Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 138:sta
    Mitäs käytännön eroa on Shoei Raid II ja XR-1000:lla... *

Tuohon Raidiin aattelin kallistua, mutta monet täällä kehuvat kyllä tuota XR-1000:kin...

Ihan sama kumman ottaa...huippupotan saa kuitenkin (ko/kö??) *
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
    Lainaa (oili @ Helmi. 23 2005,19:09) kirjoitti
    Laitoitko hihnan kireälle, kun kokeilit sitä? Minulla se painoi viinahissiä ikävästi
    Hihna toimi ainakin DD-lukituksella OK, vaikkakin hihnan pää oli vaikeahko saada pehmusteiden välissä olevaan lukitukseen kiinni. Vertailupohjaa sai messuilla kiitettävästi ja allekirjoittaneen pään muodolle S1 sopi hyvin, aurinkovisiiri ratkaisi lopulliseesti kilvan. Huomiona se, että jouduin ottamaan numeroa isomman totutusta.
    Kokemuksia kertynyt Nolanista, Araista ja viimeisimpänä Shoeista, josta edelleen hyvä vaihtoehto olisi ollut vanhempi Raid, mutta leukaosa on turhan lähellä kasvoja. RAid II ei sitten enää istunutkaan kun olivat menneet muuttamaan kuoren mallia...
    Lainaa (Berserk @ Tammi. 25 2005,16:10) kirjoitti
    Itselläkin on potan osto ajankohtainen ja kaikkitietävästä googlesta löytyi ADACin kypärätesti 2004

Taidan etsiskellä S1:tä tai BMW:tä kesäksi *
    Oletkos arain kypäria testannu?erittäin laadukkaita ja hyviä...tosin hinnat kyl..
    Itel arain maverick,ollu jo pari vuotta..eikä moittimista,tai no aluks oli kyl hiukka hankalaa visiirin vaihto,mut hetkessä sen tekniikan hiffas
    Lainaa (vauhti korjaa virheet... @ Helmi. 24 2005,08:02) kirjoitti
    Oletkos arain kypäria testannu?erittäin laadukkaita ja hyviä...tosin hinnat kyl..
    Itel arain maverick,ollu jo pari vuotta..eikä moittimista,tai no aluks oli kyl hiukka hankalaa visiirin vaihto,mut hetkessä sen tekniikan hiffas
    Arait on jääny kyllä testaamatta. Joutunee käydä sovittamassa ja tinkimässä hyvää hintaa. Melkein kyllä lähti jo Suupertti S1 tilaukseen, mutta mietitään sittenkin vielä. Aamusella kuitenkin -17 pakkasta, joten hillitsee varmaan sitä tarvettakin toistaiseksi.

Onko S1:en omistajat mitä mieltä sen aurinkovisiirin optisista ominaisuuksista? Jos se vastaa marketin aurinkolasien laatua, niin ennemmin ostaa sitten jonkun toisen potan ja pitää kunnon aurinkolaseja.

"Pilotti-Reibanit" (80-luvulta) on kyllä mun silmän makuun parhaat pleksit. Niitä saattas vielä kypärän sisällä just iljetä pitää päässä. Ei ole kyllä tosiaan enää viimesimmän muodin mukaiset *
    Suo, kuokka ja Suzuki
    Päädyin shoein Z-1:seen ihan testien perusteella kun sen kypärän PÄÄtarkoitus kuitenkin on pitää PÄÄnuppi ehjänä ja tuota turvallisuutta on paha lähteä itse arpomaan, ellei sitten osta puoltatusinaa ruukkua a´500e ja ala lekan kanssa leipoa kaks kesää oon sillä ajanut ja paranihan tuo mukavuuskin huomattavasti vanhaan "kusipottaan" verrattuna ainoa miinus mitä oon huomannu on tuo huurtumisherkkyys mikä täällon jo mainittukin.
    matkasohvalla keuliva kukkahattupelle!
    Mie ostin orggi-kaupasta Suupertti C2
    Kokeilin eri kokoja , iso-pientä , paras oli se jonka lantunympärysmitta kertoi oikeeksi .
    Hehe menin eilen jarrupaloi kyselee ni S1 tuli sit heti ostettuu Olin aivan kun pistin sen päähän
    Funtsailin ja kokeilin eri kypäriä. Alkuun ajattelin että avattava Schuberth pitää saada mutta kun testasin päähän niin ei ollutkaan mun kuupalle hyvä. Sen sijaan Shoei xr-1000 istui nuppiin just eikä melkein. Muiden juttuja lukeneena uskoin sen että pitää ottaa se pata päähän mikä istuu ja tuntuu hyvältä. 400 g muuten eroa painossakin Conceptiin verratuna. Tilaus pistettiin vetämään Shoppiin 9.4 katsotaan koska kolahtaa "postiluukusta"
    L-twin rules

Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
    Nolan X-Lite mallit 801, 901 tai 902 on parhaita ainakin omaan päähän. Laadukkaita kuitukypäriä tuplavisiirillä, D-lukolla ja pestävillä sisuksilla.

Tällähetkellä mm. Stormilla X-901 ja X-902 poistomyynissä n. 230 euroa (ovh. 450-550 euroa).
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
    Kiinnostuin kovasti Shoein XR-1000 ja Z-Onesta.. Kävin niitä sitten sovittelemassa ja kahtelemassa tarkemmin. Ja tällä kertaa valinta kallistui tuon Z-Onen puolelle. Istuvuus oli aivan huippuluokkaa, vaikkei se XR:kään huono ollu.
    Tilaus vetämässä - nyt vaan ootellaan.
    KTM 390 adv
    Itse tuli tilattua eilen tuollainen Arain Astro/R, hintaahan niillä on kuin pienellä eläimellä, mutta kun kokeilin kaikennäköisiä kypäriä eri hintaluokista, päädyin huomaamaan että kyllä se Arai oli se paras päähän. Araissa vaan tuntuu olevan se yks paha puoli, että kun kerran sellasen ostaa, on niin vaikea vaihtaa takaisin halvempiin kypäriin
    Olisikohan jollain kertoa kokemuksia Shoein x-spirit:stä? Jossain testissa mainittiin, että on hiljainen kisakypäräksi? Mitähän tuo tarkoittaa jos sitä vertaisi esim xr-900/xr-1000/Z-one?
    I used to rock and roll all night and party every day.
    Then it was every other day.
    Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
    -- Homer J. Simpson
    Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista! Ja oli saksan hintoihinkin verrattuna edullinen!

Eka pulma, ei mee päähän. No hätä, tekniikkalaji. Alaosan pehmusteet on melko napakat aluksi, mutta kun hihnoilla vähän totuttua enemmän levittää, niin menee heittämällä.

Toinen pulma visiiri: ei aukee ja telkkaria on huono kattoo sohvalta visiiri kiinni (sisäänajo). * Kypärä pois päästä -> kohdistetaan enemmän voimaa, painellaan nappuloita, luetaan manuaalia -> lopputulos: uutuudenjäykkä (tiivisteiden nihkeät kumit "liimautuneet kiinni"). Sai vetää tosi ronskisti ennen kuin aukes. Sitten alkoi toimimaan ihan kevyesti!?

Loppukaneetti: tuntuu oikein passelilta. Yksi miinus paljaan hihnan reunan karheudelle, joka osuu keskikohdaltaan juuri leuan alle vähän ikävästi. Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...
    Suo, kuokka ja Suzuki
    Ahaa, lopulta joku muukin, jolla sen S1:sen hihna painaa viinahissiä Ajattelin ratkaista ongelman samalla tavalla(Vaimo saa ommella) Poskipalojen irroitus olikin suht mielenkiintoinen operaatio. Kauheasti kyllä ihmetyttää, ettei niitä luurien paikkoja voi tehdä valmiiksi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Lainaa (johtaja @ Tammi. 28 2005,16:36) kirjoitti
    AGV:n kypärissä (ainakin TiTech ja GP Pro) on todella hyvä sisävuori. Lisäksi ilmastointi toimii erinomaisesti, eli kypärä ei huuruunnu tavallisellakaan visiirillä.
    Eli sininen on mun mielestä parempi kuin punainen ja Mazda parempi kuin Toyota
    Se on maku asia sano musti kun muniaan nuoli
    Ja sit asiaa, mulla on ollu kaks Agv:tä, xr-2 ja gp pro ja molemmat istuu meikäläisen kuulaan kaikkein parhaiten mitä oon koittanu.
    Ainut on ongelma on ollut keväisin ja syksyisin (aamupakkaset) visiirin huurtuminen. Saa nähdä nyt keväällä miten käy, ostin visiirin semmoisen tuplakalvon sisäpuolelle
    Lainaa (Mica @ Maalis. 11 2005,10:05) kirjoitti
    Olisikohan jollain kertoa kokemuksia Shoein x-spirit:stä? Jossain testissa mainittiin, että on hiljainen kisakypäräksi? Mitähän tuo tarkoittaa jos sitä vertaisi esim xr-900/xr-1000/Z-one?
    Minulla on X-Spirit ja ei se kyllä mikään hiljainen ole, tosin ei sitten varmaan meluisinkaan... Mutta istuu omaan päähän täydellisesti !

Mitä olen muilta kuullut, niin kaikki tuossa luetellut Shoein mallit ovat melutasoltaan suurin piirtein samalla tasolla ja tuo Xr1000:han on periaatteessa "riisuttu" X-Spirit...

Tosin potan äänekkyys riippuu aika monesta tekijästä, kuten kuskin pituus, pyörän katteen muotoilu, ajoasento, jne...

Itseäni on alkanut kiinnostaa Shoein uusi Whisper Strip, jonka pitäisi laskea melutasoa huomattavasti, mutta kun missään ei vielä ole sellaista näytillä, että pääsisi kokeilemaan päähän. Lisäksi se on saatavilla vain Raid2 ja Xr1000 malleihin...
    x-spirit istui parhaiten päähän, joten se tuli ostettua. Tuo Whisper Strip saattaisi olla hyvä lisävaruste. Pitänee käydä allright:ssa kyselemässä/testaamassa sopiiko myös x-spirit:iin
    I used to rock and roll all night and party every day.
    Then it was every other day.
    Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
    -- Homer J. Simpson
    Tuli Saksasta tilattua XR-1000 Kagayama värillä+sininen iridium pleksi.
    Rupes toi vanha Arai NR-3 oleen sen verta kulahtannu.

mlol.de
    Tuo Schubert on ilmeisesti samaa laatutasoa kuin Nolan ("poliisi-Nolan"). Tietääkös kukaan syytä, miksi pollarit valitsivat Nolanin? Kokeilivatkos Schubertia? Onko syy helpompi radiovekottimien asennus Nolaniin?
    Lainaa (Vrauta @ Maalis. 12 2005,21:01) kirjoitti
    Tuo Schubert on ilmeisesti samaa laatutasoa kuin Nolan ("poliisi-Nolan"). Tietääkös kukaan syytä, miksi pollarit valitsivat Nolanin? Kokeilivatkos Schubertia? Onko syy helpompi radiovekottimien asennus Nolaniin?
    Ne on mainoksen uhreja;"Nolan on nopeille"
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
    ObiVanKenobi
    Lainaa (Jani83 @ Helmi. 23 2005,19:15) kirjoitti
    Mitäs käytännön eroa on Shoei Raid II ja XR-1000:lla... *

Tuohon Raidiin aattelin kallistua, mutta monet täällä kehuvat kyllä tuota XR-1000:kin...

Ihan sama kumman ottaa...huippupotan saa kuitenkin (ko/kö??) *
    Itse kysyin juuri samaa asiantuntijalta(myyjältä) muutama päivä sitten ja setä sanoi että ominaisuuksiltaan ovat jo melko lähellä toisiaan, mutta xr-1000 on vielä kuitenkin astetta laadukkaampi ja parempi, tiedä sitten . Käsittääkseni xr-1000:n muotoilu pohjautuu x-spiritiin. Itse päädyin siniseen xr-1000 voltageen, koska sain mielestäni hyvän kypärän kohtalaisen halvalla.

Ja hyvältä kypärältä ainakin vaikuttaa, toistaiseksi..
    Lainaa (Berserk @ Maalis. 11 2005,13:06) kirjoitti
    Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista!

Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...
    Ohoh, piti oikein vielä omastani tarkastaa ja kyllä muistin oikein, omassani sivuilta tulevat pehmusteet ulottuvat keskelle asti ja omani on ns. -04 mallia, onkohan tehty joku outo muutos tälle vuodelle?
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 13 2005,11:04) kirjoitti
    Lainaa (Berserk @ Maalis. 11 2005,13:06) kirjoitti
    Uutukainen Suupertti S1 tuli eilen Org-shopista!

Miksi ei sivuilta tulevat pehmusteet ulotu keskelle asti? Ajattelin pujottaa hihnaan liukuvan pehmeän kangaslärpykkeen, joka sitten asettuu keskelle ja toivottavasti ratkaisee tämän pienen epäkohdan. Kokeillaan...
    Ohoh, piti oikein vielä omastani tarkastaa ja kyllä muistin oikein, omassani sivuilta tulevat pehmusteet ulottuvat keskelle asti ja omani on ns. -04 mallia, onkohan tehty joku outo muutos tälle vuodelle?
    Mulle tuli S1 drudi dark pikalukolla saksasta viimeviikolla, tuossa ainakin koko hihna on pehmustettu.
    - I love the smell of napalm in the morning.
    Lainaa (X-ray @ Maalis. 13 2005,11:10) kirjoitti
    Mulle tuli S1 drudi dark pikalukolla saksasta viimeviikolla, tuossa ainakin koko hihna on pehmustettu.
    Onkos se koko hihna pehmustettu vai tuleeko sieltä sivulta sellaiset lärpäkkeet ? Minun viime viikolla saapuneessa S1:sessä on sellaiset normaalit lärpäkkeet, jotka eivät kokonaan suojaa hihnan karheudelta. Shopissa joku varmaa tietäisi sen onko niitä eri malleja. No, jokatapauksessa minä olen erittäin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen muutamista pikku puutteista huolimatta.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    No niin, nyt sitten luin viestin tarkkaan, siinähän luki PIKALUKOLLA, minulla on tupla-D, niin kuin pitääkin
    Tulipas tuossa ostettua AGV:n Daystar. Juu, halpiskypärä ja sai vielä halvemmalla ni piti ottaa
    Tekeeköhän tuolla mitään?
    ZX-6R -04
    Lainaa (oili @ Maalis. 13 2005,12:07) kirjoitti
    No niin, nyt sitten luin viestin tarkkaan, siinähän luki PIKALUKOLLA, minulla on tupla-D, niin kuin pitääkin
    Noh, ilmeisesti se pikalukko malli on sittenkin parempi
    - I love the smell of napalm in the morning.
    Lainaa (ruzina @ Maalis. 13 2005,12:44) kirjoitti
    Tulipas tuossa ostettua AGV:n Daystar. *Juu, halpiskypärä ja sai vielä halvemmalla ni piti ottaa
    Tekeeköhän tuolla mitään?
    Pitää päässä ajellessa ja ostaa kalliimman kun rikastuu?

Kypärän osto myös edessä, mielenkiintoista on ollut lukea kommentteja. Oma kallonmuoto ei varmasti peruskypäriin sovi, ja lisäksi pitää sangat sopia, joten haastetta löytyy.
    Olemme jakautunut persoonallisuus..
    Lainaa (Kozel @ Maalis. 14 2005,10:29) kirjoitti
    Oma kallonmuoto ei varmasti peruskypäriin sovi, ja lisäksi pitää sangat sopia, joten haastetta löytyy.
    Juu itekkin ohimot verillä yritin tunkea aurinkolaseja tuonne pottaan (pään lisäksi). No, eihän siitä mitään tullu. Mutta onneks saa hianoja visiireitä lisävarusteena ja vieläpä kätevä vaihtaa melkein vauhdissa *

Perunpas puheita sen verran, että jatkoin tuossa "aurinkolasiharjotuksia" ja kyllähän ne nyt oppikin tunkemaan tuohon Daystarin sisään

ZX-6R -04
  30.  
    Lainaa (Piri-Setae @ Maalis. 11 2005,09:26) kirjoitti
    Itse tuli tilattua eilen tuollainen Arain Astro/R, hintaahan niillä on kuin pienellä eläimellä, mutta kun kokeilin kaikennäköisiä kypäriä eri hintaluokista, päädyin huomaamaan että kyllä se Arai oli se paras päähän. Araissa vaan tuntuu olevan se yks paha puoli, että kun kerran sellasen ostaa, on niin vaikea vaihtaa takaisin halvempiin kypäriin
    Itse koitin kertaalleen tuota ajaessa ja huomasin että visiiri ei meinannut pysyä vähän kovemmassa vauhdissa kunnolla kiinni. Muuten sopi kyllä munkin päähän hyvin. Tuossa aikasemmin mainitsin kokeilleeni Agv:n TiTec:iä, olin hyvinkin tyytyväinen siihen ja tuossa pari viikkoa sitten sellaisen tilasin Fc-Moto:lta. Väri on sininen;

Kawasaki ZX-10R 2008.
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen