Moro!
Kertokaapas onnistuuko ja miten helposti 996 moottorin vaihto 999?
T.Pepe
Määrittele "helposti".
Ulkomaan foorumeilla on pitkiä kertomuksia, siitä kuinka kenkälusikoidaan Testatretta-moottori (998, 999) desmoquattro-runkoon. Löytyy myös niitä, jotka ovat laittaneet uudemman koneen, eli 1098/1198.
Voisin sanoa ko. juttuja lukeneena, että kyllä se sinne menee, mutta ei mene "helposti". Varmaan suomessakin tuon on joku tehnyt/tekee?
jos englanti sujuu, tästä voi aloittaa.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Hämärä mielikuva että olisin törmännyt aiheeseen ducati.ms-foorumilla.
Kannattaa vilkasta.
Btw, miksi moinen vaihto, tuliko tunnit täyteen vanhalla pannulla?
- ex 999 - ST4S - ZZR1400
Onnistuu, mutta jakoavainto joutuu
Käyttämään!
Ilmaboxi ei tainnut sopia suoraan ja
Swingien länkien leveys taisi olla eri?
Samalla vaivalla survot sinne
10-1198sin!!
Itse laitoin omaan 996:een ton 1098 koneen. Ja kohta pitäisi aloittaa toinen vastaava projekti. Eipä siinä ihmeempiä, pientä nakertelua vaatii. Varsinkin se ilmaboksin teko.
Meinaatko laittaa 996 vai 999 sähköillä?
ps. kertaakaan en käyttänyt jakaria![]()
"If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
"Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."
Ducati 996 Evoluzione
Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
Eikai 998sin kone, joka on 996 rungossa, eronne muuten kuin termarin osalta 999 kattilasta. Sähköissä sitten enemmän eroa 999 ollessa CAN-väyläinen. Varmaan 996 orkkissähköillä menisin jos olisi joku ecua puukottamaan kykenevä. Tai 998sin sähköt kokonaan, sen johdot sopii sillmämääräisesti joka paikkaan 996ssa, moottorin ohjauksen ollessa jo kertaluokkaa parempi.
Kuhan nyt saa ensin ite askarreltua Hondan alta pois, sitten 1198 kattila 998 runkoon.
Sen jälkeen esim tällainen customi:
![]()
Enpäs tiennytkään että suomessa on kumminki näin paljon ducatien rakentajia. Onko kukaan vaihtanu pikku-ss:ään isompaa konetta?
SS 620i.e
Kiitos!
Siis kovalla työllä saa näköjään mitä vain mielikuvitus tuo tullessaan.
Pitää kyllä miettiä mihin päänsä laittaa. Taidan hiotuttaa tuon vanhan hyvän
palvelijan ja huoltaa kuntoon. Sitten kesällä radalle kokeileen josko saisi siitä edes kaiken irti.
Siten voisi siirtyä seuraavaan luokkaan!!!!![]()
Tervehdys. Onko kenelläkään kokemusta tai tietämystä saako näitä laitteita muutoskatsastettua nuille evo-koneille? Kiinnostaisi hieman päivittää joskus tulevaisuudessa tuo ärrän kone vähä nykyaikaisempaan (eli 848 tai 1098 kone), mutta haluaisin kuitenkin pitää vehkeen tieliikennekelpoisena. Projektin tekninen toteutus ja sen haasteet on kyllä selvillä, suomalainen byrokratia taas ei.
2012 Aprilia Shiver 750
Turha niiden katsastusmiesten kanssa alkaa riitelemään. Kukaan ei huomaa eikä ketään kiinnosta mikä kone siellä konehuoneessa on. Autojakin liikkuu paljon joissa eri kone kuin otteessa ja silti menevät leimastakin läpi kun ei inssit tunnista moottoreita päälleppäin. Ehkä ne litraisen eroittaa kaksilitraisesta, mutta ei ykskutosta ykskasista.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?