Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko jotakin kikkoja/ mistä kannattais hommata vakuutukset ensimmäiseen pyörään kun boonuksista ei ole tietoakaan?
  2. #2
    Mikäli et ole mopoasi vielä ostanut niin osta se jostain liikkeestä ainakin osittain rahoituksella niin saat samalla liikennekaskon, joka on ylivoimaisesti edullisin vakuutus, vaikka sitä vertaisi hyvilläkin bonuksilla otettuun tavalliseen vakuutukseen.

    Liikennekaskoa myöntää Veritas ainoastaan rahoitussopimuksen yhteydessä, ja vakuutus on bonusoikeudeton.

    Jos sinulla on jo mopo niin sitten ei auta kun pyytää eri vakuutusyhtiöistä tarjouksia ja katsoa kuka antaa parhaat starttibonarit.
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  3. #3
    Iästäsi ja mopostasi riippuen, saatat saada Touring Finlandin kautta myös edullisesti vakuutukset.

    http://www.tfmk.com/jasenasiat.html
  4. #4
    Rahoitus-vakuutus on myös seisonta-ajaton => ajat vaikka läpi vuoden, milloin kelit sallii ja mieli tekee Perinteisessä pitää seisottaa min. 1kk yhtäjaksoisesti että siitä saa latiakaan etua

    Startit on tänäpäivänä lakisääteisesti liikennevakuutuksessa 20%. Kaskon startit taas vaihtelee yhtiöittäin, mutta ehkä se "perinteisin" on 50%. Tietty jos samassa yhtiössä on jo esim. auto, jossa on kasko 70%, on aika usein tapana myöntää myös uuteen mopovakuutukseen kaskoon samat starttina. Liikennevakuutukseen tätä "kopiointia" ei voi tehdä, ei vaikka yhtiössä olisi 10 autoa jo ennestään
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Lainaa (HiTec @ Tammi. 21 2005,09:01) kirjoitti
    Startit on tänäpäivänä lakisääteisesti liikennevakuutuksessa 20%.
    Mistä se lakisääteisyys siihen tulee? Eikös tuo ole ihan vapaaehtoista, ja 20 %:n alkubonuksia alettiin myöntää silloin kun laki muuttui ettei bonareita voi enää vaihdella autosta mopoon, ja vak. yhtiöt ottivat tuon 20 % käyttöön ns. hyvityksenä lakimuutoksen asiakkaille aiheuttamille menetyksille.. Tuo 20 % käytäntö taitaa olla käytössä about joka yhtiöllä kilpailullisista syistä, mutta missä vaiheessa se olisi lakiin kirjoitettu..
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
  6. #6
    Lainaa (Zia @ Tammi. 21 2005,09:29) kirjoitti
    missä vaiheessa se olisi lakiin kirjoitettu..


    No juu. Tuo teksti oli about vakuutustätin puhelimeen mulle latelemaa. Eli en ole tarkistanut löytyykö moista pykälää mistään Tietty myyjänä täti viittasi (olemattomiin?) pykäliin perustellakseen myös ns. 2. auton 0% starttia liikennevakuutukseen vaikka kaskoon siinäkin napsahtaa 1. autosta kopsaten

    Niin ja lafkana tässä tapauksessa oli JOSsi



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Veritakselta eivät luvanneet 20% lähtöbonusta liikennevakuutukseen. Tapiola ja IF sen antaisivat. Mielestäni pyörän vakuutusten vertailu on varsin työlästä, jokaisella yhtiöllä kun tuntuu olevan omia erityispiirteitä ehdoissa ja hinnoissa.

    Edit: kirjoitusvirheitä



  8. #8
    Täälläkin on kovasti kirjoitettu vakuutuksista, esim:

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....akuutus

    Rahoitusyhtiöiden hinnassa on se hyöty, että se kertoo sen hintatason, joka vakuutuksissa ylipäänsä pitäisi vallita, eli että vakuutusyhtiöt menettelevät rikollisesti periessään lakisääteisistä vakuutuksista ylihintaa.

    Se on vaan näyttökysymyksenä ongelma.

    Jos siinä kuitenkin joskus onnistutaan, tulevat ne, jotka ovat keränneet moitteetonta vahinkohistoriaa, olemaan merkittävästi onnellisempia kuin ne, jotka ovat valinneet "bonuksettoman" tien.
    ... jotain piti muistaa
  9. #9
    Minkä takia se kasko tulis laittaa... on niin h... kalliskin !!
    Mulla sitä ei ole, enkä tule ottamaan. On noi vakuutusmaksut muutenkin niin kalliita !!!
  10. #10
    Lainaa (venttiili @ Tammi. 22 2005,00:03) kirjoitti
    Minkä takia se kasko tulis laittaa...
    Toi kysymys kannattaa esittää siinä vaiheessa, kun moposta on jäljellä vain 15 000 euron lasku, josta parhaassa tapauksessa 10 000 eur velkarahaa.

    Toki jos mopo on vanha ja arvoton, niin eihän siinä kaskoa kannata pitää.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  11.  
  12. #11
    Just tein pienimuotoisen kilpailutuksen tässä kuussa ja esim. IF:in ja Pohjolan ero oli mielestäni huomattava Molemmissa liikennevakuutuksen lähtö on 20% ja kaskossa 50%, mutta silti erot on huomattavat

    Pohjolan vakuutuksen sain 40 euroa kuukaudessa halvemmalla ja puolet pienemmällä omavastuulla (151 e), joten tässä tapauksessa valitsin Pohjolan, vaikka meillä muuten on vakuutukset sekaisin molemmissa yhtiöissä eli auto ja prätkä ovat nyt pohjolassa ja henki-, koti- ja matkavakuutukset IF:ssä

    Velkaa ei ole centtiäkään ja mopon arvo noin 7-8 tonttua, mutta ilman kaskoa en ajaisi metriäkään



    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)