Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    olisin kiinnostunut xjr1200 pyörän käyttö ja siihen liittyvistä
    kokemuksista,viat huoltoon liittyvät (venttillien säätö väli)
    ja kaikki vinkit ja kokemukset yleensä koyörästä,
    olen harkinnut vaihtoa koyörään jo pari vuotta ja nyt oli "kiikarissa" ja tietenkin jos jollain olisi myynnissä niin tietoa vaan tänne,jos joku harkitsee vaihtoa niin pyöräni on kawa vn15 vm.90.
    Saatanan kiva ja nätti pyörä MINUSTA

Katoppa haulla aika paljon juttua xjr:n käyttökokemuksista ym.
    Ventiilin säädöstä tuli ensimmäisenä mieleen että se on tekemättä ja että vasemmalta puolelta kuuluu sirinää mikä ei kuulema ole venttiilivälys vaan joku muu en kyllä muista mikä (tyyppi (vika)).
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
    Mukava pyörä,vääntävä kone ja ehkä sen vuoksi helppo ajaa,tosin paino voi tuottaa ongelmia.
    Itsellä noin 10 tkm takana ja normaalit huollot tehty ei mitään ihmeempiä vikoja.
    Venttiilin säädöt 24 tkm ja pala säätöinen,muut huollot 6 tkm(öljyt) ja 12 tkm (suodatin)
    Ja "sirinä" vasemmalta puolen on laturi ja on normaali ääni.
    Niin ja pyörähän on 1200 -95 ajettu 61 tkm.
    <p>Ennen olin varma,enää en niinkään....</p>
    Kolmas kesä -95 mallin XJR:llä lähdössä liikkeelle. Ainoat murheet ovat liittyneen lähinnä vakuutusmaksuihin

Olen huoltanut ja korjannut kulkuneuvoni aina itse ja nyt olen jo todennut, että korjattavaa ei ole ollut. Ainakin itselläni pyörän "rassaaminen" kuuluu tärkeänä osana harrastukseen.

Suosittelisin huolto-/korjausohjekirjaa, jonka hinnan säästää todennäköisesti jo ensimmäisen ongelman kohdalla. Itse ostin Hyanesin kirjan, joka on kuvitettu äärimmäisen tarkasti. Kirjan avulla pystyy tekemään paljon, vaikkei varsinainen "rasvanäppi" olisikaan. Pieni miinus on se, että kirja on kirjoitettu englanniksi. Kirjaa möi ainakin viimekesänä Alfamer Oy Helsingissä. Alfamer
  5.  
    Se XJR:n konehan on peräisin sieltä matkajuhta FJ:stä, josta löytyy juttua netistä myös paljon. Linkki: FJ-saitti

Moottoria käytetään myös Legend-kilpa-autoissa, jossa käytössä se joutuu aika raakaa kohtelua kokemaan. Ihmettelevät että kestää mokoma... Linkki: Legends

Linkissä vilkaskaapa "Media" ja "Videoleikkeet", muistaakseni Kimi Raikkonenkin siellä kiljuttaa Yamahan konetta...

Muutenhan tuo lienee yksi niitä helpoimpia ajeltavia, eivätkä huollotkaan tuota päänvaivaa. Ite tilasin aikoinaan (saksankielisen) oppaan netin kautta ensin saksasta Bucheli-Verlag:sta, ja sitten kun englanninkielinen tuli, Haynesilta. Eka opas taisi olla ranskankielinen, Ranskassa XJR on kuulemma suosittu kuten Saksassakin.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.