Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 138:sta
    Lainaa (hlg @ Tammi. 27 2005,14:02) kirjoitti
    Lainaa (Janlob @ Tammi. 27 2005,13:32) kirjoitti
    XR-1000 tuli viime vuonna hommattua, en ole katunut. Todella kevyt, hiljainen sekä pinlock vakiona. *
    Tosta xr-1000 mallista tarkoituksena olisi hommata Diabolic 2, täytyy messuilla tsuumailla minkälainen livenä..

http://www.shoei-europe.com/en/swf_p...p?name=XR-1000
    Allrightissä toi on ollu näytillä jo jonkun aikaa. Itsekin meinasin ko. väritykseen päätyä, mutta vaikka todella hieno ja täynnä yksityiskohtia, liian huomiota herättävä mulle.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (Kuufi @ Tammi. 27 2005,16:08) kirjoitti
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 27 2005,14:08) kirjoitti
    Minusta nuo Schuubertit sun muut BMW:t on hiukan liian pappamaisia... Eli suosittelen jokos ARAI tahi SHOEI... Siinä luottomerkit jotka ei petä...
    En tiedä pappamaisuudesta, mutta kylläpä vaan perhanan hyvältä vaikutti kun tänään kävin Schuberthin S1:stä mallaamassa kuuppaan!
    Pitääpä palkkapäivän koittaessa tehdä sijoitus ja tilata Shopista musta S1.
    Siis varmasti ovat hyviä nuo, silleen niinku joku Goldwing on varmaan kans aika hyvä. Hiljaisia ovat ja laadukkaita myös jne. vaan mun makuun liikaa tehty ko. ominaisuuksien perusteella... Vähän niinku mäkihypyssä sakemannit käyttää niitä ihme mallejaan, voivat olla tuulitunnelissa parempia kuin nämä suomalaisten peruspotat mut esteettisesti ihan susia järkeään. Mää sitte vanhana sijoitan kans tollaseen, nyt pitää muka olla katu-uskottava nääs... Vaikken mitään Roofia omistakkaan. *

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Minusta nuo Schuubertit sun muut BMW:t on hiukan liian pappamaisia... Eli suosittelen jokos ARAI tahi SHOEI... Siinä luottomerkit jotka ei petä...
    Juu samaa mieltä. Tässäkin tapauksessa, ulkonäöllä on väliä.

Löytyykö muuten jostain netistä hintoja kypärille?
    Oderint, dum metuant.
    ""Siis varmasti ovat hyviä nuo, silleen niinku joku Goldwing on varmaan kans aika hyvä. Hiljaisia ovat ja laadukkaita myös jne. vaan mun makuun liikaa tehty ko. ominaisuuksien perusteella... Vähän niinku mäkihypyssä sakemannit käyttää niitä ihme mallejaan, voivat olla tuulitunnelissa parempia kuin nämä suomalaisten peruspotat mut esteettisesti ihan susia järkeään. Mää sitte vanhana sijoitan kans tollaseen, nyt pitää muka olla katu-uskottava nääs... Vaikken mitään Roofia omistakkaan.""

Joo testihän puoltaa Sakemannien valmisteita, mutta onhan se vähän mitä ominasuuksia arvostaa. Shoei oli testien kevyin ja esteettisesti parhaimman näköinen, eli ei kai sitä valintaa tarvi itselleen sen kummemmin perustella.
    Lainaa (rg500 @ Tammi. 27 2005,17:35) kirjoitti

Tottakai ulkonäöllä on väliä, ja juuri siksi tässä pappaiän kynnyksellä en enää suostu pistämään nuppini suojaksi migreenin laukaisevalla maalauksella koristeltua mikälierossi-replicaa. Sehän s**tana sama kuin kulkisin housunperse polvissa skeittilauta kainalossa nenähonottamalla vittutiätsää hokien. Eläköön Schuberth Concept!
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    Kyllahan kyparalla on merkityksensa, ainakin tayttamaan lain kirjaimen Itsella tuleva kyparahankinta kallistuu cappiin, se riittaa kun entuudestaan on joku avoruukun- ja umpikyparanraato
    Silmälaseja käyttävän kannattaa testata kypäriä jossain liikkeessä ja verrata sopivuutta lasit päässä, esim. pikkuveljelle kypärää etsiessä todettiin että joissain malleissa (ainakin AGV:llä) lasien käyttö on mahdotonta.

Jos itse olisin nyt kypäränvaihtoaikeissa, valitsisin kypärän joko Shoein tai Arain valikoimasta (molemmat mukavia päässä ja hyvän näköisiä, Shoeille plussaa helposta visiirin vaihdosta). Suupertit on varmasti laadukkaita, mutta rumia.
    Yksi myös mitä ei missään nimessä pidä unohtaa on kypärävalmistajan käyttämä lesti Itse ainakin olen sen sortin suuren suikulapään haltija että aika monesta ruukusta tulee nopeasti suurimmassakin koossa otsa-takaraivo -puristuksen vuoksi päähän pipi Schuberthista ei tule Mutta joku pyöreäpäisempi taasen voisi siitä sanoa että se joko hölskyy tai puristaa liiaksi ohimoilta Eli itsellä ainakin SOPIVUUS menee (lähes) kaiken muun edelle ja vasta jos sopivia sattuu olemaan useampia, astuu kuvioon ne muut ominaisuudet valinnan tekemiseksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Joo kannattas kävästä kokeileen muidenkin S1. Mutta jos haluut säästää rahasi muuhun niin Älä missään nimess'ä kokeile. Joudut ostaan kypärän

Ja jos joku oikeesti tietää kypärän jokk on parein niin kertokaa ihmeesssä.

Hmm... *Drudi Dark S1 pappa malliko ?? ei ainakaan minusta
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Lainaa kirjoitti

Arain hinnat ja malliy löytyy: http://www.arai.brandt.fi/hinnasto.php

Hinnoissa on yleensä vähän ilmaa kaupasta riippuen.

Kyllä kypärän pitää olla kuskinsä näköinen joten nuo pappapopat ei tule ainakaan olemaan mun tyyliä seuraavaan 30 vuoteen.

Lainaa (kst @ Tammi. 28 2005,10:53) kirjoitti
    Joo kannattas kävästä kokeileen muidenkin S1. Mutta jos haluut säästää rahasi muuhun niin Älä missään nimess'ä kokeile. Joudut ostaan kypärän

Ja jos joku oikeesti tietää kypärän jokk on parein niin kertokaa ihmeesssä.

Hmm... *Drudi Dark S1 pappa malliko ?? ei ainakaan minusta
    Niin onko?
    <a href="http://www.schuberth.de/s1/index3.htm" target="_blank">Schuberth
    </a>

Värit löytyy kohdasta Farben & Dekore

Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä

Jos haluaa "esiintyä" eikä kiinnittää huomiota mukavuuteen, niin voin aina ottaa autotallin hyllyltä kaikuppa-Airohin. Ei hassumman näkönen, mutta ilman korvatulppia turha kuvitella ajelevansa yli 60km/h nopeuksia.
    Tuolta "S1 Power Druid" taitaa löytyä jopa aika lähelle myös se "oikea" väri

Kokeilin S1 kun kaikki sitä niin kovasti hehkutti. En pitänyt. Puristi kummallisesti/pahasti takaraivosta. Kokeilin AGV:n TiTec:n. Rakastuin. Väri tosin oli väärä, kun en ole Honda tai Yamaha kuski.
    Kawasaki ZX-10R 2008.
    AGV:n kypärissä (ainakin TiTech ja GP Pro) on todella hyvä sisävuori. Lisäksi ilmastointi toimii erinomaisesti, eli kypärä ei huuruunnu tavallisellakaan visiirillä. Merkin ainoa ongelma on, että se ei sovi kaikkien päähän, eli kannattaa sovittaa ennen ostopäätöstä.

Itse ajan tällä hetkellä Shoein Xceed II:lla, mutta varakypäränä on AGV GP Pro. Shoei on sateella ikävä, sillä se on heti huurussa. Sen kanssa on pakko käyttää tuplavisiiriä. Muuten sekin on loistava potta.

AGV:sta valitsisin GP Pro:n jos ei pistä pahakseen sen takaspoileria. TiTech ei oikein anna lisähinnalleen vastinetta, mutta sen klassinen muotoilu vaan iskee silmääni paremmin.
    - JAM Racing Team -
    Itse tilasin viime kesänä kypärini Shoei XR 1000 Täältä *hinta on tällä hetkellä vain 289,00€ + postimaksut *.

Olin palveluun ihan tyytyväinen.
    suosittelen hinta-laatu suhteessa hyvää kypärää metsästävälle Shoein Z-one -mallia (taisi voittaa jonkun luokan testin, oisko ollu bikessa). Itsellä on ollu myös Shoein X-SPirit Ukawa ja totesin että ainakin mun vesipäähän toi zet ykkönen tuntui päivittäiskäytössä paljon mukavammalta, vaikka ei nyt ihan kilpareplica olekaan.
    Lainaa (mean machine @ Tammi. 28 2005,21:06) kirjoitti
    suosittelen hinta-laatu suhteessa hyvää kypärää metsästävälle Shoein Z-one -mallia (taisi voittaa jonkun luokan testin, oisko ollu bikessa). Itsellä on ollu myös Shoein X-SPirit Ukawa ja totesin että ainakin mun vesipäähän toi zet ykkönen tuntui päivittäiskäytössä paljon mukavammalta, vaikka ei nyt ihan kilpareplica olekaan.
    Oliko melutasossa eroja X-Spiritin ja Z-Onen välillä ?

Kun itselläkin on X-Spirit ja olen aikeissa ostaa "arkikypäräksi" jonkun halvemman, kuten Z-One, tai uusi Raid 2.

Onko kukaan muu muuten huomannut Shoein sivuilta heidän uuden keksintönsä, jonka nimi on whisper strip?! Tätä on saatavilla Xr-1000:teen ja Raid 2:een ja mainostavat potan melutason laskevan huomattavasti... Olisi kiva päästä kokeilemaan tosielämässä, eli Italowestern onko tulossa shoppiin ja testattavaksi ?
    Olen jutellut muutaman kypärä kauppiaan kanssa ja häidän kommenttinsa on ollut tyly "on vain kaksi oikeaa kypärä valmistajaa Shoei ja Arai, kaikki muut voi unohtaa". Itsellä Shoei ja seuraava tulee varmaan olemaan Shoei.
    En huomannut melutasoissa mainittavaa eroa vaikka molempien kanssa tuli pitkiäkin siivuja ajettua. Jotkut on valittanu että zetaykköstä ei saa helposti päästä, mutta veikkaan että sillon on liian isot poskipalat sisällä. Itse meinasin sitä ensin kakkoskypäräks mutta päädyinkin myymään sen Ukawan pois (tosin hyvä hintakin avitti päätöstä..)
    Kyllä ajattelin ainakin ens suven vielä samalla potalla runnoa, kaikkiaan äärimmäisen mukava päässä, vaikka ei sitä X-Spirittiäkään oikeen moittia voi.Makuasioita.
    Osta tää AGV
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Lainaa (Northern_lights @ Tammi. 28 2005,08:36) kirjoitti
    Silmälaseja käyttävän kannattaa testata kypäriä jossain liikkeessä ja verrata sopivuutta lasit päässä.
    Tämä on syy miksi päädyin xr 1000:n. Lasit menee heittämällä just kohdalleen ja muutenkin sujahtaa päähän ilman akrobatiaa, mut kai tääki on pään ja korvien sijainnista riippuvainen juttu, eli kokeilemaan eri malleja. Esim. Shoein mainostama, z one, suunniteltu nimenomaan silmälasien käyttäjille, ei menny kakkulat ollenkaan päähän sen kanssa.
    Don´t tread on me!
    Lainaa (Jusa.L @ Tammi. 28 2005,21:56) kirjoitti
    Onko kukaan muu muuten huomannut Shoein sivuilta heidän uuden keksintönsä, jonka nimi on whisper strip?! Tätä on saatavilla Xr-1000:teen ja Raid 2:een ja mainostavat potan melutason laskevan huomattavasti... Olisi kiva päästä kokeilemaan tosielämässä, eli Italowestern onko tulossa shoppiin ja testattavaksi ?
    Tuli vaan mieleen että aikoinaan tiedustelin tuollaista vastaavaa shoei:n yleismallia, sanoivat että saattaa tulla kuuma tuon suojan kanssa, tavallisesti ilma pääsee leuan alta mukavasti viilentämään kuumina kesäpäivinä..
    Lainaa (JP_445 @ Tammi. 28 2005,22:42) kirjoitti
    Olen jutellut muutaman kypärä kauppiaan kanssa ja häidän kommenttinsa on ollut tyly "on vain kaksi oikeaa kypärä valmistajaa Shoei ja Arai, kaikki muut voi unohtaa". Itsellä Shoei ja seuraava tulee varmaan olemaan Shoei.
    Niin ja olisikohan kyseiset kauppiaat olleet shoein ja arain myyjiä...

Myyjät puhuu mitä puhuu...
    -=Lake=-

"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
    Itse ostin kypärän viime syksynä ja päädyin Shuberthin S1:een. Mulle kävi niin että kaikki ennakkosuunnitelmat unohtuivat heti kun rupesin sovittamaan niitä kypäriä. Mä olin suunnitellut Shoei-Arai-osastoa ennalta, mutta kun S1:n pisti päähän niin olo oli niin kuin olisi kotiin tullut. Ja onhan se aurinkoviisiri aivan ehdoton.

Mun neuvo on siis jättää ne ennakkosuunnitelmat ja spekulaatiot tekemättä ja ostaa se kypärä mikä päähän istuu. Ulkonäkö on tietysti olennaista, mutta kannattaa myös miettiä ostaako sen kypärän itselleen vai jollekin muulle.

Mun mielestä S1 on kaukana pappamallin kypärästä.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Oli mullakin taannoin sellainen päähänpinttymä, että Arai ja Shoei ovat niitä valmistajia ja BMW:t ja Schuberthit ovat lähinnä eläkeläisille ja myös näyttävät sille. Sitten otin asioista selvää ja Arai lensi aika äkkiä nurkkaan. Olisiko muiden täällä esittämät vastaavat päähänpinttymät myös kotoisin em. eurovalmistajien avattavista malleista? Tunnustan maksaneeni Arain huippumallista aikanaan yli 550 euroa, vaikka kypärä oli nykyiseen BMW:n malliin verrattuna tuskin 150 euron väärti. Perusteluina ovat Arain meluisuus, paino, visiirin patologinen umpeenhuurtumistaipumus, surkea visiirinvaihtomekanismi ja lisäksi joukko pienempiä omituisuuksia.
    1000
    Lainaa (Janlob @ Tammi. 30 2005,21:26) kirjoitti
    saattaa tulla kuuma tuon suojan kanssa, tavallisesti ilma pääsee leuan alta mukavasti viilentämään kuumina kesäpäivinä..
    Siis tämä Schuberth Concept sisältää tuon leukasuojan jo vakiona, kiinteänä osana kypärää Ja ainoa huono puoli aikaisempaan, suojattoman kypärääni on että kaula pitää suojata huomattavasti paremmin viimalta kuin aiemmin Ennen kun myös leuka jäätyi viimassa, ei tuota kurkulle tulevaa viimaa edes huomannut. Nyt, suojan kanssa, leuan ja kaulan väliin viimasta muodostuva lämpötilaero tuntuu kurkussa kuin veitsellä viillettäisiin Seuraava hankinta oli Yokon Wind-Stopper kaulasuoja ja nyt homma pelaa
    Lainaa (Lake @ Tammi. 31 2005,08:44) kirjoitti
    Lainaa (JP_445 @ Tammi. 28 2005,22:42) kirjoitti
    Niin ja olisikohan kyseiset kauppiaat olleet shoein ja arain myyjiä...

Myyjät puhuu mitä puhuu...
    Ainakaan yksi kauppiasta ei ole Shoei tai Arai kauppias vaan Shuupertti kauppias. Toisella oli kyllä Shoei myynnissä, mutta ei taasen Arai. Kolmannesta en muista mitä hänen valikoimaansa kuului
    Lainaa (Janlob @ Tammi. 30 2005,21:26) kirjoitti
    Lainaa (Jusa.L @ Tammi. 28 2005,21:56) kirjoitti
    Tuli vaan mieleen että aikoinaan tiedustelin tuollaista vastaavaa shoei:n yleismallia, sanoivat että saattaa tulla kuuma tuon suojan kanssa, tavallisesti ilma pääsee leuan alta mukavasti viilentämään kuumina kesäpäivinä..
    Kävin lauantaina kyselemässä lisää tuosta Shoein Whisper stripistä ja sen pitäisi kuulemma toimia (aikuisten oikeesti) hyvin !

Maahantuoja oli vaan sanonut, että tuota käytettäessä pitää olla kypärän kaikki tuuletuskanavat auki, koska muuten voi tulla pakokaasuja sisään ja silloinhan ei ole kenelläkään kivaa...

Täytyy messuilla käydä hipelöimässä ja jos tuntuu hyvältä, niin pitääpä sitten hankkia sellainen (uuden kypärän lisäksi)!
  30.  
    En huomannu, että kukaan ois maininnu X-Litea. Laadukas kypärä! Porukka taitaa mieltää tuon joksikin halpiskypäräksi, koska on Nolanin valmistetta.

Ostaessani uutta kypärää pari vuotta sitten kävin kokeilemassa kaikki tällaset "paremmat" (lue kalliimmat) kypärät eli Arai, Shoei, Schubert ja AGV. Päädyin X-Lite X901:een koska se oli ainoa malli joka tuntu hyvältä päässä. Muut merkit eivät vaan sopinu vaikka eri kokoja koitin. Erikoinen pää mulla...

X-Lite ei ainakaan heilu ajoviimassa ja on mukava (mun) päässä. Löytyy myös irrotettava ja pestävä vuorikangas, joka on ehdoton ominaisuus kypärässä!

Ehkä aavistuksen raskas se on, mutta ei niin etteikö siihen äkkiä totu. Ilmastointi...no jaa...mahtaako sellasta integraalipottaa ollakaan joka ois kesäkuumalla viileämpi kuin ulkoilma? Ehkä tuo on pikkasen meluisa, mutta ei sekään häiritse ja pitemmillä reissuilla käytän korvatulppia.

Daamilla on X801, joka on mun kypärää kevyempi vähän enempi "siviilimalli". Se on myös halvempi ja esim. korville on enemmän tilaa. Hyvä kuitukypärä sekin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen