No joo.näköjään ei exupin säätö onnistunut eka kerralla,sain vaijerit paikoilleen,exupin kyljessä olevat merkit kohalleen ja kiristin sit vaijerit(katoin ihan ite haynes kirjasta säätö ohjeet *) .No lähti heti käynttiin, (oli pieni epäillys kun tuli laitettua dyno satsi paikoilleen) kävi tasaisesti mut kun aloin antaa kierroksia kone alkoi röpöttää ja kierroksia otti huonosti.tarkistin että bensaa on/saa.siinä mopon käydessä aloin ite lämpenee että mikä ny taas tökkii..sit piti lähtee ja ny tässä oon miettínynnä että voiko tämä dyno satsin laiton jälkeen olla joko neulat tai suuttimet tai kaikki niin pielessä että röpöttää kun antaa kaasua?...exuppi servomoottori näkyi toimivan *kaasua lisättäessä..ei kai exupin säätö voi olla vaikeaa,vaikuttaa kirjan mukaan helpolta.mites kun exupissa on "topparit" sisällä,ilmeisesti läpän pitää liikkua koko alueella kaasua annettaessa vai??..muistelin ny kun liikutin *käsin exup läppää ja katoin servon liikettä,tuntuu että läppä,ei kyll sillä liikeradalla aukee kokonaan,tosin eipä tullut 6000rmp enempää röpötettyä....Pienet vinkit ois tarpeen ton #§+*# exupin kanssa.Suuttimet 128 paikoillaan,neulat kolmannessa pykälässa, seosruuvi 3 kierr. auki.....No ainakaan ei exuppi enää vinkunna ja naputtanna tyhjäkäynillä...
![]()
Kaipaa rasvausta sanoisin. Se on helppo purkaa, kuori veks löysäät vaijerit niin löysälle kun menee, vaijerit veks (KATO KUMPI MENEE PÄÄLTÄ KUMPI ALTA!)
Sit ite EXUPIN pultit/kuusiokolot auki 3kpl (alkuperäs pultit kandee vaihtaa kuusiokolohin, pultit voi olla jumissa, crc:tä ja jos voit niin bilteman non-slip 8mm hylsy ja pikku t-pala + jatkopala, iso ei mahu kun jalka on tiellä) sit se tulee ihan kiltisti ulos siinä on muutama paksu prikka, jos toisen pään prikka tippuu putken pohjalle joudut sorkkiin rautalangan pätkällä/pulloharjalla. Sit putsailet ja kuparitahnat kehiin ja takas.
Säätö: ei homo tiukalle, silleen että pari milliä likkuu kun painaa vaijeria ylös/alas. Voit säätää ennen ku paat kuoren niin näät kun se liikkuu, tyhjäkäynnillä "osotin" kello 09.00, (tai varman päälle osotin klo 09.30 kohdalle niin varmaan aukee kokonaan)
((Ruotissa oli joskus huhu että niitä ois kuristettu EXUPilla että joku piuha black-boxista pitäis ruuvaa runkoon (maadottaa) että sit vasta aukee kokonaan. Mutta HUHUHUHUHUHU?))
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Oon kuullut myös saman jutun ja siihen se on jäännyt,ei tarkempaa tietoa kellään ;viime kesänä kaverin kanssa katottiin että mihin asti exuppi aukeaa mie huudatin sinne 11000rmp paikkeille ja kamu katso minne asti exuppi aukeaa ja laittoi merkin siihen ja nyt kun purin näin merkin,huomasin ettei oo auenna kokonaan,ainakaan silloin..(tais silloin muuten aikalailla naputtaa toi exuppi.)..mites sen sanois.. 10-15mm ois voinnu kääntyä viellä ennen topparia..jos sillä ny on mittään merkitystä...(whosia @ Tammi. 20 2005,21:04) kirjoitti
säikähdin itsekkin tuota exupin pientä liikettä ajatellen sen olevan rikki,soitin jopa maahantuojalle kysellen mikälaista liikerataa tuon pitäis tehdä kun kierrätin n,4000 kierrosta,sanoivat että liike ei ole kovin suuri että 7000 alkaa vasta enempi aueta,liike 4000 n. 1 sentti.Pitäis tuossa fasussa vissiin olla varoitus järjestelmä joka näyttää jos exuppi on poikinut???tuolta www.cartestsoftware.com löytyy ainaki fasun exupin säätö ohjeet kuvien kera.Aukeaakohan tuo exuppi tosiaan kokonaa jossakinvaiheessa ja onkose sidoksissa moottorin kieroslukuun vai johonkin muuhun![]()
"oikeassa momentissa"