Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moro!
    Kertokaapas onnistuuko ja miten helposti 996 moottorin vaihto 999?

    T.Pepe
  2. #2
    Määrittele "helposti".

    Ulkomaan foorumeilla on pitkiä kertomuksia, siitä kuinka kenkälusikoidaan Testatretta-moottori (998, 999) desmoquattro-runkoon. Löytyy myös niitä, jotka ovat laittaneet uudemman koneen, eli 1098/1198.

    Voisin sanoa ko. juttuja lukeneena, että kyllä se sinne menee, mutta ei mene "helposti". Varmaan suomessakin tuon on joku tehnyt/tekee?

    jos englanti sujuu, tästä voi aloittaa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  3. #3
    Hämärä mielikuva että olisin törmännyt aiheeseen ducati.ms-foorumilla.
    Kannattaa vilkasta.

    Btw, miksi moinen vaihto, tuliko tunnit täyteen vanhalla pannulla?
    - ex 999 - ST4S - ZZR1400
  4. #4
    Onnistuu, mutta jakoavainto joutuu
    Käyttämään!
    Ilmaboxi ei tainnut sopia suoraan ja
    Swingien länkien leveys taisi olla eri?
    Samalla vaivalla survot sinne
    10-1198sin!!
  5. #5
    Itse laitoin omaan 996:een ton 1098 koneen. Ja kohta pitäisi aloittaa toinen vastaava projekti. Eipä siinä ihmeempiä, pientä nakertelua vaatii. Varsinkin se ilmaboksin teko.
    Meinaatko laittaa 996 vai 999 sähköillä?

    ps. kertaakaan en käyttänyt jakaria
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

    Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Wikakasa ZX10R -13, myös useimmiten palasina
  6. #6
    Poistettu
    Eikai 998sin kone, joka on 996 rungossa, eronne muuten kuin termarin osalta 999 kattilasta. Sähköissä sitten enemmän eroa 999 ollessa CAN-väyläinen. Varmaan 996 orkkissähköillä menisin jos olisi joku ecua puukottamaan kykenevä. Tai 998sin sähköt kokonaan, sen johdot sopii sillmämääräisesti joka paikkaan 996ssa, moottorin ohjauksen ollessa jo kertaluokkaa parempi.

    Kuhan nyt saa ensin ite askarreltua Hondan alta pois, sitten 1198 kattila 998 runkoon.

    Sen jälkeen esim tällainen customi:
  7. #7
    Enpäs tiennytkään että suomessa on kumminki näin paljon ducatien rakentajia. Onko kukaan vaihtanu pikku-ss:ään isompaa konetta?
    SS 620i.e
  8. #8
    Lainaa JokkiX kirjoitti Katso viesti
    Enpäs tiennytkään että suomessa on kumminki näin paljon ducatien rakentajia. Onko kukaan vaihtanu pikku-ss:ään isompaa konetta?
    En ole vaihtanut enkä vaihda, mutta...
    750,800,900 ja 1000 kone pitäisi mennä heittämällä 620S runkoon. Kaikkien rungon osanumero on sama: 470.1.042.1BA.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  9. #9
    Kiitos!
    Siis kovalla työllä saa näköjään mitä vain mielikuvitus tuo tullessaan.
    Pitää kyllä miettiä mihin päänsä laittaa. Taidan hiotuttaa tuon vanhan hyvän
    palvelijan ja huoltaa kuntoon. Sitten kesällä radalle kokeileen josko saisi siitä edes kaiken irti.
    Siten voisi siirtyä seuraavaan luokkaan!!!!
  10. #10
    Tervehdys. Onko kenelläkään kokemusta tai tietämystä saako näitä laitteita muutoskatsastettua nuille evo-koneille? Kiinnostaisi hieman päivittää joskus tulevaisuudessa tuo ärrän kone vähä nykyaikaisempaan (eli 848 tai 1098 kone), mutta haluaisin kuitenkin pitää vehkeen tieliikennekelpoisena. Projektin tekninen toteutus ja sen haasteet on kyllä selvillä, suomalainen byrokratia taas ei.
    2012 Aprilia Shiver 750
  11. #11
    Turha niiden katsastusmiesten kanssa alkaa riitelemään. Kukaan ei huomaa eikä ketään kiinnosta mikä kone siellä konehuoneessa on. Autojakin liikkuu paljon joissa eri kone kuin otteessa ja silti menevät leimastakin läpi kun ei inssit tunnista moottoreita päälleppäin. Ehkä ne litraisen eroittaa kaksilitraisesta, mutta ei ykskutosta ykskasista.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  12. #12
    Lainaa Mika91 kirjoitti Katso viesti
    Turha niiden katsastusmiesten kanssa alkaa riitelemään. Kukaan ei huomaa eikä ketään kiinnosta mikä kone siellä konehuoneessa on. Autojakin liikkuu paljon joissa eri kone kuin otteessa ja silti menevät leimastakin läpi kun ei inssit tunnista moottoreita päälleppäin. Ehkä ne litraisen eroittaa kaksilitraisesta, mutta ei ykskutosta ykskasista.
    No toki onhan näinkin, että kukaan sitä ei ikinä tietäis ilman tarkempaa perehtymistä. Mutta esim onnettomuustilanteessa veikkaan, että esim vakuutusyhtiötä kiinnostaa jos pyörä on papereissa 750cc ja koneena 1100cc.
    2012 Aprilia Shiver 750
  13. #13
    Lainaa bro kirjoitti Katso viesti
    No toki onhan näinkin, että kukaan sitä ei ikinä tietäis ilman tarkempaa perehtymistä.
    Ei ehkä välttämättä näistä tusinapyöristä, H-D hemmot kyllä joutuu pitämään aika tarkkaan kirjaa muutoksista, ettei matka katkea yllättäen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14. #14
    Lainaa bro kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys. Onko kenelläkään kokemusta tai tietämystä saako näitä laitteita muutoskatsastettua nuille evo-koneille? Kiinnostaisi hieman päivittää joskus tulevaisuudessa tuo ärrän kone vähä nykyaikaisempaan (eli 848 tai 1098 kone), mutta haluaisin kuitenkin pitää vehkeen tieliikennekelpoisena. Projektin tekninen toteutus ja sen haasteet on kyllä selvillä, suomalainen byrokratia taas ei.
    Käsittääkseni pitäisi olla ok, jos tehot ei nouse liikaa. Mmaf.fi :sta saa varmaan paremmin tietoa.
  15. #15
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni pitäisi olla ok, jos tehot ei nouse liikaa. Mmaf.fi :sta saa varmaan paremmin tietoa.
    Näissäkin saattaa olla pieniä eroja laitteen iästä riippuen. Mitä tuoreempi, sen enempi pitää vastata sitä vaatimuksenmukaisuuslappua. Ja prosentit kuitenkin syytä kirjata asemalla, ettei ole yht'äkkiä uudelleen verolla.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  16.  
  17. #16
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Näissäkin saattaa olla pieniä eroja laitteen iästä riippuen. Mitä tuoreempi, sen enempi pitää vastata sitä vaatimuksenmukaisuuslappua. Ja prosentit kuitenkin syytä kirjata asemalla, ettei ole yht'äkkiä uudelleen verolla.

    Jos on kovinkin tuore tapaus ja ikäryhmän tuotteelle on määrätty jotain päästörajoja, niin silloin kannattaa unohtaa runkoa vanhemman moottorin vaihto.
    Uuudemman kanssa ei tule päästöpykälien kanssa ongelmaa,
    Tämä siis silloin, jos veinaa tuotetta konttorilla vilauttaa.