Olisin laittamassa Thunderaceeni Dynojetin suutinsarjaa..
Mitä acen suutinsatsissa tulee mukana?? suuttimet tietenki, mutta entä neulat? luistimen jouset?
Millaisia asetuksi käytettänee ku pyörään tulee myös k&n suodatin ja slipari vaimennin..
![]()
Joo neulat ja jouset tulee mut säädöistä älä kysy... Viaberissa on tietoa![]()
...shit happens...
löytyiskö vastaus tuolta www.dynojet.com
siellä on asennus ohjeetkin settiin![]()
Mun Acessa Factoryn vastaavat vermeet,BMC:n suodatin ja Yoshimuran RS-3 slipari.
Vakiona takapyörältä 130 ja "viritettynä" 132 eikä vääntöönkään tullu mainittavampaa parannusta.
Kannattaa harkita toinenkin kerta ennen kun pistää rahojaan viriosiin mutta ittehän päätät.![]()
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Minkähän vuotinen..? Mulla -01 ja 139 hp takaselta "viritetettynä"...(aku @ Touko. 18 2003,22:00) kirjoitti
...shit happens...
Tutkin tossa aikani nettiä ja löytyihän sieltä tietoa.
Ostamani suutinsarja "Ruud Fredriks" Dynojet Kit on ns. Stage 2 eli Thunderacen ilmansuodatin koteloon täytyy tehdä muutos, eli ilmanottoaukko muutetaan kotelon alle eli näin sisääntulo ilma tulee jäähdyttimen päältä, suoraan ajoviimasta..
Kyseisellä paketilla pitäis tulla tehoa enemmän kuin tavallisella Dynojet stage 1 kitillä. Suutinkoko muutuu aika rajusti ku vakiona lienee jotain 125 kokoa ja kyseissä paketissa koot 165, 170 ja kolmatta en muista. mutta enemmän ilmaa, enemmän bensaa.
Ja tietysti pyörään tulee myös slipari ja k&n suodatin.
![]()
YZF 1000 R !
Oon varmaankin lueskellut samoja "viri-viri" ohjeita kun sä netistä. Itselläni oli tarkoitus kanssa kokeilla samaa kunnes sekä Viaber että Korpiaho racing tyrmäsi mun ideat.
Molemmat meinasivat säätämisen olevan
jo liian hankalaa ns. normaaliin ajoon.Kyllähän se täydellä kaasulla toimii mutta..... Stage 2 kun on tarkoitettu koneeseen mihin tehdään kansi yms. muutoksia.
Ja mitä tohon ilmanputsarin modaamiseen tulee,niin sain sellaista palautetta että jos muuttaa ilmanoton paikan ylhäätä takaa,alas ja eteenpäin niin silloin kone ottaisi ilmaa suoraan sylinterien päältä kuumaa ilmaa,mikä ei olisi niin hyvä asia. ymmärrän kyllä ton ajoviima idean.
Olihan joku alkanut lyhentämään ilmanputsarin sisällä olevia kumiletuubeja(mitkä kaasarien ympäriille puristuu) nopeamman ilman saannin toivossa. Ei ollut saanut toimimaan kun kaasarit toimivat alipaineella jne.
Mutta mutta..kyllähän joku motttorivelho sai kyseisillä virityksillä Acen takarenkaalle + 140 hv lukemia. En halua latistaa viritys intoa ,kunhan toin omat/luetut ajatukseni julki,samoja virityksiä suunniteltuani ........ei siis faktaa !
![]()
100% yli omien taitojen
Toisekseen koko putkisto pitäisi vaihtaa ja sehän syö tehoa ja vääntöä juuri siitä keskialueelta jolla yleensä ajetaan (4000-8000). Jammu on aikas tarkka putkistostaan. Tietty noissa uusissa ruisku malleissa koko putki ja yksikön vaihto filtterin ohella saa aikaan paljonkin, mutta kannattaa lukea uusin Bike jossa oli vertailussa slip-on ja bolt-on vaimentimet. Mielestäni ei kannata tuhota/hukata hyvää käyttöaluetta koneesta saadakseen 4-7 heppaa täyskaasu tehoa lisää. Ja tää oli vaan mun mielipide.(thunderass @ Touko. 19 2003,18:39) kirjoitti
Nyt ois sit Acessa Ruud Fredriks Dynojet kit stage 2 paikallaan. Elikkä siinä sarjassa piti tehdä myös muutos ilmanputsari koteloon neulojen,suuttimien ja jousien vaihdon lisäksi. Nyt ilma tulee suoraan jäähdyttäjän yläpuolelta ajoviimasta, tosin mitään painetta koteloon ei pääse kertymään mutta saapahan viileämpää ilmaa. Pääsuuttimien koko muuttui aikas rajusti, nyt paikallaan 165, vakiona jotain 127.
Pyörään tuli tietysti myös K&N suodatin ja vaimennin (Laser hotcam)
Hyvin tuntuis toimivan ja keskialuella tehoa ja herkkyyttä tuntuis olevan "huomattavasti" aiempaa enemmän. Ens viikon keskiviikkona olis Motokeitaan penkkiin aika niin sit sais paperille viralliset tehot.![]()
Morjeksia YZF 1000 R
Minkäslaisia tuloksia Motokeitaan äijät sai pyörästäs?
Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
Moors
Nyt on sitten kansi työnalla. Oma ace tuntui tehottomalta(240kmh) ja syykin löytyi yksi pakoventtiili palanut. Dynojet sarjaa varmaan pitäis kattoo. Laittakaa vähän kokemuksia dynoista...
Itselle kyllä tulee sellainen kasa uutta roinaa koneeseen että hirvittää. =) "makaroni linjalla"
Niin tuli vielä mieleen omasta irtos vakiona 133 penkissä...
jos kansi on jo pois niin äkkiä isolohkomännät sisään. ikäänkuin samalla vaivalla
1040cc eli 77mm wisecot tulevat edullisemmiksi mutta tosipoweria haettaessa 1070cc kitti sisään. suosittelen lämpimästi us-partsia mäntien ostoon. tingi!.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Minkälaisia tuloksia olette saaneet isolohkoista(1040/1070)ja airbox muutoksista? Itella oli 00 mallinen ace jossa oli Akran kokoputki,BMC,Factory ja Siukolan kansi ja noi tuotti 150 ja risat Siukolan penkissä.No toihan ei tietenkään riittäny, joten seuraavana talvena koneeseen laitettiin 1040 satsi ja Kent Camsin nokat.Kone tuntu huolellisen sisäänajon jälkeen tosi hyvältä, mutta penkissä karu todellisuus iski päin näköä.152 ja risat ja keskialueella melkein 10hv vähemmän kun ennen.En tosin odottanut siitä mitään vääntö hirmua nokkien vaihdon jälkeen, mutta olis edes antanu ylhäällä sen mitä keskellä menetti.Siukolan diagnoosi oli, että kone ei saa tarpeeksi ilmaa,ja suhtautu ynseästi noihin airbox muutoksiin just noihin säätövaikeuksiin vedoten.Homma jäi kesken,kun vaihdoin acen Kawaan samana kesänä mutta asia jäi vaivaan hiukan että olisko se airboxin muutos kenties auttanu.
mopoton
Tästä taidetaan oppia se minkä kaikkien pitäis tietää jo muutenkin... Rusettia vaan putkeen jos niitä polleja haluaa tosissaan rutkasti lisää.
Edit: Maltillisilla paineilla turbokin kestää varmaan sen minkä noi muut virittelyt...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Airboxiin muutoksia,onko vain tarpeellinen yfz1000r eikä fzr1000:seen ole tarvetta (jossa on 1040,dynojet,bmc ja tuleva tehoputki??),jos on mitä pitäis tehdä,jossain ohjeita?..
Kone/airbox on mielestäni samat molemmissa laitteissa.Laita Googleen hakusanoiks Thunderace airbox modification niin ohjeita löytyy.(fzr1000 @ Tammi. 06 2005,14:03) kirjoitti
mopoton
Tervehdys kaikki ace-miehet/naiset...
Kun tässä oli kiinnostava aihe niin, vois kai tässä uusi törppö myös esittäytyä...Eli MOI!
Ja sitten suolaa ace-virittäjien haavoihin.
Ostin oman thunderacen tossa syksyllä saksamaalta vm. 01 ajettu 11545km, pidetty silkkihansikkain. No joku voi tietää saksalaisten mp-katsastus/päästöt asioista myös jotain...niin tuttavani IP-dynotestin nuori virittäjävelho suositteli käyntiä luonaan. Dyno väänsi 140hv takakumista vakiona ja velhon käsittelyn jälkeen 152hv homma sisälsi vain kaasarit -> suuttimet kohilleen -> seokset kohilleen, orggisputkeen vähän poraa+muut työsalaisuudet.
Ranteessani ei ole asiasta vielä kokemusta->katso ulos, mutta olen asioinut ko. velhon luona ennenkin ja en usko että kaikki johtuu vain siitä, että sattui tulemaan pyörä, jossa on tehtaan sorvin jälki parempaa kuin yleensä. Kaveri osaa työnsä, eikä vain ole töissä itsellään.
-palaillaan-
140 vakiona takaselta... Hmmm melkosen hyvät hyötysuhteet laatikosta ja kytkimestä sekä ketjuista ja rattaista ajatellen että vakio antaa koneelta ~145 (kampiakseli). Käyppä Kemi MC:n penkissä sen laittees kanssa niin palaat talkaisin maanpinnalle noiden tehojen kanssa. Siellä ei vakio Acet anna kuin sen 120- 125 takaselle.... No tietysti ihan kiva tehon nosto sulla ollut tuossa kamppeessasi, kun yli 10 hepoa lisää saatu pikku viilauksilla. Periaatteessa tuo tukee omaa mielipidettäni ettei liian suuria muutoksia kannata tehdä koska ne ratkaisut on mietitty melko pitkälle jo tehtaalla...
moro JP,
Tossa surffailin foorumissa ja löysin kaverin, joka oli käynyt samassa paikassa samantyyppisellä vehkeellä minua ennen:
(Yamaha talk sivulta 7)
Kokemuksia Thunderacesta
->Kuume on kova,
Lähetti: kuuhake
Kesä. 30 2004,20:42
laitoin viime talvena omaan thunderaceen wisecot,dynojetin suutinsarjan,k&n-filsun ja akran kokoputkiston.en kyllä huomannut että väännöt olis hävinnyt.säädätin ip-dynossa,takaselta 148hv ja väännöt 115.itse olen tyytyväinen pyörään.
pysyn maalla ja toivottavasti muittenkin mukana tehoilla, mitkä ne nyt sitten ovatkaan (dynojen erot tietty ja ilmanpainekkin vaikuttaa->korkealla pohjoosessa on ilma ohuempaa) tarkoitus oli säädättää vaan huonosti seostettu kone. Suhtaudun itsekkin kriittisesti mopottimeni käppyröihin kun en ole itse lukenut/kuullut noin pirteää vakiota mistään. Muita mopotteja tuossa penkissä on käynyt useita satoja, eikä ole liian positiiviselta vaikuttanut on kun verratu eri penkin tulokseen...tiedä taas ?
-palaillaan-
Jufza
Yleinen tieto on että Kemin penkki antaa aina vähemmän tehoa (mittaa/ ilmoittaa) kuin muut. Tärkeintä on että kun viritetään ja verrataan muutoksia niin käytetään samaa penkkiä... Tossa mopossa jossa vaihdettu koko putki on Wisecon ylikoko sarja joka nostaa vääntöä. Olen myös tuon aiemaan kommentin jossa kommentoin koko putki vs alkuperäinen saanut tietoa että nimenomaan Acran putkella ei tulisi oikein säädettynä tehon ja väännön menetystä ala- ja keskialueella. Kun noita suuttimia vaihtelee niin kannattaa kokeilla myös niiden seos ruuvien säätöä muutenkin kuin pelkästään niiden ohjeiden mukaan. Vaikka niiden ei pitäisi vaikuttaa kuin alhaalla on niiden säädöillä saatu jopa 4-5 hepan lisäyksiä maksimi tehoon. Tuo viritys maailma on todella ihmeellinen eikä kahta samanlaista laitetta tule ikinä vastaan. Joku juttu voi toimia mun laitteessa, mutta ei varmaan toimi samalla tavalla sun laitteessa. Mulla muutoksia tehty vaimentajaan (60mm sisäputki) ja filsu sekä Dynon suuttimet ja neulat. Voimaa tuli perstuntumalla lisää varsinkin tuohon 4-8000 alueelle. Nostaa herkemmin etutassua jo 4000 kiekalla kaasusta... ei tarvii nykiä vaikka olis tankki täynnä ja minä paksuna poikana ihan satulan etureunalla...
näinpä juuri. mitkään 2 penkkiä eivät näytä täysin samaa ellei niitä erikseen ole kalibroitu samaan lukuun. (esim viimekesän bomberweekendin penkit)... ja suht realistinen penkki näyttää vakio gsxr1.1selle n 130-135hv, vakio fzr/t-ace 125-130hv ja tämä on suunnilleen se totuus.(JP_445 @ Tammi. 06 2005,23:37) kirjoitti
sensijaan voi sitä eroa tarkistella (esim 140hv -> 152hv) ja todetaan että hyvä kaasarinsäätäjä on ollut paikalla. 12hv pienin muutoksin on todella hyvä tulos jonka pitäisi tuntua ajossakin mukavasti vaikka muut penkit suhteessa voisivat näyttää esim 130 ->141hv.
PowerBike Finland
omassani karkeasti samansuuntaiset muutokset ja(jufza @ Tammi. 06 2005,21:37) kirjoitti
138,1hv/119,7nm. Salon Pyörä ja Mopo. penkkinä MJP2000, korjauskerroin 1.055. samaa penkkiä on käytössä monella. ylhäällä meni laihalle ja keskellä liian rikkaalla. sittemmin korjattu vaikkei penkitetty. ei acen vaan fzrän kone. acen airboxi.
JP jos meinaat sitä alakautta ilmaa ottavaa modia tehdä niin mä voisin porailla oman boxini myös samaan malliin.
PowerBike Finland
Se bomber weekendin toinen penkki oli Kemistä eli se realistinen... Mulla näytti vakiona 122.8 takaselle Kemin penkki ja 102 vääntöä... Pitäis varmaan käyttää ennen myyntiin laittoa jossain eteläsuomen penkissä jotta saa kunnon myyntihevoset lappuihin(Cterror1 @ Tammi. 07 2005,10:20) kirjoitti
![]()
138hv on kyllä aika vähän jos samat muutokset kuin minulla tai penkeissä on aika hurjia eroja,mutta väännöt aika samaa luokkaa.eka vedolla saantiin 140hv siis ennen kuin tehtiin mitään säätöjä,sitten äijä vähän sääti niin 148hv.tämä äijä lupasi että saisi vielä 8-10 hv kun tekisi kanteen muutoksia.pitää se varmaan viedä.onko muuten kokemuksia auttasko säädettävät nokka-pyörät mitenkään tehoihin/vääntöihin?(Cterror1 @ Tammi. 07 2005,10:24) kirjoitti
tässä sitä luetaan vihreenä *katteudesta toisten yammujen tehoista joissa periaatteessa sama kone.....no ny sain vaihdettua neulat,paikalla oli sellaiset kiinteät"suipon"malliset ja nyt on tylpän malliset...mietin miksi joskus vaihdettu niin erinmalliset neulat?,,kuristettu mallin takiako?...toi airbox mod. jää vielä tekemättä....(kuuhake @ Tammi. 08 2005,00:19) kirjoitti
Joo kyllähän tossa jotain maagista mystiikkaa on että suhteellisen vakiotkin antaa tollasia yli 150 paukkuja!Mutta noista neuloista,tossa on ero vakio neulan ja ns viri neulan välillä.En vaan muista kumpi on suippo ja kumpi tylppä.(fzr1000 @ Tammi. 08 2005,11:32) kirjoitti
mopoton
Viri neula on suippo samoin kuin esim Acen vakioneula. Dynon neula on vaan profiililtaan ja säädöiltään parempi.
...siis meinaako tää nyt sitä että mun fzr:ssä oli jo viri neula jolla pitäis heppoja tulla lisää *(JP_445 @ Tammi. 08 2005,12:37) kirjoitti
...sittem tää suippo neula se siis antaa bensaa enemmän kuin tylppä,meinaa ko neulan kärki on ohut joten bensaa menis enemmän.......tämänkö takia menee seokset liian rikkaalle alakierroksilla ,alle 6000rmp(ylä kierr. ei ongelmia) jos laittaa isomman suuttimen kun neulan on suippo.....vai oisko toispäin?