Oletteko käyneet nyt kaiken muuttavan kirjoituksen jälkeen CW:ssä, onko meno oikeasti muuttunut vai jatkuuko vanhaan tapaan?
Periaatteessa olen hyvinkin pienten yrittäjien puolella, joita yksittäiset harmaatuojatkin ovat. Mua häiritsee harmaatuotujen pyörien takuujutut. Jos pieni ohituoja lopettaakin toimintansa, mites silloin. Tai jos tarvitsee takuukorjauksia jollakin muulla paikkakunnalla kuin tuojan osoite on. Hintaero ei näytä kovin suurelta harmaatuodun ja virallisen vehkeen välillä. Onko jollakin nykykokemusta Yamahan tai Hondan takuista ja huolloista, kun tuotu ohi virallisen maahantuojan.
Cycle World on minun silmissäni luku sinänsä. Tässä aikaisemmin foorumissa puitu käytetyn pyörän takuuasia oli mulle täysin tyrmäävä minun ostopaikaksi. Siis jos se juttu oli totta. Palvelun tai sen laadun kanssa olen useimmiten selvinnyt. Harvemmin saan huonoa palvelua minkä nyt joskus joku tööttö myyjä oman henkisen tasonsa mukaan töräyttää. Mutta harvemmin.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Käsittääkseni CW:n pyörät on rinnakkaistuotuja eli niillä on ihan virallinen tehtaan antama takuu.(pakemppa @ Helmi. 25 2005,08:26) kirjoitti
Lainaus EE-speedin kirjoituksesta foorumilta:
"Jos joku merkkiliike kieltäytyy ottamasta uutta pyörää määräaikaishuoltoon, tai asioiden hoitoon takuuaikana, voi merkkiliikkeen omistaja alkaa varautumaan merkkilappujen poistoon talonsa katolta. Asia on taivahan varma.
Tuomamme pelit ostetaan valtuutetuista organisaatioista ja niissä on täydellinen tehtaan määrittelemä takuu. Meillä ei ole ns. harmaatuotuja, vaan rinnakkaistuotuja moottoripyöriä.
-Ne on alunperinkin tarkoitettu jaettavaksi eri ostajakunnalle markkinaosuuksien ylläpitämiseksi. Maksamme pyöristämme enemmän, kuin valtuutettu maahantuoja. Monessa tapauksessa maksamme enemmän, kuin täkäläinen jälleenmyyjä. Silti myymme samaan, tai huokeammin."
Siis tämä oli EE-speed. Jos CW:n mopot ovat rinnakkaistuotuja, kai niihin pätee samat takuut.
Wicked *
Rinnakkaistuotu tai harmaatuotu, aivan sama juttu! Minulla ei ole mitään virallisen maahantuojan ohi tuotuja pyöriä vastaan, päinvastoin hyvä jos hintoja saadaan niiden avulla vähän alemmaksi...mutta ainut ongelma on takuu, josta suomessa vastaa pyörän maahantuoja eli vaikka EE-speed tai CW.(MadCow @ Maalis. 04 2005,09:28) kirjoitti
Onhan pyörillä tietenkin valmistajan myöntämä takuu, mutta takuuasioista valmistajan kanssa huolehtii maahantuoja ja jos tämän maahantuojan kanssa tulee ongelmia niin itse saat olla peräämässä osia, korjausta tai korvausta valmistajalta. Viralliselta maahantuojalta ostetuissa pyörissä takuuasoiden hoito on paljon turvatumpaa kuin pienestä liikkeestä joka voi lopettaa toimintansa milloin vaan.
Edelleen hämmästelen tuota lujaa uskoa takuuseen ja sen puitteissa viralliseen takuuhuoltoon.
Mikäli kokemukset takuuhuolloista ovat noin hyviä, niin se on hyvä se. Oma käsitykseni takuuhuoltokorjaustarpeista on, että niitä ei juuri esiinny.
Sumekosta muistan yhden positiivisen, Arvidssonista negatiivisen kommentin. Miten mahtaa olla muiden laita?
... jotain piti muistaa
Niinpä. Merkkiliikkeillä ei ole velvollisuutta suorittaa takuukorjauksia harmaatuotuihin prätkiin. Jos esim. on ostanut harmaatuojalta R1:n ja menee Tuupakan Yamaha-Centeriin vaatimaan takuukorjauksia, ko. liike voi - jos haluaa - sanoa, että he eivät koske koko kikottimeen ja kehottaa viemään sen sinne, mistä se on ostettu tai ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan. Yamahalla ei ole omaa tytäryhtiötä Suomessa, joten jos prätkän maahantuoneesta liikkeestä ei ole apua, joutuu varmaan soittelemaan/lähettämään sähköposteja Keski-Eurooppaan tai Japaniin ja toimittamaan tarvittaessa pyörän sinne korjattavaksi.(pakemppa @ Maalis. 04 2005,10:19) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Mitenkäs on kun autopuolella virallinen maahantuoja ON velvollinen hoitamaan takuuasiat vaikka auto olisikin tuotu itse Saksasta.(Bomber @ Maalis. 05 2005,19:03) kirjoitti
Onko muka pyöräpuolella jotenkin eri käytäntö vai onko kyseessä virallisen maahantuojan "propaganda"?
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Kuluttajansuojalain 5 luvun 15a §:ssä todetaan, että "Jos takuun on antanut joku muu kuin myyjä aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun..." ja 5 luvun 18 §:ssä todetaan, että "Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran." Tästä voidaan tehdä se johtopäätös, että virheellisyydestä vastaavat myyjä, maahantuoja ja tehdas. Harmaatuojan kohdalla myyjä ja maahantuoja ovat yksi ja sama taho. Minun nähdäkseni autoliikekään ei ole Suomessa velvollinen - eri asia on, jos se haluaa niin tehdä, mutta takuukorjauksista tehtaat maksavat vian korjaajalle aika huonosti kautta linjan - korjaamaan takuuvikaa, jos auto on tuotu ohi virallisen maahantuojan maahan ja autoliike ei ole itse sitä myynyt.(Ekku @ Maalis. 05 2005,20:00) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Pykälistä viis. Se on valmistaja joka haluaa olla vakuuttava ja pyrkii siihen siten, ettei takuukorjauksia tarvittaisi. Autopuolella se oli todella valmistaja, joka puuttui siihen, ettei täkäläinen "merkkikorjaamo" halunnut korjata. Siten se korjasi.
Suurin ongelma mp-puolellla käsittääkseni on ollut, että takuukorjaukset on olleet ongelma, oli se sitten virallinen tahi viraton.
... jotain piti muistaa
Peruskysymys tässä oli se, velvoittaako Suomen lainsäädäntö suorittamaan takuukorjauksen sellaiselle prätkälle/autolle, joka on harmaatuontia, ja siihen vastaus on, että ei velvoita. Jos tehdas tai maahantuoja painostaa merkkiliikettä tekemään takuukorjaukset, se on sitten eri asia. Toisaalta en pidä asianmukaisena tuollaista painostamista, vaikka tiedän, että sitä vahvemmat osapuolet liike-elämässä pieniä firmoja kohtaan jatkuvasti harjoittavatkin.(seku @ Maalis. 06 2005,12:22) kirjoitti
![]()
Eikai merkkiliike joka ei merkkiä takuukorjaa/huolla voikaan olla maahantuojan/tehtaan valtuuttama korjaamo vai voiko??
Jos tehdas on valtuuttanut tehtäväksi huollot/takuutyöt merkkiliikkeessä ja sitä ei tehdä niin lupa vaan veks, tehtaalle onkai sama mistä se pyörä on ostettu kunhan on heidän tuotantolinjaltaan lähtenyt..
Millaisia kokemuksia porukalla on CW:stä nyt tältä keväältä "suuren muutoksen" jälkeen? Onko pyörien toimitukset olleet ajallaan, pitävätkö lupaukset vai vieläkö sama vanha meno ja selitykset jatkuvat?
Johtoportaan tuntevana, en usko minkään muuttuneen(pakemppa @ Huhti. 07 2005,07:50) kirjoitti
![]()
Puolessa välissä tätä kuuta nähdään onko mikään muuttunu, jos ei niin tarinan tynkää tulossa...(pakemppa @ Huhti. 07 2005,07:50) kirjoitti
Yamaha yzf 600 r Thundercat
Jos kaikki tämän topicin ja tuon toisen topicin jutut koskien CW:ä pitävät edes kolmanneksi paikkansa, niin luulenpa, että kyseisen virman laulut on kohta laulettu(MotorArse @ Huhti. 07 2005,10:54) kirjoitti
Tällä sivustolla on varmasti suuri merkitys pyöräkauppiaiden kaupankäyntiin ja ajatelkaa, kuinka paljon on sitten niitä tapauksia, jotka eivät näihin keskusteluihin päädy![]()
enää ei oo mitä irrota
En usko, että CW:n laulut on laulettu.(sulaahulluutta @ Huhti. 07 2005,16:04) kirjoitti
CW:n puolustuspuhe on aina tehonnut herkkäuskoisiin motoristeihin, ja niin tehoaa jatkossakin.
Ja sulovileenejä on aina. Eli kun 'halavalla' saa...(MotorArse @ Huhti. 07 2005,16:15) kirjoitti
Toivottavasti se herkkäuskoisuus ei johdu tästä harrastuksesta(MotorArse @ Huhti. 07 2005,16:15) kirjoitti
![]()
enää ei oo mitä irrota
Mikäs on tän syksyn tilanne ollu käytännössä? Onko lupaukset pidetty ja toimitukset tullu ajallaan?
Eipä näytä palvelu ainakaan parantuneenEi niitä näytä mopon myynti kiinnostavan...no ei onneksi ollut ainoa paikka mistä mopoja saa. Kiitoksia vaan että ette soittanut takaisin lupauksista huolimatta.
No älä nyt masennu hyvä mies!(jarrarit @ Touko. 11 2005,23:17) kirjoitti
Tämän forumin pojat ovat antaneet CW:lle anteeksi kaikki synnit, anna sinäkin!
Muutaman kerran olen käynyt CW:ssä ja pakko on sanoa kaikista neg. kommenteista huolimatta ettei minulla henk.koht. ole mitään erityistä huomautettavaa. Ensimmäisiä kommentteja kuin luin, alkoi ottamaan pattiin koko myymälä ja muutenkin negatiivinen asenne tulemaan pintaan. Sörnäisissä tuli aikoinaan heti palvelua ja kerran olen käynyt larussa, jonne jätin myös yhteen ZZR:ään liittyen yhteystiedot kyselyineen. Kyselyihin vastattiin seuraavalla viikolla. Tietystä tällaiset viestiketjut pistää mietityttämään pyörän ostoa... Mutta varusteet on toinen juttu, kun ne saa mukaan. Itsellä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään huonoja fiiliksiä ja jos tällaisia ketjuja on enemmänkin, pakkohan yrittäjänkin on näihin pyrkiä reagoimaan myös pyörien myynnin kannalta.
Itse olen sitä ihmetellyt jo jonkun aikaa,että ottaakohan joku tosissaan kaikki nää kirjoitukset,koska jos niin tekee niin ei pysty mistään ostamaan mitään kun kaikki liikkeet on haukuttu moneen kertaan. Tietysti huonot esimerkit pistää miettimään kannattaako jossain asioida mutta lopullinen mielipide pitäisi aina muodostaa vain ja ainoastaan omien mielipiteiden ja kokemusten pohjalta.Usein viestiketjuissa lyödään lyötyä lisää vaan koska tuntuu että "on se paska paikka kun tuokin sanoo noin..."
Tuskin sitä tuossa tarkoitettiin, älä kärjistä ("kaikki"-sana). Fakta on kuitenkin, että joka liikkeessä on joku joskus saanut huonoa palvelua. Jos satut lukemaan vain hänen kommenttinsa, saat huonon kuvan. Paha kello kauas kuuluu, ja me ollaan vähän sellaisia, että sanotaan aina kun jokin on pielessä, ohitetaan itsestäänselvyytenä kun on ok.(MotorArse @ Touko. 20 2005,11:01) kirjoitti
Kukin pyörämerkki on jonkun mielestä täysi paska, lueppas niitä kirjoituksia. Näistäkin moni on syntynyt siitä, että joku on saanut maanantaikappaleen tai huonosti pidetyn yksilön ja mollaa sitten koko merkin. Ja varmasti löytyy *komppaajia. Silti täällä ostetaan kaikkia merkkejä. Huom. edes mallista ei tarvi sen kummemmin puhua *![]()
Olen lähes 100 varma siitä, että tunnen ko. firman paremmin kuin sinä.(HarriS @ Touko. 20 2005,11:57) kirjoitti
Oletko ostanut CW:stä pyörää, varusteita, tai yhtään mitään?
Mä TIEDÄN, että monelle negatiiviselle kirjoitukselle tässäkin ketjussa on ihan oikeat perusteet
Mielestäni negatiivinen kirjoittelu on perusteltua ainoastaan silloin, kun siihen on omakohtaisia kokemuksia
kuulin, että olisi ollut lähellä konkurssia viime viikolla. Tietääkö joku siitä?
Nyt oma omaisuus viimeistään pois siitä firmasta kuin olisi jo!
Jos luet tarkemmin, huomaat, ettei minun kommenttini koskenut vain CW:tä. Eikä minusta tuo Garinkaan kirjoitus, vaikka onhan tämä kyllä alunperin CW-ketju. En ole ostanutCW:stä mitään, saat tuntea sen firman paremmin ilman että se minua häiritsee. Mutta mehän näytetään olevan samaa mieltä, sanoit tuossa itsekin, että _monelle_ negatiiviselle kirjoitukselle on perusteet. Joka firmasta voi löytyä näitä "monia" tapauksia, vaikka enemmistö olisi saanut hyvää palvelua, sitä tarkoitin.(MotorArse @ Touko. 21 2005,16:32) kirjoitti
Ostin pyörän tänä keväänä Cycle Worldistä (HKI) ja hyvinhän se meni! Pyörä oli hieman myöhässä siitä mitä sen alunperin piti olla, mutta muutaman päivän viivytys ei haitannut. Pyörän hain viime viikolla ja samalla varattiin aika 1000km huoltoon. Eka vapaa aika oli 2 viikon päässä, joten ainakin huoltopuolella riittää hommia. Kovin kiireisiltä kaikki myyjät vaikuttivat, joten ainakaan ulkopuolisen silmin ei vaikuta siltä että olisi menossa konkkaan.
Ostin pyörän CW:stä koska siellä myyjän kanssa oli mukava asioida ja oli EE-speedin lisäksi ainoa paikka josta myyjä soitteli takaisin ja vastasi meileihin. Lisäksi jaksoivat vastailla aloittelijan kysymyksiin kärsivällisesti ja tarjosivat vielä kahviakin.
Miinusta CW:lle voisi antaa siitä etteivät he pystyneet pitämään aikataulusta täysin kiinni eivätkä halunneet laittaa sliparia kiinni ennen kuin pyörä on sisäänajettu
Katsotaan miten jatkossa, mutta tähän saakka on mennyt hyvin. KOP, KOP, KOP..
Only way to feel the noise, is when it's good and loud.
Z750
Ja mistäköhän moinen huhu on peräisin(Jyri @ Touko. 23 2005,13:28) kirjoitti
![]()