Ostin loppu syksystä Helsingin Cycle World:sta Moto Guzzi merkkisen pyörän jota he eivät tuo itse maahan vaan ostavat ne viralliselta maahantuojalta.
Kaupanteko alkoi heti "mielenkiintoisesti". Kun oltiin siinä vaiheessa että myyjä alkoi tekemään rahoitus papereita niin ilman kummempia keskusteluita vaihtoehdoista hän rupesi
rustaamaan suoraan Aktiivirahalle rahoitusta. Pienen manailun saattamana paperi meni uusiksi koska kaupan kokonaishinta ylitti Aktiivirahan maksimi summan. Ei edelleenkään sanaakaan
myyjältä vaan alkoi tällä kertaa GE-rahoituksen lapun täyttö. Tässä vaihessa olin ollut ihan mielenkiinnosta pelkästään kuulolla.
Rahoitus vakuutukseksi tarjottiin Handelsbankenin tuotetta 400e omavastuulla/80e kk. Kun kysyin myyjältä että mihinkäs se teidän halvempi vakuutus 68e kk/250 omavastuu on
kadonnut vastasi myyjä että ai mikäs se sellainen vakuutus on. Kun mainitsin saaneeni heiltä sähköpostitse tällaisen vakuutus tarjouksen rupesi muisti palailemaan ... Ai niin juu se
GE-rahoitus, niin onhan meillä todellakin tällainenkin vaihtoehto.
Olin sopinut maahantuojan kanssa että ilmoittavat minulle heti kun pyörä saapuu maahan. Soitin ilmoituksen saatuani CW:lle ja kysyin kauanko menee pyörän saannin kanssa. Silloin oli maanantai ja sanoivat pyörän olevan heillä perjantaina tai viimeistään seuraavana maanantaina. Tässä vaiheessa alkoi tulla jo pikkuisen levotonta tarinaa. Myyjä sanoi aikaa kuluvat tuon verran kun pyörä ensin kasataan ja testi käytetään maahantuojalla.
Seuraava maanantai koitti eikä pyörää näkynyt. Tässä vaiheessa oli CW:n toiminta alkanut sen verran jo epäilyttämään että kysyin ensin suoraan maahantuojalta milloinka pyörä olisi siinä kunnossa että CW:n pojat sen voisivat hakea. Ihmettelivät itsekkin miksei sitä ole vieläkään haettu kun se on jo viikon heillä ollut valmiina odottamassa noutoa. He olivat myöskin informoineet CW:tä asiasta jo edellisenä maanantaina.
Vihainen soitto myyjälle joka sanoi että YRITTÄVÄT saada kuljetuksen vielä tämän päivän aikana hoidetuksi. Tässä vaiheessa myyjältä taisi loppua pokka koska hän pyysi jatkossa
olemaan yhteydessä suoraan heidän toimitusjohtajaansa. No pyörään ei vieläkään kuulunut.
Tivasin seuraavaksi minkä ihmeen takia te ette sitä pyörää saa maahantuojalta haettua kun se on siellä ollut jo toista viikkoa valmiina odottamassa noutoa. Tämän jälkeen jutut muutuivat lähinnä jo huvittaviksi.
Ensin kysyttiin kenen kanssa olin asiasta maahantuojalla keskustellut. Tämän jälkeen sanottiin että hän on puhunut maahantuojan myyjän pomon kanssa joka tietää nämä asiat
paremmin kuin myyjä. Pyörä on tullissa ja haemme sen heti kun se on saatavilla. tämän jäkeen alkoi oikein selitysten vyyhti tiedustellessani pyörän saantia.
Varsin mielenkiintoisia vastauksia kun ottaa huomioon että pyörä matkaa avaamattomana kuljetus laatikossaan maahantuojalta jälleenmyyjälle. Kaikki muu hoidetaan pelkkien
papereiden siirtelyllä ja esim. tullaus pystytään tekemään jo siinä vaiheesa kun pyörä on vasta matkalla tehtaalta maahan.
- pyörä on maahantuojalla kasauksessa/testauksessa
- pyörä on maahantuojalla tullauksessa
- pyörä on maahantuojalla katsastuksessa
- pyärä on maahantuojalla tullauksessa(vaihteeksi)
Sain näitä vastauksia viikon verran useammalta eri henkilöltä ja kun toimituspäivä lopulta koitti oli soittajan kommetti "saimme pyörän juuri 13:00 tullista ja sitä ollaan parasta aikaa tuomassa helsinkiin". No tulihan se viimein ......... Hieno suoritus CW. Piditte ainakin linjanne loppuun asti.
Tässä vaihessa jo lapsikin tajuaa miksi pyörän nouto maahantuojalta ei meinannut millään hoitua. Normaali
tilannehan on se että myyjä hankkii tilatun pyörän pikinmiten saadakseen tekemästään kaupasta rahat ja samalla maahantuoja saa omansa pois.
Olihan tämäkin kokemus ensimmäisestä pyörä kaupasta. Eniten koko asiassa jäi hämmästyttämään kuinka pöyristyttävää voi asiakkaan kohtelu olla. Ei voi muuta sanoa kuin olihan kauppias tavat kohdallaan ..... HUH! Kerkesin sentään vielä ajamaan 1200km vaikka ajokausi olikin aivan lopuillaan.
![]()
Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
Hmph, kuulostaapa hyvältä... :/
Itse ostin pyörän pienestä suomalaisesta liikkeestä, ja homma meni jotakuinkin näin:
-Pyörö tilattu, 6 päivää myöhemmin suomessa (torstain ja perjantain välinen yö)
-Kauppias soitti perjantaiaamuna, että mopot tontilla, laatikoissa vielä.
-Perjantaina töiden jälkeen kauheella vauhdilla katsastuskonttorilta paprut, jolla reissulla em. myyjä kuskina, kun en autoa omista.
-Luovutushuolto odottaessa..
-Perjantai-iltana 250 km ajoa...
Liike oli se ee-...
Ainoa suomalainen moottoripyöräliike josta kuuluu vain huonoja uutisia(klain @ Tammi. 12 2005,09:14) kirjoitti
Taitaa Hikon firmatkin jäädä jo hopealle.
CW:n kanssa pärjäilee kyllä, jos muistaa että myyjä on aina oikeassa![]()
...hmmm....tästä olis jälleen kiva nähdä toi myyjäliikkeenkin kanta,josta jälleen kerran selviäisi että ostaja on taas ollut väärässä.....yllätyskö?.....![]()
![]()
![]()
...vastaus tyylliin...
Parahin asiakas nimeltä XXXX:XXXX!
Ostit meiltä pyörän, ja nyt katsoit parhaaksi valittaa täällä netissä muka saamastasi kohtelusta. Totuushan on se, että sinä olit kokoajan myöhässä, eikä homma muutenkaan toiminut puoleltasi niin kuin kauppa-asiakassuhteen kuuluu. Me teimme kaikkemme toimittaaksemme Guzzin, mutta et ollut tyytyväinen edes Guzziin.
![]()
Hikosta tuli mieleen, että mies muistaakseni pyörittää Thaimaassa prätkävuokramoa.
Onhan siellä sentään aina prätkäkelit *
Terveisin Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
(Reiska_SB @ Tammi. 12 2005,19:35) kirjoitti
Eikös Hiko ole ollut Bangkokissa jo vuosia?
Silloin Big Biken aikaan, ei Hikoa paljon Hietalahdessa näkynyt.
Eipä tainnut moni kaivatakaan![]()
Niin..eikös tuo Cycle World-nimi ole alunperin Hikon keksimä?
En ole edes lapsi enää, mutta kerrotko miksi se ei sitten meinannut hoitua? Jäi minulle ainakin arvoitukseksi.(klain @ Tammi. 12 2005,09:14) kirjoitti
Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
Raha. Sitä tarvitaan pyörän lunastamiseen maahantuojalta.
Kyseisessä liikkeessä homma toimii!!!(Johu @ Tammi. 12 2005,10:05) kirjoitti
![]()
![]()
Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
Olisko nimeltään Bengt Haikola? Niin ainakin muistaisin.(Jyri @ Tammi. 12 2005,22:14) kirjoitti
Teki aikanaan -70 luvulla tuutilla maailmanympärimatkan, josta Tekniikan Maailmassa ilmestyi juttuja.
Siinä kaikki mitä minä luulen tietäväni hepusta.
Ducati 900 SS
Sama mies, meikäläisen entinen naapuri Museokadulta. Oi niitä aikoja, kun Hiko ja Korppu pyörittivät Kalevankadulla mopokauppaa. Liikkeen nimi vaihtui pari kertaa, mutta homma jatkui, itse parikin mopoa ongelmitta heiltä hommannut.(aksu @ Tammi. 13 2005,08:51) kirjoitti
...ja vuosi oli 1974 ja mopo Honda CB 750...(aksu @ Tammi. 13 2005,09:51) kirjoitti
Taisi tarinan nimi olla Pallonkiertäjät.(MotorArse @ Tammi. 13 2005,17:02) kirjoitti
Hondassa oli komeat isot alumiinilaukut ja kahden hengen kuorma.
Jossain päin Aasiaa (muistaakseni) mukaan liittyi toinen tuuttikuski kevyemmin varustellulla pyörällä.
Ducati 900 SS
Ööh, voi olla tietysti tyhmä kysymys, mutta olisiko se Guzzi ollut maahantuojalla paljonkin kalliimpi kuin Cycle Worldissa?
En ole itse tosin ostanut yhtään pyörää Piikkiöstä, mutta kyllä siellä ainakin varaosa -ja muut palvelut pelaa oikein hienosti.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Piikkiön kautta kauppa ei olisi ollut ainakaan kalliimpi ja olisi varmasti hoitunut viimeisen pääälle asiallisesti. Olin vaan kerennyt tekemään kaupat jo cycle worldin kautta ennenkuin ongelmat alkoivat selvitä .....(Ekku @ Tammi. 14 2005,14:32) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Virhe opettaa tehokkaasti, jos vain on oppivaa sorttia...(klain @ Tammi. 14 2005,23:17) kirjoitti
Aivan. Ja juuri sen takia pistin kokemukseni myöskin tänne ettei muiden tarvitse mennä perässä samaan miinaan ...(MotorArse @ Tammi. 15 2005,10:24) kirjoitti
![]()
Miten kyseinen liike voi olla yhä pystyssä, kun siitä kuulee koko ajan samanlaisia juttuja? Luulisi että ihmiset jossain vaiheessa tajuavat ettei sinne kannata mennä...no toisaalta uusia höynäytettäviä taitaa koko ajan löytyä, kerran siellä asioineet tuskin palaavat, ellei sitten valittamaan huonosta palvelusta tai toimituksesta.
Olen itse ostanut yhden pyörän cw:stä ja se todellakin jäi viimeiseksi!!! Pyörän toimitus oli suurelta osin samanlainen kuin klainin tapauksessa...pyörän toimitus myöhästyi toista kuukautta sovitusta ja selitykset olivat myöskin todella erikoisia ja vaihtelivat joka kerta kun pyörästä kyselin.
Lisäksi uuden pyörän pienen takuukorjauksen hoitamisessa tuli heti ongelmia, eikä korjausta meinannut saada...mutta se onkin sitten toinen juttu...
Liikkeestä on jäänyt ainakin minulle tosi paha maku, enkä todellakaan asioi siellä enää...
Muistelkaapas CW:n "ratapäivää" Alastarolla![]()
![]()
<p>Teknik sano ryssä kun saranan näki</p>
Tää alkaa kuulostamaan niin mielenkiintoiselta firmalta josta haluaisin kuulla millainen tuo "ratapäivä" sitten oikein oli?(Willi Tähti @ Tammi. 15 2005,19:46) kirjoitti
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Menikö GSX:n takaiskarit?(pakemppa @ Tammi. 15 2005,19:38) kirjoitti
Joko sait pyörän myytyä?
CW pysyy pystyssä, koska Helsinki ja Turku ovat suuria kaupunkeja, näin Suomen mittapuun mukaan, ja potentiaalisia asiakkaita riittää aivan varmasti.
Jos liike myy 350 uutta pyörää vuodessa, ei se yhtä (eikä kahta) asiakasta kaipaa.
Suitsassa oli ongelmia etujarrujen kanssa...möin pyörän viime toukokuussa ja olin viime kesän ilman kaksipyöräistä...ensi kesäksi täytyy hankkia taas pyörä, mutta ei taatusti cw:stä.(MotorArse @ Tammi. 15 2005,20:38) kirjoitti
Maailmassa on aina riittävästi sellaista pokaa joka juoksee sen halvimman euron perässä välittämättä mistään muusta.(pakemppa @ Tammi. 15 2005,19:38) kirjoitti
Minun tapauksessani hinta ei ollut syy liikkeen valintaan vaan se että ovat helsingissä ainoa Moto Guzzi jälleenmyylä. Kun eivät tuo Guzzia itse maahan niin hintakin on sama kuin muillakin jälleenmyyjillä.
Voin vain kuvitella mikä on meininki silloin kun kauppaa käydään heidän itse maahantuomastaan pyörästä. *![]()
Samoin.(ShadowC2 @ Tammi. 15 2005,20:11) kirjoitti
![]()
Ei voi sattua kun ei tule verta.
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa
Selibatia ei ole perinnöllistä.
No eipä siellä CW:n ratapäivällä mitään kauhean ihmeellistä tapahtunut, he vaan eivät välitä pätkääkään mistään. Vuosi sitten samaisella keikalla mukaan olisi pitänyt mitä ilmeisimmin kuulua ilmainen ruoka, mutta ei niin ei...
CW:llä ei ole mitään taitoa, eikä halua järjestää mitään lippumiehiä, turva-asioita yms kuntoon. Onneksi viime kesänä asian hoiti Mp-tuki Ry, niin homma toimi edes jollain lailla...
Moottoripyöräilyn tuki ry järjesti Cycle Worldin kanssa yhteistyössä kaudella 2004 kaksi ajoharjoittelutapahtumaa, joista toinen oli Alastarossa ja toinen Ahvenistolla.(Jyri @ Tammi. 16 2005,21:44) kirjoitti
Yhdistyksen vastuulla oli ainoastaan ajoharjoitteluosuuden järjestäminen.
Ajoharjoitteluun liittyvissä asioissa voi palautetta antaa suoraan oheisen linkin kautta: http://www.mp-foorumi.com/mptukiry/liput/palaute.php
Yhdistys ei ota kantaa anonyymeihin kirjoituksiin tai muihin kommentointeihin eri medioissa. Yhdistyksen jäsenten mielipiteet taas ovat yhdistyksen jäsenten henkilökohtaisia mielipiteitä joihin jokaisella jäsenellä on perustuslaillinen oikeutensa.
Moottoripyöräilyn tuki ry
Jukka Relander
Toiminnanjohtaja
Vielä lisänä niille jotka eivät edellistä viestiä sisäistäneet, tähän ketjuun vain CW:n toimintaa koskevaa tietoa. M-P tuki ry veti vain sen ajoharjoittelun ja on näin erossa CW:n toiminnasta.