Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Kypärä on nyt väärän värinen ...
    Noko tietoa voiko kuseistä kypärää maalauttaa siten että se on vielä turvallinen.



    CONCEPT
    Hinta:
    Metallihopea, Mattahopea ja Metallisininen: 410,-
    Musta, Punainen ja Valkoinen 380,-

    MENESTYS!

    Saksalainen laatukypärä on täällä taas!
    Parempana kuin koskaan.
    Turvallisempana kuin koskaan.
    Ja sopivuus suomalaiseen päähän on ainutlaatuisen hyvä!


    Lasi-/hiilikuitu/Kevlar -kuori

    Yhdellä kädellä avattava

    Sisäänrakennettu aurinkovisiiri

    2,4 mm HighClear-visiiri kestävä ja oikeasti huurtumaton

    Irroitettava (ja pestävä) antiallerginen sisävuori

    Nerokas ilmastointi

    Vakaa, tuulitunnelitestattu

    Hiljainen, akustotunnelitestattu

    Heijastin vakiona takana

    Paino 1650 g
    Reissut mielessä........
  2. #2
    Lainaa (kccot @ Tammi. 17 2005,19:11) kirjoitti
    Saksalainen laatukypärä on täällä taas!
    Missä se oli välillä?

    Eivät kai nuo miksikään mene, jos maalit vain ovat tarkoitukseen tehtyjä. Paljonhan kypäriä maalataan.
    Desmo Jugend
  3. #3
    Kuitukypärän voi, muovikypärää ei suositella. Näin olen ymmärtänyt...
  4. #4
    Pohjia tehdessä varovainen ettei hionta mene kuitukerrokseen asti. Eli ihan kevyt sipasu pintaan ja väriä päälle.
  5. #5
    onko kokemusta kenelläkään kypärän maalauksesta mitä pitäisi ottaa huomioon....
    <<<<<<<<maalautan kyllä maalaamossa enkä millaan spray maalilla.
    Reissut mielessä........
  6. #6
    Lainaa (Ytsför @ Tammi. 17 2005,19:58) kirjoitti
    Kuitukypärän voi, muovikypärää ei suositella. Näin olen ymmärtänyt...
    Näin o! Muovikypäräänhän ei sais periaattessa liimailla tarrojakaan, kuitukypärään saa.



  7. #7
    Lainaa (kccot @ Tammi. 17 2005,21:20) kirjoitti
    onko kokemusta kenelläkään kypärän maalauksesta mitä pitäisi ottaa huomioon....
    <<<<<<<<maalautan kyllä maalaamossa enkä millaan spray maalilla.
    Ei ole kokemusta, mutta sisukset irti jos mahdollista ja teippaukset erittäin hyvin. Tiivisteitä ei kannata repiä irti (koska ne on liimattu) teippsukset vain niihin tiivisteiden reunoihin. Pyörivä maalaus alusta olis hyvä olla (ihan vaan helpompi käsitellä)
  8. #8
    Eikä pidä unohtaa maalikerrosten yhteensopivuuttakaan Meinaan sitä alla olevaa maalia ei tosiaan kannata raapia kokonaan pois, sillä muuten on kuitupinnan uudelleenpinnoitusta tiedossa. Pelkkä pintakarhennus riittää uuden tartunnaksi. Mutta jos maalit ovat totalisen yhteensopimattomia => keittämistä, appelsiinia jne
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Muutamia on tullut värjättyä, vanha konttorituoli on oiva teline.
    Pari mallia.
    Nuoruus on lahja, mutta vanheneminen on taidetta.
  10. #10
    Niin ja muistakaa että tossa Conseptissa (ainakin vanhemmassa) oli muistaakseni tuo leukasuoja muovia, ite kuuppa kuitua.
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  11. #11
    en tiedä kysytäänkö tässä nyt pro-tason kypärämaalareita (decorpaintista on hyviä kokemuksia), mutta kerron viime kesän projektistani. kuitukypärät tosiaan voi maalata, en kyllä itse veisi hiemankaan vanhempaa kypärää vähintään parin sadan ekun maalarille, vaan ostaisin uuden!

    tein vanhasta crossi-araista (kuitua siis) hellekypärän, joka päässä kurvailen kerran viikossa kesällä kahville. muuten luotan kyllä tehtaan väreihin ensin poistin lipan ja leukasuojan sekä toppaukset, ne on siis irroitettavat. sitten otin irti tuuletusaukon ilmanohjaimen, ja lopuksi irroitin vielä mustan kypärää kiertävän kumireunuksen. sitten kittasin lipan ja leukasuojan ruuvien reiät umpeen. hiominen oli helvetin hankalaa, sillä ne arain omat kuviot ei ole ilmeisesti maalia, vaan jotain lakan alle ujutettua kalvoa. vaikka hioin hartaasti, ensin karkealla, ja lopuksi hienolla paperilla, niin nuo kuviot jäi hieman koholle. ihan pohjille asti en uskaltanut raapata. sitten hieman biltema-laatua parempi spraymaali käteen, kiiltävä musta pintaan. kuivuttua huomasin pari pientä valumaa, joten hiomaan, ja taas uusi maalaus ilman valumia. taas kuivumaan ja spraylakka pintaan. toi lakkaus oli vaikein osa sillä, sprayllä oli helvetin vaikea saada tasainen kiilto. tarpeeksi monen toiston jälkeen, yksi purkki ei riittänyt, kiilto tyydytti. ainiin, ennen lakkausta liimasin sellasen retrohenkisen valkoisen teippiraidan, ja arain tarrat alkuperäisille paikoille, jotka jäi hienosti lakan alle. lopuksi liimasin ilmanohjaimen ja sen reunuskumin. kun aamupäivällä aloitin, niin illan ajoissa se oli jo päässä.

    en ole tuota pottaa taidenäyttelyyn viemässä, mutta ei lopputulos ihan karmea ole, etenkään budjettiin nähden. jos haluaa päästä helpommalla, niin mattaväreillä on helpompaa, mikäli tyyliin sopii.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  12.  
  13. #12
    Jerry Cotton puhuu kyllä asiaa...
    Reissut mielessä........