Pitäis hankkia uus kypärä muttei mitään tietoa näistä uusista malleista. Eli siis, osaako joku kertoa mihin kannattaa kiinnittää huomiota uuden kypärän ostossa (poislukien notooriset istuu päähän jne.)?
Meinaan esitteiden mukaan kaikki mallit on loistavia, mut hintaerot melkoiset...
Oderint, dum metuant.
MUN mielipide:![]()
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Ennenkin sanonut, sanon taas, Schubert S1, hiljainen, mukava, nerokas aurinkovisiiri jne...mallimerkinnän mukaisesti: ykkönen
Täältä myös ääni S1:lle.(Köpi @ Tammi. 25 2005,13:24) kirjoitti
br, Mikko
KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
Sama firma, Schberth, mutta toinen tuote - C2
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Minkälaisen kypärän haluat? Shoein XR-1000 on ainakin aivan loistava kypärä. Ei pahemmin suhise ja istuu hyvin päähän (ainakin omaan).
Käy kokeilemassa eri kypäriä ja osta se mikä tuntuu parhaalta. Halpiksia välttäen tietenkin...
Pain is just weakness leaving the body
Mulla tollainen se vanhempi malli,tyytyväinen olen ollut,ehkä hieman painava kumminkin.(HiTec @ Tammi. 25 2005,13:54) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Lähinnä mua kiinnostaa että mitä eroa eri malleissa on, eli siis että onko olemassa joku ylivertainen materiaali tms. vai onko kaikki periaatteessa yhtä hyviä?
Oderint, dum metuant.
Jos integraalikypärä on ostoslistalla ja melutasolla on mitään merkittävää painoa, niin BMW SportIntegral on tarkistamisen arvoinen tapaus. Se on lähes yhtä hiljainen kuin S1, mutta noin 300 g kevyempi ja on silti kauttaaltaan jämäkkää tekoa. Kevyempiä pottia on markkinoilla erittäin vähän. Melua tulee kaula-aukosta enemmän kuin S1:ssä, mutta tämäkin vähä on itse korjattavissa siihen uskoon, että S1 jää toiseksi. Melutaso riippuu tietysti myös tuulilasin korkeudesta, korkean lasin vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.
BMW:n tuuletusaukkoja voi säätää hansikkaat kädessä. Visiirin sisäpinnassa on valmiina kosteuden tiivistymistä estävä kalvo, joka jopa toimii, ainakin ensimmäisen kesän. Sisustuksen saa suht helposti irti pesua varten.
Edit: alla oleva ADACin testi kertoo painoeroksi S1:een noin 150 g, joka ilmeisesti on lähempänä totuutta kuin epämääräisistä lähteistä vedetty 300 g, potat ovat testissä ilmeisesti jopa samaa kokoa.
1000
Ei-avoin ja ei-avattava, eli se tavallinen umpikypärä. Piti vaan taas laittaa tuo hieno termi että kuulostaisi pätevämmälle.
1000
Vanhempi = Concept ja sehän mullakin on jo muutaman vuoden pääkoppaa suojannut hyvällä menestyksellä. C2:ssa (=Concept II ?) tosin on mm. hiljaisuutta parannettu niin merkittävästi että hakkaa jo osan umpiruukuistakin(triangel @ Tammi. 25 2005,14:15) kirjoitti
Integraali = umpikypärä. C2 on flip-up, eli kuten esim. mp-kytillä - leukaosa nousee ylös pään päälle![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Toi on todella äänekäs potta, mutta erittäin kätevä silmälasien käyttäjille.(Transalp @ Tammi. 25 2005,13:21) kirjoitti
Multa lähtee ääni Shoein xr1000: lle.
Kaipa kaikki kuitukypärät on suunnilleen yhtä turvallisia, muovipotista kannattaa kyllä pysyä kaukana.
Don´t tread on me!
Mun ehdotus vastaava, mutta Shoeilta. Syncrotec II Silver... (kuva alla)(Transalp @ Tammi. 25 2005,13:21) kirjoitti
Ei ole muuten paremmasta väliä. Ainakaan mun imagolle riittävä, ja hiljaisempi on kuin esim. Bieffe B20 (entinen potta)...
EDIT: hiljaisuuteen muuten voi vaikuttaa se, että Suncroa on mahdoton saada päähän iman että visiirin avaa. Eli kaula-aukko on sopivan nafti. Ei tule tuulen suhinat sitä kautta sisään... Huurretta poistamaan matkassa tuli sellainen pro-grip kalvo (what-its-name)
- "VFR kehrää ja paukkuu" -
Hyviä ominaisuuksia on mielestäni ainakin tuplavisiiri ja hyvä ilmastointi. Tuplavisiirin toki voi korvata kalvolla, jota kuitenkaan ei kaikkiin pottamerkkeihin/-malleihin saane. TuplaD-lukko on jees. Irroitettava ja pestävä sisus on jees. Ja jos meinaa matalana tulittaa, niin sais varmaan olla niskassa varaa painaa päätä taaksepäin.(rg500 @ Tammi. 25 2005,13:17) kirjoitti
Minulla on ollut muutama itseään huippumerkkinä pitävä potta ja kaik on olleet kelvollisia tavallaan.![]()
Itselläkin on potan osto ajankohtainen ja kaikkitietävästä googlesta löytyi ADACin kypärätesti 2004
Taidan etsiskellä S1:tä tai BMW:tä kesäksi *![]()
Suo, kuokka ja Suzuki
Yksi juttu mikä pitäisi tehdä kypärää ostaessa on koeajaa se, valitettavasti näin talvisaikaan sen järjestäminen on vähän vaikeampaa...
Mutta itsekin tein juuri kaupat uudesta AGV gp prosta ihan vain sovittelemalla päähän ja lompakolle. Vertailukohteina olivat shoein raid, xr-1000, agv:n titec ja schubertin S2. S2 vaikutti ihan oikeasti mielenkiintoiselta tapaukselta ja sellainen pitäisi päästä kokeilemaan ajossa.
Tällä kertaa valinta kuitenkin tuo AGV.
Ja jos AGV:ta suunnittelet, niin kokemusten perusteella kannattaa ottaa aika tiukka koko koska pehmusteet antavat aika lailla periksi käytössä.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kannattaa myös lukasta Italon "testiraportti" täältä![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Joo oli tosi vertailukelpoinen testi esim. Suomylta oli halppis kypärä otettu testiin. Vähän sama jos verrattaisiin Uutta "luksusautoa" Lada 110 16-venttiilinen sport hatcback ja uutta Mersun C55:sta.(Berserk @ Tammi. 25 2005,16:10) kirjoitti
![]()
Legalize
No niin pitihän se arvata. Tämmösiä nää joskus on..
Saako shuberth S1:een jotain erikoisvisiireitä? (Iridium tms?)
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Suomy:han oli hintaluokaltaan aika keskitasoa.(RiNe @ Tammi. 26 2005,11:06) kirjoitti
Sijoille 2. ja 3. pääsivät sitä halvemmat kypärät.
Toi S1 oli taas ylivoimaisesti kallein potta eli se ei
olis kuulunut joukkoon.
Suzuki GSXR 600 L1
S1 on kaikesta itkusta huolimatta hyvä kypärä, verrataan sitä sitten halvempiin taikka kalliimpiin, se on silti hyvä(tomppa82 @ Tammi. 27 2005,07:20) kirjoitti
Odu; miksi tahtoisit siihen erikoisvisiiriä?
Duodaa ... Taitaa mennä sen erillisen aurinkovisiirin ajatus hiukka mehtään jos ulkovisiirikin olisi joku erikoistummennettu peili tms(odu @ Tammi. 27 2005,07:08) kirjoitti
Voisi kokonaistummennus olla jo sitä luokaa että EU-herrat sanoo hyi hyi => tuskin Schuberth peri-saksalaisella täsmällisyydellään ainakaan moiseen ryhtyy. Tiedä sitten jos joskus joku kiinalainen copy-paste -visiirivalmistaja...
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
XR-1000 tuli viime vuonna hommattua, en ole katunut. Todella kevyt, hiljainen sekä pinlock vakiona.![]()
(Köpi @ Tammi. 25 2005,13:24) kirjoitti
![]()
![]()
Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
Onhan tietty tollaneen edestä halkeewa potta helpompi tyhjentää ......
So hei:nRaid skulaa kuin kameli
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Tosta xr-1000 mallista tarkoituksena olisi hommata Diabolic 2, täytyy messuilla tsuumailla minkälainen livenä..(Janlob @ Tammi. 27 2005,13:32) kirjoitti
http://www.shoei-europe.com/en/swf_p...p?name=XR-1000
GSX1300BK
Minusta nuo Schuubertit sun muut BMW:t on hiukan liian pappamaisia... Eli suosittelen jokos ARAI tahi SHOEI... Siinä luottomerkit jotka ei petä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
En tiedä pappamaisuudesta, mutta kylläpä vaan perhanan hyvältä vaikutti kun tänään kävin Schuberthin S1:stä mallaamassa kuuppaan!(Yamaha1 @ Tammi. 27 2005,14:08) kirjoitti
Pitääpä palkkapäivän koittaessa tehdä sijoitus ja tilata Shopista musta S1.