Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 93:sta
    Lainaa (JIMJAK @ Tammi. 14 2005,10:01) kirjoitti
    katsoisin tietysti valmistajan ohjeet öljyluokituksista ja käyttäisin sen mukaista öljyä koska valmistaja niin suosittelee!
    Tämä on itse asiassa ainoa asia millä on merkitystä ja samojen luokituksien omaavia öljyjä myydään eripurkeissa eri tarkoityksiin (autoihin, moottoripyöriin, perämoottoreihin), joten siinä mielessä on väärin vannoa kokonaisvaltaisesti juuri jonkun merkin päälle, vaan pitäisi keskustella siitä, että mitkä merkit täyttävät mitkä luokitukset ja huomioitavaa on että ymmärtääkseni Mobil 1:stäkin saa eri versioina ?

Ja hullu saa olla muttei tyhmä, se joka maksaa samasta tavarasta samassa kaupassa kallimmaan hinnan kuuluu mielestäni tuohon jälkimmäiseen, tosin myyjänä tiedän että asiakasta, joka on omasta asiastaan erityisen tohkeissaa on helpointa viedä kuin pässiä narussa.

Kannattaa lukea lisää moottoripyörä öljyistä:

TerveisinMoottoripyöräöljyistä

Mika, TA91
    Kuinkahan monella meistäkin on pyörän kone paukahtanut "huonon" öljyn takia? Korkeatehoisen- ja kierroksisen sporttipyörän öljyvaatimukset ymmärtää, ovathan ne lähes "kilpakoneita" viritysasteeltaan. Mutta tavallinen ilmajäähdytteinen perusmoottori, jolla kruisaillaan kohtuullisilla kierrosluvuilla, menee varmaan halvemmalla ( ja huonommalla ? ) öljyllä aivan hyvin jos vain kytkin sen huolii. Vanhemmissa peleissä myös öljynvaihtoväli on usein lyhyempi, joten halvempi hinta puolustaa sitäkin seikkaa. Säästöä joutuu hakemaan useista monista pikkuseikoista, joku uskallikkohan jopa vaihtaa itse öljyn ja suodattimen vaikka ammattimiehen tekemänä se olisi niin paljon paremmin tehty... *

Oma Delvac -kokeilu perustuu ihan öljymääriin: talvella menee tavaraa viiteen pyörään ja ajokauden aikana 2-3 vaatii öljynvaihdon ( vaihtoväli 3000-6000 km ) eli kokonaismäärä on 25-30 litraa + suodattimet. Jos hintaero on 4-5 euroa/litra, saa säästyneellä summalla jo yhden takanakin johonkin pyörään * .
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Lainaa (Jurva @ Tammi. 14 2005,10:28) kirjoitti
    Ja hullu saa olla muttei tyhmä, se joka maksaa samasta tavarasta samassa kaupassa kallimmaan hinnan kuuluu mielestäni tuohon jälkimmäiseen, tosin myyjänä tiedän että asiakasta, joka on omasta asiastaan erityisen tohkeissaa on helpointa viedä kuin pässiä narussa. *
    Tuo pätee aika hyvin. Itselleni sattui vähän vastaava asia vuosia sitten "nuorena ja kokemattomana". Alla oli ensimmäinen iso pyörä (kyykky) ja olin laittanut siihen suunnilleen kaikki rahani.

Olin vierailulla naapurikaupungin moottoripyöräliikkeessä. Kyseinen hemmo vaikuttaa tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla. Tuli öljyistä jotain puhetta ja sanoin ajavani täyssynteettisellä Teboilin Diamondilla, koska sain sitä puoleen hintaan kaverin kautta. Myyjä ja asentaja olivat kauhuissaan ja "kovana kuskina" tunnettu kokenut asentaja sanoi: "Jos lähden tuolla pyörälläsi vetämään, niin kone laukeaa 100% varmasti ennen Mikkeliä."

Kyllähän siitä jäi pieni kylmä rinki pakoputken ympärille kotimatkalla. Pyörä edusti valtaosaa maallisesta omaisuudestani ja varaa täystuhon korjaamiseen ei olisi helpolla ollut. Kotiin päästyäni vaihdoin pikimmiten Pennzoilin "moottoripyöräöljyt". Sen jälkeen on tullut tekniikan parissa pelehdittyä sen verran, että ihan vähällä ei enää kusta silmään näissä hommissa.

Omalla 1200 Banditilla takana 40000km Delvac MX:llä ja kerron sitten kun kone laukeaa sen takia. En tiedä onko se hyvää vai huonoa, mutta kone ei syö öljyä, osat eivät ole kuluneet, karstaa ei juuri ole ja kytkin pitää kuin tauti. Muuta en osaa sanoa. Muutama kaveri ajaa ihan kyykyilläkin kuorma-autoöljyllä.

Kaikki öljyt ovat varmaan riittävän hyviä ja kannattaa käyttää sitä, mikä antaa mielenrauhan. Ei siitäkään mitään tule jos on koko ajan epäilys päällä. Tästä "mitä öljyä moottoripyörään" on jauhettu maailman sivu iankaikkisesti.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Olen jostain saanut sellaisen oudon päähänpinttymän, että pyörään voisi laittaa minkä merkkistä öljyä tahansa, kunhan öljy täyttää vaaditut luokitukset. Eli siis voin käyttää Delvacia, koska se täyttää ne luokitukset mitkä lukee käyttöohjekirjassa ja lisäksi se kokemusteni mukaan toimii märkäkytkimessä paremmin kuin muut tähän asti kokeilemani öljyt.
    * Isoa säästöä en omilla ajomäärilläni öljyissä saa, mutta minkä takia toisaalta kannattaisi maksaa enemmän jostain sellaisesta öljystä mikä toimii heikommin? Olen kokeillut monenlaisia, erihintaisia ja merkkisiä moottoripyöräöljyjä, mutta Delvacilla kytkin vaan yksinkertaisesti ottaa pehmeämmin kiinni. Luisto-ongelmia ei kytkimessä ole ollut muillakaan kokeilluilla öljyillä, mutta ravistamista kytkintä vapauttaessa kylläkin ja kytkimen kiinni juuttumista seisotuksessa.
    * Käyttäkää toki kaikki ihan mitä öljyjä haluatte ja mikä omasta mielestä parhaalta vaihtoehdolta tuntuu, mutta omaan mopoon aion jatkossakin kaataa tota vähän parempaa öljyä. Luulisin, että useimmat ostavat varmuuden vuoksi kallista moottoripyöräöljyä, koska eivät ymmärrä öljyistä niin paljoa, että osaisivat valita halvemmalla yhtä hyvää tai parempaa öljyä.
    Osaako joku sanoa mikä on -91 mallin gixxerin öljyluokitus manuaalissa?

Minulla ei ole manuaalia joten en saa tarkistettua.
    Bussi kuski
    Lainaa (Kaizu @ Tammi. 14 2005,14:24) kirjoitti

Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.

Ton öljyluokitusken saat selville soittamalla jollekin suzuki-pajalle. Esim. RM Heino/Tampere.
    Lainaa (jb600 @ Tammi. 14 2005,14:33) kirjoitti

Anteeksi maalaisuuteni, mutta onko -91 Gikserissä vielä ilma/öljy-kiuas? Niissä toi Delvac on toiminut ihan loistavasti. Banditeissahan on samoja koneita eri kokoisina.

Ton öljyluokitusken saat selville soittamalla jollekin suzuki-pajalle. Esim. RM Heino/Tampere.
    Jep se on ihan niitä viimeisimpiä I/Ö patoja.
    Bussi kuski
    Veikkaisin, että luokitus suositus on SF tai SG ja viskositeetti suositus on SAE 10W-40. Eli ihan sama kuin kaikissa muissakin 4t Suzukeissa. * *Sama suositus pätee myös ihan uusimpiin "super kyykkyihin".
    Banditin öljysuositus muistaaksen:" Nelitahtimoottoriöljy 10W-40, Api SG tai parempi". Eli 91 mallissa luultavasti se, mikä luokitus oli silloin voimassa (SE?). 1100 I/Ö gixxeriin käy suunnilleen mikä öljy tahansa.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    jokainen laittaa sitä öljyä mitä haluaa. Ite käytän normaalia mopo öljyä joka on "tarkoitettu" nyky moottorien välyksille kun omistan uudemman mopon. kyllä se varmaan delvakilla toimii ja toimis varmaan teräketju öljylläkin mutta jokain taaplaa tyylillään................
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
    Meikäläisen kusiaisgikserin ohjekirjassa ohjekirjassa mainitaan vain "käytä moottoriöljynä API -luokituksen SF tai SG täyttävää nelitahtimoottoriöljyä" ja suositus viskositeetti 10W-40. Muutkin viskositeetit käy ulkoilman lämpötilan mukaan. Mopotin on tietysti ikivanha -97, mutta pointti on, että ei edes vaadita minkään hypersupererikoisspecialsynteettisenesterin käyttöä. Joten otin vapauden lorauttaa delvacin mx 15W-40 koneeseen, enkä havainnut mitään minkä vuoksi pitäisi laatua muuttaa. Ihan mielenkiinnosta: mitä lukee moottoriöljystä esim. uuden kilogikserin tai rykkösen ohjekirjassa tai huoltomanuaalissa? No, -05 tai -06 mallitkin hyväksytään!?! Vastauksia kiitos!
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

Vain nopeet elää..

http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
    OT: tää topic on jo yli 2 vuotta vanha

Mutta joo, -97 blackbirdin manuska sanoo että:

MOOTTORIÖLJY

Hyvällä moottoriöljyllä on monia laatuvaatimuksia. käytä ainoastaan
    korkealuokkaisia SF-taiSG-luokan laatuvaatimukset täyttävää moottoriöljyä.

Moottoriöljyn viskositeetti valitaan ilman lämpötilan mukaan.
    Viskositeetiltaan 10w-40 öljyä voidaan käyttää ympärivuoden.

API SF ja SG luokan öljyt eivät todellakaan ole olleet pitkiin aikoihin kovin korkealuokkaisia! esim. castrolin gps on tuota SG luokan kuraa!

tässä vähän tietoa luokituksista KLICK

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Itse kans laitoin k4 gixuun talviöljyks delwacit koneeseen pitää kokeilla kun pääsee ajamaan et mite toimi mut käynti äänet ei oo ainakaa yhtää erillaiset
    Luulin kerran olevani väärässä, mutta erehdyin.
    Itte oon käyttäny Motulin 5100:sta semisynteettistä Mp öljyä aina kaikissa pyörissä.
    Hyvin on pelittäny, ja on pysyny sisällä vanhemmissaki peleissä.
    Öljy vaan tuoksahtaa semmoselle että tekee mieli ottaa ...
    Hinta ei oo mikään paha.
    Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
    Kaikkiin I/Ö koneisiin olen Delvacia 10/40 pistänyt ja todennut parhaimmaksi niin kytkimen kuin vaihteiston toiminnassa.
    "Race" öljyillä ajaessa löytyi välivapaita ja kytkimen nykytystä I/Ö Gigserissä, mikä poistui delvaciin siirryttäessä. Suosittelen ilmanmuuta.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
    mitä hittoa 4-5 tonnia ja öljyt uusiksi mitä hittoa siin on ideaa
    Suzuki pv50 -90
    Suzuki Gs 125 -88
    Suzuki TsR 125 -91
    Honda Vff 750 -85
    Suzuki Vs 700 -86
    Suzuki Gsx 1400 -05
    Honda Cb 1300 -06
    Aika varma valinta on valmistajan ohjekirjan suosittelema öljy. 80-luvulla ei ollut olemassakaan näitä varsinaisia mp-öljyjä. Valmistajat suosittelivat sen ajan mittapuulla hyvälaatuisia, autokäyttöön tarkoitettuja moottoriöljyjä. Silloin kiisteltiin, oliko paras öljy Shellin X-100-, "Mopil-oil- vaiko Esso Extra. Nyt ängetään teriin "Telvakkia", vaikka juuri moottoripyöriin erikoisesti suunniteltuja öljyjäkin on tarjolla!
    Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
    itsellesi kuin ympärillesi!
    Lainaa (jb600 @ Tammi. 14 2005,14:23) kirjoitti
    Olen jostain saanut sellaisen oudon päähänpinttymän, että pyörään voisi laittaa minkä merkkistä öljyä tahansa, kunhan öljy täyttää vaaditut luokitukset. Eli siis voin käyttää Delvacia, koska se täyttää ne luokitukset mitkä lukee käyttöohjekirjassa ja lisäksi se kokemusteni mukaan toimii märkäkytkimessä paremmin kuin muut tähän asti kokeilemani öljyt.
    *
    Et oo ainoa . Mulla on ollu jo vuosikausia ihan samanlainen
    "pinttymä " , eikä tunnu häipyvän .
    Itse olen kanssa miettinyt öljyjen eroja:

Omat pohdinnat ja tulokset

Tuossa on oma mielipiteeni pohjautuen nykyisiin opintoihini.
    [ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
    Hyvä hyvä Juicci!!
    Vääntö jatkukoon!
    Itselle on riittänyt kun öljy täyttää valmistajan vaatimukset, vaihtoväli on vain 6 tuhatta muutenkin.
    Nyt on kyllä ekan kerran delvacia koneessa, aikaisemmin on ollutkin vähän kaikkea.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Näissä öljykeskusteluissa näkee hyvin kahden tyyppisiä ihmisiä:

1)teknisen koulutuksen saaneet jotka katsovat purkin kyljestä yleisemmät ominaisuudet ja luokitukset -> OK tai NOK

2)merkonoomit ja muut pipertäjät jotka lukevat purkin kyljestä onko varta vasten moottoripyörille vai ei -> tosi hyvää tai myrkkyä koneelle.

Power is nothing without mojo!
    Itselläni Delvacin MX:t koneessa ja käy just niinku pitääki
    Itse lueskelin juttuja foorumilta ja päädyin sitten tähän öljyyn. Erityisesti jutut joissa porukka oli saanut moponsa toimimaan paremmin delvacilla oli selvä merkki hyvästä öljystä. Kun taas miinuksia tuli vain tyyliin "minähän en raktorin öljyä mopooni laita", jotka ei kerro mitään muuta kuin ennakkoasenteen. Hyvä öljy +++
    zx-6r -02
    Mites ton diesel öljyn laita oikeen on, eikö sen ominaisuuksiin kuulu noen "putsaaminen"..... jota ei ainakaan mun bensakoneessa pitäisi paljoa tulla ?? (taitaa olla bensakoneeseen tarkotetussa öljyssä vähä eri ominaisuudet .......)
    .....ei se lihava siinä edessä, vaan se ruma sielä takana....
    Vanhaan BaaderMeinhofWageniin olen kaatanut 30w delvakkia jo 100tkm.Toimii,ja 20l pönttö ei paljon maksa.
    Lainaa (holifild @ Maalis. 23 2007,19:48) kirjoitti
    Mites ton diesel öljyn laita oikeen on, eikö sen ominaisuuksiin kuulu noen "putsaaminen"..... jota ei ainakaan mun bensakoneessa pitäisi paljoa tulla ?? (taitaa olla bensakoneeseen tarkotetussa öljyssä vähä eri ominaisuudet .......)
    Useasti aikaisemminkin on mainittu , että delvac on yleisöljy ja sillä on luokitukset sekä diesel- että bensiinimoottoreille turbon kanssa tai ilman. Sitten sattuu olemaan vielä luokitukset myös MÄRKÄKYTKIMELLE JA -JARRUILLE kuin myös vaihteistokäyttöön. Suorastaan pirullista litkua, eikö vain? Lisää olssia!!
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

Vain nopeet elää..

http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
    Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. <itse ihan aidosti uskon laadukkaisiin öljyihin, tuskin koko hintaero sentään on tehtaan ilkeyttä. Ja kun katsellaan mitä MotoGP porukat kaataa moottoreihin jossa on suuret litratehot, niin uskoisin heidänkin tarjoavan moottorilleen mahdollisimman hyvää suojaa kovia olosuhteita varten. Tietääkseni kukaan siellä ei aja Delvacilla .

Vaihdoin äsken öljyt mopottimeen ja tuttuun tapaan Motul 300V 15W-50 tuplaesteriöljyä. On muuten eksoottisen väristä lientä...onko joku joskus katsonut. Melkein neonvihreää!
    Minä olen jo pitkään käyttänyt myös noita Motulin öljyjä. Tossa pari vuotta sitten oli alla sellanen -93 GSX-R 750, jossa oli varmaan kytkimessä jotain ongelmaa. Aina kun vaihtoi vaihdetta 1->2, niin rusahteli ikävästi. Olipa nopeus mikä tahansa. Öljyinä oli ensin ihan tavallista Mobil 1:stä, mutta noilla Motulin öljyillä homma korjaantui. Viskositeetista ongelmat tuskin johtui, kun molemmissa öljyissä se oli sama.

Enivei. Pointti oli se, että Motulilla pelittää!
    "Itse en tuota delvac intoilua ymmärrä. Paljonko siinä sitten tulee kesässä säästöä? Ja sen kun suhteuttaa muihin pyöräilystä aiheutuneisiin kuluihin, renkaat, huollot, vakuutus, arvonalennus, jne) niin eipä ole kummoinenkaan säästö. "

Etkö ymmärrä yksinkertaista asiaa vaikka useammassakin ketjussa se sanotaan: Delvac TOIMII paremmin monissa prätkissä kuin muut litkut. Säästöillä ei ole ainakaan mulle mitään merkitystä.
    Enkä minä ainakaan mussuta vaikka pistäsit Oil Of Ulayta omaan koneesees.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Eipä ole mullakaan Delvacin kanssa mitään ongelmia ollut, vaihteet ja kytkin pelaavat täysin moitteettomasti. Se ölbertin edullisuus on vaan pelkkää plussaa.
    Honda CBR600F -> Suzuki SV 650
  30.  
    Mobil racing 4T about 60 euroo per neljä litraa. Delvac about 60 euroo 20 litraa. Ostin muuten juuri pytyllisen Delvaccia, katsotaan sitten kuinka käy kunhan pääsen vaihtamaan sitä sisään. Tosin mun fillarit on vuosilta 1954 ja 1980, joten oletettavaa että tuo Delvac on parempaa kuin mikään noina aikoina saatavaissa oleva öljy.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen