Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 106:een 106:sta
  1. #91
    Kaikki konkurssi- ja muut sen tapaiset taloudelliset asiat ovat sen verran vakavia juttuja, että niistä mieluummin vain vankkaa faktaa kuin kuulopuheita tai arveluita tänne julkiselle foorumille.
    Tämäntyyppisissä asioissa voi lopulta olla kyse yrittäjän ja monen muun henkilön ammatista ja toimeentulosta, eikä kukaan halunne omiakaan talousasioitaan tänne spekuloitavaksi. Kiitos.
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -



    * Arctic Ranger *
  2. #92
    Lainaa (Jyri @ Touko. 23 2005,13:28) kirjoitti
    kuulin, että olisi ollut lähellä konkurssia viime viikolla. Tietääkö joku siitä?

    Nyt oma omaisuus viimeistään pois siitä firmasta kuin olisi jo!
    Ja tällä viikolla ei enää konkurssiuhkaa? Jos konkurssi uhkaa, se ei poistu viikossa tuon kokoiselta yritykseltä, paitsi jos rahoitusta tulee runsaasti muualta. Ja se taas ei ole ihan sellainen parin päivän juttu. Saattaa tietysti olla mahdollista, että konkurssi on lähellä, kun en tunne yritystä. Mutta esim. jos yrityksen kassassa ei ole rahaa, se ei tarkoita välttämättä välitöntä konkurssiuhkaa. Rahoitus on vinkeä laji...
    - Rajatonta Voimaa! -
  3. #93
    Noniin... kysykää helsingin käräjäoikeudesta asiaa. Tieto on siis varma ja varmistaa sen voi tosiaan em. paikasta kuka vain.

    Jotain oli maksamatta, sillä eräs vakuutusyhtiö haki CW:tä konkurssiin. Ovat kuitenkin saaneet asian sovittua, eli ei mennyt.

    Riski on kuitenkin olemassa.
  4. #94
    Ikävä kertoa tälläistä juttua, mutta tämä vain varoitukseksi niille jotka asioivat ko. yrityksen kanssa.

    Onneksi on sentään viestinnänvapaus...
    harmi vain, että en itse tullut tutustuneeksi Cycle Worldin toimintaan ennen kaupantekoa. Tein nimittäin kaupat uudesta pyörästä huhtikuun puolenvälin aikaan ja toimitusajaksi puhuttiin "kaksi-kolmeviikkoa" (joka jo sinällään 3-kertaa pidempi, mitä viereisestä liikkeestä), mutta ei ole pyörää vielä 7 viikon jäkeenkään (on jo sentään kesäkuu).

    Kauppan purku menee tällätietoa käräjien kautta, mutta nämä oikeudelliset toimet eivät tälle yritykselle vieraita ole. Onneksi kaupantekotilaisuudesta on muutakin näyttöä kun paperi.
    Nyt myyjän taustat ja toimet on selvitelty lakimiesten kanssa perinpohjin.

    Ei voi muuta kun ihmetellä menetelmiä/tapoja miten näyttävät raha-asiansa hoitavan kun oikeudellisin keinoin pitää jo Bike:n ilmoituksetkin kierrättää.

    Lakimiehen kädet syyhyävät, mutta nyt vain on varauduttava asioiden etenemiseen pitemmän kaavan kautta... onneksi on olemassa vakuutukset.

    Mutta, että muiden ei tarvitse kokea karvaita tappioita sen kuuluisen "kantapään kautta" niin pidä varasi...

    nimim. "vedätetty"



  5. #95
    Mikä muuten sai sut ostamaan sieltä kun toimitusaikakin oli kerta 3 krt pidempi kuin "naapurilla"?Oliko pelkkä hinta porkkanananana...
  6. #96
    Lainaa (Gari @ Kesä. 08 2005,08:11) kirjoitti
    Mikä muuten sai sut ostamaan sieltä kun toimitusaikakin oli kerta 3 krt pidempi kuin "naapurilla"?Oliko pelkkä hinta porkkanananana...
    Niin kaupan tekemiseen liittyy useitakin syitä.

    Mutta tässä omani:

    Toimitusehto:
    Kohtuullinen etumaksu ja loput pyörän toimituksen yhteydessä. (joissakin liikkeissä ei vaadita muuta kun nimi sopimukseen ja rahat vasta toimituksen yhteydessä... toinen äärilaita lienee toimittaja, jolle pitäisi maksaa koko pyörän veroton hinta sopimusta tehtäessä ja loput koko kauppa hinnasta maahan tuonti hetkellä (=tullaus/rekisterointi), eikä silloinkaan ole varma milloin pyörä on "alla".

    Toimitusaika:
    Sopimusta tehdessä max 3 vkon toimitusaika sopi suunnitelmiini hyvin. Koska ensimmäinen huolto (1000km) olisi voitu suorittaa ennen pitempää keski-euroopan reissua (n. 1 vko sovitun toimituksen jälkeen).

    Hinta:
    Hinnalla EI missään tapauksessa ollut merkitystä. Oman kokemukseni mukaan ns. "villit maahantuojat" eivät ole nin kilpailukykyisiä kun luullaan (viralliseen tuojaan verrattuna). Kauppa hintaahan voidaan hieroa yleensä sopivaksi. Ovh hintahan on vain ohjeellinen suositus, varsinkin kun maksetaan käteisellä. Myönnettäköön, että kokemukseni perustuu vain kolmen eri merkkisen/mallisen pyörän kauppaan.

    Väri:
    Virallisella maahantuojalla ei SILLOIN ollut tarjota haluamaani väriä valikoimassaan (nyt kyllä löytyy, toimitusaika heti).

    Palvelu:
    Palvelu oli kaupantekohetkellä neutraali.

    Kulujahan tälläisistä "väännöistä" aina tulee. Eikä tästä hyödy kumpikaan osapuoli.

    Mutta olisi mukava kuulla onko muilla ollut vastaavia kokemuksia.





  7. #97
    YTJ:ltä näkee yritysten perustiedot mm. ennakkoperintärekisterin voimassaolon. Seuraava tarkistuspäivä on normaalisti helmikuun vika päivä. Yleensä jos tarkistuspäivä on joku muu niin yritys on joutunut turvautumaan verottajan kanssa jo erikoisjärjestelyihin.

    http://www.ytj.fi

    Itse en laittaisi centtiäkään etumaksua jos on pienikin uhka nurin menosta. Jos yritys vetää ns. kupit nurin niin pesältä ei todennäköisesti saa ikinä mitään takaisin.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  8. #98
    Näin perstuntumalta ainakin cw:n hinnoittelu tuntuu olevan aika yläkanttiin-siis käytetyissä vaihdokeissa.
  9. #99
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tumpukka @ Heinä. 22 2005,00:29) kirjoitti
    Näin perstuntumalta ainakin cw:n hinnoittelu tuntuu olevan aika yläkanttiin-siis käytetyissä vaihdokeissa.
    Ei se edelleenkään ole hullu joka pyytää - vaan se joka maksaa
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #100
    Lainaa (Jassu @ Heinä. 22 2005,00:45) kirjoitti
    Lainaa (tumpukka @ Heinä. 22 2005,00:29) kirjoitti
    Näin perstuntumalta ainakin cw:n hinnoittelu tuntuu olevan aika yläkanttiin-siis käytetyissä vaihdokeissa.
    Ei se edelleenkään ole hullu joka pyytää - vaan se joka maksaa
    eikai se ihan noinkaan mene eikö tuolla ylihinnoittelulla pelaa
    itsensä ulos, eihän noita kukaan "järkevä" lähde edes katsomaan
    jos hinnat on taivaissa,sitten on tapaukset jotka"epätoivoisesti"
    haluavat vaihtaa kun oma pyörä on viallinen tai muuten puutteellinen,mutta tuosta liikkestä saa tuurilla samanmoisen "vaihdokin"tilalle.

    ketä kävi turun mp-messuilla keväällä niin huomasiko saman kun minäkin, tämä ko:liikkeen osasto kierrettiin kaukaa ohi seurasin
    sitä useaan eri otteeseen ja porukat kierivät kaukaa ohi kai
    tämäkin jo jotain kertoo miten pyöräilijät suhtautuvat ko:liikkeeseen.
  11. #101
    Asiallisesti vastattu eikä liikaa ...ttuiltu vaikka varmasti ottaa päähän nämä meidän purnaukset. So what, elämä on...
    Tahtoisinpa nähdä muidenkin pölkyllä olleitten firmojen vastineet ja yhtä rakentavaan tyyliin esitettynä.
    Ninja Wikakasa
  12. #102
    Lainaa (haarinen @ Heinä. 27 2005,12:04) kirjoitti
    Tahtoisinpa nähdä muidenkin pölkyllä olleitten firmojen vastineet ja yhtä rakentavaan tyyliin esitettynä.
    Vai rakentavaan tyyliin?
    Tulitko CW-uskoon?

    Lupailivat keväällä julkaista tyytyväisyystutkimuksen tulokset, onko kukaan nähnyt tuloksia?
  13. #103
    Öööö... Ei oo näkyny ja en oo uskossa mihkään päin, en oo ees käyny koko puljussa (ja tuskin käyn). Aattelin vaan et muutkin firmat vois yrittää paikata mainettaan täällä. Kai se tuoki oli parempi ku ettei ees yritä selittää toimintaansa niinku kaikki muut, vai oonko ihan väärässä?
    Elämä on...
    Ninja Wikakasa
  14. #104
    Lainaa (Guest @ Helmi. 02 2005,17:01) kirjoitti
    CYCLE WORLD OY:N AVOIN KIRJE MOOTTORIPYORA.ORG:N LUKIJOILLE

    Hyvät Motoristit,

    Yrityksemme toiminnasta on sadellut monenlaista palautetta Moottoripyora.org:n sivustoille kuluneen parin vuoden aikana. Olemme välillä antaneet vastineita tähän palautteeseen, välillä puuttuneet epäkohtiin kaikessa hiljaisuudessa yrityksen sisällä.

    Monet asiat ovat herättäneet keskustelua toimintaamme vastaan. On totta, että emme ole olleet aina ajan tasalla jälkimarkkinoinnissa tai asiakaspalautteen käsittelyssä. Yrityksemme on nuori ja nopeasti kasvanut. Olemme muutamassa vuodessa saavuttaneet merkittävän markkinaosuuden mm. investoimalla toimiviin ja tilaviin liiketiloihin sekä tehokkaaseen, omaan maahantuontiin, niin uusien pyörien kuin ajovarusteiden saralla. Nopeasta kasvustamme johtuen olemme välillä olleet alimiehitettyjä molemmissa toimipisteissämme. Informaatio ei sen takia ole aina kulkenut tehokkaimmalla mahdollisella tavalla toimipaikkojen välillä, eikä aina edes sisäisesti. Tämä on aiheuttanut harmillisia pettymyksiä joillekin asiakkaille, mutta olemme aina yrittäneet hyvittää nämä inhimillisistä erheistä aiheutuneet harmit.

    Liikeideamme pohjautuu uusien moottoripyörien omaan tuontiin, jossa olemme alalla pioneereja. Kilpailun vapautuminen ja vanhanaikaisen maahantuonnin yksinoikeuden purkaminen on laskenut uusien moottoripyörien kuluttajahintoja huomattavasti. Rinnakkaistuonnilla kykenemme myös tarjoamaan asiakkaillemme kaikkia uusia pyöriä, merkistä riippumatta kauttamme on saatavilla myös malleja, joita ”viralliset” maahantuojat eivät ole sisällyttäneet tuontiohjelmiinsa. Koska emme ole riippuvaisia pienistä suomalaisista maahantuojista, vaan toimimme isojen eurooppalaisten jakelijoiden kanssa pystymme reagoimaan nopeasti erilaisiin muuttuviin tarpeisiin. Esimerkiksi uutuusmallien saatavuus on taattu koko kauden ja hinnoittelummekin on joustavampaa.

    Pahoittelemme, että asiakaspalvelussa ja jälkimarkkinoinnissa on sattunut joitakin kiusallisia kömmähdyksiä. Milloin myytyä pyörää laatikosta purkaessa laite on osoittautunut väärän väriseksi, milloin luovutus on meistä tai muista instansseista johtuvista syistä viivästynyt harmittavankin paljon. Luovutusten viivästyessä tai toimitusajan ollessa pitkä olemme tarpeen vaatiessa antaneet asiakkaalle sijaispyörän veloituksetta käyttöön. Välillä olemme myös joutuneet luovuttamaan uuden pyörän koekilvillä, koska tullauspäätökset ovat juuttuneet viranomaisten käsiin ja aurinkoinen kesäperjantai on lämmittänyt asiakkaan ajohalut huippuunsa. Emme ole rikkoneet mitään lakeja tai säädöksiä lainaamalla koekilpiä asiakkaan käyttöön. Tällä toiminnalla olemme nimenomaan pyrkineet asiakastyytyväisyyteen silloinkin, kun luovutus on viivästynyt meistä riippumattomista syistä. Kausiluontoisessa bisneksessä myöhästymiset ovat valitettavia. Useiden motoristien halutessa tiettyä pyörää samaan aikaan, syntyy toimituksessa pullonkauloja. Näitä myöhästymisiä sattuu niin rinnakkaistuojille, kuin ”virallista” reittiä käyttäville myyjäliikkeille aivan yhtälailla.

    Myös myöntämämme neljän vuoden takuu uusiin, yli 125cc japanilaispyöriin on herättänyt hämmennystä. Kyseinen neljän vuoden takuu muodostuu tehtaiden myöntämästä kahden vuoden täystakuusta sekä omasta kahden vuoden lisäkäyttöturvasta, joka kattaa pyörän rungon, alustan, vaihteiston sekä moottorin. Lisäkäyttöturvassa on 200 euron omavastuu. Lisäkäyttöturva EI maksa kuluttajalle mitään, myönnämme sen automaattisesti kaikkiin yli 125cc japseihin, sillä uskomme kuluttajien arvostavan riskien minimoimista niinkin kalliin investoinnin kuin moottoripyörän kohdalla.

    Kaiken negatiivisen palautteen joukosta olemme silti havainneet myös positiivista asiakaspalautetta, emme siis ole välttämättä erehtyneet aivan kaikessa. Olemme saaneet kehuja hyvästä ja ripeästä ”ensi kosketuksen” asiakaspalvelusta, johon olemmekin aina pyrkineet. Kaikki liiketiloihimme tulevat asiakkaat saavat vuorenvarmasti osakseen tervehdyksen ja utelun asioinnin aikeista. Ruuhka-aikana osa asiakkaista on tietysti joutunut odottamaan palvelua pienen tovin, mikäli myyjämme ovat olleet varattuja, tämä lienee ymmärrettävää. Tulevalla kaudella olemme lisänneet henkilöstöämme edelleen, ja uskomme kykenevämme entistä ripeämpään ja tehokkaampaan ensimmäisen asteen asiakaspalveluun.

    Orgin kirjoittelussa on selkeästi ollut huomattavissa tiettyä tarkoitushakuisuutta. Puuttumatta suuremmin yksittäisiin väitteisiin, osassa syytöksiä viitataan kuitenkin tapahtumiin, joita emme hyvällä tahdollakaan voi uskoa todella tapahtuneiksi. Tuntuu siltä, että kirjoittelusta yritystämme vastaan on syntynyt ns. lumipalloefekti. Yhden tahon antaessa negatiivista palautetta monet muut henkilöt, jotka eivät välttämättä kuunaan ole liikkeessämme asioineet, kertovat tarinoita siskonmiehestä vankalla essonbaari-pohjalla.

    Olemme ottaneet opiksemme ja todenneet virtuaaliyhteisön voiman. Alkavalla kaudella tulemme satsaamaan asiakaspalveluun huomattavasti enemmän. Henkilöstövajettamme on paikattu molemmissa toimipaikoissa sekä kaikille *työntekijöllemme on painotettu asiakaslähtöisyyden merkitystä. Vastedes pyrimme hoitamaan jälkimarkkinoinnin huolellisemmin sekä ottamaan vastaan suoraa asiakaspalautetta, myös kriittistä sellaista. Mikäli teillä on huomautettavaa/kiitettävää, voitte lähestyä meitä suoraan sähköpostitse osoitteeseen palaute@cycleworld.fi. *Olemme myös teettämässä asiakastyytyväisyystutkimuksen tulevana keväänä, jonka tulokset julkaisemme sekä kotisivuillamme että Moottoripyora.org:issa tämän otsikon alla. Toivomme myös, että jatkossa kaikki yhtiötämme koskeva keskustelu käytäisiin tämän kirjoitelman alla.

    Tarjoamme kaikille lauttasaaren liikkeessämme 5. helmikuuta (klo 9-18.00) olutta ja ruokaa. Toivotamme kaikki Orggilaiset tervetulleiksi!

    Iloista alkavaa kautta sekä aikaista hiekkojen lakaisua toivoen,

    CYCLE WORLD OY
    Okku Granlund
    ..hienoa!! siinä esimerkki kuinka yrittäjän kannattaisi toimia saadessaan kritiikkiä.myöntää,että on tapahtunut fipoja ja yrittää paikata ne eikä ala liikaa vuodattelemaan omia ongelmiansa,ku on niin paljo hommia.minulle ainakin jäi nyt hyvä vaikutelma kyseisestä firmasta tämän kirjotuksen jälkeen..
    2008 Yamaha R1
    Suzuki GSXR 1000 K5
    Yamaha Thunderace
    Suzuki GSXR 750
    Honda NSR 125
    Suzuki TS125
  15. #105
    Lainaa (daddy @ Helmi. 22 2006,09:26) kirjoitti
    ..hienoa!! siinä esimerkki kuinka yrittäjän kannattaisi toimia saadessaan kritiikkiä.myöntää,että on tapahtunut fipoja ja yrittää paikata ne eikä ala liikaa vuodattelemaan omia ongelmiansa,ku on niin paljo hommia.minulle ainakin jäi nyt hyvä vaikutelma kyseisestä firmasta tämän kirjotuksen jälkeen..
    Ensinnäkin kirje on jo yli vuoden vanha ja suosittelisin lukemaan sen toisenkin CW-ketjun (-klik-) läpi ennen kuin annat kovin positiivista palautetta CW:n suhtautumisesta heihin kohdistettuun kritiikkiin.



  16.  
  17. #106
    Lainaa (Wasserschwein @ Helmi. 22 2006,09:39) kirjoitti
    Lainaa (daddy @ Helmi. 22 2006,09:26) kirjoitti
    ..hienoa!! siinä esimerkki kuinka yrittäjän kannattaisi toimia saadessaan kritiikkiä.myöntää,että on tapahtunut fipoja ja yrittää paikata ne eikä ala liikaa vuodattelemaan omia ongelmiansa,ku on niin paljo hommia.minulle ainakin jäi nyt hyvä vaikutelma kyseisestä firmasta tämän kirjotuksen jälkeen..
    Ensinnäkin kirje on jo yli vuoden vanha ja suosittelisin lukemaan sen toisenkin CW-ketjun (-klik-) läpi ennen kuin annat kovin positiivista palautetta CW:n suhtautumisesta heihin kohdistettuun kritiikkiin. *
    ..kappas vaan vanha kirjotushan tuo oli(mun moka myönnetään) ,mutta asiallinen sellanen sisällöltään kuitenkin.taitaa olla nuo kommentit aikalailla 50/50 puolesta ja vastaan? senverran sekava soppa etten enempää alkaa tota hämmentämään,ku ei o oma kohtasta kokemusta firmasta. ..huh,huh..luin ton toisen ketjun kans läpi. aika överiks kyl tuo homma menny!mitä tohon ny enää voi sanoa?



    2008 Yamaha R1
    Suzuki GSXR 1000 K5
    Yamaha Thunderace
    Suzuki GSXR 750
    Honda NSR 125
    Suzuki TS125
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234