Ensinnäkin, kiitokset asiallisesta kannanotosta - harvemmin näkee foorumiin tullutta yleistä vastinetta laaja-alaisiin valituksiin toiminnasta. Toivon, että vastineen lisäksi myös todellisia toimenpiteitä on tehty ja ne näkyvät per heti suoraan toiminnassanne.(Okku Granlund @ Helmi. 02 2005,17:01) kirjoitti
Lainaamaani osioon on pakko todeta, että viime kesän lopulla olin pyörää ostamassa (ja muualta ostinkin) ja vierailin mm. Larun liikkeessänne. Liike oli tyhjä asiakkaista pl allekirjoittanut ja avovaimoni. Paikalla oli kaksi henkilökuntanne jäsentä.
Katselimme liikkeessä olleita pyöriä n. 10-15 minuutin ajan, eikä kumpaakaan henkilöistä kiinnostanut tulla sanomaan mitään vaikka koko ajan näkivät että pyöristä olimme kiinnostuneita. Nokkelana tähän voi tietenkin kommentoida: "Mikä esti itseäsi kysymästä?". Vastaan: "Ei mikään, mutta en osta mitään mp-liikkeestä jota ei kiinnosta lähestyä asiakkaitaan". Periaatteeni tässä asiassa on yksinkertainen. Myyjäliike joka ei tee minkäänlaista aloitetta tai osoita kiinnostusta asiakkaaseen, ei tee sitä myöskään ongelmatilanteissa. MP on sen verran arvokas hankinta ja Suomen kausi lyhyt, että kuluttajan kannalta liikkeen luotettavuus, aktiivisuus ja toimivuus on ensiarvoisen tärkeää. Ongelmatilanteissa hävitään muutenkin lyhyestä ajokaudesta tärkeitä päiviä.
Ei muuta kuin tsemppiä uuteen starttiin.
edit: typo
Hieno vastine, mutta ei vaikuta laisinkaan meikäläisen mielipiteisiin.
Firmat, myös myyt kuin MP-liikkeet, ovat oppineet kirjoittamaan näitä kirjeitään/tiedotteitaan todella kauniisti viime vuosina. Olenkin saanut liian usein "kunnian" lueskella näitä selityksiä.
Yksi yhteinen piirre näistä kaikista firmoista ja selityksistä löytyy: vaikka selitys oli kaunis ja järkeenkäypä niin mikään ei todellakaan muuttunut. Tästä johtuen en odota yhtään mitään muutoksia CW:n toiminnassa, mutta toivon olevani väärässä.
Joo, tasan samanlainen kokemus viime kesältä, mutta eihän CW tässä ainoa ole, yhtä vaikeeta se myyjän löytäminen on vaikka BW:ssä. Tosin en ole nähnyt niiden muuta väittävänkään.(Tomppa#74 @ Helmi. 05 2005,13:56) kirjoitti
Kyllä se CW:n myyjä ihan asiallinen oli (toisin kuin BW:n myyjä), ja vastaili jopa meileihinkin mistä pisteet. Vain alkukontakti oli hankala, joten eipä kannata kehua "ensi kosketusta".
Omasta mielestäni olimme ostajan näköisiä, ja ostimmekin 2 uutta pyörää, tosin muualta.
Minä taas päinvastoin pidän siitä, että mennessäni liikkeeseen - olipa se minkä alan liike tahansa - saan rauhassa itse tutustua tuotteisiin ilman, että myyjä on kyttäämässä vieressä ja kyselemässä. Minulle se, että myyjä on heti kimpussa antaa sen mielikuvan, että hän yrittää kaupata minulle provikoiden toivossa tuotteen, joka ei vastaa tarpeitani. Eikö ole ihmeellistä, miten erilaisia kuluttajien näkemykset voivat olla?(Tomppa#74 @ Helmi. 05 2005,13:56) kirjoitti
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... eli osoittaahan se kiinnostusta "asiakkaaseen " kun tulee kysymään, miten voin auttaa. Ammattitaitoahan se on myyjältä, kun osaa tulkita haluaako "asiakas" apua vai ei! Miksi ne muuten sinne on palkattu.(Bomber @ Helmi. 05 2005,23:26) kirjoitti
Tosin en voi yleistää cw:hen, kun ei ole kokemusta, ja ei taida tullakkaan, tämän ketjun jälkeen...
-Heikki-
FXDB -07
No minulla taasen oli ihan erilainen kokemus viime keväältä. Liikkeessä oli kait pari muutakin asiakasta, mutta myyjä tuli kyllä heti, ja kohtelu oli ystävällistä ja asiallista, eikä pieni vaivannäkökään ollut ongelma. Minua ja samaan aikaan paikallaollutta naisasiakasta palveltiin hyvin, eikä ainakaan minulla jäänyt moitteen sijaa siellä asioinnistani. Itse en sillä kertaa pyörää kuitenkaan ostanut, mutta ainakin omien parin liikkeessä vierailun perusteella en rupeaisi ko. liikettä boikotoimaan, sen kummemmin kuin muitakaan vastaavia.kirjoitti
Kait se on sitten kokonaistilanteesta kiinni miten homma sattuu kulloinkin menemään. Yhdessä toisessa liikkeessä olen asioinut useaan kertaan, ja vaikka toisinaan on saattanut jopa sulake kuumeta, on jollain toisella kertaa jäänyt hyvä mieli. Käytettyä ostaessa ei kannattane edes odottaa että pyörään ei voisi jossain vaiheessa jotain 'jännää' ilmestyä. Onhan niitä uusiakin.
Eli ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin, vai menikö se toisinpäin...
Toivottavasti kaikille löytyy mieleinen mopotin tulevalle ajokaudelle.
Mutta eikös kaikki muuttunut juuri mp-messujen alla?(R2-D2 @ Helmi. 05 2005,16:11) kirjoitti
![]()
![]()
Nyt KAIKKI asioimaan uudistuneessa CW:ssä
"Vanha" CW on kuopattu, ja uusi PALVELEVA CW on avattu
Kaikki murheet pyyhkäistiin kerralla pois![]()
Niinpä, toisaalta myyjän perusominaisuuksiin pitää kuulua asiakkaan lähestyminen. Keskustelu kannattanee avata kysymällä vaikkapa: "Voinko olla avuksi?". Tämä ei ole sama asia kun asiakkaan selän takana kyylääminen. Palvelua voi tarjota vaivaamatta itsekseen viihtyvää asiakasta.(Bomber @ Helmi. 05 2005,23:26) kirjoitti
Sellainen henkilö joka haluaa katsella rauhassa, osannee myös kertoa myyjälle että ei tarvitse apua vaan haluaa katsella rauhassa. Hyvä myyjä antaa tällöin etäisyyttä ja tilaa tällaiselle asiakkaalle. Sellainen myyjä joka ei halua lähestyä asiakasta ollenkaan ei ole lainkaan nälkäinen, eikä asiakkaan kannalta myyjä lainkaan. Myyjän perustavaa laatua oleva ominaisuus on halu palvella ja myydä edustamiaan tuotteita.
Haluan usein myös itse katsella ja tutkia tuotteita rauhassa, kuten sinäkin. Tämä on täysin eri asia kuin välinpitämätön myyjä kaupallisessa liikkeessä.
Luulenpa että aika isolle osalle porukasta ei siis ole olemassa mitään uutta ceeweetä ja vanhaa ceeweetä, sen kummemmin kuin beeweetä, äm-äffää, äfännää tai ties mitä. Oikeassa elämässä joillakin nettiparlamenteilla taitaa olla enemmän viihde- kosto- ja pahan mielen tuuletusarvoa kuin mitään muuta. Onneksi ajokausi lähestyy taas.kirjoitti
Tietty sitä vois toivoa että joku ceevee, samoin kuin muutkin isohkot liikkeet pistäis niille vaihdokeilleen heti alussa kohtuullisemmat pyyntihinnat ilman mitään lisukkeita tai muita gimmikkejä ja sillä siisti. Rupeais tavara liikkumaan ja ainakin se turhin kitinäkin vähenis. Jollain takuilla ei käytetystä uutta ja pomminvarmaa saa, mutta jos sen hinta on kohtuullinen, ainakin viksuimmat tyytyisivät siihen, varautuisivat mahdoliseen huonoon mäihään ja pitäisivät turhat mölyt mahassaan.
Mitä taas tulee asiakaspalvelun tasoon, se vaihtelee varmaan lähes joka paikassa eri päivinä, mutta ainakin yksi syy pistä usein silmään monessa eri kaupassa. Näyttää siltä että nk. "vanhanaikaista" myyjän yleisosaamista ei enää arvosteta kuten aiemmin.
edit: kirvirhe
Itselläni ei ole aikaisempaa kokemusta liikkeestä, mutta se että tilanne kulminoituu tällaisen kirjeen lähettämiseen panee hieman miettimään. Ei (yleensä) savua ilman tulta. Varmasti joukkoon mahtuu sellaisiakin henkilöitä, jotka pyrkivät tarkoituksella mustamaalaamaan firmaa, mutta toivottavasti jutuissa on totuuden siemenkin mukana, vai?
Tällaiset nettipalstat ovat mm. hyviä sen takia, että liikkeet havahtuvat siihen, ettei asiakkaita voi kohdella miten tahansa. Paha kello kuuluu paljon kauemmaksi kuin hyvä kello, sanoo vanha sananlasku.
Tosiasioiden myöntäminen on viisauden alku (J.K.Paasikivi). Se että liike reilusti myöntää sen, että skarppaamista olisi, kertoo kyllä että selkärankaa löytyy ja tahtoa parempaan olisi. Siitä se lähtee. Ikävää vain jos liikkeet reagoivat vasta silloin kun "paska on jo housussa".
Tähän loppuun pitää vielä lisätä, että tarkastelen kysymystä ihan yleisellä tasolla, koska itselläni ei firmasta ole kokemuksia.
Mutta jos kesällä kyseisellä alueella vieraillessani satun tarvitsemaan palveluksia koskien pyörääni, saatan ihan uteliaisuuttani pitäytyä siellä. Sittenhän näkee, kun itse kokeilee.
Tähän pitäisi varmaan sitten kirjoittaa joku tosi tiedostava lause? Mieluiten latinaksi tai englanniksi....
Joo, itse olen menos ihan piruuttani kattomaan jos löytyis jotain ostettavaa.![]()
Busa -03
Hieno kirjoitus, mutta jotenkin tosi hankala uskoa että kaikki muutuisi...joka kerta aikaisemminkin kun kyseisestä liikkeestä on ollut juttua, niin CW:n väki on tullut kovasti selittelemään ettei asia nyt niin ole. Koskaan aikaisemmin he eivät kyllä ole myöntäneet mitään vikaa heissä, vaan vika on aina ollut asiakkaassa, mutta tällä kertaa taktiikka kyllä sen suhteen muuttui.
Joka tapauksessa olisihan se hyvä jos liikkeen tyyli muuttuisi ja kaikki alkaisi yllättäen toimimaan, mutta aika näyttää miten käy...minua kirjoitus ei henkilökohtaisesti vakuuttanut!
Mikä on Cycle Worldin taloudellinen tilanne?
Kysymys siksi, että luin jossain täällä että heillä olisi ollut rahallista ongelmaa, ja eilen satuin näkemään, että Helsingin oikeustalolla Cycle Woldillä oli istunto jonkun pankin kanssa...Mikä pankki oli kyseessä, sitä en tiedä, mutta tuskin tietää hyvää jos joutuu moisen kanssa käräjille?
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
en ole koskaan kyseisessä firmassa asioinu,mutta kun katsoo liikkeen vaihtopyörien hintaa niin huh huh,sääliksi käy tietämättömiä ostaija turun cw myy -89 cbr 600F:ää hintaan 4900€,ei jumalauta sillä saa vm-94 ja maksaa vielä koko kesän vakuutukset!! ja todennäköisesti jos tosta pyörästä kysyy tiukkaa hintaa,niin myjä sanoo 4500€,siinäkin on 1500€ liikaa,huh huh![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Näinhän se menee, pakko noiden repiä jostain katetta.(666F @ Helmi. 24 2005,23:26) kirjoitti
Toisaalta, liikeestä saat sen puolen vuoden "takuun" käytettyyn, yksityiseltä se kestää siihen asti että rahat on maksettu.
Jaa no, täytyy olla aika plajon uutta osaa että pääsee tuollaisiihin hintoihin.(Johu @ Helmi. 25 2005,00:50) kirjoitti
Eiköhän tuollaiset pyörät sijoitu sellaiseen 2500-3200€ luokkaan, tok eihän meistä kukaan tiedä mitä kaikkea pn pyörälle tehty ja mitä tulee kaupan mukana![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Pyöräthän ovat saman valmistajan tekemiä ja niissä on tehtaan antama takuu. Mikä tekee näistä pyöristä huonompia verrattuna viralliselta maahantuojalta ostettuun pyörään? Ei mielestäni mikään.(MotorArse @ Helmi. 02 2005,18:02) kirjoitti
Wicked *
CW:st ei huonoi kokemuksia..hmm..parast palvelua saanu tyyliin allrightissa...
kun taas surkeinta palvelua olen saanut mp-racingissa,siellä kun ei myyjät tunnu kommunikoivan keskenään ollenkaan...tai niin oli abaut 2 vuotta sitten kun viimeksi siel kävin,ja en käy kyl jatkossakaan mikäli must riippuu!!
mikä johtuvi siit ku tuolloin reilu pari vuotta sitten ku viel omistin italialaisen,pyörästäni hajos öljynpaineen anturi,noh ei huolta,tilataan se anturi..mp-racingista todettiin..tulee viimestään 2vkon pääst.
2vkoa kului,soitin sinne:joo se tulee vkon pääst..ok.
vko vierähti soitin uudestaan:joo tota..hmm..sen on varmaan joku meirän myyjist tilannu...vai?totesin siihen että kyllä joo.
hetken pääst tuli vastauksena että eipä ole tullut....
reilu 4vkoa kulunut ja soitin taas..ja sillon joku myyjist huomasi että:helvata,eihän koko tilausta oltu edes lähetetty.."tässä se tilaus lappu lojuu pöydällä".
eipä ollut vastaukseni tuohon kovin kaunista kuultavaa!*
edellämainittu oli vain yksi esimerkki/kokemus kyseisen liikken toiminnasta
huoh...rupee oikeen ahistaan muistella mitä helvettiä se oli ku kyseisest paikast jtn piti tilata...onnea siellä asioiville!
Takuu-asiat pitää hoitaa pyörän maahantuojan kanssa ja ainakaan CW:n kanssa se ei hoidu kovin helposti (kokemusta on). Mikäli CW sitten joskus sattuisi kaatumaan, niin todennäköisesti takuun kanssa kävisi samoin tai saisit itse alkaa peräämään takuuta valmistajalta ja se on hemmetin paljon vaikeampaa kuin pyörän virallisen maahantuojan kautta.(MadCow @ Helmi. 25 2005,06:37) kirjoitti
Ainakin suitsan pyörien tapauksessa virallinen maahantuoja on todella tarkka harmaatuoduista pyöristä, jos ostat pyörän CW:stä ei takuuhuollot/korjaukset onnistu kuin CW:n liikkeessä. Viralliselta maahantuojan pyörät voit korjauttaa missä tahansa suzukin virallisessa huoltopisteessä ympäri maata.
Minulla oli pieni takuukorjaus pari vuotta sitten hankkimassani suitsassa, eikä mikään kysymäni liike suostunut tekemään korjausta ellei CW olisi maksanut korjausta etukäteen, vastaus oli että CW ei maksa laskujaan (CW:llä ei silloin pari vuotta sitten ollut omaa huoltoa pääkaupunkiseudulla).
En esittänyt omaa mielipidettäni, vaan kerroin miten asia käytännössä on.(MadCow @ Helmi. 25 2005,06:37) kirjoitti
Mulla on CW:stä ostettu mopo, jota olen tarjonnut vaihdossa viiteen virallisen maahantuojan valtuuttamaan liikkeeseen.
Vain yksi liikkeistä suostui ottamaan pyörän vaihdossa.
Ei "virallista" kauppiasta kiinnosta onko CW:n tuoma pyörä samanlainen kuin heidän myymänsä
vaan ohi virallisen maahantuojan tuotu mopo ei yksikertaisesti kiinnosta heitä![]()
Olet oikeassa(pakemppa @ Helmi. 25 2005,08:26) kirjoitti
Takuuasioiden hoidosta mulla ei ole CW:stä kokemusta, mutta voin uskoa, että hankalaa se on
Huoltojen kanssa on ollut ongelmaa sitäkin enemmän.
Ei kelpaa "viralliseen" huoltoon, jos erehdyt kertomaan maahantuojan![]()
Tasan samaa mieltä! Jatkossakaan en suostu maksamaan näin älyttömiä katteita niin maahantuonnissa kuin jälleenmyynnissäkään.(Mr.Saki @ Helmi. 02 2005,19:36) kirjoitti
Jos saksastahakupalkkio on niinkin merkittävä, kuin se nykyisellään on, voi tätä kaikkea vain ihmetellä.
Oman maahantuonnin idea "diileriltäkin" on siinä mielessä järkevä ja kannatettava.
... jotain piti muistaa
Toi kertoo lähinnä sen huoltoliikkeen "moraalista" ja että ei olla vielä ihan EU- vaan kartellikansalaisia.(MotorArse @ Helmi. 25 2005,13:20) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Mielestäni toi ei kerro mitään liikkeen moraalista vaan järkevyydestä...huonoimmassa tapauksessa takuukorjaukset menevät täysin pyörää korjaavan liikkeen piikkiin kun eivät saa CW:ltä rahojaan.(seku @ Helmi. 25 2005,17:37) kirjoitti
Kysymys ei tossa ollu käsittääkseni takuuhuollosta, joten se raha kyllä tulee siltä, joka pyörän huollon tilaa -eli omistajalta.(pakemppa @ Helmi. 25 2005,20:09) kirjoitti
Yhdenkään pyörän kauppaan en ole vielä kuullut kuuluneen huollot for ever![]()
... jotain piti muistaa
Tarkoitatko "diilerillä" Cycle Worldia?(seku @ Helmi. 25 2005,17:35) kirjoitti
Jos tarkoitat, niin voin kertoa, että ei ne CW:n hinnat ole merkittävästi virallisen maahantuojan hintoja halvempia
Halvemmallakin Suomesta mopoja saa, (esim. Motofocus)
Osto hetkellä muutaman satasen säästöllä ei ole mitään merkitystä, jos mahdollinen jälkipyykki jätetään pesemättä!
Itse maksan mieluummin muutaman satkun enemmän ja ostan "virallisen" mopon, joka kelpaa vaihdossa kaikille, jonka takuu pelaa ongelmitta, huolto- ja varaosa palvelu on turvattu jne..
Ikinä en ole kyseisessä putiikissa asioinut, mutta jos tuolla lailla myönnetään virheet ja ollaan nöyrää poikaa, niin seuraavaa mopotinta ostaessani aion ottaa liikkeen huomioon. En sano että ostan sieltä, mutta otan huomioon.
Jos on saanut huonoa palvelua, niin täytyy tosiaan olla erittäin hyvää palvelua, että tilanne nollautuisi. Siksi aion itse ainakin käydä paikassa ja tehdä päätökset vasta sitten, enkä tuijottaa mitä orgin foorumissa muut kertovat.
Mielestäni tälläisessä kirjeessä on myös riskinsä. Jos tuon vastattuaan palvelu on huonoa tai muita mokia sattuu, niin peli on varmaan menetetty lopullisesti. Minä en ainakaan enää menisi liikkeeseen koskaan ja asiasta tulisi minulle periaate. Se että palstalla arvostellaan hintoja ei minun mielestä ole oikeastaan järkevää ollenkaan. Asiana "palvelu" ja "hinta" on kaupassa kaksi eri osapuolta. Joskus ottaa takkiin jos palvelu on hyvää, mutta joskus taas raha vie voiton. Raja näiden välilä on häilyvä. Yhtälö paska palvelu/kallis ei toimi koskaan kovinkaan pitkään, mutta ilmeisesti CW ei nyt kaikkein kallein ole ollutkaan. Yksityis ja liike hintoja tuskin kukaan vertaakaan.
Typistettynä: Erittäin suuri plussa CW:lle
Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
Tarkoitin takuukorjauksia, joista pyörän maahantuojan pitäisi vastata. Käytännössä voit vielä CW:stä ostetun pyörän takuuhuoltoon ainoastaan sinne...ja sitten jos tulee ongelmia pyörä vähintäänkin seisoo pitkään käyttämättömänä tai huonoimmassa tapauksessa joudut viemään pyörän muualle huoltoon ja maksaa itse.(seku @ Helmi. 25 2005,20:34) kirjoitti
Niinhän sinä tarkoitit, muut ei käsittääkseni niistä puhunut. Takuuhuoltojen kanssa on ollut ongelmia myös "virallisten" maahantuojien kautta tuoduilla pyörillä. Heti tulee mieleen eräskin Yamaha Dragstar...(pakemppa @ Helmi. 26 2005,09:48) kirjoitti
Tosin: onko se kovinkin yleistä, että nykymopo leviää takuuaikana?
Prätkien takuuhuoltojen osalta on vielä tapahtumatta, mikä tapahtui Veholle. Mersu ilmoitti muinoin, että Veho huoltaa, vaikka Mersu on tuotu miten -tai lopettaa mersukaupan ja nythän Veho huoltaa...
Se, miten osa nykyisistä "virallisista" huoltaa prätkiä, onkin saanut julkisuutta viimeaikoina![]()
... jotain piti muistaa
Siis mistä se Motofocuksen mopo on tullu, kun se on halvempi?(MotorArse @ Helmi. 25 2005,22:16) kirjoitti
Harmaatuojat osin ovat tuomassa mopokaupaan Lidl-ilmiötä. On yks lysti, mikä liike kartellin murtaa.
Jos joku haluaa maksaa suomihintoja, niin sehän on hyvä se. Maksakoon. Toiset meistä on sitä mieltä, että hinnat -ja verotus(!), on saatava EU-tasolle, kun ny kerran ollaan EU-kansalaisia![]()
... jotain piti muistaa