Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 138:sta
    Testit on hyviä..yleensä ..ja tietty niistä kannattaa ammentaa pohjatietoa. Myyjät myy ja kehuu omia merkkejään ja aikas useella ei ole kun 1-3 merkkiä hyllyssä ,mut "paras"(?) tapa löytää omansa on nää vuotuiset mp-messut,siellä on sitte lähes kaikki merkit,koot,värit ym. esillä ja saa kokeilla päähän.Mulla oli aikanaan vaikeuksia löytää omaan piähän sopivaa pottaa ja kun oli hypänny muutamassa liikkeessä kokeilemassa eri merkkejä(osa samoja usemmassa liikkeessä..),homma ratkes messuilla.Päädyin AGV:hen ja oon ollu tyytyväinen..Kultanen perussääntö jota noudatan "Ei kalleinta,ei halvinta vaan siltä väliltä" toimii useimmiten.Arai,Shoei ???vaikka lähes kalleimpia mitä taitaa löytyy, nin testeissä ei pärjänny senkummemmin kun 200-300 euroa halvemmatkaan. Mut joillain on tietty pakko olla BMW tai yms.vaikkei sopiskaan, kunhan muistaa että ittelle sitä on ostamassa ja omaa päätä se suojaa !
    Ei ole vääriä kelejä , on vaan vääränlaisia varusteita ja ajopelejä..
    Tuli tuossa messuilla soviteltua kaikki shoein mallit, ne olivat ihan hanurista kaikki (nenä ottaa liian helposti kiinne *). Mutta tuo Schuberth S1 oli aivan mahtava päässä. Olis oikeestaan pitäny ostaa kun oli niin hyvän hintanenkin org shopissa mutta pari kysymystä jäi kiireessä tutkimatta ja kokeilematta, a) onko paikat mahdolliselle kypärä puhelimelle, b) visiirissä ei tainnu olla mitään nykämää, mitens sen avaat hanskat kädessä? aurinkolipalle oli se oma nappi...

edit. niin ja se huurtuminen arveluttaa, pinlock sentään toimii 100% mutta miten lie toi huurtumaton visiiri...

- I love the smell of napalm in the morning.
    TÄLLAINEN mukaan messuille ja sitten vaan mittailemaan NÄITÄ!!!
    ZZR 1200
    Lainaa (X-ray @ Helmi. 04 2005,18:22) kirjoitti
    b) visiirissä ei tainnu olla mitään nykämää, mitens sen avaat hanskat kädessä? aurinkolipalle oli se oma nappi...

edit. niin ja se huurtuminen arveluttaa, pinlock sentään toimii 100% mutta miten lie toi huurtumaton visiiri...
    Visiiri avataan painamalla tuuletusaukon kohdalta peukalolla, helppoa hanskat kädessäkin...

Ei huurru.
    Pitää varmaankin sijoittaa rahat Schubertin S1 malliin. On saanut niin paljon kehuja. Juuri tälläiselle hiljaiselle kypärällä on tilausta
    ..kettu kuittaa
    Taitaa olla niin että mielipiteitä on niin monta kuin niiden esittäjiäkin..Mulla on uuden kypärän hankinta edessä ja olen ajatellut semmoista avattavaa mallia, kun on rillitkin välillä päässä.

Mopomessuilla veivasin päähän Schuberthin C2:sta ja X-Liten X-1002:sta vuorotellen, enkä mä osaa sanoa kumpi on parempi. C2 on varmaan hiljaisempi, mutta X-Liten kypärässä on tuplavisiiri, ei pitäisi kai huurtua niin helposti.

Messuilla oli niin paljon väkeä että ei myyjillä ollut aikaa esitellä tuotteitaan, mutta jos joku osaa sanoa miksi missään nimessä ei kannata ostaa avattavaa kypärää niin kertokoon nyt tai vaietkoon iäksi *
    Mä laitan sen kyllä joskus...

XX -04
    Kaipa c2:seen saa duunattua tuplavisiirin itekkin?
    Don´t tread on me!
    On noi suubertit kyllä vaan niin kauheen näköisiä, että mielummin laitan vaikka lätkäkypärän päähän ja vessapaperilla hiljaiseksi...

Varmaan on hiljaisia ja hyviä, mutta kyllä sais vähän panostaa tohon ulkonäköön

Itse valitsin Arain condor starflag:in hyvän istuvuuden ja ulkonäönkin vuoksi...rillit sopii hyvin ja visiirisysteemi(lukitus) on fiksu. Testaamaan ei päässyt kun keskellä talvea osti
    Shoein Raid *
    "-heti mää arvasin jotta lehemä oli poikinu, ku vasikka oli laattialla!"

"-Aus einem verzagten Arsch kommt kein Fröhlicher Furz".
    "-Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua". -Martti Luther
    Lainaa (Hannula @ Tammi. 31 2005,09:32) kirjoitti
    Oli mullakin taannoin sellainen päähänpinttymä, että Arai ja Shoei ovat niitä valmistajia ja BMW:t ja Schuberthit ovat lähinnä eläkeläisille ja myös näyttävät sille. Sitten otin asioista selvää ja Arai lensi aika äkkiä nurkkaan. Olisiko muiden täällä esittämät vastaavat päähänpinttymät myös kotoisin em. eurovalmistajien avattavista malleista? Tunnustan maksaneeni Arain huippumallista aikanaan yli 550 euroa, vaikka kypärä oli nykyiseen BMW:n malliin verrattuna tuskin 150 euron väärti. Perusteluina ovat Arain meluisuus, paino, visiirin patologinen umpeenhuurtumistaipumus, surkea visiirinvaihtomekanismi ja lisäksi joukko pienempiä omituisuuksia.
    Arai se olla pitää.
    Kurkatkaa tänne

10 miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä.
    Lainaa (mikanrb @ Helmi. 16 2005,11:10) kirjoitti
    Arai se olla pitää. *
    Kurkatkaa tänne

Just, samaa sarjaa kuin tämä tutkimus jonka mukaan esim. Citroën on laadukkaampi kuin Audi, BMW ja Mercedes

http://www.mazda.fi/index.c....rget=38
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 16 2005,10:23) kirjoitti
    Total Reps *
    Täällä myös
    ..kettu kuittaa
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 16 2005,11:15) kirjoitti
    Arai se olla pitää. *
    Kurkatkaa tänne

Just, samaa sarjaa kuin tämä tutkimus jonka mukaan esim. Citroën on laadukkaampi kuin Audi, BMW ja Mercedes

Tuossahan puhutaan teknisesta laadusta, ja niiltä osin lista näyttää ihan uskottavalta.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
    Umpi-Shuupertissä oon päätäni viimeaikoina pitänyt, malli on Speed ja nykyään jo loppuunajettu. Plussana hiljaisuus, edullisuus sekä mainio huurteenestokalvo, miinuksena liian kapea näköaukko sivusuunnassa.
    Kypärän ulkonäköseikoista en suuremmin välitä, koska pidän sitä päässä vain ajaessani..

Ja jossei potta sovi ihan kybällä päähän, niin puukko vaan käteen ja fylliä pois varovasti ahdistuskohdasta. Parempi vähän tiukka kuin väljä (pätee muistaakseni johonkin muuhunkin tavaraan..)!
    Ja käytössä se väljistyy kuitenkin (tämäkin tuntuu tutulta!).
    Ei motoristien nupit todellakaan ole samanlaisia.

Tärkeitä ominaisuuksia mun mielestä:
    -hiljaisuus
    -laaja näkökenttä sivuille.
    -huurtumaton
    -keveys
    -pestävyys
    -hinta

..ja tottakai sopivuus, mitä tosin voit itsekin muokata.

Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Lainaa (Make80 @ Helmi. 16 2005,12:34) kirjoitti
    Arai se olla pitää. *
    Kurkatkaa tänne

Tuossahan puhutaan teknisesta laadusta, ja niiltä osin lista näyttää ihan uskottavalta.
    Niinpä... mutta annetaan mersu,bemari ja suubertti miesten elää omassa "mulla on paras ja komein"-mielikuvassaan...

yksittäinen mielipidehän tämä meikäläisen "suubertti on ruma"-mielipide on, ja makuasioistahan ei voi kiistellä (sanoi suubertti mies kun p***ään nuoli)

Tästähän saadaan hyvä Saksa-Japani vääntö aikaiseksi

PS:onhan toi joo tollasena musta-valkoisena aika mitättömän näköinen...pitäähän sitä väriä elämässä olla...

Onko Audi, BMW ja Mercedes esimerkkejä laadukkaasta kotilosta?
    Millä vuosisadalla?

edit:lisää naurua kun kylkiluita pakottaa

Lainaa (mikanrb @ Helmi. 17 2005,00:50) kirjoitti
    Onko Audi, BMW ja Mercedes esimerkkejä laadukkaasta kotilosta? *
    Millä vuosisadalla?

"Hapanta sanoi köyhä konjakista"
    Ite oon ainakin ollu tyytyväinen arain pottaan. Tosin hintahan oli mitä oli, mutta ajattelin että se on loppulaskussa aika halpa "henkivakuutus". Mielellään sitä vähän maksaakin, jos saa sellasen kypärän joka on ominaisuuksiltaan hyvä eikä tarvi asua esim. korvatulppien kanssa. Eri asia on sitten joskus ku kyllästyn tuohon omaan digitaalikiihdyttimeen ja vaihdan oikein miehisen pitkäkeulan. Silloin arai luovutetaan lassila&tikanojalle ja tilalle tulee kunnon sotakypärä *
    Cogito sumere potum alterum.
    Luulenpa ottavani toisen drinkin.
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 17 2005,09:15) kirjoitti
    Lainaa (mikanrb @ Helmi. 17 2005,00:50) kirjoitti
    Onko Audi, BMW ja Mercedes esimerkkejä laadukkaasta kotilosta?
    Millä vuosisadalla?

"Hapanta sanoi köyhä konjakista"
    Viski onkin parempaa
    Rikumotorista Lahdesta HJC zf-8, 120 e. Jos edullista peruspottaa haet.
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
    Oli pakko ostaa S1. Muut oli perseestä siihen verrattuna.

"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
    Shuuperi sopii isonemäisille ja isoleukaisille gynttereille Edelleen olen sitä mieltä että maailmasta voisi lopettaa kaikki muut valmistajat Shoeita ja Araita lukuunottamatta. Molemmilta löytyy kaikki tarvittavat mallit ja laatu on parasta. Tietysti noille suuri leukaisille ja nenäkkäille pitää olla tuo Shuuperi
    Arai taitaa olla parhaimpia, ellei paras kypärävalmistaja. Arain kypärät tuntuvat kestävän, kestävän ja kestävän, vuodesta toiseen... Istuvuus on huippuluokkaa, etenkin tuon uuden RX-7 Corsairin, missä on kaikki hienoudet.

On minulla X-Lite 801 myös, mutta... se ei vain istu minulle niin kuin pitäisi. Halpahan se on ominaisuuksiin nähden, tuuletus pelaa hyvin ja onhan se ihan turvallinenkin (ainakin testien mukaan). Laatu tosin on vähän kysymysmerkki, kai se toimii?

Jos suupertti on tehty pitkänokkaisille, silloin X-lite/Nolan on tehty lyhytnokkaisille "lättäpäille". Kuori on poikkeuksetta hyvin lyhyt, eli otsaan sattuu, jos omistaa normaalin ovaalinmuotoisen pään.
    Lainaa (JP_445 @ Helmi. 20 2005,10:27) kirjoitti
    Shuuperi sopii isonemäisille ja isoleukaisille gynttereille * Edelleen olen sitä mieltä että maailmasta voisi lopettaa kaikki muut valmistajat Shoeita ja Araita lukuunottamatta. Molemmilta löytyy kaikki tarvittavat mallit ja laatu on parasta. Tietysti noille suuri leukaisille ja nenäkkäille pitää olla tuo Shuuperi *
    Kuulemma iso nenä on suoraan verrannollinen "sen" kokoon
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 20 2005,19:38) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Helmi. 20 2005,10:27) kirjoitti
    Shuuperi sopii isonemäisille ja isoleukaisille gynttereille * Edelleen olen sitä mieltä että maailmasta voisi lopettaa kaikki muut valmistajat Shoeita ja Araita lukuunottamatta. Molemmilta löytyy kaikki tarvittavat mallit ja laatu on parasta. Tietysti noille suuri leukaisille ja nenäkkäille pitää olla tuo Shuuperi *
    Kuulemma iso nenä on suoraan verrannollinen "sen" kokoon *
    Vaimon kommentin mukaan ei pidä paikaansa. Sillä on varmaan ollut joku iso nenäinen. Mites sitten naisilla, onko niillä iso ***** jos on iso nenä?
    Arain takuu on ainakin omaa luokkaansa... tai eipäs hehkuteta, kuitenki joku repii jostain jonkun paremman. Sanotaan niin että Arain takuu on ainakin todella hyvä!
    - Burning that gasoline -
    Ach so! Vai on Suupertti tehty vain Gynttereille. Kyllä meitä Ritke Vorrester/Alien leukaisia on suomessakin Joskus tuntuu ihan epätoivoiselta, kun yrittää sovittaa pallopäille tehtyä ruukkua nuppiinsa, jonka leukasuoja tukahduttaa kirouksen yhtä tehokkaasti, kuin käsi suun edessä Taidan ostaa S1:sen tai C2:sen, ainut mikä huolettaa on se, että S1:sessä jokin painoi kipiästi vasempaan leukaperään ja hihna tuntui melko karun karhealta kurkkua vasten.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Henk.koht kokemuksella suosittelen Shoein Z-Onea,mut jahka rikastun niin voip vaihtua tohon XR-1000 "shoei,she ei shuhise,hirveeshti..."
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
    Messuilla tuli sovitettua Schuupertti S1 ja meni samoin tein hankintaan kaksi kappaletta, punaisella ja keltaisella kuvioinnilla. Mennessä näkee kuinka toimii ajossa, istuvuus omiin päihimme kuitenkin mitä parhain...

-97 TL1000S-
  30.  
    Laitoitko hihnan kireälle, kun kokeilit sitä? Minulla se painoi viinahissiä ikävästi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen