Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Tässä kaljalla flunssaa parantaessa tuli mieleen että sit kun musta tulee iso ja olen oppinut ajamaan nykyisellä ZXR750 niin otsikon vaihtoehdot ovat olleet mielessä pimeimpinä tunteina. Mitä käytännön eroa noissa vehkeissä oikeasti on? Masterbike 04 voittajasta sanoivat ammattikuskitkin että 10R keulii liian herkästi. Onko jollain ollut yksinoikeus ajaa molempia? Mitkä on olleet fiilikset jälkeenpäin? Nyt täytyy ottaa lisää flunssalääkettä
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    No lyhyesti, 10R on ratapyörä ja 12R siihen verrattuna matkapyörä. Huomattavasti villimmän oloinen laitois tuollainen 10R. Se on jopa hiukan liian hermostuneen tuntuinen, joskin hemmetin ketterä. Eikä se ny liian herkästi keuli, sehän on vaan hauskaa

10R:ssä sais tulla voima vähän alempaa, se on esim kilosessa Gixxerissa ainakin yks parempi puoli.

12R on pirun vakaa ja menee lujaa. Ei kuitenkaan tunnu yhtä rajulta kun nää kiloset, keuliminenkin on huomattavasti maltillisempaa. Selkeesti kankeempi vetää mutkiin. Kate tietysti suojaa ihan eri tavalla siinä.

Kummassakin on siis omat hyvät/huonot puolet, missäpä ei olis. Mä tykkään enemmän näistä kevyistä "race" pyöristä, niillä on vaan niin hemmetin hauska ajaa!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Viima keväänä käytiin Mican (ZX-12R B) kanssa Frankin koeajopäivillä ajeleen 10r ja kilogixu. Erittäin hulvattomia laitoksia, Mica tais sanoo että tuntu niinku joku ois asentanu rätkän moottorin mankiin kun 12R:ään vertas
    Allekirjoitan edellisen puhujan kommentit ja lisään vielä että valintaan voi vaikuttaa myös kuskin fysiikka. 10R on meikäläiselle liian ahdas, kilogixu oli sen suhteen vähä parempi.
    Minä en vaihtas, Mäyris on mulle The Machine mutta jos oisin vähempi pitkä&plösö ja enempi ratakuski niin 10R ois valinta. Se slipper clutch on kyllä vinkee fiitseri..
    Jos käännettä kelloa parikymmentä vuotta takaspäin niin vertailukelponen kaksikko vois olla 1100 ELR ja Z1300 Möhkö
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Kuten tylyttäjä sanoi, pyörät ovat täysin erilaiset. 10R ilman ohjausiskaria on itsemurha, ohjausiskarilla rataohjus. 12R on nopea matkapyörä.

Itse ajoin oman 10R:ni sisään ilman ohjausiskaria. Kun tavoittelemani kilsat tulivat täyteen, päätin kääntää tupin nurin Motoparkin takasuoralla. Seurauksena oli HILLITÖN tankslapperi, jonka sain kuriin juuri ennen bussipysäkkiä. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun annoin pyörälle runtua ilman ohjausiskaria.

12R on huippupyörä matka-ajossa, mutta turhan suuri kaupungissa ja turhan kömpelö radalla. Tehot ovat hauskat, mutta niitä ei voi hyödyntää kuin suoralla/varttimaililla.

Jos etsit hyvää kompromissia, osta '04 gixxeri tai CBR. Ne ovat yhtä nopeita radalla kuin 10R, mutta kadulla sivistyneempiä ja nillä voi ajaa myös pidempiä päivämatkoja. Varsinkin gixxeriä saa nyt todella edullisesti harmaatuojilta. '05 gixusta ei ole vielä kokemuksia, mutta se näyttää paperilla vähintään yhtä pahalta kuin ZX-10R.
    - JAM Racing Team -
    On muuten minusta aika merkillistä miksei 10R:ssä ole valmiina ohjausiskaria. Luulisi ettei enää paljoa paina pyörän kokonaishinnassa. Mites muuten 12R. Käytetäänkö siinä ohjausiskaria vaiko ei koska ei ole niin paljoa ratakäytössä? onko 12R voblausherkkä jos esim kaulii pyörän linkussa katuun?
    Katoin muuten videon 12R ja Busan vertailu. Ihan hauska ja siinä rupesi toinen pyörä kans voblaa, en vaan muista kumpi.
    Mulla on iskenyt niin hirveät horrorit tosta voblauksesta että taidan ostaa kesän aluksi nykyiseen ZXR750L:ään jonkun halpis ohjausiskarin vaikkei kuulemma ole herkästi voblaava Vissiinkin turhaa neiteilyä
    Kattelin mielestäni hyvän MotoGP dokkarin Faster ja sielläkin maailman huiput voblasi välillä. Joo mä oon meinannut että mun balleriina kropalle 184cm/110kg sopisi 12R varmasti paremmin ja eikä sitä ratahommaa varmaan montaa kertaa kesässä tule ajettua.
    And the Road Warrior?
    Lainaa (Ron Jeremy @ Helmi. 01 2005,15:25) kirjoitti
    Kattelin mielestäni hyvän MotoGP dokkarin Faster ja sielläkin maailman huiput voblasi välillä.
    Mistäs ja millä nimellä tuo dokkari löytyy, haeskelin alustavasti p2p:llä mutta ei sattunut osumia?
    On muuten minusta aika merkillistä miksei 10R:ssä ole valmiina ohjausiskaria. Luulisi ettei enää paljoa paina pyörän kokonaishinnassa. Mites muuten 12R. Käytetäänkö siinä ohjausiskaria vaiko ei koska ei ole niin paljoa ratakäytössä? onko 12R voblausherkkä jos esim kaulii pyörän linkussa katuun?
    Katoin muuten videon 12R ja Busan vertailu. Ihan hauska ja siinä rupesi toinen pyörä kans voblaa, en vaan muista kumpi.
    Mulla on iskenyt niin hirveät horrorit tosta voblauksesta että taidan ostaa kesän aluksi nykyiseen ZXR750L:ään jonkun halpis ohjausiskarin vaikkei kuulemma ole herkästi voblaava Vissiinkin turhaa neiteilyä
    Kattelin mielestäni hyvän MotoGP dokkarin Faster ja sielläkin maailman huiput voblasi välillä. Joo mä oon meinannut että mun balleriina kropalle 184cm/110kg sopisi 12R varmasti paremmin ja eikä sitä ratahommaa varmaan montaa kertaa kesässä tule ajettua.
    no ei tuota woblausta kannata pelätä zxr:ällä,täytyy ajaa aivan äärirajoilla jo et alkaa woblaan.itselle tapahtunut vain kerran,risteyksestä kiihdytin "täysillä" ja oli terävä routapatti tiessä,silloinkin woblas vain hiukan ja rauhoittui heti.
    Kawasaki ZX7R -01

* * * * "everyone loves you when you are dead..."
    On muuten minusta aika merkillistä miksei 10R:ssä ole valmiina ohjausiskaria. Luulisi ettei enää paljoa paina pyörän kokonaishinnassa.
    Sepä se. Ja Kertokaa nyt joku miksi mihinkään pyörään ei laiteta vakiona teräspunos jarruletkuja? Kyllä ne kaiken maailman radiaalijarrut suunnittelee, mut eikö se nyt olisi helpoin tapa lisätä tehoa ja tuntumaa? Oon nimittäin miettinyt *

Joo ja ohi aiheenhan tää menee.. mutta kiinnostaa! *
    Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen
    Jos en ihan väärässä ole, niin uudessa BMW K1200S:ssä on teräspunosletkut vakiona. Yritin tarkistaa, mutta en nyt löytänyt, mistä siitä luin.
    Dixi et animam levavi
    No Kotareissa on ainakin teräspunosletkut tai en tiedä noista kaikista "hinnatalkaen" katuvehkeistä.
    Lainaa (Wainajala @ Helmi. 01 2005,16:19) kirjoitti
    Kattelin mielestäni hyvän MotoGP dokkarin Faster ja sielläkin maailman huiput voblasi välillä.
    Mistäs ja millä nimellä tuo dokkari löytyy, haeskelin alustavasti p2p:llä mutta ei sattunut osumia?
    Kokeiles vaikka tällä:

zx12r-hayabusa.wmv
    Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
    Tässä sen Faster leffan sivut ja traileri:

http://www.fastermovie.com/trailer.html

Leffassa oli hauskaa tarinaa mm miten polvella aloittettiin kanttaamaan ja miten nykyään muutamat huiput käyttää takapyöräluisussa tekniikkaa jne. Jarno Saarisesta ei mainittu sanaakaan

Kyllä leffa löytyy ja sen voi vaikka ostaa
    Muistakaa ei saa pojat warettaa
    And the Road Warrior?
    12R..
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    Joo oma kohtaisia kokemuksia 12R voplauksesta. Vika on helppo korjaa vaihtamalla mopoo
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Lainaa (kst @ Helmi. 02 2005,20:39) kirjoitti
    Joo oma kohtaisia kokemuksia 12R voplauksesta. Vika on helppo korjaa vaihtamalla mopoo
    Juu, sitten ei tietty voblaa 12R vaan Busa.
    tarkoitit kai MOPOON
    Kawasaki ZX7R -01

No Hajabussiinko sitä nyt pitäis vaihtaa?? Mutta jos tykkää,että pyörän pitäis näyttää tyylikkäältä ja olla vielä tehokaskin,niin eihän noissa vaihtoehdoissa ole juuri valinnanvaraa
    mopoton
    Tuntuupi olevan noi busa kuskit aina hieman huumorimiehiä. Ja sinulle ketä mietit näiden kahden välillä niin valinta ei pitäisi olevan kovin vaikea,molemmat kulkee oikeastaan saman verran,jos radalla ajat niin kymppi ja jos matkaa enemmän ja kaksipäällä niin sitten 12r.

Tunnus suljettu
    Liittyi Jun 2004
    Läntinen Uusimaa
    Kannattaa messuilla istua kummankin satulaan, kylmät tyypit kertoo jo miltä tuntuu, 10R ja 12R molemmat ovat parhaita!
    Lainaa (Kwaks @ Helmi. 01 2005,23:40) kirjoitti
    Sepä se. Ja Kertokaa nyt joku miksi mihinkään pyörään ei laiteta vakiona teräspunos jarruletkuja? Kyllä ne kaiken maailman radiaalijarrut suunnittelee, mut eikö se nyt olisi helpoin tapa lisätä tehoa ja tuntumaa? Oon nimittäin miettinyt *
    Italo pyörissä on pääsääntöisesti teräspunosletkut.
    Kwaakku woblas, mut ei taida olla hirvee ihmekkään jos niistä nopeuksista alkaa woblaamaan... Meinaan pitkälti yli 200 vauhtia ja todella pitkät keulat, etunen oli varmaan jo täysin pysähtynyt...
    Lainaa (JP_445 @ Helmi. 03 2005,19:15) kirjoitti
    Kwaakku woblas, mut ei taida olla hirvee ihmekkään jos niistä nopeuksista alkaa woblaamaan... Meinaan pitkälti yli 200 vauhtia ja todella pitkät keulat, etunen oli varmaan jo täysin pysähtynyt...
    siis wetoa myös etupyörään
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    OffTopic, mutta Busan keulaa rauhoittanee vakiovarusteinen ohjausiskari.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
    Lainaa (kava10 @ Helmi. 03 2005,16:40) kirjoitti
    Kannattaa messuilla istua kummankin satulaan, kylmät tyypit kertoo jo miltä tuntuu, 10R ja 12R molemmat ovat parhaita!
    Joo aivan varmasti otan kylmät messuilla molemmista. Osto mulla on kaukainen haave, koska ensi kesä on vasta ensimmäinen kesä kun pääsen koko kauden ajamaan ZXR750:llä. Jos intoa riittää ja terveyttä niin voisi parin kauden jälkeen ostaa vaikka käytettynä 12R:n, jos tuntuu että pysyy hanskassa Niitähän saa nykyäänkin päälle 10000Euron ja varmasti parin vuoden jälkeen halvemmalla.

Pitänee laittaa geelit tukkaan ja Miami Vice tyyliset parittajakledjut, on näet muotimessut MP-messujen yhteydessä - tykkää tytöt enemmän.
    And the Road Warrior?
    Lainaa (-Artsi- @ Helmi. 03 2005,21:06) kirjoitti
    OffTopic, mutta Busan keulaa rauhoittanee vakiovarusteinen ohjausiskari.
    Kuin monien muidenkin suzujen....
    But Officer....I wasn't speeding....I was QUALIFYING!
    Joo molemmat kokeilin messuilla. Oli aivan selkeesti massiivisempi olemus 12R:ssä. Tuli mieleen busa ja XX jotka istuin myös. No opetellaan nykyisellä kun noi lumet lähtee ja katotaan sitten myöhemmin kun tuntuu että ZXR:n tehot ei riitä
    Tuleeko mulle sellainenkin vaihe ettei ZXR:n tehot riitä kun tuntuu että hirvittää nostaa hanaa yli 8000rpm:n.
    Kertokaa nyt kokeneemmat? Vissiin nälkä kasvaa syödessä?
    And the Road Warrior?
    Lainaa (Ron Jeremy @ Helmi. 05 2005,18:21) kirjoitti
    Joo molemmat kokeilin messuilla. Oli aivan selkeesti massiivisempi olemus 12R:ssä. Tuli mieleen busa ja XX jotka istuin myös. No opetellaan nykyisellä kun noi lumet lähtee ja katotaan sitten myöhemmin kun tuntuu että ZXR:n tehot ei riitä
    Tuleeko mulle sellainenkin vaihe ettei ZXR:n tehot riitä kun tuntuu että hirvittää nostaa hanaa yli 8000rpm:n.
    no,ainakin mulla tuli,alussa zxr tuntui TODELLA tykiltä mut nyt kaipais jo lisää papua myllyyn...10 tai 12:nen on itelläkin haaveena,joskin kaukaisena vielä.mut eiköhän me pärjätä vielä parit kesät näilläki,zxr on sentään aika legendaarinen ja tyylikäs pyörä
    Kawasaki ZX7R -01

Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 05 2005,18:28) kirjoitti
    no,ainakin mulla tuli,alussa zxr tuntui TODELLA tykiltä mut nyt kaipais jo lisää papua myllyyn...10 tai 12:nen on itelläkin haaveena,joskin kaukaisena vielä.mut eiköhän me pärjätä vielä parit kesät näilläki,zxr on sentään aika legendaarinen ja tyylikäs pyörä *
    aamen
    And the Road Warrior?
    sirkiöidyttyäni syssyllä on tullut ainakin toistaiseksi tunne, jotten kaipaa hetkeen prätkästä muuta tai enempää kuin 12r antaa.

ajoasento on eräs tärkeä seikka jonka joudun ottamaan huomioon motskaria miettiessäni ja tusinakawassa se on sopivan tilava, kolme senttiä alempana kuskintapit penkistä eli loivempi polvikulma ja kolme senttimetriä leveämpi stonga kuin esim. busassa ja xx:ssä. silti tapit ovat yhtä korkealla maasta.

paitsi xx:ssä tapit ovat alempana ja ottavat maahan herkemmin kantatessa.

kaikki nuo sportit ja nopeet vaativat kokenutta kuskia, malttia, sekä päättäväisyyttä ajamiseen.

kärpiöön verrattuna taas 10r ei ollut niinkään ketterä, siis kärpiön rottastonga on sen veran leveä, jotta kevyt sillä on käännellä. 10r on kuitenkin paljon kevyempi kuin 12r.

molempi parempi ja hyvin paljon makuasia. myös tarveasia.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  30.  
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 05 2005,18:28) kirjoitti
    No opetellaan nykyisellä kun noi lumet lähtee ja katotaan sitten myöhemmin kun tuntuu että ZXR:n tehot ei riitä *
    no,ainakin mulla tuli,alussa zxr tuntui TODELLA tykiltä mut nyt kaipais jo lisää papua myllyyn...[/quote]
    Jeps,itellä sama juttu ja voin sanoo et viimeistään elokuun paikkeilla tulee aina mieleen tuo"lisää papua myllyyn..."Ei auttanu ku viime keväänä viedä laitettavaksi oma mopo..Usko pois,tulee varmasti se vaihe sullekin itellä on pyörän vaihto mielessä jo nyt,vaihtoehtoina 10R tai kilogixxu..Kesä aikaa miettiä et raaskiiko sittenkään tuota omaa ZX-7R:ää vaihtaa tykimpään vehkeeseen?
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen