut mitään!

    (...mikä toisaalta taisi olla ihan hyvä juttu.) *
    ZZR 1200
  9. #9
    Itseäni harmittaa lähinnä tuo istuimen ja stongan välisen välin lyheneminen. Esim. uudessa cbr 600:ssa on niin lyhyt tuo väli että ottaisi polla kiinni pleksiin jos kunnolla kyyristyisi. Eikä pituutta mulla kuitenkaan ole kuin 183cm.
    Oma vanha kunnon gixxeri toimii mukavammin kun on pitkä ja matala. Siis pyörä.
    Jälleen suzukisti
  10. #10
    Lainaa (jarijii @ Helmi. 04 2005,13:55) kirjoitti
    vuosien myötä ns:kyykäpyörien ajoasento on muuttunut
    jatkuvast, nytkin on taas luettavissa että pyörien pituus
    korkeus ovat tas "pienentyneet" miten jatkuu kehitys, *jos
    joka vuosi lähtee muutama milli niin onko "päätä" näkyvissä.

    pian ei erota mikä on piikki mikä tonninen, katteet peitää
    koneet, olen tottunut että joku tonninen on SUURI pyörä
    ja niinedelleen, *suunnittelevatko japanilaiset meille eurooppalaisille
    "sopivat" pyörät eikö se ole sama kun italialaiset tekevät meille
    kenkiä, *eivät varmaan sovi jos käytät 43 numeroista niin saat
    ostaa 45.

    tuo sikiö asento on meillä käytössa ainoastaan *ennen syntymää
    vessanpytyllä ja urologillaa *ja missään niissä ei välttämättä
    viihdy pitkää aikaa kuin tuossa ensimmäisessä (ja sekin on pakko) .

    eli missä tulee ns: raja vastaan rungon mittojen ja muiden
    siihen liityvien osalta, *tehdäänkö seuraavaksi vain radalle
    käytettävää *ja toinen malli normaalin tieliikenteeseen.
    Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
    Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
    Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.
  11. #11
    Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
    Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
    Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.

    enköhän minä jo tähän ikään mennessä ole tuon tiennyt ilman
    neuvomistakin, mainitsit mikä mukavuudess jne, "radalla" puhuin
    nimenomaan katupyöristä ja radalle tehtävistä pyöristä siis
    erikseen, sillä ei maantiellä "yleensä" ajeta kin radalla, ja eikö
    katupyörissä olisi hyvä olla myös vähäv "mukavuutta" .
  12. #12
    Niin, itse pitkäjalkaisena ja lyhytkätisenä en kyykyttimellä suostu ajamaan, ei yksinkertaisesti pysty, kuin lyhyen pätkän kerrallaan. Siihen kun lisätään vanha vamma, joka staattisessa rasituksessa vie tunnon kaasukädestä, niin a vot. Lisäksi mulla tulee huono olo, kun persaus on korkeammalla kuin pää, menee veri päähän ja se taas ei sovellu, voi tulla ajatus ja se sattuu.
  13. #13
    En oikein koskaan ole ymmärtäny tuota kyykkäjuttua. Tai siis olen, mutta enempi radalle se kuuluu ja siellä se on paikallaan.
    Mutta ihmettelen vaan kauhiasti sitä, että kyykkäpyöriä hankitaan matkapyöräksi ja jopa kahden ihmisen sellaiseksi.
    En kyllä ymmärrä customiakaan matkapyöränä, ei se ainakaan mulle soveltunut kuin kioskilla käyntiin. On niitä matkantekoon mukavampiakin vehkeitä...
    Se normaaliajoon paras ajoasento on muuten aika wanha keksintö.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa (jarijii @ Helmi. 04 2005,22:59) kirjoitti
    Eiköhän noi kyykkyjen ajoasennot oo rakennettu periaatteella:Minkä mukavuudessa voittaa,radalla häviää..
    Ei varmaankaan insinöörejä hirveesti kiinnosta,tavallisen motoristin mielipiteet kyykkypyörän ajoasennoista.
    Ihan vihjeeksi myynnissä on muunkin mallisia pyöriä,kuin kyykky..Ei tarvii olla sikiöasennossa,kuten joku jo mainitsi Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana.

    enköhän minä jo tähän ikään mennessä ole tuon tiennyt ilman
    neuvomistakin, mainitsit mikä mukavuudess jne, "radalla" puhuin
    nimenomaan katupyöristä ja radalle tehtävistä pyöristä siis
    erikseen, sillä ei maantiellä "yleensä" ajeta kin radalla, ja eikö
    katupyörissä olisi hyvä olla myös vähäv "mukavuutta" .
    Onhan katupyörässä ajomukavuutta esim Bandit ja FZS on mun mielestä katupyöriä,voihan niillä toki mennä metsäänkin ajelemaan,mutta ne on mielestäni silti vielä katupyöriä..
    Onhan kyykkypyörätkin katupyöriä,vaikka ajoasento on mitä on.Pitäisikö mielestäsi kyykkypyöriin laittaa suorastonga ja tasanenpenkki,että niillä olisi mukava ajaa kadulla?

    Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että *niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?
  15. #15
    Lainaa ("R" Sujari @ Helmi. 05 2005,16:59) kirjoitti
    Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?
    Täysin samaa mieltä; erilaisia pyöriä on kaupat täynnä, varmasti löytyy mieleinen malli kaikille ja pientä hienosäätöä voi tarvittaessa tehdä lisäheebeleillä. Ihan pakko ei ole hankia äärimmäistä kyykkyä jos haluaa ajella pystypäin pitkiä matkoja parempi puolisko ja puoli omaisuutta mukana. Harvoin ne varmaan Avensis Verso ja Ferrari Enzokaan on vaihtoehtoina kotiloa ostettaessa.
  16. #16
    Lainaa (mka @ Helmi. 05 2005,18:31) kirjoitti
    Lainaa ("R" Sujari @ Helmi. 05 2005,16:59) kirjoitti
    Oisiko seuraava topicci:Miksi Ferrareista pitää tehdä niin matalia,että *niillä on vaikea ajaa katukiven yli niin,että pohja ei ottaisi kiinni...?
    Täysin samaa mieltä; erilaisia pyöriä on kaupat täynnä, varmasti löytyy mieleinen malli kaikille ja pientä hienosäätöä voi tarvittaessa tehdä lisäheebeleillä. Ihan pakko ei ole hankia äärimmäistä kyykkyä jos haluaa ajella pystypäin pitkiä matkoja parempi puolisko ja puoli omaisuutta mukana. Harvoin ne varmaan Avensis Verso ja Ferrari Enzokaan on vaihtoehtoina kotiloa ostettaessa.
    Hyvä vertaus, Eli kaxpyöräisistäkin löytyy "M5 ja S4 malleja" kuten kaikki isot pystynakut. FZS1000, ZXR 1200, Banditit, CB1300, jne, jne, eli jos haluaa voimaa ja ajo-ominaisuuksia ei silti ole "pakko" ajaa ratakyykyllä
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
  17. #17
    Onko muitakin pyöriä kuin kyykyt.... ei ole mun silmään sattunu, onneksi
    Fun is not a straight line
  18. #18
    Miks kaiken pitäs olla paremmin ylimittasille? Jotain kivaa pitää jäädä meille pienillekin.
  19. #19
    "Triump Rocketin ajoasennosta on kyykky kaukana."

    --------------
    kyseessä oleva (kaunis,upea,paras) customi on kaikenlisäksi
    suoritusarvoiltaankin hulppea.Hyvä esimerkki siitä kuinka voi yhdistää mukavan ajoasennon ja hyvän suorituskyvyn.
    Nopeudet tosin pysyvät mm.matka-ajossa paremmin aisoissa,koska suojaavaa katetta ei pyörästä löydy,tosin voihan siihen asentaa pyörän ulkonäön pilaavan pleksin....
    yhtä kaikki,vaihtoehtojahan loppujen lopuksi löytyy,kun hiukan perehtyy ja jopa koeajaa eri vaihtoehtoja.
    It only takes willpower.
  20. #20
    Lainaa (issu @ Maalis. 03 2005,19:59) kirjoitti
    Hyvä vertaus, Eli kaxpyöräisistäkin löytyy "M5 ja S4 malleja" kuten kaikki isot pystynakut. *FZS1000, ZXR 1200, Banditit, CB1300, jne, jne, eli jos haluaa voimaa ja ajo-ominaisuuksia ei silti ole "pakko" ajaa ratakyykyllä
    Kröhöm... tarkoitat varmaan ZRX...? Ei se mitn, sekoan tuossa aina itsekin.
    ZZR 1200
  21. #21
    joo-o, pyörät vaan pienemmiksi ja ajoasennot kyyrymmiksi! yli 170-senttiset saa mun puolesta ajaa vaikka... öö.. tila-autoilla


    kerrankin persjalkasuudesta jotain etua...
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  22. #22
    Uus kilogixeri on joka suuntaan pienempi kuin 600cc ja 750cc "pikkuveljensä".. ainoastaan akseliväli on 5mm pidempi, ja painoa muutama kilo enemmän.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  23. #23
    Tää on kyllä itseaiheutettua, mutta polvet on niin jäykät että joutuu usein ajeleen XJR:lläkin takapenkiltä, onneksi siellä ei istu ketään...

    Väliin tuntuu että hiukan isompi moppe ois paikallaan. Tietty jalat suorana ajettaviakin on, mutta niissä taas paha selkä ei kestä. Oiskohan se Winki sitten ainoo...laittaas siihen laiskanlinnan istuimeks...
    <p>Muuten sanoisin että meininki täällä muistuttaa Fingerporin lehtimiehen mallia. Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.</p>
  24. #24
    Mäkin olen vakaasti päättäny vaihtaa pyörää, heti kun löytyy sopiva:
    - tarpeeksi väljä ajoasento
    - moottoripyörän näköinen (ei mikään muoviluoti tai sohvakalusto tai apinakiikku...)
    - keppiveto
    - tarpeeksi tehoa ja vääntöä (no se ei ole paljon, se "tarpeeksi")

    Niin, ja heti kun löytyy massia sen vaihdon suorittamiseen.

    Taidanpa ajella vielä ensi vuosituhannellakin samalla mopolla.
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
  25. #25
    Tällaisena 168cm persjalkaisena en yllä kunnolla molemmin jaloin maahan ilman varvistelua ja pyöränä on tuollainen Hondan 600RR. Joten kyllä sitä toivoisi olevansa edes vähän pidempi, mutta todennäköisesti ajoasento ei olisi niin mukava kuin tällä hetkellä. Mainittakoon myös, että olen alunperin kotoisin aika läheltä missä nuo Japanin raketit valmistetaan, että ei ne kyllä ihan kaikkea ota pelkästään omien rakenteiden mukaan, eli ilmeisesti kyykyissä ei sitten ole tarkoituskaan paljoa pysähdellä liikennevaloihin. Mitenköhän tämä nyt liittyy tähän aiheeseen... Mut joo..



    Vielä kun oppisi ajamaan...
  26. #26
    Lainaa (Sainhwinder @ Maalis. 04 2005,12:46) kirjoitti
    Tällaisena 168cm persjalkaisena en yllä kunnolla molemmin jaloin maahan ilman varvistelua ja pyöränä on tuollainen Hondan 600RR. Joten kyllä sitä toivoisi olevansa edes vähän pidempi, mutta todennäköisesti ajoasento ei olisi niin mukava kuin tällä hetkellä. Mainittakoon myös, että olen alunperin kotoisin aika läheltä missä nuo Japanin raketit valmistetaan, että ei ne kyllä ihan kaikkea ota pelkästään omien rakenteiden mukaan, eli ilmeisesti kyykyissä ei sitten ole tarkoituskaan paljoa pysähdellä liikennevaloihin.
    Radallahan ei tarvii jalkoja laittaa maahan, ja kun varikolle ajetaan niin siellä on henkilökunta ottamassa vastaan ja pitää pyörää pystyssä
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  27. #27
    Olisko Kotarin 640 Adventure jonkinmoinen vastaus? Tilaa on vähän isommallekin, menee vähän kuoppaisemmallakin uralla jos kuski vaan vie eikä kai valita vaikka olisi vähän tavaraakin kyydissä. Kakkoskuskia tuskin sitten sietää, tai ainakaan se kakkonen ei siedä. Itse olen vähän leikkinyt ajatuksella T-ässän vaihtamisesta tuollaiseen, mutta tuskin nyt ihan vielä kumminkaan. Ässä tuntuu kumminkin aikas kivalta tällaiselle vähän-yli-190-kuskille. Niin kyllä tuo KTMkin..

    p
  28. #28
    Niin-juu, edelliseen vielä, eipä se Kotari nyt sit varmaan yleensä ole eka vaihtoehto sille Cebari600RR:lle, onpa kummikin moottoripyörän näköinen (ja tuntuinen) siitä kai osin oli alussa juttua...

    taas,
    p
  29. #29
    Koskahan ne keksii tehdä jostain pyörästä eri kokoja? Siis tarkoitan sitä, että malli on ja pysyy samana, mutta koko vaihtelee vaikkapa S-L. Siinä olisi pitkille oma kokonsa L, keskimittaiset voisivat ajella tuolla M-koolla ja meille pienille olisi tehty oma koko S.


    Yllä ihan ilmainen vinkki jollekin pyörävalmistajalle. Palkkioksi ideasta voisin ottaa koeajoon vaikkapa vuodeksi - pariksi sen s-koon... *
    Joka vanhoja kaivelee - sitä tikulla silmään!
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MotoNeiti @ Maalis. 11 2005,13:44) kirjoitti
    Koskahan ne keksii tehdä jostain pyörästä eri kokoja? Siis tarkoitan sitä, että malli on ja pysyy samana, mutta koko vaihtelee vaikkapa S-L. Siinä olisi pitkille oma kokonsa L, keskimittaiset voisivat ajella tuolla M-koolla ja meille pienille olisi tehty oma koko S.
    Kawasakilla oli (on) ZXR750 ja ZXR400.. hyvin samanlaiset pyörät, mutta toinen pienempi joka suuntaan *..ei tietenkään ihan sama mitä ajat takaa, mut noita pikkukyykkyjä ei paljoa Suomeen enää tuoda, vaikka kysyntää ehkä oliskin



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen