Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Mahtaako kellään olla ko fillaria käytössä/seinällä..
    Mulla oli sellanen parikyt v sitten...varaston muuton yhteydessä löysin muutaman HYVIN pölyttyneen osan...
    alaputki vasen,vilkut, satulankuuppa...
    jos on käyttöä jollekin,kyselkää.
  2. #2

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Satulan koppa kiinnostaa, josko siitä saisi pikkunäpräyksellä sopivan kyseisen räpättimen pikkuserkkuun RD350:een.

    Pystytkö ottamaan kuupasta fotoa, josta selviäisi joitain mittoja; ainakin pituus, leveys, korkeus ja paiskaamaan kuvan sähköpostilla: Georg@yamaha-rd.com
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  3. #3
    joo...voi kestää hetken mut tulee...
  4. #4

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (zupe @ Tammi. 27 2005,21:27) kirjoitti
    joo...voi kestää hetken mut tulee...
    No sweat.

    Ei mulla mikään kiire ole. Vielä on talvea jäljellä ja mopo on 40km:n päässä tallissa, joten ei pääse edes räpeltämään oikein mitään.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  5. #5
    Jos se on yamahan alkuperäinen koppa mikä peittää sen takaistuimen niin ei kannata alkaa mihinkään 350RD:seen alkaa sitä virittelemään kun joku jenkki keräiliä maksaa sulle 200 dollaria siitä samoin tein...
  6. #6
    noinko meinaat??...orggis kyllä on.
  7. #7

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 02 2005,10:37) kirjoitti
    Jos se on yamahan alkuperäinen koppa mikä peittää sen takaistuimen niin ei kannata alkaa mihinkään 350RD:seen alkaa sitä virittelemään kun joku jenkki keräiliä maksaa sulle 200 dollaria siitä samoin tein...
    Niin. Ja mistähän moisen faktan repäisit? Noita koppia on UK:ssa tyrkyllä suhteellisen usein, eikä ole todellakaan mikään keräilykohde.

    Voihan tuollaisen lykätä vaikkapa EvilBayhin ja katsoa, mitä huudetaan, mutta 200USD on kyllä ihan hatusta tempaistu. IMO.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  8. #8
    Tuossa puhuu veljeni Georg kyllä asiaa. On osunut täällä Hollannissa myös silmään muoviosaa RD&RG 500 sekä vastaaviin vanhempiin vajaatahtisiin.

    200 USD on pötypuhetta.
    Se on selvähenkinen, joka sanoo seitsemän kertaa sianlihaa ja lämmintä leipää.
  9. #9
    aattelin vaan kun tollasta 200 usd hintaa saa maksaa RG500 vastaavista. Vai onko niitä myynnissä jossain halvalla?
  10. #10

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 06 2005,22:24) kirjoitti
    aattelin vaan kun tollasta 200 usd hintaa saa maksaa RG500 vastaavista. Vai onko niitä myynnissä jossain halvalla?
    Jenkkilässä voi olla nuo RG:n kamppeet vähän hakusessa ja sen takia kalliita. Näistä ei ole mulla muuta kuin mututietoa.

    RD500/RZ500/RZV500 (periaatteessa hyvinkin sama fillari kolmella eri tyyppinimellä, joista RZ/RZV jenkkilässä myytyjä malleja) suhteellisen yleinen jenkeissä ja osia saavat sieltä omalta mantereelta vielä. MotoCarrera yms. lafkat taitaa myydä noita koppia edelleen siellä.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  11. #11
    RD500 teräsrunkolla ja RZ / RZV alumiinirunkolla muistaakseeni.
  12. #12
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 07 2005,11:22) kirjoitti
    RD500 teräsrunkolla ja RZ / RZV alumiinirunkolla muistaakseeni.
    RD500 (Eurooppa) ja RZ500 (Australia, Uusi-Seelanti, Kanada & US?) sama pyörä teräsrungolla, mutta RZV500 (Japani) alurungolla.



  13. #13

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Jep. RD ja RZ on periaatteessa sama pyörä. RZ-mallia, jota jenkkiläänkin viety, taitaa olla saastenormien vaatimusten mukaan katalysaattori ja eri kaasarit yms. pientä eroa. RZV on alurungolla.

    Tuossapa yksi kuva, jossa näyttäisi olevan tuo takasitsin koppakin:

    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  14. #14
    Kyllä se vaan vieläkin vanhaa lämmittää tuo peli...Oli nimnittäin meikäläisen teinivuosien märkä uni...
    Se on selvähenkinen, joka sanoo seitsemän kertaa sianlihaa ja lämmintä leipää.
  15. #15
    Lainaa (Georg @ Helmi. 08 2005,08:22) kirjoitti
    Jep. RD ja RZ on periaatteessa sama pyörä. RZ-mallia, jota jenkkiläänkin viety, taitaa olla saastenormien vaatimusten mukaan katalysaattori ja eri kaasarit yms. pientä eroa. RZV on alurungolla.

    Tuossapa yksi kuva, jossa näyttäisi olevan tuo takasitsin koppakin:

    Juu... lämmittää vieläkin....
    Oli makee laite aikaisekseen...
    Ostin itelle oisko ollu -85 vuonna Salosen Masalta
    parituhatta ajetun laitteen , harmittanu montakertaa
    jälkeen ettei saanu säilymään... tosin meni kyllä nuorenmiehen
    aikamonta tiliä.. vai oisko ollu kokovuodenpalkka kaupassa
    piti vaan saada...

    Sitsikoppa on just tommonen ku kuvassa...
  16. #16
    Ilmeisesti RD500:een sai tälläisen kopan uutena mukaan??? RG500 vastaavista pyydetään järkyttäviä hintoja. Siihen se oli optio eli sai jos maksoi. Jos jollain jäänyt RG500 vastaava nurkkiin saa tarjota.

    En ole muuten ikinä nähnyt Suomessa RD500:sta liikenteessä ja tiedän ainoastaan yhden henkilön kenellä tuollainen on laitettuna. Ja tiedän yhden ketä on tuollaisen ruttutukkuun ajanut. Montakohan Suomeen tuotu uutena? Juttua lisää jos löytyy!

    Moni 4-tahti mies ihmeissään kun RD500:een koneen näkee atomeina. Ei ole ihan yhtä yksinkertainen laitos kun esim. RG500.....
  17. #17

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 08 2005,23:03) kirjoitti
    Ilmeisesti RD500:een sai tälläisen kopan uutena mukaan??? RG500 vastaavista pyydetään järkyttäviä hintoja. Siihen se oli optio eli sai jos maksoi. Jos jollain jäänyt RG500 vastaava nurkkiin saa tarjota.

    En ole muuten ikinä nähnyt Suomessa RD500:sta liikenteessä ja tiedän ainoastaan yhden henkilön kenellä tuollainen on laitettuna. Ja tiedän yhden ketä on tuollaisen ruttutukkuun ajanut. Montakohan Suomeen tuotu uutena? Juttua lisää jos löytyy!

    Moni 4-tahti mies ihmeissään kun RD500:een koneen näkee atomeina. Ei ole ihan yhtä yksinkertainen laitos kun esim. RG500.....
    Suomessa ei minun muistini mukaan (lue: jostain olen lukenut/nähnyt kuvia) koppa kuulunut vakiona mukaan. Muiden maiden markkinoilla on saattanut olla vakiovaruste.

    Suomeen ei tuotu kovinkaan paljoa kyseistä pyörämallia, kun ei täällä ollut juurikaan markkinoita noille laitteille. Jäi yhteen tuontivuoteen (1985) kaiketikin.

    Lisäjuttuja löytyy netistä kookelilla vaikka kuinka. Jenkkilässä on foorumeita kyseiselle mallille ja tietoa/linkkejä putkahtelee myös www.yamaha-rd.com sivuille.

    Sen verran olen katellut kuvia RD500 koneesta palasina, että ihan heti ei taitaisi kasaus onnistua ainakaan meikäläisen tasoiselta harrastelijamekaanikolta. Ziljoona nippeliä poikineen.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  18. #18

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Tässäpä kaksitahtifriikeille yksi herkku, jossa RD500 moottori. Muut osat sitten ovatkin vähän sieltä ja täältä. Runko on modattu TZR250.

    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  19. #19
    Lainaa (Georg @ Helmi. 09 2005,07:34) kirjoitti
    Tässäpä kaksitahtifriikeille yksi herkku, jossa RD500 moottori. Muut osat sitten ovatkin vähän sieltä ja täältä. Runko on modattu TZR250.
    wow.... tosihieno
    löytäisinköhän omastani vanhaa kuvaa??
    väritys oli muistaakseni erilainen (parempi) kuin tuossa rivistössä olevilla pyörillä , ruohtissa oon törmännyt muutamaan,
    mm. yhessä stokiksen keskustan mp-liikkeen ikkunassa
    on orkkislaitettu versio , se on huomattavasti tummempi
    sävyiltään kuin omani oli , vanteet taisin maalauttaa
    malboron väriin.... tulee iku ku muistelee

    saitko muuten ykä kuuppakuvat?
  20. #20
    Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

    RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
  21. #21

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (zupe @ Helmi. 09 2005,18:13) kirjoitti
    Lainaa (Georg @ Helmi. 09 2005,07:34) kirjoitti
    Tässäpä kaksitahtifriikeille yksi herkku, jossa RD500 moottori. Muut osat sitten ovatkin vähän sieltä ja täältä. Runko on modattu TZR250.
    wow.... tosihieno *
    löytäisinköhän omastani vanhaa kuvaa??
    väritys oli muistaakseni erilainen (parempi) kuin tuossa rivistössä olevilla pyörillä , ruohtissa oon törmännyt muutamaan,
    mm. yhessä stokiksen keskustan mp-liikkeen ikkunassa
    on orkkislaitettu versio , se on huomattavasti tummempi
    sävyiltään *kuin omani oli , vanteet taisin maalauttaa
    malboron väriin.... tulee iku ku muistelee

    saitko muuten ykä kuuppakuvat?
    Kuuppakuvat napsahti postiin. Tänks.
    Mittailen vähän kolmepuokin jakkaraa ja ilmoittelen sitten sulle, josko ruvetaan kauppoja hieromaan.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  22. #22

    Tunnus suljettu
    Liittyi Jul 2004
    Jyväskylä
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 09 2005,21:35) kirjoitti
    Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

    RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
    Jammun RD-malleissa on kampuran laakereissa onnettoman pieni tappi, jolla laakerin pyöriminen pesässä estetään ja sen petettyä ei pidättele mikään. Huonoa suunnittelua (?) Yamahalta.
    Olet, jos ajat..!! Ajat, jos et..!!
  23. #23
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 09 2005,21:35) kirjoitti
    Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

    RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
    joo mä taisin sen sinne viedä eli vaihtaa uuteen pyörään oli kyllä ehjä kun vein vaihtoon.
    b-king -08
  24. #24
    Lainaa (hcaape @ Helmi. 10 2005,06:21) kirjoitti
    Lainaa (Makkonen @ Helmi. 09 2005,21:35) kirjoitti
    Tossa Yammun koneessahan taisi heikko lenkki olla kampiakselin laakerit jotka pääsivät helposti pyörimään pesissään ja näin pilaamaan koko lohkon. Muistaakseeni Hikon puljussa (HKI/Kalevankatu) oli juuri tälläinen lohkovikainen RD500 loppu vuonna 1999. Minneköhän päätynyt?

    RD500:han ei ollut ikinä niin suosittu kuin RG500. RD:hän painaa noin 25 kg enemmän kun RG, mutta mielestäni silti legendaarinen peli. Tehoputkien vaihdolla RD500/RG500 muuten kevenee noin 15kg!!!!
    joo mä taisin sen sinne viedä eli vaihtaa uuteen pyörään oli kyllä ehjä kun vein vaihtoon.
    Näin itse Hiko ainakin väitti kun kysyin, että missäs RD500 on kun näin sen lehti ilmoituksessa myynnissä täällä. Niin se sano, että siinä on lohkot rikki eikä pyörä tällä hetkellä ole täällä vaan jollain sepällä korjattavana. Ite olin kattelee siellä RG500:sta silloin.
  25. #25
    Turussa on 100% varmasti ehjä ja alkuperäinen RD500. On yhdellä ex-kisakuskilla, mutta hän ei ole sillä ikinä kilpaillut, vaan isommilla nelitahtisilla.

    Kävi muuten ulkoiluttamassa sitä muutamaan otteeseen alastarolla, upeaa menoa oli! Kierrosaika oli 1.30-alkuinen, eli melkoista vauhtia päästeli käytännössä jarruttomalla pelillä! Hieno laite kertakaikkiaan...
  26.  
  27. #26
    Sääli, että nämä on menneet todella harvinaiseksi. Eipä myöskään paljoa RG500:sia enään katukuvassa näy vaikka olivat paljon suositumpia kun RD500...

    Tietääkö ketään muu RD500:sia liikenteessä/olemassa?