onko kukaan ajanut sillä? millainen ajettava se oli?
kuvittelisin että tuo sopisi ajopeliksi ympäri vuoden, talvella se on mukavan matala liukkaita kelejä varten ja pahimpien kelien aikana sillä voisi ajella hiljaa pyöräteitä pitkin, poliisit ohiajaessa luulee sitä mopoksi ja eikä tulisi häirityksi![]()
no tohon tarkotukseen se just sopiikin...ite ajelin tollasella seitkytluvun lopulla![]()
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Voi olla jo kohtuu harvinainen peli löytää.
1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
onko se mukava menopeli kesälläkin? hyvät ja huonot puolet?
Yhellä työkaverilla oli tommonen.. veikeen näkönen peli![]()
No netistä olen jotakin(?) kuvia siitä nähnyt, ja mun mielestä ei kovin kummaiselta näytä, joku iso-manki?? Tosin mankikin on ihan P***, moottoroitu polkupyörä.
Eikös se ollutkin jotain 70cc, eli piikin vakuutus ja kulkee suoralla 80km/h, derbit tulee vasemmalta ohi. Eikö joku pappis-cb125 olis kivempi. Mun enolla oli sellainen mökkimopona pari kesää sitten, no onhan se jo piikki
![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Parasta Honda Dax:issa oli, että sen pytty ja kansi ja kaasari sopi nätisti Monkeyhyn...![]()
Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
Tiedän paikan josta saisi aivan uusia Daxeja, mutta kun niitä ei saa nykyään kilpiin, ellei omista sellaista joka olisi jo rekisteröity vuonna sirppi ja miekka. Sitten voisi kuulemma jotenkin siirtää vanhan paperit uuteen laitteeseen.
Olisi kyllä hauska laite !
Hauska pelihän toi Dax oli, ei juurikaan moposta eroa. Tuommoisella tuli päästeltyä joskus 80-luvun alkupuolella. Huippuja täysin vakiona otti mittarin mukaan n.75km/h.
Daxmulla oli sellainen -70 luvulla ja ihan kiva peli.
mutta paras oli alkuperänen monkey honda ja kone oli 75 cc. joku on voinut nähdä sellaisen Speden filmissä. Mutta typeryyttä sekin tuli hukattua -70 luvulla![]()
Juu... on tullu kokeiltua kaverin sellasta aikoinaan. Hämärä muistikuva että vaihde pedaali oli sellanen sellanen kakspuoleinen niinku joissain vanhoissa peleissä, eli kantapäällä raksuteltiin vaihteet toiseen suuntaan. ja olikos peräti niin että tuossa daxissa ei ollu tavallista kytkintä.... vai muistanko väärin?
Honda CBR1100XX
Jeps; samoin vanhemmassa Monkeyssä oli kolmevaihteinen loota keskipakokytkimellä (ei kytkinkahvaa) ja semmoisella "cruiserimaisella" vaihdepolkimella, missä kantapäällä sai naputeltua myös vaihteet sisään. Sama peruskonehan noissa molemmissa oli.(CebariTonni @ Tammi. 22 2005,21:01) kirjoitti
Nimim. "Mukavia Monkey-muistoja '82-'84"...![]()
Itekkin sellaisella ajaneena sanoisin, että aika kultaa muistot. Ei se niin herkku ollut ajaa tai ainaskin jarrut oli AIVAN huonot. Mitä ulkonäköön tulee, niin en ainakaan minä sellaista mopoon sekoittas. Daxilla on sellainen omintakeinen ulkonäkö jota ei unohda. Harvinaisia vehkeitä varmaankin nykypäivinä.
All you´ve got is time - living is takin´ it.