No niin... kaikki jotka ovat mittauttaneet -04:sen malleista takapyörätehot niin lukemia tänne vain *
Vakiot ja virivirimopot (speksein tietysti)
Ihan vain vertailun vuoksi koska oma 750 ja kaverin 600 menee ensi viikolla bolttarin vaihtoon jossa tehdään myös säädöt sekä tehomittaukset *
Saapa nähdä kun 750 R:n konetehoksi luvataan 148 hv niin montakohan kaakkia siitä jää laitumille noin metrin matkalla....![]()
Omasta 600cc mallista penkitettiin 105 hp takarenkaalta mp-asennuksen penkissä. Putki vaihdettu, ja sitten ruisku säädettiin.
Edellisenä päivänä samassa penkissä penkitetystä vakiosta irtosi 101 takapallolta, noinniinku vertailun vuoksi.
http://mp.asennus.com/
Meikäläisen 600:nen oli Korpiaholla elokuussa, olin jo aikaisemmin laittanut Akran bolt-onin, joten vakiotehoja en saanut...
Korpiaho sääsi ruiskun orkkisboxista alapäätä runsaasti rikkaammalle, mutta jätti muuten vakiosäätöihin ja näillä eväillä irtosi takarenkaalta 101 hepoa.
En ollut aivan tyytyväinen noihin tehoihin, mutta olen kuullut juttua että Korpiahon penkki olisi karvan verran pessimistisempi (realistisempi) kuin jossain muualla. Mutta en kyllä penkittänytkään pyörää max hepojen toivossa, vaan sen takia että saisi poistettua Akran asennuksen jälkeen tulleen "hyytymisen" pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä! Ja muutos oli todella tuntuva, vääntökäyrästä tuli paperillakin todella hyvä, kun siinä ei ole oikeastaan ollenkaan kuoppia (jos nyt 600:sen yhteydessä voi väännöstä puhua).
Näinhän toi menee, itsellä kanssa oli ton säädön toivomus se että saisi alakierrokset pelaamaan paremmin, ja itse asiassa moposta tuli huomattavasti parempi ajaa ton säätämisen jälkeen. Vastaa kaasuun paljon vikkelämmin.
Eikös noita penkkejä jossain lehdessä joskus vertailu, kiikutettiin sama pyörä penkistä toiseen, ja tulokset oli kovinkin erilaisia. Kunhan vain sää käyrät näyttämään nätiltä, ei sitä lopputulosta kannata kauheesti tuijottaa.
Mulla oli yoshin trs sliparin kanssa 107hv (13621rpm) renkaalta lahdessa two wheel centerissä. ruiskua säädettiin myös hieman. penkissä vetäs 3:lla rajottajaan 189kmh/15111rpm, hyvä meteli lähti ku olin siin 3 metrin päässä kädet korvilla.
Tää on mulle loistavaa kuultavaa!!(Jusa.L @ Tammi. 22 2005,15:02) kirjoitti
Ostin Korpiaholta viikositten Tonnisuitsan, jonka penkkitehot siellä näytti 154.8/112.3 ja se on nostanu puoli pirkanmaata takajaloilleen, että miten tollasia lukemia vakiosta!?
Keväällä pyörä onki menossa http://www.bikedoctor.fi/
Jossa laitetaan vertailui käyntii...
Tarkotus ois myös samalla reissulla laittaa slipari.Tietoa paljon parannusta luvassa???!!!![]()
entisestä 04 600cc gixxeristä *104.7 takapyörältä devilin mangnum bolt-on ja paikka korpiaho
Hyvin on kyllä saatu lukemat (uudella pöntöllä 135,5) *(Ytsför @ Maalis. 06 2005,22:34) kirjoitti
.
Itseltäni 750:stä *säädön + boltin jälkeen
max hp 130,31 hp
max Nm 81,77
Kyllä se jotain vaikutti (paperilla) mutta keväällä se sitten nähdään.
Njoo... väännöt jäi sitten pienemmäksi, 75 Nm. Parempi olisi ollut noin päin. Täytyy nyt kahtoa, josko vielä kesällä käyttäisi uudestaan jossain.
Täälä yksi 750 penkissä, taitaa olla vakio.
http://www.aj-bike.fi/Penkitys%20nettiversio.wmv
Niinpä tuo näytti olevan. Eri mittaajilla...eri tulokset(gsxr1100w94 @ Maalis. 07 2005,21:27) kirjoitti
- Elämä on... -
Yksilöissäkin on aikamoisia eroja. Esimerkki 2 identtistä uutta kilosta Gixxeriä vietiin _täysin_ orkkiskunnossa penkkiin -> lähes 10hp ero. Onhan noita muitakin testejä ollut missä tuo on huomattu. Nokkien ajoitukset taitaa vaikuttaa siihen eroon eniten.(-STYR04- @ Maalis. 08 2005,10:30) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
No niin.. 04:n 600 gixxu on nyt penkitetty yoshimuran TRS:n (boltti) + säädön jälkeen.
max hp 103.38
max Nm 64.12
Paikkana Bikefox
CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R
Ohessa löytyy yhen gsx-r 600-04:sen penkitys
GSX-R 600-04 Dyno
busanistit +200mph club finland
-02 750 yoshimura full system ja tool-kit 129,8 ja 83Nm Siukola
hondarepsol
K4 750 gixxer leo pöntöllä, ei muuta. Penkitys korpiaholla.
128hp ja 83nm. Vakiosta ei hajua.....
" päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
Jaahas. Ite meen tänään penkittämään kyseiseen paikkaan kyseisen vehkeen. Ainoo ero on vaan, et mul on Akran bolttarin tulossa paikkaan. No nyt tietää, että mitä suurinpiirtein on odotettavissa...(kepparik4 @ Huhti. 14 2005,14:16) kirjoitti
Mulla Korpiaholla penkki ja säätö 6.5 saatte tietoo kun saan käppyrääja jos selviän Tusarista
![]()
Fun is not a straight line
Ja lopputuloksena oli käynis käppyrä, mutta "vain"(jiipee @ Huhti. 15 2005,11:34) kirjoitti
127,42 maxHp
80,68 maxNm
13947 maxrpm
No ajossa tuntui aika mukavalta. Miellyttävämpi ajaa ja vastaa kaasuun herkemmin, mutta toisaalta ei töksähtele niinkuin vakioruisku. Ja kylläpä se Akra pörisee hienosti (ja on muuten kilon kevyempi kuin rosteri Yoshimura !...oli pakko mainita)
p.s. vakiosta ei mullakaan hajua
Elikkäs aikalailla samaa lukemaa tyrkkäs meitin pyörillä vaikka erillaiset pöntöt onkin(jiipee @ Huhti. 15 2005,17:06) kirjoitti
Ei sillä pöntön merkillä taida olla muuta eroa täs tapaukses ku saundi
Löikö lieskaa penkissä?
Voisiko joku laittaa jakoon 600:n dyno käppyrän niin näkisi minkälaista eroa on tullut vakioon nähden. Mielessä ollut mahtaako power commander vaikuttaa kuinka paljon vääntökäyrän tasaisuuteen.
Kuumeesta päätellen uusi kusiainen on tulossa tähän taloon..
ps. myynnissä hyvä CBR 600 -95![]()
Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
JA multa saa siihen halvalla Arrowin hiilikuitu sliparin(Jaypee @ Huhti. 15 2005,22:29) kirjoitti
![]()
Fun is not a straight line
Mulla 600 k4 kävi penkis viime tiistain ja tulokset.
Pyörässä Yoshi trs vaimennin.
Maxhp 107,47
Max Nm 65,65
Juu aika lailla samanlaiset lukemat. Vääntöä sulle tuli kuitenkin selkeesti enempi. Ihan rehellisesti sanottuna odotin enempi, mutta kaipa toi Erkan penkki näyttää "realistisia" lukuja. Mutta ajossa eron kyllä huomaa, mikä on tärkeintä!(kepparik4 @ Huhti. 15 2005,22:20) kirjoitti
En tiedä, että löikä lieskaa, ku en ite ollut katsomassa...kaipa sieltä jotain lensi![]()
Niihän ne väittää et realistisia olis ja rääkkäähän se omia kilpureitaanki siinä samases härpättimes(jiipee @ Huhti. 18 2005,08:31) kirjoitti
Ajoon sain sellaiset säädöt kuin halusin kanssa, eipä tartte ihmetellä ja kyllä keulii....
Ite olin kattomassa kyseisen toimenpiteen, meteli sanoin kuvailematon ja parit lieskat pöntöstä.....SIISTIÄ.....![]()
omassa 600 k4 teholukemat: yoshi tri-oval japan boltti+säätö(Pete76 @ Maalis. 21 2005,23:52) kirjoitti
max hp=103.22
max nm=64.25
max rpm=15285 (huh huh on siellä venttiileillä ollut kiire *)
aikas lailla samat teholukemat meillä samassa penkissä, täällä kun lukee niin on löytynyt 107hp jne. Onkos kyseessä penkkien erot, pyörien erot vais kuin?
Vielä kysymys pyörää täytyy nyt näiden operaatioiden jälkeen vähän "herätellä" liikkeelle lähdössä ettei sammu onko ominaista vai jäikö säätö puolitiehen?![]()
hmm. mitens tämä tietokone nyt toimii?
Melkein väitän, että suurimmat erot johtuvat eri penkeistä...(jimi @ Huhti. 30 2005,20:22) kirjoitti
Mutta kuten tässäkin jo aikaisemmin on todettu, niin pyörissäkin voi olla useamman hepan yksilökohtaisia eroja !
Mulla samanlaisia oireita. Parikin kertaa on mopo sammunut liikkeellelähdössä ja hävetys on sitten suuri(jimi @ Huhti. 30 2005,20:22) kirjoitti
Joteski tuntuu, et mopo käy liian rikkaalla ja tarkotus käydä juttelemassa paikan päällä uudelleen säädöstä. Juu mopoissa on eroja, mut aika tasasia lukemia on saanut kahdesta samanlaisesta moposta.. hmmm.. liekkö vakiotulos kaikille 600 suzukeille...heh! ei vaineskaan.
CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R