Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kävin tänään hakemassa muutamia nippeleitä mopooni jotka olivat olleet tilauksessa. Hinnat oli pikkaisen popsahtaneet siintä mitä oli sovittu tilatessa ja kävimme myyjän kanssa sellaisen leikkimielisen kinaamisen kuka maksaa ja kuinka paljon. No siintä selvittiin kuitenkin kaikkia tyydyttävään ratkaisuun. Tuli kuitenkin puhetta Kone-keskon tavasta hinnoitella tuotteita, eikä hyvältä näytä. Hintojen saatavuus vaikeaa etukäteen ja lähes poikkeuksetta hinnat nousseet. Esimerkkinä johonkin Jammuun kaasuvaijerin hinta 50 < 90 eur:n. Tarviiko tässä alkaa tekee kimppa tilauksia esim. Saksaan? Auto puolella ollaan tehty Saksaan, Jenkkeihin ja Englantiin ja hienosti on homma pelannut.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
  2. #2
    Ensinnäkin kaikkien tuotteiden hinnat pitää olla etukäteen saatavilla / näytillä......ja sowitusta hinnasta ei saisi poiketa yli 15% *muistaakseni* tilattavan työn / osan hinta,, jos poikkeaa niin sinua on infottava asiasta etukäteen .... jotenkin näin se kai menee.....
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  3. #3
    Selvitin näitä jammun (fzr) varaosahintoja viime kesänä, ja tästä "läheltä" niin tukholman haningen yamaha center oli edukkain, mut ei halpa! Osat tuli aina samalla viikolla ja tilatessa kun älysi tinkiä niin aina annettiin 10% ale.
    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  4. #4
    Sama juttu,tilasin bensahanan joulukuun alkupuolella,hinnaksi sanotiin siinä 39e paikkeilla,oottelin osaa ja kyselin miss viipyy, piti olla varastossa,syyksi ilmeni että Kone-Kesko siirtännä varastot Hollantiin ja homma tökkii näin alussa...no viime viikolla hana tuli sit ja hinta oli yllättäen,oliko se ny 48e..myyjäkin ihmetteli ja tarkisti hinnan jospa väärä mutt ei hinnat näköjään nousseet ...Kiitos Kone-keskon * ...no kuitenkin sain hanan sovitulla hinnalla...tulevaisuudessa kyllä kannataa *kysellä muualtakin ennen kuin laukkaa Kone-Keskon tiskille.....
  5. #5
    Aijai...pelottavaa visiota. Mutta onneksi on myyjiä mantereella, kunhan vain muistaa etukäteen katsoa mitä tarvitaan. Oisko paljon osien tarvetta? Itekkin tarttis tilata jotain, mutta on niin vähän että en taira kehdata sen vuoksi vaivautua...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  6. #6
    Mulla ei ainakaan ole tällä hetkellä tarvetta ostella.Menis nyt 2 v pelkillä bensan/öljy+suod/ketjuvahojen kanssa oisin TOSI TOSI onnellinen *..Juttelin täkäläisen myyjän kanssa yammun varaosien hinnoista ,hän mainitsi juuri tehdeen diilin jenkkilässä josta saa orggis edullisemmin,koskee myös muita merkkiä...pitää odotella tovin,verrataan sitten hintoja...
  7. #7
    Sama ilmiö lienee tapahtunut pyörien hinnoissa. Kyselimme tiimillemme uusia pyöriä ja saadun hintaindikaation perusteella ei tarvinnut ainakaan Suomi-Yamahaan kallistua. Nyt tiimillemme tulee yksi harmaatuotu R6 ja muut pyörät ovat Kawoja.
    - JAM Racing Team -
  8. #8
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    no höh. tarvii sitten alkaa raahaamaan saksasta työkeikoilta osatkin mukana... en ole vielä Thundercatin kulutusosiin perehtynyt, mutta löytyykö esim. ilmansuodatinta ja öljyfilsua tarvikkeena muualta kuin Yamaha-kaupasta ? 25 tkm huolto edessä... missä kilsoissa nokkaketju muuten vaihdetaan ? se kun tuo huoltokirja on saksalainen kans... ja kielitaito on "hochspannung doitsch" tasolla
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  9. #9
    Filsut ja muut ns. perushuolto tarvike löytyy mistä vaan. Eikä nuo filsut mitään pahoja ole hinnaltaan (mitä nyt esim. Acen alkuperäinen ilmafilsu maksaa enempi kuin K&N, ainakin mulle).
  10. #10
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    mistäs kannattaa K&N filtteriä kysellä ? löytyykö muualta kuin kehä kolmosen sisäpuolelta (Lahti, Hyvinkää ..?)
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  11. #11
    Lainaa (pekko5 @ Tammi. 24 2005,11:23) kirjoitti
    mistäs kannattaa K&N filtteriä kysellä ? löytyykö muualta kuin kehä kolmosen sisäpuolelta (Lahti, Hyvinkää ..?)
    Thundercattiin saa kyllä kaikkea tarvikkeena, öljyfilsua, ilmansuodatinta, jarrupalaa, ketjua ja ratasta... Alkuperäisiä ei edes kannata käyttää, ei ne välttämättä yhtään parempia ole, maksaa enemmän. Toisaalta kannattaa kuitenkin katsoa, että esim. öljyfiltteri on jotakin tunnettua merkkiä, esim K&N.

    Nokkaketju menee varmaan ainakin 100 tuhatta, ajoin Thundercatilla noin 50 tkm ilman ongelmia. Tehotkin oli tallella, vaikka pyörällä oli jo ajettu noin 50 tkm kun myin sen.

    Venttiilit säädetään 42 tkm huollossa. Säätöä kyllä kaipaavat, mikäli pyörällä on ajettu heti reippaasti ilman lämmityskäyttöä käynnistämisen jälkeen. Ei välttämättä ole pahitteeksi tarkastaa venttiilien välyksiä jo aikaisemmin.

    Thundercatissa on kuulemma kohtuullisen heikko kytkin, minulla toisaalta ei ollut ongelmia sen kanssa, alkuperäinen pelitti hyvin.

    Vaihteisto on heikko lenkki myös, jenkkilästä saa sinne sellaisen Factory Pro-jousisysteemin, jonka avulla vaihteet kytkeytyvät paremmin. Vakiona Catti on tarkka ketjun oikeasta kireydestä. Lisäksi jos pyörä on saanut kovaa kättä, ajettu radalla, keulittu yms, silloin vaihteensiirtomekanismi saattaa väsyä kohtuullisen nopeasti ja laatikko menee huoltoon. Vaihteensiirtomekanismeja on tietääkseni mennyt monesta Catista tms vaihtoon. Oma pelitti sen suhteen myös...

    Ja sitten aiheeseen, eli konekeskoon. Yamahan osat maksavat mitä maksavat, eipä siihen niitä kauheasti tarivitse vaihdella. Alkuperäisosat ovat varmasti hyviä, toista mieltä olen mm. kiinalaisista öljyfilttereistä. Säästäväinen motoristi ostaa silti tarviketta jos takuu ei ole enää voimassa.
  12. #12
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    http://www.polo-motorrad.de

    suoritin eilen visiitin oheiseen liikkeeseen. mainiota palvelua, annoin pyörän merkin ja vuosimallin : kaveri printtasi kaikki osat koodeineen ja hintoinen käteen (4 sivua saksaksi)
    muutama poiminta :
    - öljynsuodatin MIY/Japan : 7,45
    - ilmansuodatin MIY/Japan : 20,95
    - ilmansuodatin K&N : 69,95 (tilattava)
    - tulpat NGK CR-9E : 7,15
    - ketjupaketti (DID , O-rengas?); 181,0

    mitäs noi vastaavat olisi Suomessa ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  13. #13
    En tiijä mut XJR:n öljynsuodin makso kympin. Louiskikselta tilasin toistalvena ketjut ja rattaat, 130 euroo...kyl mää tulppia ja jarrupalaa ja letkujaki oon tilannu mut ei muista enää hintaa, imukurkut oli saksassa 90e kun Suomessa Stormilla 160e, Luukaksen teräspunosetujarruletkut sama hintasuhde suunnilleen...(eli säästöä tommonen 60-70e per artikkeli noissa hinnoissa)

    Aattelin muutenkin muuttaa pois täältä, kuolkoot kiskurit mun puolesta vaikka nälkhään.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  14. #14
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Tammi. 26 2005,15:06) kirjoitti
    Aattelin muutenkin muuttaa pois täältä, kuolkoot kiskurit mun puolesta vaikka nälkhään.
    Tuu tänne, TÄSSÄ hyvä syy...
  15. #15
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    mutta kuka peijjooni myy K&N filttereitä Suomessa. olen vissiin kehno googlettamaan kun ei löytynyt kuin yksi toimittaja ja sekään ei enää myy niitä oikeesti. valaiskaa nyt haja-asutusalueen asukkia...
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  16. #16
    Lainaa (pekko5 @ Tammi. 27 2005,11:18) kirjoitti
    mutta kuka peijjooni myy K&N filttereitä Suomessa. olen vissiin kehno googlettamaan kun ei löytynyt kuin yksi toimittaja ja sekään ei enää myy niitä oikeesti. valaiskaa nyt haja-asutusalueen asukkia...
    Tuolla niitä Orgin omassa shopissa ainakin on myynnissä. En sitten tiedä löytyykö pyörääsi sopivaa.

    ORG SHOP
    ©
  17.  
  18. #17
    Lainaa kirjoitti
    kaasunalle Lähetetty Tammi. 27 2005,09:13
    --------------------------------------------------------------------------------
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Tammi. 26 2005,15:06)
    Aattelin muutenkin muuttaa pois täältä, kuolkoot kiskurit mun puolesta vaikka nälkhään.

    Tuu tänne, TÄSSÄ hyvä syy...
    Jep rupeen jo pakkaamaan! onk siä hommii ett saa tota rahnaa ja katon pään päälle? Ei viittis teltas asua enää tällä iällä, muuton mitää väliä ole...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.