Eli hakusessa hyviä ja huonoja kokemuksia toiminnasta verottoman hintaluokan 9000-10000eur pyörien tuonnista Graulinin kautta. Muutama vanhempi threadi tuntuu olevan, mutta niissä tuntuu suurimmassa osassa vain sama Revere-kaveri hehkuttavan parin vuoden takaista hankintaansa.
Onko Linden halunnut aina koko kauppahinnan etukäteen jne. ja miten on muuten lutviutunut. Epäilyttää aavistus pistää koko kauppahintaa etukäteen kenellekään muulle kuin verisukulaiselle.
Oletteko loppupeleissä pulittaneet kiltisti mobile.de hinnan + palkkion hänelle ja Hannu on itse pitänyt tinkaamansa välirahat, vai oletteko saanut noista mitään itsellenne?
Tietty jos uusia palstalla ihmettelemättömiä luottomiehiä on liikenteessä niin noistakin kuulisin mielelläni.
Anteeksi(Talttapää @ Tammi. 15 2005,00:32) kirjoitti
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
No älä ny(HiTec @ Tammi. 15 2005,11:03) kirjoitti
Lähinnä vaan haeskelen hieman hinnakkaampien ja tuoreempien tuojien kokemuksia. Yksi onnistunut iäkkäämmän pyörän tuonti pari vuotta sitten kun ei vielä kesää tee ja tarkoita, että mies olisi erityisen luotettava käänteissään yhä edelleen.
Ymmärsin kylläJa mitä tuossa olen oman tuontini jälkeen parista muustakin kuullut, on homma toiminut myös heillä kuin junan vessa
Tosin Hannun tapa vaatia koko kauppasumma pupu & paukku luonnollisestikin
mutta ymmärtääkseni hän tarjoaa myös mahdollisuutta mennä paikanpäälle yksilö tarkastamaan ennen maksua
Tosin tuostakin "kokemuksesta" on jo aikaa yli 1v
![]()
Kysyn nyt vaan, että mikset hae itse?
Aikaa tosin siihen kuluu tiistai-illasta sunnuntaihin, mutta silti?
Hanki joku saksaa/englantia puhuva kaveri matkaseuraksi... Säästät siinä sikaisot välityspalkkiot ja pääset itse tinkimään ja saat Rostockista takaisin tullessa edullista olutta ilman panttia.
![]()
Hmmm...sikaisot välityspalkkiot..(Jyri @ Tammi. 15 2005,19:28) kirjoitti
Käsittääkseni ne ovat tyypillisesti (ainakin itselläni oli, ei Graulin) luokkaa max 1000 euroa, allekin. Viikon menetetyt palkat, matkakustannukset ja liikkumis- ym. kulut paikan päällä tekevät helposti tuon. Toki asian voi hoitaa lomallakin, mutta läheskään aina se ei ole mahdollista.
Ei se niin itsestään selvää ole, että itse hakemalla pääsisi halvemmalla, voi tulla kalliimmaksikin.
No siinähän ne syyt jo tulivatkin. Eli kun en puhu saksaa ja saksan pojat puhuvat englantia niin välttävästi + ei ole oikein aikaa, eikä samanhenkistä moponhakuseuraa + kiinnostavat mopot eivät ole välttämättä Hampurissa, vaan toisella laidalla Saksaa.(Jyri @ Tammi. 15 2005,19:28) kirjoitti
Graulinin palkkio kuulostaa huomattavasti halvemmalta kuin mitä tuo mainittu "reissaa itse"-operaatio tulisi maksamaan ja häslinkiä olisi paljon vähemmän. Ainoa mikä hommassa on niin jännä kakka on kokolailla housussa siitä hetkestä kun rahat lähtevät tililtä siihen kun/jos mopo ilmaantuu kotisatamaan.
Ei nimittäin huvittaisi alkaa taistella jonkun Saksassa asuvan jobbarin kanssa yhtään mistään, jos homma jossain vaiheessa pykii - siinä sitä rahaa sitten vasta tärvääntyykin.
Eikös Graulin tee näitä hommia aika "mitä asiakas tahtoo" -pohjallaEli juttelet Hannun kanssa ja sovitte systeemistä. Yksi vaihtoehto tosiaan voi olla tuo että Hannu hakee sulle fillarin, kuskaa sen sovittuun paikkaan, reissaat paikanpäälle chekkaamaan sen, maksat ja tuot tullessasi. Tietty tuo oma reissu sinne nostaa kuluja, mutta eipä tartte ainakaan jännä kakka housuissa ootella
![]()
Iselleni ja lähipiirini on tullu pari pyörää ja pari autoa Hannun kautta ja homma on toiminu todella hyvin.Mukavinta hommassa oli se että rahat maksettiin hänen tilille tänne Suomeen, näin homma tuntui jotenkin luottamusta herättävältä heti alkuun. Hän on tätä hommaa tehnyt käsittääkseni aika pikään ja jos homma ei toimi niin se loppuu aika äkkiä, kumminkin tää piiri täällä Suomessa on aika pieni niin sana kyllä kulkee. Enkä muuten ole kovin kriittisiä lausuntoja hänen tavastaan toimia vielä nähny.![]()
![]()
Minun molemmat pyöräni on tuotu Hannun kautta.
Yhteys syntyi aikoinaan kerhokaverin kautta, joka tuntee Hannun erittäin hyvin, työkseen kun yhäkin tuo kuukausittain Hannun kautta autoja ja pyöriä.
Ensimmäisen pyöräni Hannu kävi hakemassa jostain kauempaa, muttei veloittanut siitä kilometrirahaa, koska toimme samalla 5 pyörää.
Tapasimme miehen itsensä Hampurissa.Hän kuljetti meitä tarvike- ja vaateostoksilla omalla autollaan.Vei sitten pyöriä hakemaan.Yksi pyöristä ei käynnistynytkään siinä lastatessa ja seurauksena oli uusi kierros kaupungille ostelemaan uusia tulppia jne...Kokonainen päivä meni touhutessa.
Mukava kaveri kertakaikkiaan.
Seuraavan pyörän etsin itse mobilesta ja Hannu toimitti sen Pohjois-Suomeen laivalla.
Pyörä oli kertaalleen kaadettu ja kaadon jäljet näkyivät sivukatteissa.Kun kysyin Hannulta tuomiota, vastaus oli "päältä hieman naarmuinen, tekniikka jne...kunnossa.Ostanko sen sinulle?" Pyörä oli parempi kuin odotimmekaan.
Hannun palkkio on ollut 500 E, johon sisältyy täydelliset paperit.Ja siirto tosiaan tapahtuu suomalaiselle tilille, joten ei tarvitse värkätä siinäkään.
Hakukilometreistä hän veloittaa jonkinverran ja laivauksen hinta on muistaakseni 200-300 E.Pyörä lähtee samalla viikolla jolla se on ostettukin.Jos hän jotain saa tingattua hinnasta, niin minun puolestani pitäköön.Minusta luotettava välikäsi on hintansa arvoinen.
Hannu muuten testaa pyörän ensin ja soittaa kertoakseen tulokset.Hän EI ota pyörää, ennenkuin olet kuulemasi perusteella hyväksynyt sen.
Huonoa en ole vielä kenenkään kuullut Hannusta sanoneen...ei hän halua menettää elinkeinoaan.
On muuten intohimoinen moottoripyörämies itsekin.Ja kuten sanottu, täälläpäin on paljon hänen välittämiään autoja ja pyöriä.
Eli jos hän sanoo, että pyörä on jotain, niin tietää kyllä mistä puhuu.
Siitä pyörienhakumatkasta oli joskus kuvia tuolla albumin sekalaiset osiossa, mutta liekö enää, kun albumi uusittiin...
Eli yhteenvetona: täydet pojot sille miehelle.![]()
Viime kesänä tuli itselle pyörä Hannun kautta ilman mitään ongelmia. Eli voin kyllä suositella.
Ja empä tuosta kalleudesta tiedä. Tietysti jos saa firman kautta matkat eikä laske omalle ajalleen mitään arvoa niin...
kukas tämä tämmöinen Hannu on ?!
Löytyykö herralle sähköposti osoitetta / puhelin numeroa ?
kun kerta noin paljon miestä kehutte niin tätä herraahan vois käyttää pyöräntuontiin tuolta saksan maalta.
pyörää vailla.
Olisko tämä http://www.graulin.com/esittely.htm![]()
*** mopoton ***
Minä hommasin Graulinin kautta n. 10 000€ (veroton hinta) Pyörän tuossa taannoin ja hommahan toimi hyvin ja pyörä tuli nopeasti Suomeen (kaupat oli pe päivänä ja ma oli pyörä Suomessa)
Mobile.de kautta pyörän etsin ja olin yhteydessä Grauliniin joka hoitti soittelut ja käynnit jne.
Pyörä oli Saksalaisesta liikkeestä.
Voin suositella Graulinia hyvällä mielellä.
Hankin BMW K1200GT pyörän H.Lindenin (Graulin) avulla. Palvelu hyvää alusta loppuun. Etsin itse pyörän netin kautta ja Hannu hoiti loput. Lento illalla Hampuriin, jossa kuljetus ja hotelli valmiina. Seuraavana aamuna paperibyrokratia ja puolenpäivän maissa pyörän selkään ja kotimatkalle. Suosittelen.