Eli mikä M-filterin suodatin on sama Ku HF138? Yrittäny ettiä vaikka mistä mutta ei tunnu löytyvän tietoo. Hondaan passas Mh3363 mut nykyinen pyörä on Bandiitti eikä ne taida passata enää...
Jos löydät sopivan,niin muista laittaa Delvacit kans koneeseen![]()
Voihan siinä säästää vaikka euronitse käytän niitä missä lukee suitsa
![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Sattuu säästämään montaki euroo ku ei tarvi hakee sitä suodatinta 50km päästä. Ja delvakit on jo sisässä. se nyt vaan on turhaa maksaa likaa...mut jos jollain on rahaa niin paljon ni voi heittää mulle sen 22.5eur. sen verran säästää 3 suodattimessa. sitte voi hakee alkuperäiset.
No jokainen säästää missä haluaa...
Tuossa linksua ameriikan sivuille jos vaikka olis apua.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Niissä lukee pienellä Toyo Roki, kuten melkein kaikissa japsipyörien ja mm. Triumphin alkuperäisissä .(poku @ Kesä. 27 2007,03:06) kirjoitti
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Ite "säästän" ostamalla hyllyyn valmiiksi muutaman panoksen, ettei tarvi koko ajan juosta liikkeissä.
Tällä hetkellä venttiilinsäätöpaloja lukuun ottamatta kulutusosat seuraavaksi 20tkm valmiina hyllyssä..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ja vielä pienenmällä "Made in China"(B12 @ Kesä. 27 2007,10:47) kirjoitti
Ja vielä, Suizan filtterissä on (todella) harvinainen M20x1.0 kierre --> voipi olla vaikeeta löytää "korviketta".
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Totuushan on, että suizalla sen paremmin kuin Hondallakaan ei ole suodatintehdasta. Ostavat sieltä, mistä saavat neuvoteltua edulliset sopimukset ja missä laatu täyttää jotkin tehtaan omat kriteerit. Onko se valittu toimittaja sitten ehdottomasti laadultaan maailman paras vai ei? Ovatko muut tarvikesuodattimet sitten parempia vai huonompia? TM esim. on joskus testannut ja tulokset vaihtelevat.(Hsippe @ Kesä. 27 2007,12:48) kirjoitti
Thaimaalainen Hiflo filtro mainostaa tekevänsä ensiasennussuodattimia esim: BMW, Peugeot, Ford, Toyota, Mazda, Suzuki, Nissan ja Denso. Trumppaan ja mm. Hondaan käy Mazdan suodatin. Jos ostan Mazdan alkuperäissuodattimen, onko se täsmälleen sama, kuin All Rightin myymä Hiflo tarvikesuodatin?
Trumpan Toyo Roki Maksaa 19€ ja Hondan "alkuperäinen" Toyo Roki alle 10€. Voinko laittaa väärän merkkisen (Honda) suodattimen, vai onko oltava Trumpan printti? Laukeaako kone, jos laitan Hondan filtterin? Hakumatka on 250km vs. 1km. M-Filterin saan vaikka Prismasta 200m päästä. Onko M-Filter ratkaisevasti huonompi kuin Toyo Roki?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Jep jep, Trumpassa ja Hondassa taitaa ollakin tuo kierre M20x1.5 joka on siis suht yleinen sekä autoissa että mp:eissa joten vastaavia/sopivia kyllä löytyy. Suzukin käyttämää M20x1.0 kierrettä taas ei juuri muilla merkeillä esiinny, ei edes Suzukin "autoissa" joten et marketista sopivaa löydä.
Toisaalta Suizan orkkis maksaa muistaakseni luokkaa 11€ joten isoa säästöä ei aikaan saa vaikka kantais sen markettisuodattimenkin kassan ohi :-).
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Näinhän se menee että turha narista pikkusummista. Jos säästö on vaikka 5 euroa niin sehän on pikku raha.
On olemassa todella rikkaitakin jotka laskee joka kahvikupin hinnan ja käy tankkaamassa itänaapurissa kun säästää bensassa pari kymppiä. Jos on varaa uutukaiseen Mersuun niin kai sitä on varaa ostaa bensatkin suomesta???
Kantsis miettiä mieluummin prosentteina. Jos ostat prätkän ja saat 30% alennusta on se jo hyvä summa. Prätkä maksaa 15000 joten maksat 10500 ja säästät 4500. Ostat kahvia ja saat saman 30% alennusta joten maksat 1,5e kahvista vain 1,05 euroa. Säästät 0,45e joka on mitätön summa jos vertaa prätkään. Toisaalta kun juot kahvia joka päivä 2 kuppia ja saat joka kerta 30% alennusta säästät tuon mopon alennuksen hinnan takaisin vaivaisessa 14 vuodessa.
Periaatteessa kyse on pienistä summista mutta pienistä sadepisaroistakin se suuri joki syntyy. Ja on turhaa maksaa jostain enenmmän jos saman saa vähemmällä. Samalla kannattaa miettiä ns. oheiskuluja eli niitä oman työn osuuksia joita ei normaalisti lasketa. Jos matkustat hakemaan jotain filtteriä kaupungin toiselta laidalta niin palaahan siinä polttoainetta ja aikaa.
Itsekin olen käynyt miettimään nykyään yhä enemmän oman työn hintaa ja mitä sillä saa. Kun on miljoona projektia kesken ja päivätyössäkin pitäisi käydä niin ei enää olekaan aikaa säästää vaikka sataa euroa tuhlaamalla yhtä kokonaista päivää jonkun asian värkkäämiseen. Metalliputki maksaa, hitsauslanka maksaa, kaasukin on pirun kallista, maali maksaa ja aikaa kuluu. Ei pidä unohtaa että tuonkin ajan voit käyttää hyödyllisemmin tai mikä nykyään tulee yhä enemmän mieleen niin täysin hyödyttömästi - laiskotellen.
Mulla se pointti on lähinnä siinä kun saan korjaamo alennukset kun olen ollut alalla töissä joskus. eli jos se auton suodatin löytyy se maksaa mulle jotain 3.5eur. Ja kun hondasta jäi vielä 3 uutta hyllyyn ja vein ne takas huoltoasemalle vaihtaa ne siellä sellaisiin jotka käy suzukiin. Jos olisin vakituisessa työssä ja tulot olis edes vähän paremmat kun 450eur kuussa ostaisin varmasti kunnon öljyt ja suodattimet. Mutta jokainen voi laskea kuinka paljon jää rahaa harrastukseen tuosta 450eur. Ja just vielä pistin säästöni uuteen pyörään. Eli kaikessa otetaan löysät pois kun on pakko. renkaat on vanhoja rata-renkaita ym ym. Eikä ne delvakit ja auton suodattimet voi olla niin paljon huonompia että olis järkevää maksaa orkkis osista 70% enemmän. Ainaki tähän asti on pelannu moitteetta.
Kyseleppä noita:
Champion PH7016
Fram PH6018
Champpiooni taitaa olla Koivusen tuotteita ja Fram taas Kahan.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
No ei öljyn tai suodattimen hinta monenkaan työssäkäyvän ihmisen taloutta kaada. Kyseessä on lähinnä puhtaasti tekninen asia, eli tekninen laatu.(T_T @ Kesä. 27 2007,17:01) kirjoitti
Luulenpa vain, että tältä foorumilta ei löydy yhtään tietäjää, joka pitävästi pystyisi todistamaan asian. Kuten sen, että ammattikäyttöön tehty Delvac on huonolaatuista öljyä tai että suomalainen M-Filter on tekniseltä laadultaan paljon huonompi suodatin kuin Toyo Roki (myös tehty Thaimaassa) tai thaimaalainen Thai Yang Kitpaisan (Hiflo).
Valtaosalta motoristeista puuttuu tekninen tietämys ja päätökset joudutaan tekemään pelkästään mainonnan ja mielikuvien varassa. Vaikka moni pyörä sattumoisin käyttää samaa öljynsuodatinta kuin moni auto, sitä ei silti uskalla ostaa kuin moottoripyöräliikkeestä, koska mielikuvissa tehokas superpyörä ja pikku-Kia tai -Mazda ovat niin kaukana toisistaan. Samoin punaruskean öljykannun kyljessä oleva mustalla valkoiselle printattu etiketti ei vedä vertoja virtaviivaiselle ja värikkäälle kannulle, jonka etiketissä MotoGP-kuski vetää polvi maassa ja hienolla fontilla on teksti "Extreme High Revving Protection".
Mitä tekee väärin, jos Prismasta ohimennen nappaa kärriin öljynsuodattimen moottoripyörään? Onko moottoririkon vaara suurikin? Laukeaako kone vai kuluuko loppuun ennenaikaisesti? Ostaisitko käytetyn moottoripyörän, jonka omistaja sanoisi ostaneensa öljyn ja suodattimen automarketista? Perustaisitko päätöksen mielikuvaan vai teknisiin faktoihin?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
minkä verran halvemmalla tollasen autofilsun saa. Nuo on tarvikkeena 6-7 euron pintaa normaalisti prätkäkaupoissa?
Jotakuinkin saman hintaisia ovat.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21